Skocz do zawartości

ile wam pali ?


madmax3

Rekomendowane odpowiedzi

z turbiną duży moment juz jest dostępny od 1500 obrotów

 

Kto ci takie bzdury naopowiadał :P Turbinka w twoim silniku wprawdzie może kręcić od niższych obrotów niż np. w STi, ale napewno nie od 1500!

 

turbinka kręci się zawsze :-) zobacz wykres momentu i obrotów, prawie linia prosta pozioma o samego dołu, nie mam go teraz ale tak pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - niedokładnie napisałem - 2litrówka z turbiną nie ma prawa śmigać od samego dołu :P Jechałem takim Foresterem i nie rozwija on moc równiutko od dołu do góry...

 

Zgadza się, ale mówisz o momenci czy o mocy? W s-turbo max mox jest dopiero przy 5500, ale max moment juz od bodajże 3500, a od 1500, zaczyna "ciągnąć". Może ktoś zna jakiegoś dobrego linka do odpowiednich wykresów? Dlatego teroretycznie przy 2000 obrotów nie martwiłbym się o panewki i korbowody przy turbince. W wolnym sssaku to co innego. Miełem kiedyś kosiarkę, czyli Hondę Civic, mam sentyment do tego samochodu i nie wiedomo, czy kiedyś znowu sobie takieij nie kupię. Tam dopiero coś się działo powyżej 5000, a odcinka przy bodajże 8400 przy wersji VTI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z własnego doświadczenia i wyczucia wypoeiwm się ponownie - mój WRX dopiero "gładko chodzi i mruczy" w okolicach 3.000 obr. :P co innego bujanie się przy 2.000 a co innego jazda w korku, gdzie przy 2.000 dodajesz nagle gaz i dochodzi do znacznego obciążenia silnika, który z racji 2litrowości nie ma mocnego dołu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z własnego doświadczenia i wyczucia wypoeiwm się ponownie - mój WRX dopiero "gładko chodzi i mruczy" w okolicach 3.000 obr. :P co innego bujanie się przy 2.000 a co innego jazda w korku, gdzie przy 2.000 dodajesz nagle gaz i dochodzi do znacznego obciążenia silnika, który z racji 2litrowości nie ma mocnego dołu :P

 

Zgadza się, ale chyba nikt zdrowy nie daje gazu przy 2000 jadąc powyżej drugiego biegu:-) Zdarza mi się jechać przy 2000 ale to na piątce, kiedy samochód jest już ropędzony i nie zamierzam przyspieszać tylko utrzymuję stałą prędkość. Stąd się bierze moja ekonomia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do twojego pytania. Żadko jeżdżę na takich trasach (zwasze mieszanie i A4), zdarzyło mi się może dwa razy od kąd mam Forka, spalenie miałem koło 9 literków.

No to podobnie, jak u mnie. Jak jezdze w trasie dynamicznie (stosunkowo duzo wyprzedzania, ale bez napinki i przekraczania 130kmph), to wychodzi kolo 10. Jak jezdzilem za Jarmajem i chlopakami od OSu, do OSu kibicujac na rajdzie karkonoskim (non stop II i III bieg), to spalanie doszlo do 12.7.

 

U mnie szczerze mowiac ciagnie gdzies od 2krpm, ale nie powiedzialbym, zeby bylo czuc wtedy glownie juz doladowanie, jednak miedzy 2 a 3 krpm da sie jezdzic w miescie, wyprzedzac dopiero powyzej 3k.

 

Nie wiem, ale wydaje mi sie, ze twoje spalanie wynika z rodzaju tras - musza byc w porownaniu do moich codziennych:

- dluzsze, wiec etap ssania nie ma tak duzego wplywu na spalanie sumaryczne

- z mniejsza iloscia swiatel, a wiec mniej ruszania/hamowania

- z mniejsza iloscia korkow

 

Ja wystarczy, ze na 3/4 baku pojade 2-3 razy w podwroclawskie miejscowosci (tak do 15km za Wroclawiem) i juz spalanie spada z 1 litr/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do twojego pytania. Żadko jeżdżę na takich trasach (zwasze mieszanie i A4), zdarzyło mi się może dwa razy od kąd mam Forka, spalenie miałem koło 9 literków.

No to podobnie, jak u mnie. Jak jezdze w trasie dynamicznie (stosunkowo duzo wyprzedzania, ale bez napinki i przekraczania 130kmph), to wychodzi kolo 10. Jak jezdzilem za Jarmajem i chlopakami od OSu, do OSu kibicujac na rajdzie karkonoskim (non stop II i III bieg), to spalanie doszlo do 12.7.

 

U mnie szczerze mowiac ciagnie gdzies od 2krpm, ale nie powiedzialbym, zeby bylo czuc wtedy glownie juz doladowanie, jednak miedzy 2 a 3 krpm da sie jezdzic w miescie, wyprzedzac dopiero powyzej 3k.

 

Nie wiem, ale wydaje mi sie, ze twoje spalanie wynika z rodzaju tras - musza byc w porownaniu do moich codziennych:

- dluzsze, wiec etap ssania nie ma tak duzego wplywu na spalanie sumaryczne

- z mniejsza iloscia swiatel, a wiec mniej ruszania/hamowania

- z mniejsza iloscia korkow

 

Ja wystarczy, ze na 3/4 baku pojade 2-3 razy w podwroclawskie miejscowosci (tak do 15km za Wroclawiem) i juz spalanie spada z 1 litr/100.

 

Zgadza się co do powyższego. Jadę juz nagrzanym samochodem, bo sobie spoczywa w garażu. Świateł mam, juz liczę razem z zatrzymaniami 7-8, korków mam trochę, ale jak pisałem, nie gazuję przy ruszaniu, by samochód nie zgasł, wystarczy, że minimalnie gaz naciśniesz i puścisz sprzęgło, wykorzytuje dużo przyciąganie ziemskie i próbuję niegazować jak mam zaraz hamować. Zaraz się okaże, że korbowód pokrzywiłem i wszyscy sie będa nabijać, że takiej ekonomii :-) ps. Chłopaki, gasić kompy i oglądamy F1, zaraz się zaczyna:-) Raikonen komentuje 1 okrążenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze sposob ruszania i rozpedzania przed hamowaniem ma akurat tutaj duzo mniejsze znaczenie - przeciez ja tez nie scigam sie na kazdych swiatlach i nie korzystam z dobrodziejstw hamulcow, ile fabryka dala.

 

Ma ktos moze pojecie ile stary Forek leje paliwa wiecej na ssaniu?

 

p.s. to dosc charakterystyczne dla S-turbo, byc moze tez innych Subaru - w Nubirze na ssaniu wydluzany jest (o ile sie dobrze orientuje) tylko czas wtrysku, a Forek, jak w autach poczatku lat 90tych, startuje od 1500 obrotow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny pomiar i 12 literków spalone, a silnik wolnossacy. nie wiem jak Wiatrak to robi, a może to jakiś super diesel na benzyne :mrgreen:

p.s nadpiszcie coś w moim temacie o pukaniu i cięzko chodzącej kierownicy bo jak ja dopisałem to nie widać tego a czekam na jakieś podpowiedzi. dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny pomiar i 12 literków spalone, a silnik wolnossacy. nie wiem jak Wiatrak to robi, a może to jakiś super diesel na benzyne :mrgreen:

p.s nadpiszcie coś w moim temacie o pukaniu i cięzko chodzącej kierownicy bo jak ja dopisałem to nie widać tego a czekam na jakieś podpowiedzi. dzięki.

 

Chłopaki, no co wy?? :-) Jednynka, tocze się z wyjazdu spod domu, 10 km/h przez drogę do drogi głównej, bo to wiejska i dziurawa droga, potem na drogę zwykłą, aswaltówka lasem, dwójka, 3000 rpm, trójka, 3000 rpm, czwórka, potem przy 80 km/h piątka i tak przejeżdzam 5 km, do już troszeczkę zakorkowwanej drogi, potem nią się tocze kolejne kilka km, kilka postojów, kila świateł, tak jak pisałem, nie przekraczam 3000 rpm, bardziej pomiędzy 2000-2500 i tyle mi wychodzi, proste jak budowa cepa. Mam nowe opony odpowiednio napompowane, wymienione filtry itp. Niestety, może to właśnie u mnie coś nie halo i wypalam gniazda zaworowe czy krzywię korbowód. Ale samochód jeździ normalnie, nie zdycha, nie czuję bym go zamulał czy cos złego mu robił. Kużwa naprawdę bez problemów schodze poniżej 10l/100 km i to z klimą włączoną na połowie baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Jestem na forum od wczoraj wieczorkiem.

Mam do Was konkretne pytanie, pewnie mnie zaraz zjedziecie, że już były takie tematy i w ogóle ale chyba nie będę zbyt dużo wymagał, tylko liczby.

Chciałbym Was wszystkich ładnie poprosić o napisanie mi "suchych" danych na temat spalania w FORESTERZE z turbiną i wolnossącym. Bardzo proszę o podanie miasto/trasa. Ostatnio przypadkowo spotkany kierowca Forka bez turbo chwalił mi się, że w mieście mu 8 PB pociągnął (!!!!) nie wiem jak on nim jeździł. aha ten jego forek to na manualu był.

Tak więc jeszcze raz bardzo, bardzo Was proszę o kilka liczb do Forestera.

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Jestem na forum od wczoraj wieczorkiem.

Mam do Was konkretne pytanie, pewnie mnie zaraz zjedziecie, że już były takie tematy i w ogóle ale chyba nie będę zbyt dużo wymagał, tylko liczby.

Chciałbym Was wszystkich ładnie poprosić o napisanie mi "suchych" danych na temat spalania w FORESTERZE z turbiną i wolnossącym. Bardzo proszę o podanie miasto/trasa. Ostatnio przypadkowo spotkany kierowca Forka bez turbo chwalił mi się, że w mieście mu 8 PB pociągnął (!!!!) nie wiem jak on nim jeździł. aha ten jego forek to na manualu był.

Tak więc jeszcze raz bardzo, bardzo Was proszę o kilka liczb do Forestera.

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za informacje.

 

Zależy jakie miasto, z klimą czy bez i jaka trasa. Mie we Wrocławiu udaje się 9,5 z turbo, klima na pół baku. Teraz może być mniej, no klimy juz sie nie włącza. Aktualnie mam już 520 przejechane na jednym baku i jeszcze żydek się nie zapalił, więc już wiem, że poniżej dychy bedzie na tym baku na 100km. A też się dziwią i jak poczytasz, że samochód psuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w "10" się mieścisz po Wrocławiu?? jaką masz skrzynkę AT czy MT??

10 to chyba b.dobry wynik jak na taki samochód. stwierdzam to, bo jak sprzedawałem swojego forka s-turbo z AT (chyba w tamtym roku go sprzedałem z"krwawiącym sercem") to palił mi ok.15 w mieście (zima), co przy malutkim zbiorniczku dawało zasięg ok.300 km, czyli w moim przypadku co drugi dzień na stacji. teraz chcę kupić znów forka ale po rozmowach z użtkownikami tych samochód stwierdzam, że forki bez turbo i z MT palą poniżej 10 w mieście i to nie koniecznie przy humanitarnej jeździe. dlatego chciałem zasięgnąć opinii użytkowników niniejszego formu w tym temacie. WIATRAK dziękuję Ci za Twoją opinię :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wookashek, te wyniki Wiatrak, , to rekord ! Pierwszy raz spotykam się z tak niskim zużyciem :shock: , zresztą, jak mozesz przeczytac wyżej, dziwia się wszyscy.

Moim zdaniem musisz jednak przeczytać sobie cały watek "ile wam pali" :twisted: . I dopiero po takiej lekturze będziesz miał obraz jakie jest średnie spalanie w Foresterze. Moja rada: lepiej załóż, że więcej, a jak sie już z takim założeniem pogodzisz i oswoisz, to będziesz sie co najwyżej cieszył, gdy okaże się, że Twój Forek spala tak mało jak Wiatrak, :mrgreen:

No to miej lektury życzę ....

(albo do danych fabrycznych dodaj 15%-20% :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie dodając do danych fabrycznych ~20% to wyjdzie takie spalanie jakie miał mój forek, czyli tak jak pisałem 15l/100km :???: cholera takie fajne wozy, a tyle palą. wiadomo, że coś za coś ale 15l Pb to jednak jest b.dużo.

to może jednak sięgnąć po alternatywne rozw.i zainwestować w jakąś instalację LPG?? chociaż rozmawiałem z kilkoma ASO Subaru i wszyscy odradzali takowe rozwiązanie, bo ponoć głowice nie wytrzymuja temp. :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w "10" się mieścisz po Wrocławiu?? jaką masz skrzynkę AT czy MT??

10 to chyba b.dobry wynik jak na taki samochód. stwierdzam to, bo jak sprzedawałem swojego forka s-turbo z AT (chyba w tamtym roku go sprzedałem z"krwawiącym sercem") to palił mi ok.15 w mieście (zima), co przy malutkim zbiorniczku dawało zasięg ok.300 km, czyli w moim przypadku co drugi dzień na stacji. teraz chcę kupić znów forka ale po rozmowach z użtkownikami tych samochód stwierdzam, że forki bez turbo i z MT palą poniżej 10 w mieście i to nie koniecznie przy humanitarnej jeździe. dlatego chciałem zasięgnąć opinii użytkowników niniejszego formu w tym temacie. WIATRAK dziękuję Ci za Twoją opinię :-)

 

Czytaj wątek - MT. Mi nigdy nie bedzie palił 15l bo nagrzany wyjeżdzam z garażu. Dla mnie bez sensu kupowac wolnegossaka dla oszczedności litra na 100 km. Dodam, że boje się o mój samochód, że coś jest nie halo i nie powinien tak palić. Może się okazać, że coś wykorbię za kilka miesięcy... Na razie nic się nie dzieje, ale kto to wie. Dodam, że jak miełem kiedyć Civic i ją zarżnąłem (pierścienie i uszczelniacze - standard w tych modelach w okolicach 200 000, remont 800 zł), to nie udawało mi sie przekroczyć 9 litrów, zawsze 8-8,5 we wrocku, silnik 1,5. To też na forum się dziwili. Nie wiem jak ja to robię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...