Skocz do zawartości

Rdza nad szybą w legacy


piotrost

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, właśnie zauważyłem rdzę na całej długości nad przednią szybą w moim legacy z 2008 r. Pospiesznie podjechałem do ASO i dostałem odpowiedź, że jest im znany ten temat lecz nie zrobią tego w ramach gwarancji (perforacje 12 lat) gdyż auto nie posiada dodatkowych przeglądów lakierniczych. Prześledziwszy liczne wątki w Internecie widzę, że nie jest to jakiś wyjątkowy przypadek. Nie jest to zjawisko punktowe lecz występuje na całej długości uszczelki/szyby. Nie jest to również żaden odprysk lakieru więc nie lakieru to wina moim zdaniem a samej blachy lub słabym zabezpieczeniem tego miejsca. W związku z tym uważam, że powinny takie przypadki być rozstrzygane na korzyść klienta (zresztą taki właśnie wpis odnośnie outbacka od dyrekcji na tym forum widziałem). Auto krajowe, jestem drugim właścicielem. Poprzedni właściciel praktycznie wszystko robił w ASO zostawiając tam majątek - mam wszystkie faktury od nowości, a pieczątek przy przeglądach lakierniczych brak. Co więcej po kupnie zrobiłem w swoim ASO mały przegląd i nikt nawet nie wspomniał zapytał o jakimś przeglądzie lakierniczym  - tylko na potwierdzeniu przeglądu w tabeli powłoka lakiernicza postawiono fajkę ok. Po zbyciu mnie w ASO skontaktowałem się telefonicznie z Centralą i tam również mnie zbyto z tego samego powodu. Czy więc ta gwarancja to tylko chwyt marketingowy? Potraktowano mnie delikatnie mówiąc nieładnie. Proszę o Państwa stanowisko w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym słowem Twoim zdaniem jest to normalne zjawisko pojawiania się rdzy właśnie w tym miejscu i stanowisko Subaru polegające na zasłanianiu się kruczkami, wyłączeniami gwarancyjnymi itp? Wydaje mi się, że Subaru szybko przejedzie się na takiej polityce gdy Klienci zaczną nagłaśniać takie przypadki. Nie jesteśmy konsumentami klasy B - dobrze wiesz, że bardziej cywilizowanych krajach marka nie pozwoliłaby sobie na takie podejście. Tak czy inaczej czekam na oficjalne stanowisko Dyrekcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jest olbrzymia różnicą pomiędzy tymi dwoma korozjami.

 

I tu jest podstawowy problem.

Znakomita większość nie ma pojęcia co oznacza korozja perforacyjna i z tego powodu się awanturuje.

 

 

 

W sumie to dziwne, że nie są one częścią przeglądu okresowego, byłoby łatwiej i mniej błędów.

 

Przeglądy mechaniczny mają dwa ograniczenia: czas /zazwyczaj 12 miesięcy/ i przebieg /w przypadku Subaru chyba 15kkm/.

Przeglądy powłoki lakierniczej mają zazwyczaj jedno ograniczenie: czas /12 miesięcy/.

 

W przypadku, kiedy auto przejeżdża rocznie więcej niż interwał kilometrowy przeglądu mechanicznego i tak przestają się one /przeglądy - dwa różne/ pokrywać.

 

 

 

Witam, właśnie zauważyłem rdzę na całej długości nad przednią szybą w moim legacy z 2008 r

 

Z mojego doświadczenia taka korozja w 99% nie jest korozją perforacyjną. A gwarancja na powłokę lakierniczą zapewne już się skończyła.

Do tego też potrzebne były by przeglądy powłoki lakierniczej.

 

 

Mam też proste pytanko: kiedy i gdzie była wymieniana szyba czołowa w rzeczonym aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyba nie była wymieniana. 
Podobny wątek i problem już omawiany- http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/77110-rdzewiej%C4%85ce-outbacki/?hl=%2Brdza+%2Bnad+%2Bszyb%C4%85 tyle że od kamyka to rdza idzie chyba punktowo a nie po całości. 
Daleki jestem od awanturowania - ale jak widzę powszechny problem z tą usterką u użytkowników i jednoczesne moim zdaniem wykręcanie się gwaranta to nie czuję się traktowany jak klient.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zamierzam tu wywoływać burzy bo przerzucanie się złośliwostkami nie ma sensu. Czekam po prostu na odpowiedź i stanowisko #DyrekcjiSubaruPolska.

Moje stanowisko jest takie, że jest to znany problem w tym modelu nie wynikający w żaden sposób z nieprawidłowego użytkowania, a z wadliwej konstrukcji/zabezpieczenia blachy samochodu (nie kuszę się tu na bycie ekspertem) w związku z czym powinien być moim zdaniem usunięty na koszt Gwaranta. Dopełnienie Warunki gwarancji, o których mowa są celowo moim zdaniem konstruowane tak, aby nie działały na rzecz konsumenta. ASO nie proponują nie pytają, nie sugerują nawet wykonania tego przeglądu dodatkowego przy samochodach wartych po 100-130 tys zł i przeglądach po 2000 zł/rok, a tak jak kolega wyżej wspominał - wystarczyłoby to dołączyć po prostu do standardowego przeglądu. Łudzę się, że nie jest to działanie celowe.

Tak jak mówiłem chciałbym zakończyć dyskusję bo argumenty mi przeciwne już znam.
Z niecierpliwością czekam na oficjalne stanowisko #DyrekcjiSubaruPolska.
Pozdrawiam fanów marki, którym swoją drogą wciąż jestem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z niecierpliwością czekam na oficjalne stanowisko #DyrekcjiSubaruPolska.

CIężko będzie zająć Dyrekcji jakiekolwiek stanowisko wyłącznie na podstawie słownych deklaracji.

Wklej choćby szczegółowe zdjęcia skorodowanej powierzchni... będzie to jakiś punkt zaczepienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Oczywiście prześlę wszelką dokumentację ze zdjęciami vinami, książką serwisowa i co trzeba byleby ktoś tym chciał się zainteresować.

 

a jak tam z rdzą nad tylną szybą ?.....tam "konstrukcja/zabezpieczenie" jest takie same jak nad przednią szybą. Też rdzewieje?... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zalezy od podejscia producenta: w zalinkowanym watku wklejalem foty i opisalem swoje doswiadczenia z Honda - w uzywanym pogwarancyjnym aucie naprawiono mi newralgiczne miejsce (styk przedniej szyby z dachem) for free, bo po prostu producent ceni swoje imie bardziej niz kilkaset zlotych

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/64836-rdza-zzera-mojego-outbacka/?p=1880141

 

przykre jest to, ze w przypadku Subaru akcje naprawcze sa oglaszane dopiero wtedy, kiedy juz nie ma innego wyjscia, bo bezposrednio zagraza to bezpieczenstwu (np. zgnile przednie wahacze :facepalm::toobad: )

Edytowane przez eddie_gt4
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oczywiście prześlę wszelką dokumentację ze zdjęciami vinami, książką serwisowa i co trzeba byleby ktoś tym chciał się zainteresować.

 

a jak tam z rdzą nad tylną szybą ?.....tam "konstrukcja/zabezpieczenie" jest takie same jak nad przednią szybą. Też rdzewieje?... 

 

Z tyłu nic a nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem na myśli wklejenie zdjęć na forum... odwołałeś się do pomocy forum to daj nam rzucić okiem na problem :)

Jasne - poniżej. Z tego co widzę w internetach i po kilku telefonach do znajomych problem znany, aż dziw, że nie objęty akcją serwisową. Sorry za makro:)

autodach.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka i szyba ładnie opiaskowane :) . Lakier , niestety , nie wytrzyma wieloletniego uderzania drobinek piachu /soli itd. W US sprzedają nakładki na maskę których celem jest ochrona szyby przed , między innymi , owadami ale świetnie się sprawdza również z piaskiem/drobinami kamieni itd kierując pęd powietrza zdecydowanie ponad dach.....

ps. ciekawe jak lakier na masce i zderzaku z przodu wygląda ? o ile nie było to malowane....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko, to korozja wyłazi spod uszczelki. Tam zapewne się zaczyna na krawędzi blachy. Zapewne praca uszczelki, gromadzenie się pod nią wody itd. Może szyba była wymieniana? Wycinanie szyby drutem może uszkodzić lakier na krawędzi blachy i dalej już z górki.

Edytowane przez Alfik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja miałem na myśli wklejenie zdjęć na forum... odwołałeś się do pomocy forum to daj nam rzucić okiem na problem :)

Jasne - poniżej. Z tego co widzę w internetach i po kilku telefonach do znajomych problem znany, aż dziw, że nie objęty akcją serwisową. Sorry za makro:)

autodach.jpg

 

 

nie wiem jak to jest w Subaru ale pomimo odprysków na masce w różnych autach takiego wykwitu przy szybie nigdy nie miałem 

nie używałem tez "specjalnych osłon" a auta używam przez cały rok w różnych w różnych warunkach 

 

żeby nie być gołosłownym

21959437923_02100301d6_b.jpg

Focus 10 lat, auto od nowości u mnie, nawet odprysk po kamieniu się trafił

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również nie widziałem rdzy tak obfitej w tym miejscu. Ale volvo też kiedyś strzeliło babola i modele 855 i v70I miały problem z rdzą tylnej klapy. Mianowicie, montowali  na styku szyby bagażnika i klapy uszczelkę, która miała robić, nie wiadomo co. Gromadziła się tam woda, piasek itp., które skutecznie niszczyły lakier w tym miejscu. Po zdjęciu gumy ukazywała się całkiem pokaźna rdza, może nie jak tutaj, ale brzydkie purchle. Kto miał zdrową klapę zawczasu usuwał tę nieszczęsną gumę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka i szyba ładnie opiaskowane :) . Lakier , niestety , nie wytrzyma wieloletniego uderzania drobinek piachu /soli itd. W US sprzedają nakładki na maskę których celem jest ochrona szyby przed , między innymi , owadami ale świetnie się sprawdza również z piaskiem/drobinami kamieni itd kierując pęd powietrza zdecydowanie ponad dach.....

ps. ciekawe jak lakier na masce i zderzaku z przodu wygląda ? o ile nie było to malowane....

Andrzej - to nie moje pierwsze auto:) - doskonale pamiętam stan lakieru z mojego starego bmw e39 - stara krówka z ponad 300k przebiegu i  nie było żadnej rdzy przy szybach , natomiast w subaru po małym rekonesansie wśród znajomych - 3 legacy i jedna impreza  - wszystkie ten sam problem, na Internetach też podobne przypadki są opisywane. Rozumiem, że jako dealer bronisz marki:) Na masce nic a nic, pomimo gniotków od kamieni.

Na moje oko, to korozja wyłazi spod uszczelki. Tam zapewne się zaczyna na krawędzi blachy. Zapewne praca uszczelki, gromadzenie się pod nią wody itd. Może szyba była wymieniana? Wycinanie szyby drutem może uszkodzić lakier na krawędzi blachy i dalej już z górki.

Tak jak wspominałem szyba nie była wymieniana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka i szyba ładnie opiaskowane :) . Lakier , niestety , nie wytrzyma wieloletniego uderzania drobinek piachu /soli itd. W US sprzedają nakładki na maskę których celem jest ochrona szyby przed , między innymi , owadami ale świetnie się sprawdza również z piaskiem/drobinami kamieni itd kierując pęd powietrza zdecydowanie ponad dach.....

ps. ciekawe jak lakier na masce i zderzaku z przodu wygląda ? o ile nie było to malowane....

 

Logika godna działu reklamacji dealera  :biglol:

Babol konstrukcyjny subaru? Ale, w życiu. Samochód był użytkowany w trakcie burz piaskowych zbyt często!

 

Ale tak na serio, to idąc tą logiką, przód maski powinien już dawno być dziurawy na wylot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Babol konstrukcyjny subaru?

 

być może wyższa uszczelka szyby bardziej chronilaby krawędz dachu .

 

 

 

Logika godna działu reklamacji dealera 

 

reklamacji nie uznano , między innymi , z powodu braku corocznych przeglądów stanu karoserii. 

 

ps.auto co prawda MY08 ale z takimi uszkodzeniami tej części dachu nie spotkałem się

 

 

 

Samochód był użytkowany w trakcie burz piaskowych zbyt często!

 

historii auta nie znam.... :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

reklamacji nie uznano , między innymi , z powodu braku corocznych przeglądów stanu karoserii.

A jak by te przeglądy były, to by nie zardzewiało? :biglol:

Nie zwracałem uwagi na to, ale jak mi pękła szyba, to po wycięciu tej starej ukazała się piękna rdza. Auto poszło najpierw do lakiernika zanim wstawiłem szybę. Na STurbo tego nie nie mam i na XT też czysto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...