Maciej Pawlaczyk Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 (edytowane) kolejny swietny post ! 200Nm czyli wartości nieosiągalne dla wolnossącej benzyny. Większej bredni w życiu nie słyszałem. Renault osiągnął nieosiągalne 2.0 Clio Sport F4R 1,998 cc DOHC 16v 178 PS (131 kW; 176 hp) @ 6,500 rpm 200 N·m (150 lb·ft) @ 5,250 rpm 2004–2005 chyba ze ukryli tam 5.7 hemi kolega Matsil nam wyjaśni ale nie przecież forum jest po to aby nie dzielić się informacjami... pozdrawiam Edytowane 6 Września 2015 przez gix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 (edytowane) Nie wyciągaj zdań z kontekstu, tylko czytaj ze zrozumieniem do końca . Napisałem: Typowe 2-litrówki na rynku mają czasem trochę ponad 200Nm, ale bez przesady... Mogę podać kilka innych silników benzynowych ok. 2L N/A, ktore mają moment w okolicach 200Nm i nawet ponad, ale nie o to chodziło w mojej wypowiedzi. Gość zaczął porównywać diesla turbo z wolnossącą benzyną twierdząc, że odczucia w dieslu lepsze mimo podobnej mocy. Oczywiście, ale jak twierdziłem większe znaczenie mam moment i całkiem inna charakterystyka silnika diesla. Porównałem też 2 auta tej samej mocy i pojemności - jeden benzyna N/A i turbo diesel. Odczucia w jeździe zgoła inne i o to chodziło. Porównywanie turbo benzyny i turbo diesla to inna sprawa, bo z uwagi na paliwo i konstrukcję podzespołów rozwijają różne moce i momenty w różnym zakresie obrotów stąd ważnym jest odpowiedni dobór przekładni oraz stylu jazdy, co te auta różni. Ty porównałeś diesla do benzyny a mi chodzi o to ze to turbo robi robotęNie wiem co chciałeś tym wnieść, bo kolejny raz Ameryki nie odkryłeś. Ja piszę o marchewce a Ty o pietruszce i masz do mnie pretensje. Jak widać prawdą jest, że w Polsce 90% ludzi umie czytać, ale pewnie jakieś 20% że zrozumieniem . Na tym bym zakończył. Zacząłeś bezsensowną dyskusję bez przeczytania całości. Na jednym polegleś, to za wszelką cenę starasz się przyczepić do czegoś innego. Ja odpuszczam, bo do niczego to nie prowadzi... . Edytowane 6 Września 2015 przez Matsil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 Dyskusja rozpoczęła się od stwierdzenia,że auto przyspiesza momentem obrotowym ale prędkość maksymalna uzależniona jest już od mocy,pomijamy w tej chwili inne elementy mające wpływ na te osiągi. @ czyżbyś nie zgadzał się z powyższym? Rozważania dotyczą silników benzynowych o pojemności 2,0 N/A,porównywanie ich z silnikami turbo-diesel jest naciągane,jeśli już to diesle wolnossące,ale i tak każdy silnik na Pb bije elastycznością i użytecznym zakresem obrotów,każdego masowo produkowanego diesla czy to n/a czy doładowanego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcy17 Opublikowano 7 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2015 i jeszcze kochani nie zapomnijcie proszę o silnikach elektrycznych Które (że wpiję szpilkę) są zajebiście SPRAWNE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 7 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2015 i jeszcze kochani nie zapomnijcie proszę o silnikach elektrycznych Które (że wpiję szpilkę) są zajebiście SPRAWNE A i owszem,natomiast "zbiorniki paliwa" to ich słaby punkt przy zastosowaniu w samochodach,przynajmniej jak dotychczas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 7 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2015 Fakt ze diesel rozwija moc dużo niżej jest spowodowany tym ze jest on uzbrojony w małą turbosprężarkę!Nie dla tego. Diesel konstrukcyjnie i fizycznie nie jest w stanie kręcić się na poziomie silnika benzynowego. Jak założysz większą sprężarkę przesuniesz nieco krzywą mocy i momentu ale dużym ograniczeniem są tu obroty maksymalne czego nie przeskoczysz. Jeżeli nie używasz wajchy do biegów polecam diesel'aOdwrotnie. Nie lubisz wajchować biegami- kupuj benzynę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brunon Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Jeżeli nie używasz wajchy do biegów polecam diesel'aOdwrotnie. Nie lubisz wajchować biegami- kupuj benzynę. Jeżeli nie lubisz wajchowac w trasie- diesla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Pawlaczyk Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 (edytowane) Nie wiem co chciałeś tym wnieść, bo kolejny raz Ameryki nie odkryłeś. Ja piszę o marchewce a Ty o pietruszce i masz do mnie pretensje no nie ale spoko. Chodziło mi o to ze porównałeś turbo diesel'a do benzyny NA pisząc ze jedno przyspiesza momentem a 2 mocą tylko to mnie obruszyło i dla tego zacząłem pisać o turbo ze to turbo robi moment a nie fakt ze to diesel ale nvm mam juz dosyć Na jednym polegleś, to za wszelką cenę starasz się przyczepić do czegoś innego. nadal nie rozumiem gdzie Dyskusja rozpoczęła się od stwierdzenia,że auto przyspiesza momentem obrotowym ale prędkość maksymalna uzależniona jest już od mocy,pomijamy w tej chwili inne elementy mające wpływ na te osiągi. @gix czyżbyś nie zgadzał się z powyższym? nie nie zgadzam się ja to widzę tak: auto przyspiesza wartością momentu obrotowego na danych obrotach (moc przy określonych obrotach), a prędkość maksymalna uzależniona jest już od mocy maksymalnej zawsze im wyższa MOC w danym etapie przyspieszania tym auto będzie zbierało się lepiej czy moc będzie generowana: dużym momentem * male obroty turbo diesel w tym wypadku czy małym momentem * duże obroty NA pb ma 2 rzednę znaczenie i równie dobrze można napisać ze auto przyspiesza mocą gix, o 05 Sept 2015 - 13:07, powiedział: Fakt ze diesel rozwija moc dużo niżej jest spowodowany tym ze jest on uzbrojony w małą turbosprężarkę! Nie dla tego. Diesel konstrukcyjnie i fizycznie nie jest w stanie kręcić się na poziomie silnika benzynowego. Jak założysz większą sprężarkę przesuniesz nieco krzywą mocy i momentu ale dużym ograniczeniem są tu obroty maksymalne czego nie przeskoczysz. dokładnie o to mi chodziło i to co napisałem ja i Ty się nie wyklucza. Zastosowanie malego turbo daje dużo momentu przy niskich obrotach, a większego niema sensu wkładać bo najpierw dopadnie cie lag a jak turbo się wkręci to się silnik kończy.... Jeżeli nie lubisz wajchowac w trasie- diesla dokladnie chodziło mi o przyspieszanie dieselem nie trzeba tyle redukować żeby być w obrębie i max momentu Edytowane 8 Września 2015 przez gix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 no nie ale spoko. Chodziło mi o to ze porównałeś turbo diesel'a do benzyny NA pisząc ze jedno przyspiesza momentem a 2 mocą tylko to mnie obruszyło i dla tego zacząłem pisać o turbo ze to turbo robi moment a nie fakt ze to diesel ale nvm mam juz dosyć Przeczytaj jeszcze raz co napisałem, bo jesteś w błędzie. Każde auto przyspiesza momentem. Na jednym polegleś, to za wszelką cenę starasz się przyczepić do czegoś innego. nadal nie rozumiem gdzie No właśnie na tym powyżej. Ja porównywałem benzynę N/A do turbodiesla a Ty zacząłeś pisać nie wiadomo skąd o 2-ch silnikach doładowanych . Dyskusja rozpoczęła się od stwierdzenia,że auto przyspiesza momentem obrotowym ale prędkość maksymalna uzależniona jest już od mocy,pomijamy w tej chwili inne elementy mające wpływ na te osiągi. @gix czyżbyś nie zgadzał się z powyższym? nie nie zgadzam się ja to widzę tak: auto przyspiesza wartością momentu obrotowego na danych obrotach (moc przy określonych obrotach), a prędkość maksymalna uzależniona jest już od mocy maksymalnej zawsze im wyższa MOC w danym etapie przyspieszania tym auto będzie zbierało się lepiej czy moc będzie generowana: dużym momentem * male obroty turbo diesel w tym wypadku czy małym momentem * duże obroty NA pb ma 2 rzednę znaczenie i równie dobrze można napisać ze auto przyspiesza mocą Przeczytaj co napisałeś. Negujesz to co potwierdzasz . A dalsze wywody są właśnie efektem nie do końca zrozumiałych pojęć wartości momentu obrotowego i mocy oraz zależności pomiędzy nimi w rożnych silnikach. I tu nie ma znaczenia czy silnik doładowany czy nie, bo to działa tak samo w obydwu przypadkach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Dobra ja się poddaję.Jestem na antybiotyku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Za czym ta kolejka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Diesel jest mniej elastyczny od analogicznej benzyny (mniejszy zakres użytecznych obrotów) dlatego częściej wymaga operowaniem biegami żeby nie wypaść poza ten zakres. Przecież to takie oczywiste. Diesel natomiast ze względu na wysoki moment obrotowy lepiej sobie radzi ze zmiennymi obciążeniami np. na górkach nie trzeba tak często redukować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Za czym ta kolejka ? Do ostatniej paróweczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Pawlaczyk Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Sory Matsil faktycznie zle przeczytalem odnosnie diesel'a a pb przyznaje sie bez bicia ale z tym zaprzeczaniem sobie... Czytajac ze auto przyspiesza momentem rozumiem to na 2 sposoby 1 kup sobie turbo diesel'a ma wiecej momentu wiec lepiej przyspiesza Albo 2 moc na wykresie twojego auta pojawia sie tam gdzie silnik generuje moment i te wartosci sa odpowiedzialne za przyspieszenie Rozumiem ze nie chodzi o 1 sposob tylko o 2 wiec Jezeli tak to moje auto przyspiesza moca... Matsil jezeli nie to prosze wytlumaczenie dla czego Dzieki bardzo pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Pozwolę sobie wtrącić pół grosza: "Jak wspomniano wcześniej moc silnika wynika z momentu obrotowego oraz prędkości obrotowej silnika. Innymi słowy, moc oznacza ile energii możemy uzyskać w jednostce czasu. Czyli im większy moment obrotowy przy wysokich obrotach, tym większą moc silnika uzyskamy. Matematycznie moc to iloczyn momentu obrotowego i mocy silnika. " -> http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Ostatnie zdanie to masło maślane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 nieważne, chodzi o pryncypia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Sobczak Opublikowano 13 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2015 Odpowiadając osiedle pytającej jak kupowałem swoje 2.0 NA 160KM jezdzilem tez wersja 125KM i jezdzilem 2,5 w AT i odczucia przy niskich obrotach sa podobne, za to w wersji 160KM powyzej 5tys obrotów dostaje jakby drugie zycie czego w słabszej wersji nie bylo. Reasumując nie jeździ sie raczej na codzien kręcąc auto do 6tys wiec silniki sa zbliżone osiągami. Kieruj sie tym zeby wyszukać sztukę ladna i zadbana a silnik to sprawa drugorzędna aczkolwiek DOHC droższe w regulacji luzów jak juz wczesniej ktos pisał. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 13 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2015 NA 125KM na mokrym tez potrafi dawac radosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 13 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2015 NA 125KM na mokrym tez potrafi dawac radosc wystarczy założyć 4 dojazdowki https://youtu.be/bMYDbH_e4ac?t=201 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 14 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2015 (edytowane) bez jaj po takiej przejażdżce to chyba przeguby do wymiany od razu Tak sobie radzi 125 koników na mokrym w rękach początkującego totalnego amatora podczas jednej z pierwszych prób latania bokiem https://www.youtube.com/watch?v=EwOH_xPPO-Q Więc lepiej zrób jak większość doradza. Kup coś w fajnym stanie, niekoniecznie mocniejszego Edytowane 14 Września 2015 przez mly96 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Tak to można ośką zrobić 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Tak to można ośką zrobić Byle czym, byle ręczny miało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Tak to można ośką zrobić Byle czym, byle ręczny miało No nie, Cytryną bym nie zrobił. Ręczny na przód ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubexx Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Ile do 100 ma 2.0R ? 10.2 czy 8.8 bo różne wersję widzę na necie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się