yossarian Opublikowano 27 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 yossarian powiedział yossarian powiedział: Swoją drogą, zakładam, że ten sposób realizacji oprogramowania skrzyni nie tyle skrzynii co sterownika napędu na 4 Jakkolwiek go zwał, to coś umknęło twórcom. No, ale po to są poprawki softu. Na zamieszczonym przez Przemekka filmiku widać, że dają dobre efekty. A co do stałości napędu, to Subaru nie szafuje nazwą stałe AWD, tylko symetryczne AWD, lojalnie uprzedzając, że na przykład w niektórych sytuacjach drogowych w autach z lineartronicem 100% momentu może być skierowane na przednią oś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaLP Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 A ja myślę że w Maździe hamował lewą nogą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Zjawisko z wjazdem na krawężnik tyłem udało mi się zreplikować. Natomiast ruszanie na skręconych kołach czasem wiąże się z poślizgiem przodu. Wyraźnie sprzęgło międzyosiowe spina wtedy słabiej. Przy ruszaniu na wprost na śniegu jednak wszystkie koła ciągną równo i od razu. Piszę o FXT. Idealne 4x4 pozwala zablokować centralny dyferencjał na sztywno i bezwarunkowo, a na to suwy nie pozwalają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 28 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 I pewnie w tych bardziej śiskich, ale jednak typowych sytuacjach pogodowych takie subarowskie rozwiązanie sprawdza się dobrze. I w sumie tak widzę rolę XV, bezpieczny transport, na codzień, ale również w mniej korzystnych warunkach drogowo/pogodowych. Gorzej, gdy kierownikowi przyjdzie ochota na zjechanie z ubitego szlaku lub działowi technicznemu Mazdy próba dowiedzenia wyższości swojego skądinąd sympatycznego autka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Idealne 4x4 pozwala zablokować centralny dyferencjał na sztywno i bezwarunkowo, a na to suwy nie pozwalają. No nie do końca. W Discovery mamy 100% blokadę dyfra centralnego i w wykrzyżu przy otwartych dyfrach przód/tył auto stoi w miejscu Temat jest bardziej skomplikowany ale ujmując to najprościej jak się da, sprowadza się do umiejętności wykorzystania charakterystyki napędu a nie szukania jego słabości czyli w poniedziałek, 29 lutego, 14:12, na ul. Zawiłej 12, przy krawężniku, na skręconych kołach w lewo, 3 pasażerach i skrzynce piwa w bagażniku, jak lodziarka zgubi transport to Pani Jola nie ruszy na w prawo... bo w lewo to ruszy ale do tyłu. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Natomiast ruszanie na skręconych kołach czasem wiąże się z poślizgiem przodu. Wyraźnie sprzęgło międzyosiowe spina wtedy słabiej. Przy ruszaniu na wprost na śniegu jednak wszystkie koła ciągną równo i od razu. Piszę o FXT. Identycznie się dzieje przy SBD CVT. Ale poślizg jest zdecydowanie za krótki, żeby można mówić o odpięciu tyłu. Nie czuć również momentu dołączenia, więc wygląda to tak, jakby rzeczywiście w tym przypadku moment był mocno przesunięty na przód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 (edytowane) Idealne 4x4 pozwala zablokować centralny dyferencjał na sztywno i bezwarunkowo, a na to suwy nie pozwalają. całkowite spięcie sprzęgłem międzyosiowym to pełna blokada przodu z tyłem w skręcie na przyczepnym musi mniej lub bardziej odpuścić pytanie jak bardzo w tym konkretnym przypadku na tyle, że przód się obraca a tył stoi w miejscu są rozwiązania, które posiadają wręcz blokadę takiego sprzęgła przy niewielkich prędkościach dla Mazdy taka sama sytuacja nie jest problemem a też ma "dopinany tył" na początku któregoś filmu jest informacja, że XV potrzebuje 2300 obr/min żeby pokonać "przeszkodę" albo wtedy sprzęgło międzyosiowe spina mocniej albo pojawia się większy moment z napędu, który wystarcza do napędzenia tyłu przy częściowym otwarciu sprzęgła W Discovery mamy 100% blokadę dyfra centralnego i w wykrzyżu przy otwartych dyfrach przód/tył auto stoi w miejscu ale przód z tyłem pracuje równo, problemem są otwarte dyfry na osiach w omawianym przypadku tego problemu nie ma bo cała tylna os stoi na przyczepnym do tego Subaru stosuje E-LSD które powinno sobie poradzić http://youtu.be/qvo385CEA-A Ale poślizg jest zdecydowanie za krótki, żeby można mówić o odpięciu tyłu w omawianym przypadku "poślizg" jest taki, że tył nie jest napędzany Edytowane 28 Lipca 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 w omawianym przypadku tego problemu nie ma Nie odnoszę się do przypadku z filmu ale do stwierdzenia Idealne 4x4 pozwala zablokować centralny dyferencjał na sztywno i bezwarunkowo z naciskiem na IDEALNE, co nie jest słuszne, gdyż 100% blokada dyfra centralnego nie czyni napędu 4x4 idealnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 nic nie jest idealne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Testy można sobie robić różne i różnie je interpretować. Pewnie już wszyscy widzieli tą parodie testu. https://youtu.be/hrdb_UVTa20 Nie dość że Raptor ma prawie terenowy bieżnik i o ponad 20% większą średnice opon. Najlepsze jest tak gdzieś od 10:58, gość z uporem maniaka najeżdża korzeń. Do pokonania przeszkody która jest w połowie średnicy koła to trzeba unimoga, i też nie wiem czy się uda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 W Discovery mamy 100% blokadę dyfra centralnego i w wykrzyżu przy otwartych dyfrach przód/tył auto stoi w miejscu to nie macie przycisku "R DIFF LOCK"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 W Discovery mamy 100% blokadę dyfra centralnego i w wykrzyżu przy otwartych dyfrach przód/tył auto stoi w miejscu to nie macie przycisku "R DIFF LOCK"? ZTCW był w opcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Testy można sobie robić różne i różnie je interpretować. Pewnie już wszyscy widzieli tą parodie testu. https://youtu.be/hrdb_UVTa20 Nie dość że Raptor ma prawie terenowy bieżnik i o ponad 20% większą średnice opon. Najlepsze jest tak gdzieś od 10:58, gość z uporem maniaka najeżdża korzeń. Do pokonania przeszkody która jest w połowie średnicy koła to trzeba unimoga, i też nie wiem czy się uda ja nie widze w tym zadnej parodii - test pokazuje ze SAWD ,który jest napedem typowo drogowym w aucie rodzinnym radzi sobie równie dobrze co naped z blokadami w aucie z oponami terenowymi które jest typowym wolem roboczym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 A nie wydaje Ci się dziwne to co jest pokazywane od około 11 minuty? Subaru nie radzi sobie z korzeniem przed lewym tylnym kołem. Po pierwsze nie wiadomo czy ciężarówka marki forda pokonywała ten korzeń. A po drugie, już napisałem o unimogu. A już komentarze o niby to ślizgającym się łańcuchu w Subarowym CVT to delikatnie mówiąc "przesada". I z tych powodów to jest parodia nie porównanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 (edytowane) ja to porównanie uważam za dosyc ciekawe. I co z tego ze sobie nie radzi z korzeniem - naped w Subau jest napedem drogowym a nie terenowym i ma sobie dobrze radzic na drodze a nie w walce z korzeniami czy dziurami. W podsumowaniu filmu panowie dośc dobrze wypowaidaja sie o tym OBK. A to ze niby łańcuch sie slizga - a skad wiesz ze w ich egzemplarzu sie nie slizgał? - przeciez jest to auto demo które dostali na testy a w takich autach wszystko jest możliwe. Tak czy siak ogólnie we wszystkich testach Subaru panowie z TFL pozytywnie wypowiadaja sie o tych samochodach. Nazwałbym to parodią gdyby panowie porównywali np Forda mondeo albo accorda w kombi z OBK w ciezszym terenie i stwierdzili ze auta z napedem na 1 os lepiej sobie radza. A tak porównują auto 4wd z blokadami z autem z AWD w dodatku dobrze sie o nim wypowiadajac - nic smiesznego ani nieprawdziwego w tym nie widze. Wiele osób uważa Subaru za prawdziwe offroadowe maszyny które wjadą wszedzie. - owszem naped SAWD jest bardzo dobrym napedem ale do typowo offroadowego auta nawet takiego sterego UAZA z blokadami to SAWD daleeeko. Edytowane 28 Lipca 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 (edytowane) Pomiędzy łańcuchem a silnikiem jest sprzęgło homokinetyczne. Jest bardzo mało prawdopodobne (dla mnie wzasadzie nie możliwe) by dochodziło do zblokowania skrzyni zanim koła zaczną się kręcić z odpowiednia prędkością. Dla mnie to nie łańcuch się ślizgał tylko sprzęgło robiło co do niego należy. Pomimo pozytywnych wypowiedzi o subaru, jednak pokazali że nie dało rady. A że pokazali to w mało uczciwy sposób dlatego test mi się nie podobał. Do tego jeszcze drwina w tonie wypowiedzi..... "Subaru twierdzi ze ma dobry napęd, ano zobaczymy...." A co może w tym wszystkim najważniejsze to właśnie Twoje uwagi. "owszem naped SAWD jest bardzo dobrym napedem ale do typowo offroadowego auta nawet takiego sterego UAZA z blokadami to SAWD daleeeko" Masz absolutna racje. Tylko kto o tym wie? Ja, Ty, i cześć na tym forum..... Edytowane 28 Lipca 2015 przez TyrTyr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Sprzęgło hydrokinetyczne (a zapewne hydrokinetyczny przetwornik momentu) a nie homokinetyczne. Uaz fabrycznie nie miał blokad (nie miał w mostach, ale też nie miał centralnego dyferencjału, więc tak, jakby miał stale blokadę jegoż), Ja uważam, że SAWD jest (w wersji z CVT) bardzo skuteczny i od terenówek subaru głównie różnią opony, skok zawieszenie i od niektórych prześwit. P.S. przejechałem dziś kilkadziesiąt kilometrów szutrowymi drogami przez Litwę - SAWD jest super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Sprzęgło hydrokinetyczne (a zapewne hydrokinetyczny przetwornik momentu) a nie homokinetyczne. Uaz fabrycznie nie miał blokad (nie miał w mostach, ale też nie miał centralnego dyferencjału, więc tak, jakby miał stale blokadę jegoż), Ja uważam, że SAWD jest (w wersji z CVT) bardzo skuteczny i od terenówek subaru głównie różnią opony, skok zawieszenie i od niektórych prześwit. P.S. przejechałem dziś kilkadziesiąt kilometrów szutrowymi drogami przez Litwę - SAWD jest super. Oczywiście, powinno być _hydrokinetyczne_. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 W Discovery mamy 100% blokadę dyfra centralnego i w wykrzyżu przy otwartych dyfrach przód/tył auto stoi w miejscu to nie macie przycisku "R DIFF LOCK"? Niestety nie ale wszystko załatwiamy przyciskiem POWER, tym na dole po prawej.... wciskając go do deski Ewentualnie jadąc "naopkoło" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 A co może w tym wszystkim najważniejsze to właśnie Twoje uwagi. "owszem naped SAWD jest bardzo dobrym napedem ale do typowo offroadowego auta nawet takiego sterego UAZA z blokadami to SAWD daleeeko" Masz absolutna racje. Tylko kto o tym wie? Ja, Ty, i cześć na tym forum..... Po prostu każdy by chciał, aby napęd w jego samochodzie był najlepszy na świecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 29 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Ale jakoś przykro mi myśleć o sytuacji, w której nie mógłbym ruszyć w zimie spod świateł XV stojąc przednimi kołami na zamarzniętej kałuży ze skręconymi kołami. Marka zobowiązuje. A może tego momentu dostarczanego na tył jest dość do ruszenia auta, nie wystarczy tylko do wspięcia się na te przeszkody w teście? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czwarty Opublikowano 31 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2015 Zauważyłem jeszcze jeden ''trik'' zastosowany w tym pseudo teście. Kąt skrętu kół w obu samochodów jest baaaardzo na nie korzyść Subaru w stosunku do tego jak na przeszkodę najechał mała mazdeczka. Dlatego jak ktoś będzie miał możliwość testów tego CX "czy" , to może warto pokusić się o zaatakowanie jakiegoś wyższego krawężnika pod większym kątem i sprawdzić jak się wtedy zachowuje ( pewnie mało kto na testy zabiera rolki ) Takie testy pod publikę przy prezentacji nowego modelu w stosunku do dobrze sprzedającej się konkurencji muszą wykazać , że aspirujący cukiereczek( w kolorowym red coś tam papierku ) lepszy od dobrze zbilansowanego wielodaniowego posiłku . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 31 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2015 Takie testy pod publikę przy prezentacji nowego modelu w stosunku do dobrze sprzedającej się konkurencji muszą wykazać , że aspirujący cukiereczek( w kolorowym red coś tam papierku ) lepszy od dobrze zbilansowanego wielodaniowego posiłku . Dokładnie, dlatego też w teście z Colorado Outback nie mógł być równy maszynie marki forda. Przypomnę, że Colorado to chyba najbardziej usubarowiony stan USA, a Raptor to relatywnie nowe dziecko Forda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Szkoda, że nadal nie ma słowa komentarza od SIP. Co za trik sprawił 'oszukanie' systemu napędowego XV? :-S Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Szkoda, że nadal nie ma słowa komentarza od SIP Nie mogę komentować, bo nie znam przyczyn. Jakiś "trick" był - do tej pory jeszcze nigdy ( chyba ?) możliwości trakcyjne nie były testowane przy maksymalnie ( ? ) skręconych kołach. Czy uda nam się test "odtworzyć" ? Zapewne nieprędko, gdyż aktualnie nie mamy XV z automatyczną skrzynią. Natomiast mogę sobie wyobrazić, że np. wyłączenie systemu kontroli trakcji do takiej sytuacji mogłoby doprowadzić ( gdzieś wyczytałem, że "wyjechał dopiero po przekroczeniu bodajże 2300 obr/min - być może wówczas system ponownie się włączył ...). Powyższe to jednak tylko hipoteza, której (na razie) nie mogę sprawdzić. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się