Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

W SH na pewno zwykłe  hydrauliczne. W wolnym saku 2,5 L kuzynki chcieliśmy  wymienić  pompę  wspomagania bo podobne objawy były  a winowajcą  był  pasek klinowy.

bo pewnie US spec.
w 2.0 EU jest elektryczne.
w 2.5T EU jest hydrauliczne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SG polift. Radio 2 din aftermarket bardzo słabo trzyma sygnał, W radiu wszystko podłączone. Gdzie szukać? Antena na szybie? Czy tam jakieś wzmacniacze sygnału jeszcze są? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem SG polifta, chociaż radio Ori, mój był import z USA i radio słabo odbierało, te typy tak mają i zignorowałem to, ale być może częściowo przyczyną tego jest antena, i Ty też masz taką antenę...?

Może masz jakiś problem z gniazdem i wtyczka anteny, u mnie w SF w radiu chińskim miałem luźny lut gniazda i też kiepsko odbierało.

 

 

Moje pytanie z zupełnie innej kategorii;

Przy okazji małego remontu i odświeżania mojego potForka, oddałem wszystkie śruby,rurki i wsporniki z silnika do ocynkowania, niestety przez przypadek zawieruszył mi się tam regulator ciśnienia paliwa z lewej szyny...

IMG_20220410_142704.thumb.jpg.909a5e44d453235cd8f31b0bc020ef42.jpgIMG_20220410_142650.thumb.jpg.4aadc3e622bfa380152874aa6c98fb95.jpg

 

wygląda zacnie, ale może ktoś mi podpowie czy po takim zabiegu będzie działał?

Nie wiem jak one są zbudowane, domyślam się że jest to rodzaj jakiegoś zaworu sterowanego podciśnieniem, jeżeli wewnatrz jest aluminium lub guma, to raczej mogę go wyrzucić. Jest jakiś sposób na sprawdzenie jego działania?

Mam drugi taki sam używany, w razie co użyje tamten, ale ten taki ładny, złoty...;)

Wcześniej też był to element ocynkowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, SubbieBoy napisał:

Miałem SG polifta, chociaż radio Ori, mój był import z USA i radio słabo odbierało, te typy tak mają i zignorowałem to, ale być może częściowo przyczyną tego jest antena, i Ty też masz taką antenę...?

Może masz jakiś problem z gniazdem i wtyczka anteny, u mnie w SF w radiu chińskim miałem luźny lut gniazda i też kiepsko odbierało.

 

 

Moje pytanie z zupełnie innej kategorii;

Przy okazji małego remontu i odświeżania mojego potForka, oddałem wszystkie śruby,rurki i wsporniki z silnika do ocynkowania, niestety przez przypadek zawieruszył mi się tam regulator ciśnienia paliwa z lewej szyny...

IMG_20220410_142704.thumb.jpg.909a5e44d453235cd8f31b0bc020ef42.jpgIMG_20220410_142650.thumb.jpg.4aadc3e622bfa380152874aa6c98fb95.jpg

 

wygląda zacnie, ale może ktoś mi podpowie czy po takim zabiegu będzie działał?

Nie wiem jak one są zbudowane, domyślam się że jest to rodzaj jakiegoś zaworu sterowanego podciśnieniem, jeżeli wewnatrz jest aluminium lub guma, to raczej mogę go wyrzucić. Jest jakiś sposób na sprawdzenie jego działania?

Mam drugi taki sam używany, w razie co użyje tamten, ale ten taki ładny, złoty...;)

Wcześniej też był to element ocynkowany.

Skoro wcześniej było ocynkowane to teraz też powinno być ok, ale czekam na opinię innej osoby :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś parkując pod domem po 130 km trasy, wyłączyłem radio i usłyszałem niepokojące odgłosy z pod maski. „Dzwonienie/stukanie” słychać gdy włącza się klimatyzacja(która chłodzi normalnie), tak jakby hałasował pas napędzający kompresor. Gdy ją wyłącze wszystko jest ok. 

Forester SJ z 2018 roku i niecałe 70 tys. przebiegu. Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tutek napisał:

Krótka piłka: SG polift, EJ204+LPG, na badaniu technicznym wyszły za wysokie węglowodory. Na benzynie 114, na LPG 170. Od czego zacząć poszukiwania? Sonda, świece, katalizator?

Najtańsza opcja na początek to świecie, później sonda na koniec kat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Michał W. napisał:

Dziś parkując pod domem po 130 km trasy, wyłączyłem radio i usłyszałem niepokojące odgłosy z pod maski. „Dzwonienie/stukanie” słychać gdy włącza się klimatyzacja(która chłodzi normalnie), tak jakby hałasował pas napędzający kompresor. Gdy ją wyłącze wszystko jest ok. 

Forester SJ z 2018 roku i niecałe 70 tys. przebiegu. Macie jakieś pomysły?

IMG_9352.MOV

Szukanie wycieku oleju z czynnikiem i rozglądanie  się  za drugim kompresorem, oraz zmianę  czynnika R1234yf na R134a który  nie żre  aluminium.

Edytowane przez ipsx82
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Szybie pytanie, czy w Forku SG z 2006 2.0 158KM EJ20F przy przebiegu 85KKm duże jest ryzyko panewki ? 
Auto z gazem, wg książki na bierząco serwisowane - ASO DE. Rozrząd robiony w 2018 przy przebiegu 55KKm.
Po odpaleniu słychać z silnika bardzo głośne walenie/klekotanie. 

Cóż to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, McSudi napisał:

Cześć,

 

Szybie pytanie, czy w Forku SG z 2006 2.0 158KM EJ20F przy przebiegu 85KKm duże jest ryzyko panewki ? 
Auto z gazem, wg książki na bierząco serwisowane - ASO DE. Rozrząd robiony w 2018 przy przebiegu 55KKm.
Po odpaleniu słychać z silnika bardzo głośne walenie/klekotanie. 

Cóż to może być ?

Na zimnym może to być jeszcze piston slap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, McSudi napisał:

Forku SG z 2006 2.0 158KM EJ20F przy przebiegu 85KKm duże jest ryzyko panewki

 

To przebieg?? czy stan licznika... :)

 

Przy tak małym "przebiegu" to byłby chyba najszybsza panewka w tym silniku...

 

ASO DE potwierdza te przeglądy i przebiegi??

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, artaa napisał:

 

To przebieg?? czy stan licznika... :)

 

Przy przebiegu to byłby chyba najszybsza panewka w tym silniku...

Wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują, że przebieg się zgadza i jest autentyczny :). Dźwięk po odpaleniu jest jakby z pogłosem metalicznym, żadna kontrolka na desce się nie świeci. Zakładając, że jeździł na gazie to czy może mieć to związek np. z brakiem regulacji gniazd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE, raczej nie zmienianie oleju przez 80kkm :)

albo LPG był ustawiony na palenie poniżej 10 litrów,

a silnik pali LPG albo zawory...

 

zobacz mój wątek:

 

 

366kkm bez regulacji i mogło byc tak do 400kkm...

 

 

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Na zimnym może to być jeszcze piston slap.

Pierwsze co zrobiłem to odsłuchałem przykłady positonów na yt i to raczej nie to. Ten dźwięk jest dużo głośniejszy, gang zbliżony bardziej do starego diesla odpalanego na mrozie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do tego ASO DE...

 

Silniki Subaru głośnie są, ja na swój mówię młockarnia...

 

A może tylko masz zuzyte/przytarte łożyska np alternator/klima itp od "niejeżdżenia" ?

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, artaa napisał:

Zadzwoń do tego ASO DE...

 

Silniki Subaru głośnie są, ja na swój mówię młockarnia...

Spróbuje jutro przekręcić coś się dowiedzieć więcej.

Charakterystyka pracy EJ20 jest mi raczej znana i w tym wypadku to ewidentnie coś musi go boleć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje jutro przekręcić coś się dowiedzieć więcej.
Charakterystyka pracy EJ20 jest mi raczej znana i w tym wypadku to ewidentnie coś musi go boleć. 

obys sie nie odbil od... GDPR ;) jak ja kiedys po kontakcie ze szwedzkim aso ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...