Łukasz Liwoch Opublikowano 16 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Mam pytanie, jak wygląda sytuacja z poduszkami silnika w SBD? Zauważyłem większe drgania silnika, czuje je na padałach,kierownicy, mogła jakas strzelic, badz sie poluzować?. Skrzynia ok cisza, zero drgań, biegi wchodzą super. Do tego buczenie z okolic egr, turbo. Czy to jakieś osłony termiczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slim2102 Opublikowano 10 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 (edytowane) Łukasz Liwoch, wydaje mi się że przez spory wydatek jaki poniosłeś w związku z wymianą silnika zaczynasz panicznie się bać tego że sytuacja może się powtórzyć Ja odkąd przestałem tu zaglądać cyklicznie, jestem spokojniejszy, a auto bezawaryjne. Mój SBD nigdy nie widział zwykłej ropy, tankuję tylko paliwa premium i dodaję raz na 15 tyś forte diesel turbo cleaner i forte advanced diesel fuel conditioner a dalej klekocze na zimnym (podczas jazdy jeszcze bardziej). Nie dawno na stacji benzynowej podjechał do mnie facet takim samym autem i zapytał czy mój forek tez tak głośno klekocze na zimnym. Więc moim zdaniem TTTM. Edytowane 10 Listopada 2015 przez slim2102 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 10 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 Zauważyłem większe drgania silnika, Nie wiem dlaczego, ale mój nowy OBK też ma bardziej odczuwalne drgania niż stary. Więc pewnie TTTM, może po cichu była wprowadzona jakaś zmiana, która to powoduje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brylu2 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Miałem też taki problem póki jeździłem na zalecanym Lotosie quazarze 5w30 auto zimne chodziło tak głośno ze wstyd odpalać było mi czasem...Wystarczyło zmienić na motul i silnik nawet zimny chodzi jak igła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womat Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 Mój przestał stukać,a potrafił konkretnie. Teraz brzęknie tylko czasem na zimno przez moment nostalgicznie... Olej w silniku Mobil i dolewka 1:200 do zwykłego ekodiesla z Orlenu oleju 2t marki Elf Offroad. Po problemie ze stukaczami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MieszkoD Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Leje od jakigos czasu setke 2t na 20L - wow! A co dokladnie i gdzie to kupic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 A co dokladnie i gdzie to kupic? Na każdej stacji paliw Orlenu. http://ioleje.pl/produkt,366/orlen-oil-2t-semisynthetic-tc-10w-40-1l.html Można stosować razem z "siuwaksami" do czyszczenia wtrysków dolewanych do paliwa. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womat Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 Zanim zaczniesz dolewać poczytaj posty na forum np. Toyoty Avensis http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501Olej Orlenu nie jest dobry dla aut z DPFem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 (edytowane) Jest jeszcze coś takiego jak smar do oleju napędowego - jest to dedykowany dodatek do diesla (bo jakby nie patrzeć 2T w ON to jednak "polski wynalazek"), który m.in. zwiększa ilość siarki w paliwie (bo tej, od czasu wprowadzania biododatków jest mało). Kosztuje ok. 70 zł za prawie 2l, ale też dodaje się go w innych proporcjach (ok. 33ml na 50l), więc starcza na dłużej. Wkrótce chciałbym to przetestować PS. Na statoilu jest arktyczny diesel - 100% ON (bez biogówna), więc to teoretycznie powinno dać taki same efekt jak z dodatkami typu 2T czy smar. Edytowane 23 Grudnia 2015 przez arek_sz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 http://kleenflo.pl/smar-do-silnik%C3%B3w-diesla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 2T to nie do konca polski wynalazek na niemieckich czy wloskich forach tez to znaja i stosują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 Zanim zaczniesz dolewać poczytaj posty na forum np. Toyoty Avensis http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501 Olej Orlenu nie jest dobry dla aut z DPFem. Gdybyś jeszcze dokładnie określił który 2T,bo jest mowa o dwóch odmianach tego oleju,byłoby lepiej. Nie zaobserwowałem negatywnego wpływu na pracę DPF-u,mimo przewagi jazdy miejskiej i przebiegu przynajmniej kilkunastu tys.kilometrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womat Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 Syntetyczny 2T w ogóle odpada. Orlenowskie półsyntetyki podobno długookresowo obciążają dpf. Wynika to z ich charakterystyki technicznej. Zalecam lekturę avansisowego forum. Dowiesz się więcej o ilości pozostałej sadzy, temperaturach zapłonu, właściwościach czyszcząco-smarnych różnych olejów. Są tam relacje z testów zagranicznych, rankingi itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 (edytowane) PS. Na statoilu jest arktyczny diesel - 100% ON (bez biogówna), więc to teoretycznie powinno dać taki same efekt jak z dodatkami typu 2T czy smar. Owszem, teoretycznie Zawartość substancji smarujących i czyszczących w tzw. paliwach premium jest i tak o rząd wielkości mniejsza niż przy stosowaniu (odpowiednich) dodatów. Edytowane 23 Grudnia 2015 przez Knurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 mimo tego że lej miles+ na statoil to leje co kilka tankowań dodatek millersa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 http://kleenflo.pl/smar-do-silników-diesla Lałem ten dodatek kleenflo do VW T4 2.5 tdi, na opale z tym dodatkiem zrobił ponad 220tys.km i nic mu nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 Owszem, teoretycznie Zawartość substancji smarujących i czyszczących w tzw. paliwach premium jest i tak o rząd wielkości mniejsza niż przy stosowaniu (odpowiednich) dodatów. Wydaje mi się (acz oczywiście pewności nie mam!), że jesteś w błędzie porównując paliwa "premium" (które nadal mają w sobie biosyfy) do czystego oleju napędowego (a takim, rzekomo, jest diesel arktyczny na statoil). Ja jestem na to zbyt młody (niestety!) ale mechanik mi ostatnio mówił, że kiedyś (bez dodatków) plama po ON na bruku była "pół roku", a teraz jest "pół godziny". Pewnie trochę przekoloryzował, ale daje to jednak jakiś obraz tego jak były i są smarowane wtryski/pompa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 24 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2015 Prawdą jest, że paliwa zmieniły się od 'kiedyś' (zresztą tak jak wszystko wokół). Można filozofować, można ufać fachowcom od marketingu - nie ma w tym nic złego. Ja tam wolę wiedzieć czym napędzam silnik - przynajmniej w zakresie, który mogę kontrolować (czyszczenie i smarowanie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 24 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2015 A zastanawialiście się już jak to będzie za kilka lat, gdy udział bio wzrośnie do 10%? Subaru w instrukcji pisze, że max to 5%... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 A zastanawialiście się już jak to będzie za kilka lat, gdy udział bio wzrośnie do 10%? Subaru w instrukcji pisze, że max to 5%... Od 2012 roku mamy 7% biododatków w ON,taka zawartość bio w Niemczech czy Francji była od 2009. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 A zastanawialiście się już jak to będzie za kilka lat, gdy udział bio wzrośnie do 10%? Subaru w instrukcji pisze, że max to 5%.. ludzie przestana kupowac diesle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womat Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 (edytowane) Widziałem na własne oczy ofertę Vervy w Orlenie z 0% bio za coś koło 4.20. Trzeba będzie sprawdzić jak smakuje "czysty" diesel Edytowane 25 Grudnia 2015 przez womat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Widziałem na własne oczy ofertę Vervy w Orlenie z 0% bio za coś koło 4.20. Trzeba będzie sprawdzić jak smakuje "czysty" diesel Kiedy i gdzie? U mnie biosyf kosztuje 4,18... Wg strony orlenu, verva ma 7% bio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womat Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Ponoć wszędzie Verva ze śnieżynką jest bez biododatków. Tak mi kładli na kilku stacjach. Jeszcze przed świętami na dystrybutorach wisiały ulotki informacyjne. Teraz ich nie ma. Wlałem zwykły ON ze swoimi dodatkami. Następnym razem pewnie skuszę się na Vervę, bo cena pięknie spada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Ponoć wszędzie Verva ze śnieżynką jest bez biododatków. Tak mi kładli na kilku stacjach. Może pomyłka mała bo opisywany jest jako "bezsiarkowy",wystarczy zajrzeć do karty charakterystyki i masz wszystko jak na dłoni. http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/OlejeNapedowe/Documents/Olej%20napedowy%20karta%20charakterystyki.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się