Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Planuję wybrać się na kilka dni pod namiot. Mam w SJ dostęp bezkluczykowy. Czy również powinienem wyłączyć tę funkcję na czas wyjazdu, jak to jest opisane w innych wątkach dotyczących nowszych Outbacków i Foresterów? Wolałbym przed powrotem do domu nie musieć reanimować aku. Z góry dzięki za podzielenie się doświadczeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie z innej beczki:

Jeżdżę na oponach AT - BFG 225/65 R17.

Czy w razie potrzeby (np. złapania gumy) przyda mi się wożone pod bagażnikiem koło dojazdowe?

Zrobiłem test i wychodzi mi, że obecnie koło ma średnicy trochę ponad 71,5cm. Dojazdówka ma natomiast 66,5cm. Wynika z tego, że jest o ok. 5 cm mniejsze na średnicy.

20230624_124450.thumb.jpg.f5443749e218cd617e0dcff86d2946e0.jpg

 

20230624_124504.thumb.jpg.14f2f735945e9e0c247144fae81af27b.jpg

 

20230624_124534.thumb.jpg.258acad93606f38d9db0587d3510dbd0.jpg

 

20230624_124543.thumb.jpg.14f8341ddcb2fd329249ae941943ebdb.jpg

 

20230624_125210.thumb.jpg.4bae74886028de22ce931a119a62345a.jpg

 

20230624_125421.thumb.jpg.800b6f5b17ae841ff03798f1ce90dd96.jpg

 

20230624_125318.thumb.jpg.51980a85830adefa03173962612ce888.jpg

 

Sprawdzałem też czy się w miejsce dojazdówki nie zmieści pełnowymiarowe koło zapasowe typu AT i niestety wystaje, ciasno ma. Kombinuję by podnieść płytę bagażnika dodając odpowiednio wyprofilowany styropian, ale... może ta dojazdówka jednak spełni swoją rolę jak zajdzie taka potrzeba.

20230708_160740.thumb.jpg.f11ff1cec0c1ca9a0b7a82df8d1b3634.jpg

 

Może ktoś z szanownego grona forumowiczów ma już rozwiązanie dla takiego problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, KPR napisał(a):

A ja mam pytanie z innej beczki:

Jeżdżę na oponach AT - BFG 225/65 R17.

Czy w razie potrzeby (np. złapania gumy) przyda mi się wożone pod bagażnikiem koło dojazdowe?

 

Nie jest to zdrowe dla tych napędów. Kilka(naście) km powinno być ok, więcej bym nie ryzykował...

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze kminie że  to urwane mocowanie to od poziomowania strumienia swiatła w lampach przednich. Gdzie  szukać  tego ? W zawieszeniu czy w oświetleniu w wykazie części katalogu online.
 
20230719_191319.thumb.jpg.3044fedba4a497b6d2dedd0bfc0cb9c0.jpg
Numer części widoczny, niestety nie dostępny na chwilę obecną w e-subaru. Ale jakiś trop już jest.

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer części widoczny, niestety nie dostępny na chwilę obecną w e-subaru. Ale jakiś trop już jest.

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka

http://e-subaru.pl/pl/oswietlenie/9497-subaru-forester-06-czujnik-poziomowania-swiatel-ksenonowych-84021sa000-.html

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, KPR napisał(a):
10 godzin temu, rutra80 napisał(a):

 

Nie jest to zdrowe dla tych napędów. Kilka(naście) km powinno być ok, więcej bym nie ryzykował...

a co masz na myśli, tak dokładniej?

 

Różne obwody koła = różne prędkości w mechanizmach napędów,  jak będziesz to koło traktował zgodnie z nazwą: "dojazdówka do warsztatu" to będzie OK

Edytowane przez artaa
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, fiku napisał(a):

Numer części widoczny, niestety nie dostępny na chwilę obecną w e-subaru. Ale jakiś trop już jest.

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka
 

Kiedyś mi to w Sączu naprawiali, może mieliby na zbyciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, artaa napisał(a):

 

Różne obwody koła = różne prędkości w mechanizmach napędów,  jak będziesz to koło traktował zgodnie z nazwą: "dojazdówka do warsztatu" to będzie OK

No tak, koło dojazdowe traktuje tak by dojechać do najblizszego warsztatu:)

Czyli jest sens wozić mniejsze koło zapasowe aniżeli mam w aucie? Te 5 cm nie jest tu problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest otwarty dyfer wszędzie (przód i tył) w zasadzie to myślę że to nie będzie problem. Różnica kół spowoduje zwiększoną prace w dyfrze. Myśle że dłuższa trasa mogła by spowodować przegrzanie oleju w nim. Jak wyżej napisali, doraźnie te parę km można przejechać. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Henryk82 napisał(a):

prędkość maksymalna 30 km/h

dystans maksymalny 30 km

czas maksymalny 30 min

S=v * t; przez 30 min z prędkością 30 km/h przejedziesz co najwyżej 15 km. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcje od legacy II mam w języku niemieckim , zapewne tam wyjaśnione dlaczego tak a nie inaczej ale nie znając niemieckiego nie czytałem dokładnie tylko  rzuciło mi się w oczy te 30 x 3

 

Kiedyś to producent opisywał jak zmieniać koła , jak sprawdzać olej, jak wymieniać olej, jak wymieniać żarówki a teraz w tych nowych autach jest informacja że jak złapiesz gumę lub spali się żarówka to wezwij assistance :biglol:

Edytowane przez Henryk82
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, mirasek napisał(a):

Niedługo wyjdzie że subaru nie można jeździć po łukach albo po okręgu, bo też różnica prędkości na każdym z kół wtedy występuje ;)

Przy tak dużej różnicy w średnicy koła różnica w prędkości jest na tyle duża że ugotujesz olej w dyfrach. Przy skręcaniu musiałbyś na Mlmaxa skręcići jeździć non stop w kółko żeby mieć ten sam efekt. I właśnie też dlatego niektóre auta awd katowane mocno na torze rozpinają napędy, bo się olej gotuje.

Edytowane przez skwaro
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się zgadza ale nie popadajmy w skrajności, raczej nikt rozsądny nie będzie pokonywał dużych odległości z wysoką prędkością na dojazdówce i nic się nie ugotuje. Co więcej prawidłowo napompowane koło dojazdowe prawie się nie ugina, więc jego promień dynamiczny nie będzie wiele odbiegał od obciążonego koła pełnowymiarowego. 

Edytowane przez mirasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mirasek napisał(a):

To się zgadza ale nie popadajmy w skrajności, raczej nikt rozsądny nie będzie pokonywał dużych odległości z wysoką prędkością na dojazdówce i nic się nie ugotuje. Co więcej prawidłowo napompowane koło dojazdowe prawie się nie ugina, więc jego promień dynamiczny nie będzie wiele odbiegał od odciążonego koła pełnowymiarowego. 

Ale to Ty jako jedyny popadasz w skrajność żeby nie skręcać, reszta mówi że powoli i bez szaleństwdo najbliższego warsztatu i będzie ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.07.2023 o 22:45, Henryk82 napisał(a):

Czy dobrze kminie że  to urwane mocowanie to od poziomowania strumienia swiatła w lampach przednich. Gdzie  szukać  tego ? W zawieszeniu czy w oświetleniu w wykazie części katalogu online.

 

20230719_191319.jpg

A nie prościej ten przedni czujnik zastąpić mostkiem rezystorowym, przód i tam mało wpływa na poziom świateł w forku. Generalnie to poziomowanie to i tak jest słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Henryk82 napisał(a):

To jest tył, czujnik jako czujnik działa, urwało się mocowanie tego kowadełka co porusza potencjometrem od wychylenia  na wahaczu  

A tył to zmienia postać rzeczy, musi być.

Zobaczę u mnie jak to wyglada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam problem z przyciskiem zamykania/otwierania drzwi zlokalizowanym po wewnętrznej stronie drzwi kierowcy (Forester SJ XT 2015). Część przycisku "otwieranie (kłódka otwarta)" działa bez zarzutu, problemem jest część przycisku "zamykanie (kłódka zamknięta), raz na jakiś czas zadziała i nie wiem nawet czym to jest spowodowane, brak błedów na desce, OBD - cisza. Ktoś miał problem i może pomóc albo nakierować na rozwiązanie?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...