Jump to content

Jakie części do podkręcenia Imprezy GT 211KM?


Marcin Simiński
 Share

Recommended Posts

Witam, czy ktoś mógłby mi podrzucić pomysł jak tu podkręcić subaru nie wsadzając kosmicznych cen i żeby przy tym ładnie pracowało?
Nie chcę podkręcać o jakieś 100-200KM tylko w zakresie do 50KM.
Czy kolektor równo-odległościowy to dobry pomysł ? Za ile taki dostanę do GT-ka
Myślałem nad układem wydechowym HKS ale czy taki podpasuje pod ten kolektor? 
Teraz sprawa z dolotem... Co byście polecili sprawdzonego jako dolot? 
Jest sens zmieniać turbo na inne? Czy lepiej zostawić seryjne ? 
Po wymianie układu wydechowego warto udać się na hamownie i ew.dostrojenie mapy?
Ile wyniosłyby przeróbki żeby te 50KM uzyskać hm? 
Jeżeli był już taki temat to proszę o podesłanie linku, ja niestety nie znalazłem a od literek to już w oczach się mieni heh ;)
 

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze:

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/60648-tutaj-si%C4%99-witamy-dzia%C5%82-dla-nowych-forumowicz%C3%B3w/page-712

 

Po drugie, jest taki dział "Jadę nielegala" - hasło ---> TAK

Poszukaj inspiracji, jest kilka ładnie zrobionych i opisanych GT.  Naprawdę prawie wszystko na forum napisano.

 

W GTeku + 50 KM - tanio nie będzie. Żeby było dobrze jakieś 10 k PLN...

 

I że tak zapytam: ogarniasz te 211 KM na tyle sprawnie by chcieć więcej czy potrzeba większego szacunku na dzielni?

(ja nie ogarniam swoich seryjnych 150 KM w dieslu na przykład)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

(ja nie ogarniam swoich seryjnych 150 KM w dieslu na przykład)

Może dlatego: ;)

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/87392-awaria-na-autostradzie/page-3#entry2439414

 

O SBD ;)

 

"A tak na serio to ja dziękuję za taki samochód.... tu nie rusz, tu nie dotykaj, tu nie przeciążaj, pod górę wolniej, z górki szybciej, a w lewo skręcaj tylko w ostateczności :D Oleje filtry oraz inne eksploatacyjne elementy, wiadomo, trzeba wymieniać, ale są jakieś granice myślenia o silniku".

Edited by Dottoree
Link to comment
Share on other sites

Witam, czy ktoś mógłby mi podrzucić pomysł jak tu podkręcić subaru nie wsadzając kosmicznych cen i żeby przy tym ładnie pracowało?

Nie chcę podkręcać o jakieś 100-200KM tylko w zakresie do 50KM.

Czy kolektor równo-odległościowy to dobry pomysł ? Za ile taki dostanę do GT-ka

Myślałem nad układem wydechowym HKS ale czy taki podpasuje pod ten kolektor? 

Teraz sprawa z dolotem... Co byście polecili sprawdzonego jako dolot? 

Jest sens zmieniać turbo na inne? Czy lepiej zostawić seryjne ? 

Po wymianie układu wydechowego warto udać się na hamownie i ew.dostrojenie mapy?

Ile wyniosłyby przeróbki żeby te 50KM uzyskać hm? 

Jeżeli był już taki temat to proszę o podesłanie linku, ja niestety nie znalazłem a od literek to już w oczach się mieni heh ;)

 

było parę takich tematów, sam o tym myślałem, nie ma to żadnego sensu, pewnie tak jak ja nie ogarniasz nawet serii, więc po co więcej mocy? :) Jedź na tor czy jakiś rajd i zobacz jaki będziesz miał czas, bo pewnie dużo słabszy samochód cię objedzie, a to nie jest motywacja do zwiększenia mocy tylko nauki szybkiej jazdy i w to powinieneś zainwestować ;) Po zmianie wydechu na przelot, IC z wrx, można uzyskać około 230KM, ale może przeładowywać. O dostrojeniu mapy zapomnij na seryjnym kompie. Zawsze można wrzucić restryktor 1mm, ale robisz to na własną odpowiedzialność, bez dostrojenia może być mało paliwa(a raczej na pewno będzie), a wtedy remoncik, koszty chyba znasz? Ogólnie jak nie jesteś pewny co do silnika to zostaw i nie ruszaj, bo popłyniesz 10k na zwiększenie mocy a potem 10-15 na remont... Też myślałem nad zwiększaniem mocy w gt, ale podliczyłem koszty i wolę odłożyć na STI, bo modzenie gt-ka i wsadzanie w najgorszym wypadku 25k, a potem sprzedanie go za 15k nie ma sensu.

Link to comment
Share on other sites

Oki,dziękuje wszystkim za pomoc. Chyba jednak jeszcze raz przemyślę temat podnoszenia tej mocy bo jak czytam to macie tutaj samą racje :D No swoich 211KM dobrze na full nie wykorzystuje ,ale myślałem już o przeróbce na większą moc na dłuższy czas. No ale macie racje, lepiej nauczyć się na tym co się ma i z tego umieć korzystać a później myśleć o zwiększeniu mocy .Jeszcze raz dzięki ;)

Link to comment
Share on other sites

Oki,dziękuje wszystkim za pomoc. Chyba jednak jeszcze raz przemyślę temat podnoszenia tej mocy bo jak czytam to macie tutaj samą racje :D No swoich 211KM dobrze na full nie wykorzystuje ,ale myślałem już o przeróbce na większą moc na dłuższy czas. No ale macie racje, lepiej nauczyć się na tym co się ma i z tego umieć korzystać a później myśleć o zwiększeniu mocy .Jeszcze raz dzięki ;)

Postawione pytanie z tym wnioskiem powinien znaleźć się w FAQ :thumbup: .

Link to comment
Share on other sites

 

 

W GTeku + 50 KM - tanio nie będzie. Żeby było dobrze jakieś 10 k PLN...

 

Wszystko zależy które to GT :)

- Jak stare na TD05 to 250 można zrobić kompem/chipem za ułamek tych pieniędzy. To wytrzymałe silniki i kiedyś zanim zardzewiały :P bardzo dużo takich GTków jeździło i psuły się mniej jak nowsze serie..

- jak 97/98 to faktycznie na te 260 koni trzeba trochę liczyć, ale też nie dyche. Chałupniczo dłubać nie ma sensu, a bez zmiany kompa się nie obejdzie.

Restryktorem nie ma co walczyć jak ktoś tam podpowiada, bo nie dość, że może być niebezpiecznie to te GTkie przy "barze" tną paliwo i pojechane.

- w MY99/00 to raczej dychy nie trzeba na te ~260km. Wydech, kilka drobiazgów i Remap. Za 6/7k to zrobienia z głową. No chyba, że trochę więcej to jeszcze Turbo :)

Link to comment
Share on other sites

 

lepiej nauczyć się na tym co się ma i z tego umieć korzystać a później myśleć o zwiększeniu mocy .

 

Jakoś tak to było.

 

Jak ogarniesz auto tak:

 

https://www.youtube.com/watch?v=vJF1WNz9crg

 

to powoli myśl o zwiększaniu mocy. 

 

dodaj, że do tego potrzebuje płytki, seryjnym gt-kiem tak się nie da niestety ;)

Edited by mly96
Link to comment
Share on other sites

ktoś kiedyś wrzucał filmiki jak gościu latał na seryjnych dyfrach, ale dupy nie urywało, szpery to dobra inwestycja, gdybym miał wybór zwiększanie mocy, a zakup szper to bym wybrał to drugie, tylko weź kup płytkę do r160..  ;(

Link to comment
Share on other sites

Silnik do którego planowałem modyfikacje pochodzi z rocznika 98. Faktycznie odpuszczę sobie podnoszenie mocy na razie, a co do filmiku to widziałem jak lata subarynką heh ;)     Szpera fajna sprawa ale swoje kosztuje, ale wiadomo bez niej nie będzie można aż tak wykorzystać potencjału.Co do przeróbek to chałupniczo tego bym nie robił, oddałbym to w jakieś sprawdzone ręce bo po co wsadzić np 8K a potem kolejne 10-15 na remont całego silnika wsadzać. Ale dzięki wszystkim ;)

Link to comment
Share on other sites

 

lepiej nauczyć się na tym co się ma i z tego umieć korzystać a później myśleć o zwiększeniu mocy .

Jakoś tak to było.

 

Jak ogarniesz auto tak:

 

 

to powoli myśl o zwiększaniu mocy.

Wiedziałem ten film kilka razy i zawsze jazda robi na mnie wrażenie!

Zastanawiam się tylko, jak się mają do tego uzyskiwane czasy. Chyba, że to była jazda pod publikę. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

tylko weź kup płytkę do r160.. ;(

 

No kupujesz i jest :P

Ty masz jeszcze dyfer z różnymi półosiami, więc do Ciebie nawet ORI STi nie zabija ceną.

 

gdzie takie cudo można dostać i za ile???

Link to comment
Share on other sites

Witam, czy ktoś mógłby mi podrzucić pomysł jak tu podkręcić subaru nie wsadzając kosmicznych cen i żeby przy tym ładnie pracowało?

Nie chcę podkręcać o jakieś 100-200KM tylko w zakresie do 50KM.

Czy kolektor równo-odległościowy to dobry pomysł ? Za ile taki dostanę do GT-ka

Myślałem nad układem wydechowym HKS ale czy taki podpasuje pod ten kolektor? 

Teraz sprawa z dolotem... Co byście polecili sprawdzonego jako dolot? 

Jest sens zmieniać turbo na inne? Czy lepiej zostawić seryjne ? 

Po wymianie układu wydechowego warto udać się na hamownie i ew.dostrojenie mapy?

Ile wyniosłyby przeróbki żeby te 50KM uzyskać hm? 

Jeżeli był już taki temat to proszę o podesłanie linku, ja niestety nie znalazłem a od literek to już w oczach się mieni heh ;)

 

 

 

Wystarczy jedna część: STI.

Link to comment
Share on other sites

Jak kolega ma chotę to niech robi i 500KM. A po co? Bo może :-) Z podejściem "bo i tak nie ogarniesz" proponuję się przesiąść na rower, a i tak usłyszycie od kogoś że nie ogarniacie maszyny :-)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sa tacy którzy twierdzą ze sie nie da bez worka siana, a ja zamierzam to zrobic metoda niskobudzetowa. I tak jak wcześniej mowili, seryjny komp nie ogarnia. Na Twoim miejscu zaczalbym od krotszej skrzyni, bo to juz bardzo poprawia przyspieszenie pojazdu.

Link to comment
Share on other sites

Sa tacy którzy twierdzą ze sie nie da bez worka siana, a ja zamierzam to zrobic metoda niskobudzetowa. I tak jak wcześniej mowili, seryjny komp nie ogarnia. Na Twoim miejscu zaczalbym od krotszej skrzyni, bo to juz bardzo poprawia przyspieszenie pojazdu.

A mierzyłeś to kiedyś z seryjną?

Pytam, bo według mnie wcale z krótką skrzynią szału nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Mierzyć sie z seryjna skrzynia nie mialem okazji, natomiast mam porownanie z audi s3 i pamietam dokladnie ze na seryjnej skrzyni szliśmy w miare równo, natomiast po zalozeniu 4.11 od 3 biegu zaczynam mu uciekać. Niebawem kolejne porownanie na skrzyni 4.44 :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...