Skocz do zawartości

Jakie części do podkręcenia Imprezy GT 211KM?


Marcin Simiński

Rekomendowane odpowiedzi

 

Sa tacy którzy twierdzą ze sie nie da bez worka siana, a ja zamierzam to zrobic metoda niskobudzetowa. I tak jak wcześniej mowili, seryjny komp nie ogarnia. Na Twoim miejscu zaczalbym od krotszej skrzyni, bo to juz bardzo poprawia przyspieszenie pojazdu.

A mierzyłeś to kiedyś z seryjną?

Pytam, bo według mnie wcale z krótką skrzynią szału nie ma.

Przy 4.44 moment za kole wzrasta o 13% czyli tak samo jak z 211 mocą pójdziesz do 240 km, kosztem prędkości max. Koszt 3 tysie za skrzynie z dyfrem cos tam ugrasz przy sprzedaży swojej. Bez większych nakładów mozna sie cieszyć autem + 3k szpera. Pierwsza rzecz jaka wymieniłem w gt to skrzynia, potem szpery, wydech dojdzie hydrauliczny rękaw i dopiero silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Sa tacy którzy twierdzą ze sie nie da bez worka siana, a ja zamierzam to zrobic metoda niskobudzetowa. I tak jak wcześniej mowili, seryjny komp nie ogarnia. Na Twoim miejscu zaczalbym od krotszej skrzyni, bo to juz bardzo poprawia przyspieszenie pojazdu.

A mierzyłeś to kiedyś z seryjną?

Pytam, bo według mnie wcale z krótką skrzynią szału nie ma.

Przy 4.44 moment za kole wzrasta o 13% czyli tak samo jak z 211 mocą pójdziesz do 240 km, kosztem prędkości max. Koszt 3 tysie za skrzynie z dyfrem cos tam ugrasz przy sprzedaży swojej. Bez większych nakładów mozna sie cieszyć autem + 3k szpera. Pierwsza rzecz jaka wymieniłem w gt to skrzynia, potem szpery, wydech dojdzie hydrauliczny rękaw i dopiero silnik
Pamiętaj, że trzeba więcej wahlować biegami. Tu jest spora strata, o której niektórzy zapominają. Wszystko oczywiście zależy od konfiguracji "odcinka".

Ja mam skrzynię 4.44 i jak wspominałem, efekty dla mnie są praktycznie niezauważalne.

Oba auta auta biorące udział w teście dysponowały tą samą (mierzoną tydzień po teście!) mocą. Z 50 do 170 km/h szły praktycznie łeb w łeb. Później (5 bieg) auto ze skrzynią 4.44 zaczęło wyraźnie odchodzić.

Wiem, co wynika z teorii i dlatego sam byłem zaskoczony wynikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy od poszczególnych przełożen nie wszystkie 4.44 maja te same - patrz na 5 bieg w tabelce. Teraz na skrzyni z type r nie pojadę szybciej niz 170 a przy 130 juz sie nie da wytrzymać ze względu na hałas. Stad auto jest ustawione pod szuter / śnieg i miasto. Wcześniej na innej 4.44 miałem 160 km/h przy tych samych rpm. Ale obie to przepaść w stosunku do serii. Zdecydowałem sie na auto do zabawy i na jeziorze sprawdza sie super a autostrad nie mamy w warm maz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znasz poszczególne przełożenia? Może skrzynia z Forka po prostu ma długie biegi.

Z resztą pamiętajmy, że TypeRy i STi które seryjnie jeżdżą na tych skrzyniach ochoczo kręcą się do 8kRPM.

Marius na tym forum zmieniał z GTkowej na 4.44 z P1 czyli tą z długą piątką i auto zaczęło jeździć dużo lepiej mimo GTkowej odcinki,

więc może po prostu skrzynia z forka się nie sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Znasz poszczególne przełożenia? Może skrzynia z Forka po prostu ma długie biegi. Z resztą pamiętajmy, że TypeRy i STi które seryjnie jeżdżą na tych skrzyniach ochoczo kręcą się do 8kRPM. Marius na tym forum zmieniał z GTkowej na 4.44 z P1 czyli tą z długą piątką i auto zaczęło jeździć dużo lepiej mimo GTkowej odcinki, więc może po prostu skrzynia z forka się nie sprawdza.

 

Musisz dokładnie porównać przełożenia. Są programy i excelowe kalukatory na necie.

Skrzynia z forka miała 4.44 ale były wersje które miały w dupce skrzyni 1.08 co daje 4.11 na dyfrze - dziwne ale niektóre tak zrobili.

Można to ogarnąć zmieniając wałki na 1:1 i dyfer na 4.44 ale uwaga niekóre forki miały również dyfry 4.44.

 

Piąty bieg to nie problem w każdej skrzyni możesz zmieniać dowolnie na wałku sprzęgłowym i atakującym, zależy jakie koła zębate zdobędziesz. Dla przykładu 5 bieg w RA 4.44 jest taki sam jak w niektórych skrzynia N/A 3,9 - oba koła mają 0,825 - jedno koło 33 drugie 40 zębów. 

 

Mogę założyć koła 0,738 takie jak WRX wówczas pojadę tak jak na skrzyni P1 - ale nie pójdzie tak jak na zwykłej od GT bo mimo tych samych przełożeń piątego biegu bo występuje jeszcze różnica przełożenia głównego w RA i P1 - 4.44 - w GT 3.9

 

Zmieniając przełożenie główne zmieniam moment na półosiach ponieważ jest on iloczynem momentu na wale korbowym i przełożenia. Stąd jest wzrost momentu na kołach przy tej samej mocy silnika.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...