Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedzcie mi proszę, czy SG z 2003 roku z 2.0 125hp i automatem to zbyt wielki masochizm pod kątem osiągów? Mam Legacy 165 z automatem, i jest okej, na moje szaleństwa wystarczy. Miałem SF z tym silnikiem tylko manualem i byłem również zadowolony z osiągów. Bo samo połączenie jak rozumiem jest raczej niezawodne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rutra80 napisał:

Jeśli nie będzie miał słynnego muła z knocków to zawalidrogą nie będziesz. Mój miał i momentami bywało smutno.

Te silniki miały knocka? :o 

 

9 godzin temu, artaa napisał:

Czyżby coś nie wyszło z pompą powietrza? ;-)

Dokładnie tak. Sprzedałem Legacy na złom bo zacząłem cierpieć na bezsenność z powodu nieradzenia sobie z tym problemem. :yahoo:

 

Inna sprawa, czy Forester to jest uleczalna choroba? Ktoś daje sobie radę z byciem after bez another? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2022 o 15:08, ipsx82 napisał:

Posiada ktoś  może  schematy od fabrycznej nawigacji w SG albo wie ktory kabelek gdzie podpiąć.  Zestaw jaki mam to z modułem na karty SD i radio 2 din kenwood. Za wszelkie podpowiedzi będę  wdzięczny.

Napisz w czym konkretnie problem to Ci powiem co i jak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2022 o 15:08, ipsx82 napisał:

Posiada ktoś  może  schematy od fabrycznej nawigacji w SG albo wie ktory kabelek gdzie podpiąć.  Zestaw jaki mam to z modułem na karty SD i radio 2 din kenwood. Za wszelkie podpowiedzi będę  wdzięczny.

Sprawdź czy za schowkiem po prawej stronie jest wyprowadzona wtyczka od napędu DVD.

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, czort napisał:

Te silniki miały knocka? :o 

 

Inna sprawa, czy Forester to jest uleczalna choroba? Ktoś daje sobie radę z byciem after bez another? ;)

Wszystkie miały, ale w wolnossakach nie zabijają silnika tylko wywołują muła. Ludzie walczą z tym jak z wiatrakami, często kończy się na kombinacjach z czujnikiem stuku (ryzykowne) lub grzebaniu w ECU aby w polifcie ograniczyć AVCS albo w przedlifcie ogólnie zmodyfikować strategię walki z knockami.

 

Z Forestera najlepiej wyleczyć się kupując SG 2.5XT - potem nie było już nic bardziej wariackiego więc jak go skończysz, albo on Ciebie, to masz już spokój :D No chyba że wdepnie się jeszcze w STI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć, jakie żarówki kupić do forestera SG? I dodatkowo polecić najlepsze?
Zrobiłem polerkę reflektorów i jest potencjał na fajne świecenie. A na dodatek jedna mi padła., więc i tak muszę zmienić.
Dziękuję z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, B-52 napisał:

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć, jakie żarówki kupić do forestera SG? I dodatkowo polecić najlepsze?
Zrobiłem polerkę reflektorów i jest potencjał na fajne świecenie. A na dodatek jedna mi padła., więc i tak muszę zmienić.
Dziękuję z góry.

Tungsramy mega light ultra polecam :)

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Tungsramy mega light ultra polecam :)

Również polecam Tungsramy.

Cena rewelacja, jakość również.

Chyba z miesiąc temu zmieniałem u siebie, wstawiłem zdjęcie w wątku "co dziś zrobiłem..."

Tungsramy kupuję od kilku lat już, nie mam problemu z szybkim przepalaniem.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, skwaro napisał:

Napisz w czym konkretnie problem to Ci powiem co i jak. 

 W zakupionym zestawie połączony mam napęd DVD z modułem SD  za pomocą zlutowanych kabli. Z serwisówki od modułu SD jest info że ma być połączone czujnikiem od ręcznego , z lampą od cofania i z sygnałem prędkości i tam nic nie ma o DVD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ipsx82 napisał:

 W zakupionym zestawie połączony mam napęd DVD z modułem SD  za pomocą zlutowanych kabli. Z serwisówki od modułu SD jest info że ma być połączone czujnikiem od ręcznego , z lampą od cofania i z sygnałem prędkości i tam nic nie ma o DVD

To masz jakąś rzeźbę bo standardowo jest albo DVD albo SD, ale nie oba na raz. Pokaż fotki co tam jest nakombinowane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę masz zasilanie wzięte z DVD. Już nie pamiętam na którym pinie kostki od wyświetlacza masz zasilanie, ale ja się w nią wpinałem. Sygnał prędkości olałem, bo wtedy nie pozwala Ci nic zrobić w GPSie podczas jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, skwaro napisał:

Z tego co widzę masz zasilanie wzięte z DVD. Już nie pamiętam na którym pinie kostki od wyświetlacza masz zasilanie, ale ja się w nią wpinałem. Sygnał prędkości olałem, bo wtedy nie pozwala Ci nic zrobić w GPSie podczas jazdy. 

A zamiast do czujnika od ręcznego  hamulca podpiąć pod dowolną masę by też można było korzystać w czasie jazdy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, ipsx82 napisał:

A zamiast do czujnika od ręcznego  hamulca podpiąć pod dowolną masę by też można było korzystać w czasie jazdy ?

Ja z tego co pamiętam nic nie podpinałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2022 o 16:39, rutra80 napisał:

Ludzie walczą z tym jak z wiatrakami, często kończy się na kombinacjach z czujnikiem stuku

E tam zaraz walka z wiatrakami, wystarczy odkęcić stukowca od bloku, owinąć czymś (ja owinąłem resztką gąbki do wygłuszeń 9mm) i pociągnąć masę i auto jedzi bez muła. :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarza się że wolny ssak chłepcze olej, zastuka panewką czy nawet wydmucha uszczelkę - w niejednym wypadku to pewnie efekt chronicznego spalania stukowego w starym silniku jeżdżonym na 95. Te silniki mają tendencje do knocków - mała ilość dużych tłoków, zapłon co 180 stopni... Jak ktoś jeszcze katuje taki silnik na niskich obrotach :toobad:

Ja zrobiłem sobie alarm dźwiękowy jak występuje jakiś większy knock (FKC poniżej -2,81) - łatwiej wywołać go depcząc gaz na niskich obrotach niż wysokich.

@Sasha_A80 ponoć usuwa problem z mułem w poliftach ograniczając nastawy AVCS, a te mają największe wyprzedzenie na niskich obrotach powodując w starszych silnikach knocki.

W przedlifcie chyba po prostu zmienia strategię przeciwdziałania stukaniu tak aby korekty nie były długotrwałe i może mniejsze...

 

Obstawiam że czujniki są ok i knocki są prawidłowo interpretowane, te silniki po prostu z wiekiem coraz więcej stukają. Turboloty korygują mniej histerycznie ale częściej kończą z wydmuchaną uszczelką, stopionym tłokiem, albo obróconą panewką. A wolne ssaki korygują mocno, żyją dłużej, ale mulą...

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest zwykły jak w innych autach, cała reszta jest niezwykła, bo fatalne ECU w NA, bo boxer, bo starzenie się, bo 100 innych powodów...

i w Subaru jest jak jest

 

a w innych markach mimo starzenia się nie zamula...  jak ktoś napisał w którymś wątku o podobnych problemach, wszyscy skończymy w innych markach... jak już nam się znudzi, lub będziemy za starzy by walczyć z niedasie... :o

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...