Skocz do zawartości

XV 2016


Karas

Rekomendowane odpowiedzi

Subaru Austria jest częścią Subaru Italia.

 

OK, już wyjaśniam SBD o obniżonej mocy jest dostępny chyba tylko w Austrii pewnie nie są to duże ilości aut w związku z czym faktycznie może się różnić tylko softem bo to jest najprostsza metodą

 

ciekawe jest to, że wg. danych Subaru AT emisja CO2 jednego i drgiego silnika SBD jest taka sama, czyli można sądzić, że w tym zabiegu nie chodzi o opłaty z nią związane, może kwestie ubezpieczenia ?

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Małe uzupełnienie odnośnie diesla 109KM, bo rozmawiałem dziś z szefem salonu. Wersja 109KM występuje tylko na Austrię, jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku na silniki o niewygórowanej mocy - chodzi o korzyści podatkowe i ubezpieczeniowe. Za obniżenie mocy odpowiada elekronika - silnik jest identyczną jednostką jak wersja o pełnej mocy. 

 

Tu kalkulator Motorbezogene Versicherungssteuer: https://durchblicker.at/autoversicherung/motorbezogene-versicherungssteuer-rechner?adtype=ETA&gclid=CM7p08GH-c4CFcQV0woddOsD9g

 

Różnica w podatku od mocy to jakieś 200 / rok: 

109KM - 424,08

147KM - 641,52

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To chyba tylko jak wrzucisz w tryb manualny?

No właśnie cały bajer polega na tym, że działa to w opcji automatycznej, gdy mocniej wciśniesz i przytrzymasz gaz. Tak jest w OBK i miało być z tego co się orientuję w XV po liftingu.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,
Ten test XV, to moja robota :)

80-120 km/h były nagrywane dla poszczególnych przełożeń w trybie manualnym.
0-100 km/h z kolei wyglądało następująco: Przytrzymana manetka "-", lewa noga na hamulcu, prawa na gazie. Puściłem hamulec trzymając jednocześnie gaz " w podłodze" i manetkę.

Z przytrzymaną manetką rusza gwałtowniej, co może przydać się w nietypowej sytuacji :)

 

Pozdrawiam Was Subarowicze.
Póki co nie mamy nic w kalendarzu spod znaku plejad, ale planujemy jeszcze na pewno BRZ i WRX STI.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy CVT naprawdę czuć tak bardzo opóźnienie że niby napęd dołącza się a nie jest spięty na stałe, co wynika z tego testu, a auto jeździ jak "przednionapędówka" na luźnym podłożu? Chyba ktoś się tu zagalopował a jeśli nie to Subaru wprowadza swoich klientów w błąd. 

Poza tym to chyba pierwszy w miarę nadający się do obejrzenia test XV w wersji polskojęzycznej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO test wykonany wyjątkowo rzetelnie i przede wszystkim autor przygotowany  bardzo dobrze pod kątem technicznym. Chyba pierwszy test Subaru jaki widziałem w którym autor wie jak realizowany jest naped w przypadku skrzyni CVT.  Dane o spalaniu prawdziwe ( mam identyczne w swoim XV). Kanał bede subskrybował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma opóźnienia bo jest stały napęd 4x4,tylko nie z równym podziałem mocy po 50% na oś jak we wcześniejszych modelach.Podział mocy jest rozkładany na osie różnie,np.(przód 80%,tył 20%) ,w zależności od podłoża i stąd ten efekt jakby tylko przód ciągnął.

Edytowane przez Witold Piotr Bilski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi się wydawało ale wolałem dopytać gdyby kiedyś przyszło mi zamienić manuala na CVT. Tak więc poza tym nie jest źle z tym testem ale do rzetelności testów Zachara dużo mu brakuje (zapewne by nie przedłużać i nie nudzić widza ale gdy chciałem kupić XV to szukałem w internecie czegoś w stylu co Zachar robi i...nic, a dobrze obejrzeć solidny test i potem pojechać na jazdę próbną: wiesz na co zwrócić uwagę wtedy bo normalnie większość rzeczy przeoczysz).

p.s. ta szmatka przy kierownicy to masakra :facepalm: , zwróciłem na nią uwagę coprawda dopiero po obejrzeniu testu ale jednak

Edytowane przez adamW202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

0-100 km/h z kolei wyglądało następująco: Przytrzymana manetka "-", lewa noga na hamulcu, prawa na gazie. Puściłem hamulec trzymając jednocześnie gaz " w podłodze" i manetkę. Z przytrzymaną manetką rusza gwałtowniej, co może przydać się w nietypowej sytuacji

 

Napisz proszę czy bez trzymania manetki w czasie przyspieszania samochód symuluje zmianę biegów tak jak Ouback?

Bo jeśli tak - to ten film mocno wprowadza w błąd potencjalnie zainteresowanych zakupem XV CVT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma opóźnienia bo jest stały napęd 4x4,tylko nie z równym podziałem mocy po 50% na oś jak we wcześniejszych modelach.Podział mocy jest rozkładany na osie różnie,np.(przód 80%,tył 20%) ,w zależności od podłoża i stąd ten efekt jakby tylko przód ciągnął.

Są dwie teorie. W zależności od literatury można przeczytać, że Subaru napęd jest w proporcji takiej, jak napisałeś, albo 100% do 0%. W każdym razie za przeniesienie napędu przy skrzyni CVT odpowiada sprzęgło cierne sterowane elektronicznie.

Opóźnienie jest wyczuwalne: włączając się dynamicznie na lewoskręcie ze startu zatrzymanego opona potrafi popiskiwać.

 

Przy CVT naprawdę czuć tak bardzo opóźnienie że niby napęd dołącza się a nie jest spięty na stałe, co wynika z tego testu, a auto jeździ jak "przednionapędówka" na luźnym podłożu? Chyba ktoś się tu zagalopował a jeśli nie to Subaru wprowadza swoich klientów w błąd. 

Poza tym to chyba pierwszy w miarę nadający się do obejrzenia test XV w wersji polskojęzycznej. 

W moim odczuciu tył wydawał się bezwładny przy pokonywaniu zakrętów na szutrze (bez przyspieszania w zakręcie), stąd stwierdzenie "przednionapędówka" :) Jeśli na tył trafia moment, to znikomy i stąd ten werdykt.

 

Tak mi się wydawało ale wolałem dopytać gdyby kiedyś przyszło mi zamienić manuala na CVT. Tak więc poza tym nie jest źle z tym testem ale do rzetelności testów Zachara dużo mu brakuje (zapewne by nie przedłużać i nie nudzić widza ale gdy chciałem kupić XV to szukałem w internecie czegoś w stylu co Zachar robi i...nic, a dobrze obejrzeć solidny test i potem pojechać na jazdę próbną: wiesz na co zwrócić uwagę wtedy bo normalnie większość rzeczy przeoczysz).

p.s. ta szmatka przy kierownicy to masakra :facepalm: , zwróciłem na nią uwagę coprawda dopiero po obejrzeniu testu ale jednak

Zachar zwraca uwagę na wszystko, ja z kolei staram się zwracać uwagę na najistotniejsze (według mnie) cechy auta. Jeśli ktoś jest już zainteresowany danym modelem sam zapewne będzie chciał "pomacać" auto i poznać je bliżej :)

 

 

0-100 km/h z kolei wyglądało następująco: Przytrzymana manetka "-", lewa noga na hamulcu, prawa na gazie. Puściłem hamulec trzymając jednocześnie gaz " w podłodze" i manetkę. Z przytrzymaną manetką rusza gwałtowniej, co może przydać się w nietypowej sytuacji

 

Napisz proszę czy bez trzymania manetki w czasie przyspieszania samochód symuluje zmianę biegów tak jak Ouback?

Bo jeśli tak - to ten film mocno wprowadza w błąd potencjalnie zainteresowanych zakupem XV CVT.

 

Bez trzymania manetki skrzynia działa identycznie. Różnica jest tylko na starcie, przy trzymaniu manetki XV zbiera się do pierwszej setki 0.2-0.3 s szybciej.

Ja bym też nie sugerował się jednostajnym utrzymywaniem obrotów przy przyspieszaniu. Po pierwsze rzadko tak się przyspiesza, a CVT od Subaru nie męczą długotrwałym jazgotanie na wysokich obrotach, no chyba że jeździsz praktycznie cały czas z gazem w podłodze :)

 

Pozdrawiam i mam nadzieje, że komuś przyda się wpis.

PS. szkoda, że podłoga bagażnika po bokach nie jest jest wykończona materiałem jak np. w Levorgu, a twardym plastikiem mało odpornym na zarysowanie. Ktoś przed nami właśnie to z nim uczynił.

Edytowane przez Krzysiek Kunzek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...