Skocz do zawartości

NA 125 vs NA 160


Contor

Rekomendowane odpowiedzi

kolejny swietny post !

 

 

 

200Nm czyli wartości nieosiągalne dla wolnossącej benzyny.

 

Większej bredni w życiu nie słyszałem.

 

 

Renault osiągnął nieosiągalne :)

 

2.0 Clio Sport F4R 1,998 cc DOHC 16v 178 PS (131 kW; 176 hp) @ 6,500 rpm 200 N·m (150 lb·ft) @ 5,250 rpm 2004–2005

 

chyba ze ukryli tam 5.7 hemi kolega Matsil nam wyjaśni :) ale nie przecież forum jest po to aby nie dzielić się informacjami...

 

pozdrawiam

Edytowane przez gix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyciągaj zdań z kontekstu, tylko czytaj ze zrozumieniem do końca ;). Napisałem:

Typowe 2-litrówki na rynku mają czasem trochę ponad 200Nm, ale bez przesady...

 

Mogę podać kilka innych silników benzynowych ok. 2L N/A, ktore mają moment w okolicach 200Nm i nawet ponad, ale nie o to chodziło w mojej wypowiedzi. Gość zaczął porównywać diesla turbo z wolnossącą benzyną twierdząc, że odczucia w dieslu lepsze mimo podobnej mocy. Oczywiście, ale jak twierdziłem większe znaczenie mam moment i całkiem inna charakterystyka silnika diesla. Porównałem też 2 auta tej samej mocy i pojemności - jeden benzyna N/A i turbo diesel. Odczucia w jeździe zgoła inne i o to chodziło. Porównywanie turbo benzyny i turbo diesla to inna sprawa, bo z uwagi na paliwo i konstrukcję podzespołów rozwijają różne moce i momenty w różnym zakresie obrotów stąd ważnym jest odpowiedni dobór przekładni oraz stylu jazdy, co te auta różni.

 

Ty porównałeś diesla do benzyny a mi chodzi o to ze to turbo robi robotę

Nie wiem co chciałeś tym wnieść, bo kolejny raz Ameryki nie odkryłeś. Ja piszę o marchewce a Ty o pietruszce i masz do mnie pretensje. Jak widać prawdą jest, że w Polsce 90% ludzi umie czytać, ale pewnie jakieś 20% że zrozumieniem :biglol:.

 

Na tym bym zakończył. Zacząłeś bezsensowną dyskusję bez przeczytania całości. Na jednym polegleś, to za wszelką cenę starasz się przyczepić do czegoś innego.

Ja odpuszczam, bo do niczego to nie prowadzi... ;).

Edytowane przez Matsil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja rozpoczęła się od stwierdzenia,że auto przyspiesza momentem obrotowym ale prędkość maksymalna uzależniona jest już od mocy,pomijamy w tej chwili inne elementy mające wpływ na te osiągi.

@ czyżbyś nie zgadzał się z powyższym? 

Rozważania dotyczą silników benzynowych o pojemności 2,0 N/A,porównywanie ich z silnikami turbo-diesel jest naciągane,jeśli już to diesle wolnossące,ale i tak każdy silnik na Pb bije elastycznością i użytecznym zakresem obrotów,każdego masowo produkowanego diesla czy to n/a czy doładowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze kochani nie zapomnijcie proszę o silnikach elektrycznych :) Które (że wpiję szpilkę) są zajebiście SPRAWNE :P

A i owszem,natomiast "zbiorniki paliwa" to ich słaby punkt przy zastosowaniu w samochodach,przynajmniej jak dotychczas. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt ze diesel rozwija moc dużo niżej jest spowodowany tym ze jest on uzbrojony w małą turbosprężarkę!

Nie dla tego. Diesel konstrukcyjnie i fizycznie nie jest w stanie kręcić się na poziomie silnika benzynowego. Jak założysz większą sprężarkę przesuniesz nieco krzywą mocy i momentu ale dużym ograniczeniem są tu obroty maksymalne czego nie przeskoczysz.

Jeżeli nie używasz wajchy do biegów polecam diesel'a

Odwrotnie. Nie lubisz wajchować biegami- kupuj benzynę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co chciałeś tym wnieść, bo kolejny raz Ameryki nie odkryłeś. Ja piszę o marchewce a Ty o pietruszce i masz do mnie pretensje

 

 

no nie ale spoko. Chodziło mi o to ze porównałeś turbo diesel'a do benzyny NA pisząc ze jedno przyspiesza momentem a 2 mocą

tylko to mnie obruszyło i dla tego zacząłem pisać o turbo ze to turbo robi moment a nie fakt ze to diesel ale nvm mam juz dosyć

 

 

 

Na jednym polegleś, to za wszelką cenę starasz się przyczepić do czegoś innego.

 

nadal nie rozumiem gdzie

 

 

 

Dyskusja rozpoczęła się od stwierdzenia,że auto przyspiesza momentem obrotowym ale prędkość maksymalna uzależniona jest już od mocy,pomijamy w tej chwili inne elementy mające wpływ na te osiągi. @gix czyżbyś nie zgadzał się z powyższym? 

 

 

nie nie zgadzam się :)

 

ja to widzę tak:

auto przyspiesza wartością momentu obrotowego na danych obrotach (moc przy określonych obrotach), a prędkość maksymalna uzależniona jest już od mocy maksymalnej

 

zawsze im wyższa MOC w danym etapie przyspieszania tym auto będzie zbierało się lepiej

 

czy moc będzie generowana: 

 

dużym momentem * male obroty turbo diesel w tym wypadku

czy

małym momentem * duże obroty NA pb

 

ma 2 rzednę znaczenie i równie dobrze można napisać ze auto przyspiesza mocą 

 

 

 

gix, o 05 Sept 2015 - 13:07, powiedział: Fakt ze diesel rozwija moc dużo niżej jest spowodowany tym ze jest on uzbrojony w małą turbosprężarkę! Nie dla tego. Diesel konstrukcyjnie i fizycznie nie jest w stanie kręcić się na poziomie silnika benzynowego. Jak założysz większą sprężarkę przesuniesz nieco krzywą mocy i momentu ale dużym ograniczeniem są tu obroty maksymalne czego nie przeskoczysz.

 

 

dokładnie o to mi chodziło i to co napisałem ja i Ty się nie wyklucza. Zastosowanie malego turbo daje dużo momentu przy niskich obrotach, a większego niema sensu wkładać bo najpierw dopadnie cie lag a jak turbo się wkręci to się silnik kończy.... 

 

 

 

Jeżeli nie lubisz wajchowac w trasie- diesla

dokladnie

 

chodziło mi o przyspieszanie dieselem nie trzeba tyle redukować żeby być w obrębie i max momentu

Edytowane przez gix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie ale spoko. Chodziło mi o to ze porównałeś turbo diesel'a do benzyny NA pisząc ze jedno przyspiesza momentem a 2 mocą

tylko to mnie obruszyło i dla tego zacząłem pisać o turbo ze to turbo robi moment a nie fakt ze to diesel ale nvm mam juz dosyć

Przeczytaj jeszcze raz co napisałem, bo jesteś w błędzie. Każde auto przyspiesza momentem. 

 

 

 

Na jednym polegleś, to za wszelką cenę starasz się przyczepić do czegoś innego.

 

nadal nie rozumiem gdzie

No właśnie na tym powyżej. Ja porównywałem benzynę N/A do turbodiesla a Ty zacząłeś pisać nie wiadomo skąd o 2-ch silnikach doładowanych :).

 

 

 

 

Dyskusja rozpoczęła się od stwierdzenia,że auto przyspiesza momentem obrotowym ale prędkość maksymalna uzależniona jest już od mocy,pomijamy w tej chwili inne elementy mające wpływ na te osiągi. @gix czyżbyś nie zgadzał się z powyższym? 

 

 

nie nie zgadzam się  :)

 

ja to widzę tak:

auto przyspiesza wartością momentu obrotowego na danych obrotach (moc przy określonych obrotach), a prędkość maksymalna uzależniona jest już od mocy maksymalnej

 

zawsze im wyższa MOC w danym etapie przyspieszania tym auto będzie zbierało się lepiej

 

czy moc będzie generowana: 

 

dużym momentem * male obroty turbo diesel w tym wypadku

czy

małym momentem * duże obroty NA pb

 

ma 2 rzednę znaczenie i równie dobrze można napisać ze auto przyspiesza mocą 

Przeczytaj co napisałeś. Negujesz to co potwierdzasz :).

A dalsze wywody są właśnie efektem nie do końca zrozumiałych pojęć wartości momentu obrotowego i mocy oraz zależności pomiędzy nimi w rożnych silnikach. I tu nie ma znaczenia czy silnik doładowany czy nie, bo to działa tak samo w obydwu przypadkach ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel jest mniej elastyczny od analogicznej benzyny (mniejszy zakres użytecznych obrotów) dlatego częściej wymaga operowaniem biegami żeby nie wypaść poza ten zakres. Przecież to takie oczywiste. Diesel natomiast ze względu na wysoki moment obrotowy lepiej sobie radzi ze zmiennymi obciążeniami np. na górkach nie trzeba tak często redukować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory Matsil faktycznie zle przeczytalem odnosnie diesel'a a pb przyznaje sie bez bicia

 

ale z tym zaprzeczaniem sobie...

Czytajac ze auto przyspiesza momentem rozumiem to na 2 sposoby

 

1 kup sobie turbo diesel'a ma wiecej momentu wiec lepiej przyspiesza

 

Albo

 

2 moc na wykresie twojego auta pojawia sie tam gdzie silnik generuje moment i te wartosci sa odpowiedzialne za przyspieszenie

 

Rozumiem ze nie chodzi o 1 sposob tylko o 2 wiec

Jezeli tak to moje auto przyspiesza moca...

Matsil jezeli nie to prosze wytlumaczenie dla czego

 

Dzieki bardzo pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie wtrącić pół grosza:

 

"Jak wspomniano wcześniej moc silnika wynika z momentu obrotowego oraz prędkości obrotowej silnika. Innymi słowy, moc oznacza ile energii możemy uzyskać w jednostce czasu. Czyli im większy moment obrotowy przy wysokich obrotach, tym większą moc silnika uzyskamy. Matematycznie moc to iloczyn momentu obrotowego i mocy silnika. "

 

-> http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając osiedle pytającej jak kupowałem swoje 2.0 NA 160KM jezdzilem tez wersja 125KM i jezdzilem 2,5 w AT i odczucia przy niskich obrotach sa podobne, za to w wersji 160KM powyzej 5tys obrotów dostaje jakby drugie zycie czego w słabszej wersji nie bylo. Reasumując nie jeździ sie raczej na codzien kręcąc auto do 6tys wiec silniki sa zbliżone osiągami. Kieruj sie tym zeby wyszukać sztukę ladna i zadbana a silnik to sprawa drugorzędna ;) aczkolwiek DOHC droższe w regulacji luzów jak juz wczesniej ktos pisał.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez jaj :D po takiej przejażdżce to chyba przeguby do wymiany od razu :P

Tak sobie radzi 125 koników na mokrym w rękach początkującego totalnego amatora podczas jednej z pierwszych prób latania bokiem https://www.youtube.com/watch?v=EwOH_xPPO-Q

Więc lepiej zrób jak większość doradza. Kup coś w fajnym stanie, niekoniecznie mocniejszego :)

Edytowane przez mly96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...