Jump to content
Karas

XV 2016

Recommended Posts

Z kolei w crosstreku 2.0 i jest manualna skrzynia 5. biegowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie moge sie z tym co mówicie zgodzić - że XV musi byc samochodem dla mas czyli miec nudne i poprawne silniki i wersje wyposażenia bo tylko wtedy bedzie się dobrze sprzedawał.

 

BŁĄD!

 

Zauważyły przeciez to takie tuzy sprzedaży jak Ford, VW czy Opel.

Kazdy z ich masowych modeli ma wersje sti-like: Focus ST/RS, Golf GTI i Astra OPC.

Kultowe modele.

Tak budujue sie marke. Tak buduje sie emocje i porządnie. Tak buduje się sprzedaź - "samochod sportowy dla mas"

A nie oferujac Impreze STI praktycznie nieosiągalną dla zwykłego zjadacza chleba z zaporową ceną, dostepnością i małym wtórnym rynkiem zbytu.

 

Osobiście kupiłabym XV ST/GTI/OPC bo gabaryty, waga, spalanie są odpowiedniejsze/ekonomiczniejsze niż Imprezy.

To takie amerykańskie myslenie ze co szybkie i lepsze musi byc wielkie.

My w Europie mamy jednak węższe uliczki i miasta... a szybki i sprawny samochód się przyda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Osobiście kupiłabym XV ST/GTI/OPC bo gabaryty, waga, spalanie są odpowiedniejsze/ekonomiczniejsze niż Imprezy.
 

 

ależ  to jest Impreza tylko na szczudłach  ;)

XV jak tez sama Impreza to duże auta kompaktowe 

 

wg. mnie samochody ten powinny być odrobinę bardziej dopracowane pod względem wykonania wnętrza, za bardzo odstają od europejskich rywali 

i nie mam na myśli skóry z kolorowymi przeszyciami bo to jest drobnostka która łatwo można sobie wykonać wg. indywidualnych potrzeb

 

ale ogólnie potencjał w nich jest i można na bazie takiego auta zrobić naprawdę coś wyjątkowego niestety w ofercie Subaru, szczególnie w UE brakuje niewielkiej różnorodności głownie w wersjach silnikowych

do XV jak i Imprezy aż się prosi 2.0 DIT i to zmieniło by te auto nie do poznania 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
do XV jak i Imprezy aż się prosi 2.0 DIT i to zmieniło by te auto nie do poznania

zmieniłoby tez cene tego auta - byłoby zapewne droższe od sbd. XV już jest za drogi na to co oferuje i cena w okolicach 130k pln a pewnie wyzsza zabiłaby sprzedaż która i tak jakas olbrzymia nie jest (pomiedzy forkiem xt comfort a 2.0i comfort różnica w cenie wynosi 6k+ euro czyli 24k + pln wiec pewnie podobnie byłoby pomiedzy Xv 2.0i a XV2.0dit) . Nie oszukujemy sie XV jest modelem przeniesionym z rynku US gdzie jest tanim autem dla mas cos jak u nas dacia duster czy kia ceed. Niestety u nas cła akcyzy i fakt ze ludzie nie zarabiaja jak w USA robią swoje i XV już w wersji 2.0i jest drogim autem ale ogólnie fajnym   :) Gdybym miał wydac 130k+ pln na XV 2.0dit wolalbym dołożyc i sprawic sobie forka XT  bo ma wiekszy bagaznik a osiagi byłyby pewnie na tym samym poziomie.

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

zmieniłoby tez cene tego auta - byłoby zapewne droższe od sbd
 

 

Forester SBD Sport jest niewiele droższy od FXT w takiej samej specyfikacji 

 

 

 

 

XV już jest za drogi na to co oferuje i cena w okolicach 130k pln a pewnie wyzsza zabiłaby sprzedaż

 

 

pierwsza sprawa, Yeti czy Octavia dobrze wyposażone bez problemu przebijają wspomniane 130 k pln tak samo jak i VW Golf Alltrack 

 

druga sprawa to nie wiem czy obecnie to jest taka cena XV SBD Comfort 28 k EUR -> 119 k PLN, jak kupowałem swojego XV dostałem także ofertę na nowego i nie była to cena z cennika

 

XV jest postrzegany jako małe auto, głównie z racji bagażnika, dla mnie ten samochód jest prawie optymalny lub nieco za duży aczkolwiek po części jego wielkość wynika ze specyfiki układu napędowego

Share this post


Link to post
Share on other sites
pierwsza sprawa, Yeti czy Octavia dobrze wyposażone bez problemu przebijają wspomniane 130 k pln tak samo jak i VW Golf Alltrack druga sprawa to nie wiem czy obecnie to jest taka cena XV SBD Comfort 28 k EUR -> 119 k PLN, jak kupowałem swojego XV dostałem także ofertę na nowego i nie była to cena z cennika

jak widze yeti albo golfa na ulicy sa to zazwyczaj wersje podstawowe ( a mieszkam w dużym miescie i całkiem sporo ostatnio jezdze po kraju ) bardzo bardzo rzadko trafi sie alltrack albo wypasiona yeti ( cena yeti w wersji bazowej to cos okolo 60k pln ) takze ludzie jakos chetnie nie kupuja tych wersji bo sa po prostu za drogie.

W chwili obecnej trwa wyprzedaż xv  bo wchodzi nowy model 2016 i można nowego "leżaka" sbd wyrwac w okolicach 105k pln ( gdzies ostatnio taka oferte chyba widziałem )

Specem od marketingu nie jestem ale ja za XV nawet z 2.0dit 130kpln bym nie zapłacił.

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

W chwili obecnej trwa wyprzedaż xv bo wchodzi nowy model 2016 i można nowego "leżaka" sbd wyrwac w okolicach 105k pln ( gdzies ostatnio taka oferte chyba widziałem )

 

to co opisuje miało miejsce w lipcu zeszłego roku ;)

jak widze yeti albo golfa na ulicy sa to zazwyczaj wersje podstawowe ( a mieszkam w dużym miescie i całkiem sporo ostatnio jezdze po kraju ) bardzo bardzo rzadko trafi sie alltrack albo wypasiona yeti ( cena yeti w wersji bazowej to cos okolo 60k pln ) takze ludzie jakos chetnie nie kupuja tych wersji bo sa po prostu za drogie.

 

ja kupiłem Yetio "wypasioną" (słowo trochę na wyrost) i to na upartego można powiedzieć, ze 2 sztuki tyle, że druga 2WD

znajomy kupił Skodę Scouta tez z końcem 2010 roku w cenie podobnej do ofert na XV SBD

 

znam jeszcze parę osób, które kupiły Yeti 2.0 TDI 4x4 DSG z dość mocnym wyposażeniem i w każdym wypadku ceny były były przynajmniej dwukrotnością wspomnianych 60 k pln

Specem od marketingu nie jestem ale ja za XV nawet z 2.0dit 130kpln bym nie zapłacił.

 

przyjmijmy, ze jest XV 2.0 DIT i podobnie jak FXT ma skrzynię CVT

 

znajdź auto z podobnym silnikiem, osiągami, napędem oraz wyposażeniem, które kosztowałoby znacząco taniej

 

 

bardzo bardzo rzadko trafi sie alltrack albo wypasiona yeti
 

 

patrząc na moje byłe Yeti nawet by przez mysl Ci nei przeszło, że to "wypasiona" wersja 

do tego celowo była w niemetalicznym granacie  ;)

Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites
przyjmijmy, ze jest XV 2.0 DIT i podobnie jak FXT ma skrzynię CVT znajdź i auto z podobnym silnikiem, osiągami, napędem oraz wyposażeniem, które kosztowałoby znacząco taniej

na pewno byłoby ciężko. Ale tak jak napisałem wyzej pomimo tych 240 koni i diabelskiego przyspieszenia nie kupiłbym trzeszczacego i tak słabo wyciszonego auta za te pieniądze. A gdybym kupił to albo bym stracił słuch podczas podróży z nieprzepisowymi predkosciami autostrada albo rozum szukajac tych wszystkich świerszczy poukrywanych w aucie za 130k pln. Zbliża się zima, na dworze coraz chłodniej i wnetrze mojego xv powoli "ożywa" No chyba ze model 2016 pod tym wzgledem poprawiono

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak Ketivv wspomniał, XV ma potencjał i przy niewielkim dopieszczeniu można by z tego modelu zrobić auto bliskie ideału.

 

FHI ma Europę w nosie, bo dla ułamka procentu sprzedaży nie warto sobie zawracać głowy. Od czasu do czasu wrzucą coś na rynek i ludek ma się cieszyć, jak za komuny z kubańskich pomarańczy. Czy głosy klientów z Europy mają jakiekolwiek znaczenie?

 

Obecna oferta Subaru jest tak mizerna, że odechciało mi się zmiany samochodu.

 

Po nowym XV oczekiwałbym:

- porządnego wyciszenia

- szerszej palety silnikowej i możliwości wyboru MT oraz CVT

- poprawienia układu kierowniczego

- poprawienia świateł

- lepszej jakości wykonania i spasowania wnętrza.

 

Tak się tylko pożaliłem, bo nawet nie liczę na to, że ktokolwiek z FHI bierze takie głosy pod uwagę.

 

PS: w Austrii Levorg ma premierę w styczniu 2016, odbiór zamówionych egzemplarzy w marzec/kwiecień.

 

 

 

---------

Błędy w pisowni i niepasujące do kontekstu słowa sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie kupiłbym trzeszczacego i tak słabo wyciszonego auta za te pieniądze

 

tu dochodzimy do innej kwestii o której wcześniej wspominałem, powiem więcej ja z tego powodu poważnie bym się zastanawiał czy kupić jakiekolwiek Subaru ;)

 

natomiast Subaru ma swoje cechy, które są niespotykane u innych:

- stały napęd z centralnym mechanizmem różnicowym - w tj klasie aut praktycznie pozostaje już tylko Subaru

- zawieszenie - na równym asfalcie XV mnie specjalnie nie zachwyca ale biorąc pod uwagę różnorodność dróg jakimi można się np. XV poruszać to jest ono dobre "twardo" ale sprężyście jak dla mnie OK

- silnik - o ile mój SBD napsuł mi krwi to mimo wszytko czy jest jakiś inny silnik który można z nim porównać, wzdłużnie zamontowany do tego specyfika Subaru czyli boxer i to bez znaczenia czy diesel czy benzyna - w żadnym innym aucie tego segmentu nie ma silników montowanych wzdłużnie

 

tych cech nie znajdziemy w żadnym innym samochodzie za porównywalne pieniądze

 

osobiście nie wiem na jakie inne auto miałbym zmienić XV, gdyby nie "dziadowski SBD" i odrobinę słaba skrzynia wszystkie inne bolączki tego auta są dla mnie do ogarnięcia, co więcej kupując go liczyłem się z tym, ze wiele rzeczy w nim poprawie mając pełna świadomość znacznej części zmian jakie u siebie zrobiłem a także tych jakie być może dokonam

powstrzymywały jak i wciąż powstrzymują mnie kwestie "silnikowe"

 

na chwile obecna aż się prosi zmiana hamulców, foteli i kierownicy

potem na upartego zawieszenie to wszytko jest do ogarnięcia ale w aucie z pewnym i "dającym pełna mobilność" silnikiem bo zmiany te są kosztowne

 

dla mnie zarówno nowa Impreza jak i XV mają swój potencjał, dzisiaj po doświadczeniach z dieslem kupiłbym 2.0 NA (łatwiejsza "wymiana silnika") i zmienił go w bardzo ciekawe auto

Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodzę się że XV nie jest wyciszony i strasznie w nim szumi

ale jak piszesz

 

 

 trzeszczacego
 

nie wiem czemu takie doświadczenie.. ja swoim zrobiłem już ponad 106 tyś w trochę ponad 2 lata i nic w nim nie trzeszczy.. fakt jest słabo wyciszony, ale świerszczy nie doświadczyłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodzę się że XV nie jest wyciszony i strasznie w nim szumi

ale jak piszesz

 

 

 trzeszczacego
 

nie wiem czemu takie doświadczenie.. ja swoim zrobiłem już ponad 106 tyś w trochę ponad 2 lata i nic w nim nie trzeszczy.. fakt jest słabo wyciszony, ale świerszczy nie doświadczyłem

 

no cóz u mnie wystarczyło, że droga była nierówna i wszytko "grało"  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

być może mam za dobry sluch:)

 

 

natomiast Subaru ma swoje cechy, które są niespotykane u innych:

to prawda ale czy to znaczy ze takie rozwiązania sa lepsze od innych pozostałych na rynku i czy przeciętny kowalski zauważy różnice na + wybierajac Subaru??

 

 

stały napęd z centralnym mechanizmem różnicowym - w tj klasie aut praktycznie pozostaje już tylko Subaru

tylko jeżeli chodzi o auta z manualną skrzynią bo cvt to taki nieprzegrzewający sie haldex  . Zreszta przeciętny kowalski bedzie tak samo zadowolony z nowego haldexa jak z S-awd.

 

 

zawieszenie - na równym asfalcie XV mnie specjalnie nie zachwyca ale biorąc pod uwagę różnorodność dróg jakimi można się np. XV poruszać to jest ono dobre "twardo" ale sprężyście jak dla mnie OK

każdym podwyższonym autem da sie poruszac po nieutwardzonych drogach

nie wiem jak u was ale u mnie tył chyba jest za twardo zawieszony i potrafi wydac nieprzyjemny dzwiek jak za szybko przejezdzam przez próg zwalniający cos takiego ale nie az tak jak na filmie. W kazdym razie nie słychac tego na zewnatrz tylko bardzo delikatnie w srodku

 

 

 

silnik - o ile mój SBD napsuł mi krwi to mimo wszytko czy jest jakiś inny silnik który można z nim porównać, wzdłużnie zamontowany do tego specyfika Subaru czyli boxer i to bez znaczenia czy diesel czy benzyna - w żadnym innym aucie tego segmentu nie ma silników montowanych wzdłużnie

nie ma ale czy to zle??

Obecnie wszystkie te zalety Subaru to tak naprawde slogan reklamowy bo autami konkurencji nie jeździ się wcale gorzej :)

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

być może mam za dobry sluch:)
być może ;) ale faktem jest że powyżej 110 przez zestaw się już nie porozmawia 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karas powiedział:

to prawda ale czy to znaczy ze takie rozwiązania sa lepsze od innych pozostałych na rynku

dla mnie tak

Karas powiedział:

tylko jeżeli chodzi o auta z manualną skrzynią bo cvt to taki nieprzegrzewający sie haldex

jakbym nie używał auta z Haldexem gen. 4 to bym może w to przegrzewanie się uwierzył ;)

Karas powiedział:

każdym podwyższonym autem da sie poruszac po nieutwardzonych drogach nie wiem jak u was ale u mnie tył chyba jest za twardo zawieszony i potrafi wydac nieprzyjemny dzwiek jak za szybko przejezdzam przez próg zwalniający cos takiego ale nie tak mocno jak na filmie

tył jest odrobinę za mało sprężysty ale nie ma tragedii, po progach obecnie przelatuje i rozmówca/pasażer często nawet tego nie zauważa, nie każdym da się tak poruszać jak XV im gorsza droga tym to zawieszenie jest lepsze, w porównaniu do produktów VAG to przepaść może Ford byłby XV podobny ale tam nie ma porównywalnego auta

 

troszeczkę za szybko ingeruje ESP ale też nie ma tragedii, bardziej drażni mrugający od tego ekran

 

Karas powiedział:

nie ma ale czy to zle??

dla mnie silnik zamontowany wzdłużnie do tego "samowyważający" się jest wart uwagi

Pumcia, o 18 Nov 2015 - 21:35, powiedział:

Karas powiedział:

być może mam za dobry sluch:)

być może ;) ale faktem jest że powyżej 110 przez zestaw się już nie porozmawia

to jest do ogarnięcia, niestety to taki japoński standard w tej klasie Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites
dla mnie silnik zamontowany wzdłużnie do tego "samowyważający" się jest wart uwagi

dla mnie wartym uwagi jest wyłacznie silnik bezawaryjny i w miare bezobsługowy i jak narazie 2.0i taki jest

Czyli wychodzi na to ze XV to samochód słabo wyciszony, z  trzeszczacymi plastikami, ze slabo zestrojonym zawieszeniem w szczegolnosci tylnim z napedem nie lepszym niż haldex, z silnikami o innej konstrukcji niz u konkurencji ale nie lepszej. Hehe robimy we własne gniazdo panowie :)  Ale i tak lubie to auto, zostanie ze mna jeszcze pare lat i z pewnoscia kupiłbym raz jeszcze wersje z 2.0i bo jest bezawaryjna, bezobsługowa i pali w sam raz. W dodatku zbliża sie zima i znów bedzie można polatac bokami :ph34r:

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

dla mnie wartym uwagi jest wyłacznie silnik bezawaryjny i w miare bezobsługowy

 

ha ha to bym musiał po pierwszych paru miesiącach "dziada" zezłomować ;)

 

koncept tego auta jest świetny wykonanie niestety już nie i to jest jak dla mnie największa bolączka Subaru XV

Czyli wychodzi na to ze XV to samochód słabo wyciszony, z trzeszczacymi plastikami, ze slabo zestrojonym zawieszeniem w szczegolnosci tylnim z napedem nie lepszym niż haldex, z silnikami o innej konstrukcji niz u konkurencji ale nie lepszej. Hehe robimy we własne gniazdo panowie

 

dla każdej firmy odpowiedź z rynku byłaby istotna, dzięki temu można być lepszym, firma ma się nie bać krytyki tylko być na nią otwarta

 

ile razy nie wyszło Małyszowi, ile razy potknęła się Kowalczyk w ich drodze do mistrzostwa ?

 

to jest sztuka zaliczyć upadek, przyznać się do porażki, otrzepać z kurzu i wrócić w dobrym stylu

 

zabarykadować się i zrzucić winę na klienta to nie jest cecha szacownej marki a niestety ja tak odbieram Subaru

Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

zabarykadować się i zrzucić winę na klienta to nie jest cecha szacownej marki a niestety ja tak odbieram Subaru
też miałem parę razy takie wrażenie jednak wolę uwierzyć że jest to indywidualny problem z podejściem serwisu do klienta ;)

 

 

 

W dodatku zbliża sie zima i znów bedzie można polatac bokami
:evil2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest szansa, że jeszcze w tym roku poznamy specyfikację i ceny XV na 2016 r.? W zasadzie to te dane już są znane, bo wystarczy wejść na stronę innych europejskich sprzedawców Subaru, gdzie odświeżona wersja jest już w sprzedaży od roku. Polska dostaje to samo, co reszta Europy, więc w tej kwestii nic się nie zmieni, ale mimo wszystko dziwi ta tajemniczość ze strony SIP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W najnowszym numerze Auto Motor i Sport w kalendarzu premier na 2016 r.,  XV po faceliftingu (zresztą Forester też)  na rynku w Polsce pojawi się w marcu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest szansa, że jeszcze w tym roku poznamy specyfikację i ceny XV na 2016 r.? W zasadzie to te dane już są znane, bo wystarczy wejść na stronę innych europejskich sprzedawców Subaru, gdzie odświeżona wersja jest już w sprzedaży od roku. Polska dostaje to samo, co reszta Europy, więc w tej kwestii nic się nie zmieni, ale mimo wszystko dziwi ta tajemniczość ze strony SIP.

jak nie wiadomo o co chodzi... to wiadomo o co chodzi:-), rynek wyposzczony na maxa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżony model od roku to na pewno nie MR 2016, a MR 2015, którego w Polsce nie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"do pupy" ten nowy XV nie występuje w najładniejszym kolorze  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...