Skocz do zawartości

Rdza nad szybą w legacy


piotrost

Rekomendowane odpowiedzi

 

A jak by te przeglądy były, to by nie zardzewiało?

 

 

prawdopodobnie nie....

Mechanicy ASO widocznie mają antykorozyjny wzrok.

W moim byłym OBK, tez miałem rdzę nad szybą, ale nie mialo to nic wspólnego z wcześniejszym uszkodzeniem lakieru przez pędzący piasek, którego nie było nigdzie widać ponad uszczelką. Purchle wyszły, ale lakier nigdzie nie był uszkodzony od zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że u mnie też po serwisie ASO zostawia niewypelnione kartki odnośnie oględzin karoserii. W Hondzie to zawsze wypełniano. Myślałem że nie ma to znaczenia, a okazuje się że właśnie ma. Wkrótce 60000km, zwrócę na to uwagę.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że u mnie też po serwisie ASO zostawia niewypelnione kartki odnośnie oględzin karoserii. W Hondzie to zawsze wypełniano. Myślałem że nie ma to znaczenia, a okazuje się że właśnie ma. Wkrótce 60000km, zwrócę na to uwagę.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Oj uważaj bo w moim  #ASOSubaru gdy ich zapytałem czemu nie proponują tego dodatkowego super przeglądu powłoki lakierniczej poinformowało mnie że nie proponowali bo widzieli że i tak już nie było wcześniejszych wpisów więc "po ptakach". Ot tak sobie wymyślili. Dla mnie to ściema i celowe działanie. Ale widzę, że temat nośny toteż w przyszłym tygodniu postaram się założyć jakiś dedykowany fanpage #rdzywsubaru - może jak nas się więcej zbierze to przestaną ignorować sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj uważaj bo w moim #ASOSubaru gdy ich zapytałem czemu nie proponują tego dodatkowego super przeglądu powłoki lakierniczej poinformowało mnie że nie proponowali bo widzieli że i tak już nie było wcześniejszych wpisów więc "po ptakach". Ot tak sobie wymyślili. Dla mnie to ściema i celowe działanie.

 

 

:facepalm:

 

Jak może być celowym działaniem niechęć do wykonania prostej usługi?

 

Problem jest gdzie indziej.

Nigdy, ale to nigdy, nie zleciłeś w ASO wykonania takiego przeglądu. (nie sądzę abyś się do tego przyznał wprost)

Wynika to z Twojej niewiedzy na ten temat.

A wystarczyło przeczytać KG i IO.

 

I z tej niewiedzy wychodzi teraz Twoje opluwanie Subaru, SIP i pewnie kogoś jeszcze.

 

 

 

 

BTW: to co widać na zdjęciach nie pojawiło się teraz, nagle. To już długi czas już jest. Podczas przeglądu nie szuka się tylko ognisk, które widać z balkonu na 4 piętrze. Dlatego, gdyby przeglądy były robione, można było dawno temu ten temat zamknąć.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oj uważaj bo w moim #ASOSubaru gdy ich zapytałem czemu nie proponują tego dodatkowego super przeglądu powłoki lakierniczej poinformowało mnie że nie proponowali bo widzieli że i tak już nie było wcześniejszych wpisów więc "po ptakach". Ot tak sobie wymyślili. Dla mnie to ściema i celowe działanie.

 

 

:facepalm:

 

Jak może być celowym działaniem niechęć do wykonania prostej usługi?

 

Problem jest gdzie indziej.

Nigdy, ale to nigdy, nie zleciłeś w ASO wykonania takiego przeglądu. (nie sądzę abyś się do tego przyznał wprost)

Wynika to z Twojej niewiedzy na ten temat.

A wystarczyło przeczytać KG i IO.

 

I z tej niewiedzy wychodzi teraz Twoje opluwanie Subaru, SIP i pewnie kogoś jeszcze.

 

 

 

 

BTW: to co widać na zdjęciach nie pojawiło się teraz, nagle. To już długi czas już jest. Podczas przeglądu nie szuka się tylko ognisk, które widać z balkonu na 4 piętrze. Dlatego, gdyby przeglądy były robione, można było dawno temu ten temat zamknąć.

 

Opluwanie? No to pojechałeś szanowny Panie. Pan pozwoli, że się nie odniosę. Wnioski każdy wyciąga sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan pozwoli, że się nie odniosę.

 

Z zasady /z pewnymi wyjątkami/ nie Pan-ujemy tutaj.

A że się nie odniesiesz... Nie dziwi mnie to.

Gdybyś dopełnił formalności /wykonywał okresowo przeglądy powłoki lakierniczej/ raczej byś nie zawitał na forum.

Przyszedłeś tu się wypłakać. Pokazać jaki to biedny i poszkodowany jesteś przez złe i niedobre ASO i SIP.

Ale problem tkwi gdzie indziej. A do tego to się już przyznać nie potrafisz. Mimo, że jest Ci to pokazywane.

Cóż? Z taka postawą spotykałem się wielokrotnie w trakcie mojej pracy. Dlatego napisałem: nie dziwi nie to.

 

 

Bezpłatna naprawa należała by Ci się bezdyskusyjnie.

Pod dwoma warunkami:

a. w okresie gwarancji na powłokę lakierniczą

b. tylko i wyłącznie w przypadku wykonywania terminowo przeglądów okresowych powłoki lakierniczej.

 

Czy obydwa punkty są spełnione? Nie sądzę. Dalej szukasz winnych niewykonanie Ci tej usługi /naprawy/ bezpłatnie?

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pan pozwoli, że się nie odniosę.

 

Z zasady /z pewnymi wyjątkami/ nie Pan-ujemy tutaj.

A że się nie odniesiesz... Nie dziwi mnie to.

Gdybyś dopełnił formalności /wykonywał okresowo przeglądy powłoki lakierniczej/ raczej byś nie zawitał na forum.

Przyszedłeś tu się wypłakać. Pokazać jaki to biedny i poszkodowany jesteś przez złe i niedobre ASO i SIP.

Ale problem tkwi gdzie indziej. A do tego to się już przyznać nie potrafisz. Mimo, że jest Ci to pokazywane.

Cóż? Z taka postawą spotykałem się wielokrotnie w trakcie mojej pracy. Dlatego napisałem: nie dziwi nie to.

 

 

Bezpłatna naprawa należała by Ci się bezdyskusyjnie.

Pod dwoma warunkami:

a. w okresie gwarancji na powłokę lakierniczą

b. tylko i wyłącznie w przypadku wykonywania terminowo przeglądów okresowych powłoki lakierniczej.

 

Czy obydwa punkty są spełnione? Nie sądzę. Dalej szukasz winnych niewykonanie Ci tej usługi bezpłatnie?

Twoje stanowisko już znam. Bądź tak dobry i daj się wypowiedzieć innym użytkownikom, którzy mają podobny problem. Dyskusja między nami jest bezcelowa - każdy wie swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pan pozwoli, że się nie odniosę.

 

Z zasady /z pewnymi wyjątkami/ nie Pan-ujemy tutaj.

A że się nie odniesiesz... Nie dziwi mnie to.

Gdybyś dopełnił formalności /wykonywał okresowo przeglądy powłoki lakierniczej/ raczej byś nie zawitał na forum.

Przyszedłeś tu się wypłakać. Pokazać jaki to biedny i poszkodowany jesteś przez złe i niedobre ASO i SIP.

Ale problem tkwi gdzie indziej. A do tego to się już przyznać nie potrafisz. Mimo, że jest Ci to pokazywane.

Cóż? Z taka postawą spotykałem się wielokrotnie w trakcie mojej pracy. Dlatego napisałem: nie dziwi nie to.

 

 

Bezpłatna naprawa należała by Ci się bezdyskusyjnie.

Pod dwoma warunkami:

a. w okresie gwarancji na powłokę lakierniczą

b. tylko i wyłącznie w przypadku wykonywania terminowo przeglądów okresowych powłoki lakierniczej.

 

Czy obydwa punkty są spełnione? Nie sądzę. Dalej szukasz winnych niewykonanie Ci tej usługi /naprawy/ bezpłatnie?

 

Weź coś na uspokojenie.

Czy to tak trudno zapytać klienta, czy życzy sobie przegląd? Jak sprawdzasz podwozie i widzisz, że łącznik się kończy, to pytasz czy wymieniać.

Uważasz, że klient powinien wiedzieć i pamiętać wszystko? Czy klient ma wiedzieć dokładnie co jest na liście punktów do sprawdzenia podczas przeglądu? Czy klient dostaje listę innych składowych takiego przeglądu? W innych markach jest inaczej, więc właściciel przyjmuje to za oczywiste. Robisz problem zamiast zapytać człowieka przy każdym przeglądzie.

  • Lajk 2
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak sprawdzasz podwozie i widzisz, że łącznik się kończy, to pytasz czy wymieniać

 

Oczywiście. To podstawa uczciwego działania. Ale jak widać nie u wszystkich.

Jeśli nie zapytam, czy klient sobie życzy wymiany, to żądając za to zapłaty klient ma prawo odmówić płacenia za coś czego sobie nie życzył.

 

 

 

 

Czy klient ma wiedzieć dokładnie co jest na liście punktów do sprawdzenia podczas przeglądu?

 

Może, ale nie musi. Wszystko jest opisane w IO. Wystarczy poczytać.

 

 

 

 

Czy klient dostaje listę innych składowych takiego przeglądu?

 

Po przeglądzie powinien dostać tzw. check listę.

 

 

 

 

Robisz problem zamiast zapytać człowieka przy każdym przeglądzie.

 

Problemu nie robię. Ja pytam. Z tego mam $$.

Czasy są takie, że użytkownik jest ...jaki jest... i trzeba za niego myśleć.

 

 

Natomiast przyjechanie na przegląd i zgłoszenie chęci jego wykonania należy do użytkownika a nie do serwisu, importera czy też producenta.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Czy klient dostaje listę innych składowych takiego przeglądu?

 

Po przeglądzie powinien dostać tzw. check listę.

 

NOM i tu znowu ciekawostka bo na checkliście jest u mnie powłoka lakiernicza - i obok fajeczka ok. Ale jak się zapytałem o to w ASO to się dowiedziałem, że dotyczy to uszkodzeń, rys, wgnieceń itp - podobno.

Przejrzałem sobie raz jeszcze historię mojego auta - w skrócie w Aso na przeglądy, części i robociznę w to auto zainwestowano 68 tys zł - od breloczka do wymiany silnika (wiadomo czemu) i żadne ASO nie zająknęło się o przeglądach lakierniczych. Auto przeszło przez 3 ASO z czego osobiście miałem kontakt z dwoma. Przy kupnie samochodu na wiosnę 2013 r- 3 godzinna inspekcja w ASO w Warszawie, przy inspekcji przedniej szyby - brak wzmianek o rdzy, ubytkach lakieru itp. Potem mały przegląd w ASO Lublin - w checkliście przy pozycji powłoka lakiernicza- fajka ok. W tym samym roku przegląd w ramach akcji zima - grudzień 2014 - adnotacja szyba czołowa ok (odprysk na dole).  I znowu nikt się nawet nie zająknie o jakimś przeglądzie lakierniczym. Czyli co najmniej 3 razy w przeciągu ostatnich kilkunastu miesięcy fachowcy oglądają szybę i lakier i nikt nic nie widzi, ale też nie proponuje przeglądu lakierniczego, a gdy ja sam swoim mało fachowym okiem zauważam tą rdzę i zgłaszam się do ASO dostaję info, że sprawa jest im znana ale przez brak pieczątek w książce mogę to sobie zrobić na własny koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na pierwszym przeglądzie chciałem by ASO zrobiło przegląd lakierniczy, to mi powiedzieli, że nie minął rok i nie mogą. Zobaczę w poniedziałek, co będzie na drugim przeglądzie po 30k i 14 miesiącach...

To jakaś chora sytuacja jest. Lakieru częściej jak 12 miesięcy nie można sprawdzać ale olej wymieniać częściej to nie problem?

Nie rozumiem.

Czy może jak zmieniam olej po 14 tyś a nie po 15 tyś to też mi gwarancja przepada?

Kurcze ja to u siebie zmieniam co 7-8 tyś i co teraz?

 

Tak jak część ludzi tutaj uważam że przegląd powłoki powinien być robiony w trakcie regularnego serwisu. A przynajmniej takie coś powinno zostać zaproponowane/przypomniane.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o przeglad powłoki lakierniczej - bedac na 1 przegladzie po 15k km zostałem poinformowany ze taki przeglad nalezy wykonac i zapytano mnie czy ma to zostac zrobione. Nie wyobrazam sobie sytuacji zeby ASO nie poinformowało swojego klienta o obowiazkowym przegladzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na pierwszym przeglądzie chciałem by ASO zrobiło przegląd lakierniczy, to mi powiedzieli, że nie minął rok i nie mogą. Zobaczę w poniedziałek, co będzie na drugim przeglądzie po 30k i 14 miesiącach...

 

...pewnie okaże się, że straciłeś gwarancję  :biglol: :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja na pierwszym przeglądzie chciałem by ASO zrobiło przegląd lakierniczy, to mi powiedzieli, że nie minął rok i nie mogą. Zobaczę w poniedziałek, co będzie na drugim przeglądzie po 30k i 14 miesiącach...

To jakaś chora sytuacja jest. Lakieru częściej jak 12 miesięcy nie można sprawdzać ale olej wymieniać częściej to nie problem?

Nie rozumiem.

Czy może jak zmieniam olej po 14 tyś a nie po 15 tyś to też mi gwarancja przepada?

Kurcze ja to u siebie zmieniam co 7-8 tyś i co teraz?

 

Tak jak część ludzi tutaj uważam że przegląd powłoki powinien być robiony w trakcie regularnego serwisu. A przynajmniej takie coś powinno zostać zaproponowane/przypomniane.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Zgadza się i myślę, że nie ma co do tego dyskusji. Osobiście miałem i mam do czynienia z co najmniej kilkoma markami różnych segmentów i kontrola powłoki lakierniczej była wykonywana jako jedna z czynności przy przeglądzie, a serwis o tym informował, np w Hondzie czynność bezplatna. W ASO Subaru nikt w serwisie nie wspomniał/przypomniał/zaproponował tej czynności, ani też nie dokonał wpisu w książce. Wkrótce zapytam przy okazji przeglądu. Nie jestem jakimś pedantem i jeśli brak tej pieczątki nic nie zmienia tzn moja gwarancja perforacyjna nie przepada to OK. Co innego jeśli moja grzeczność i domniemanie uczciwości została nagrodzona utratą gwarancji perforacyjnej - już w trakcie płatności za pierwszy przegląd zorientowałem się że brakuje wpisu . Ale nie nastawiam się źle - może wszystko jest ok. Generalnie ta gwarancja perforacyjna to i tak mało istotna zwłaszcza jeśli oględziny są odpłatne, ale wolałbym by była to moja decyzja nie zaś jakiś tani chwyt socjotechniczny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...