yossarian Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 (edytowane) No właśnie, może ktoś z Was będzie miał pomysł, co nie pozwala temu XV z CVT wygrać gładko rywalizacji z Mazdą CX3? Dział promocji Mazdy wymusił dość karkołomne ustawienie współzawodników, pewnie jedyne, w którym nepęd CX3 jest bardziej skuteczny, czyli przednie skręcone koła na rolkach i przeszkoda pod wewnętrznym tylnym kołem... Nieodłączalne ESP w XV? Sposób oprogramowania CVT?Czy to podobna fałszywka jak niedawno krążący w sieci filmik z bezradnym Outback/Forester z CVT przy krawężniku, z którym to mitem osobiście rozprawiła się Dyrekcja? Czekam na pomysły. https://youtu.be/kBYrowCZXoEFilmik żył chwilę intensywniejszym życiem w dziale technicznym XV, ale chyba warto poddać go bardziej publicznej ocenie Edytowane 27 Lipca 2015 przez yossarian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Zauważ,że ten cwaniak z CX3 tylnym lewym kołem NIGDY w pełni nie stoi na ziemi.Na początku wjeżdża lekko tym kołem z rozpędu na przeszkodę i na niej pozostaje.Kamera z premedytacją ucina tą część koła która wisi kilka centymetrów nad asfaltem.Nawet jak później pokazowo cofa to nie zjeżdża tym kołem do końca.Twierdzę ,że takie ustawienie koła już na przeszkodzie umożliwia proste jej pokonanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 czyli przednie skręcone koła na rolkach i przeszkoda pod wewnętrznym tylnym kołem... przeszkoda pod obydwoma tylnymi kołami Zauważ,że ten cwaniak z CX3 tylnym lewym kołem NIGDY w pełni nie stoi na ziemi lepiej niech CX3 stoi obydwoma kołami tylnymi na przyczepnym, bo się jeszcze okaże, że Mazda nie ma problemów nie mając brak przyczepności na 3 z kół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 ESP może i odłączyć się nie da,a co z kontrolą trakcji?Da się odłączyć w XV? W tym teście może mieć to decydujące znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 ESP może i odłączyć się nie da,a co z kontrolą trakcji?Da się odłączyć w XV? W tym teście może mieć to decydujące znaczenie. ESP jest chyba częściowo dezaktywowane ASR w całości spięte sprzęgło międzyosiowe to na sztywno spięty na stałe napędzany przód z dołączonym tyłem w związku z tym jeśli jest ono spięte - a podobno w Subaru jest spięte zawsze zakres 60:40 z chwilowym 50:50 czyli spięte na sztywno - to obrót kół na przedniej osi musi wywołać obrót kół na tyle gdyby to był otwarty centralny dyferencjał (bez blokady) to można by było powiedzieć nie było by w tym nic dziwnego ale tu go nie ma jest tylko sprzęg stale napędzanej osi przedniej z tylną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Może jest jakiś "problem" w sofcie CVT. Cały "myk" polega na tym, że przednie koło jest maksymalnie skręcone. Być może soft interpretuje to jako sytuację, w której powinien rozpiąć tył, żeby np. zapobiec nadsterowności? Przedni dyfer jest otwarty, więc koło się kręci, a przyczepne stoi. Nie wiem, nie znam się, tak sobie "dywaguję", żeby znaleźć jakieś wytłumaczenie dla co najmniej dziwnego zachowania się napędu. W każdym razie w Foresterze w takiej sytuacji włączały się "elektryczne" szpery tzn. koło bez przyczepności było przyhamowywane hamulcem i napęd szedł na to przyczepne. Sprawdzone wielokrotnie w praktyce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 27 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 W każdym razie w Foresterze w takiej sytuacji włączały się "elektryczne" szpery tzn. koło bez przyczepności było przyhamowywane hamulcem i napęd szedł na to przyczepne. Sprawdzone wielokrotnie w praktyce. No właśnie, też znam raczej takie zachowanie XTka. Z drugiej strony soft XV byłby tak odmienny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Przedni dyfer jest otwarty, więc koło się kręci, a przyczepne stoi. Obydwa przednie stoją na rolkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 A, to nie zauważyłem. Chyba, że gdzieś o tym wspominają w komentarzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 widać na tym filmie Być może soft interpretuje to jako sytuację, w której powinien rozpiąć tył, żeby np. zapobiec nadsterowności? Problem, że prędkość wynosi zero, więc nie ma mowy o nadsterowności. Możliwości są dwie, albo inżynierowie z FHI dali ciała, albo ktoś się postarał żeby elektronika się pogubiła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 27 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Najśmieszniejsze, że o tym nowym napędzie Mazdy nie ma za wiele informacji. Jest raczej wyjściowo FWD z dołączanym tyłem, ale to chyba nie jest po prostu Haldex V, tak twierdził przynajmniej Pan w salonie Mazdy w Olsztynie (szukam następcy starszego z Forków, będzie nim pewnie ostatecznie nowy XV po kosmetyce, mimo tej mazdowskiej, youtubowej, obrzydliwej prowokacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 (edytowane) Uważam, że dyrekcja powinna wcielić sie w rolę pogromcy mitów i nagrac swój test na rolkach z XV'ami dostepnymi na naszym rynku. Panowie z marketingu zrobią wszystko żeby dużo mówiło sie o nowym samochodzie jakim jest CX3 Edytowane 27 Lipca 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 @@yossarian, pomyśl może o Cytrynie. https://youtu.be/L-1Dd3urjhs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Przedni dyfer jest otwarty, więc koło się kręci, a przyczepne stoi. nawet gdyby tak było to spięty na sztywno tył też musiałby się kręcić jeśli tył z przodem jest sztywno spięty nie ma możliwości ruchu przodu bez tyłu Jest raczej wyjściowo FWD z dołączanym tyłem, ale to chyba nie jest po prostu Haldex V Mazda ma swoje rozwiązanie nie jest to Haldex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 No tak,na tym drugim filmiku niestety mazda górą. nigdy mi się ten CVT nie podobał mmm,myślicie,że ktoś coś poszperał przy subaraczku? A w ogóle to się nie liczy ,bo to jakiś dziwaczny język Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 bo to jakiś dziwaczny język Tych mrożonych żab nie sposób zrozumieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Brzmią jakoś dziwacznie,jak starożytni Dakowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 27 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 @@yossarian, pomyśl może o Cytrynie. https://youtu.be/L-1Dd3urjhs Ech, te youtube to naprawdę plastyczne medium No cóż, ale akurat jeśli o prześwit chodzi, to Mazda ma jakieś 5cm mniejszy. No tak,na tym drugim filmiku niestety mazda górą. nigdy mi się ten CVT nie podobał Stach1111, bez uprzedzeń, w wątku o nowym XT było kilka filmików z zimowych zabaw pod górkę i z górki na śniegu i lodzie i napęd naprawdę dawał radę A w ogóle to się nie liczy ,bo to jakiś dziwaczny język I tu się zgadzam, ściema tkwi już w tym śmiesznym akcencie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 nigdy mi się ten CVT nie podobał sam skrzynia jednak działa zwykły napęd "dopinany" wysterowany dość bezpiecznie skręt kół ma tu pewnie duże znaczenie, bo w skręcie na przyczepnym musi być sprzęgło poluzowane niestety albo mechanizm różnicowy albo rozpięcie (chwilowe, częściowe itp.) sprzęgła międzyosiowego dziwi mnie to wysterowanie o tyle, że w Yeti z DSG bez problemu można było wprowadzić auto na śniegu w poślizg nadsterowny ruszając na skręconych kołach nie trzeba daleko szukać, żeby znaleźć trochę bardziej praktyczne testy http://www.youtube.com/watch?v=qvo385CEA-A z wątku http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/78937-nowi-rywale-xv/?p=2290701 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 27 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 (edytowane) dziwi mnie to wysterowanie o tyle, że w Yeti z DSG bez problemu można było wprowadzić auto na śniegu w poślizg nadsterowny ruszając na skręconych kołach No tak, jak niechcący zrobi się z wątku kolejna Skoda vs Subaru, to mnie zbanują Swoją drogą, zakładam, że ten sposób realizacji oprogramowania skrzyni ma swój sens w warunkach drogowych, poprawia pewnie bezpieczeństwo, zabierając fun z jazdy, przy okazji, a tu został przyłapany, po prostu, na gorącym uczynku i perfidnie obnażony Edytowane 27 Lipca 2015 przez yossarian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 yossarian powiedział: Swoją drogą, zakładam, że ten sposób realizacji oprogramowania skrzyni nie tyle skrzynii co sterownika napędu na 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Przedni dyfer jest otwarty, więc koło się kręci, a przyczepne stoi. nawet gdyby tak było to spięty na sztywno tył też musiałby się kręcić jeśli tył z przodem jest sztywno spięty nie ma możliwości ruchu przodu bez tyłu Dlatego zdanie wcześniej napisałem Być może soft interpretuje to jako sytuację, w której powinien rozpiąć tył Stach1111, bez uprzedzeń, w wątku o nowym XT było kilka filmików z zimowych zabaw pod górkę i z górki na śniegu i lodzie i napęd naprawdę dawał radę https://plus.google.com/100289640443327527612/posts/JpY1TndJ9NV Niestety nie umiem wkleić tego jako obrazek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 przemekka, o 27 Jul 2015 - 20:50, powiedział: ketivv, o 27 Jul 2015 - 20:04, powiedział: przemekka powiedział: Przedni dyfer jest otwarty, więc koło się kręci, a przyczepne stoi. nawet gdyby tak było to spięty na sztywno tył też musiałby się kręcić jeśli tył z przodem jest sztywno spięty nie ma możliwości ruchu przodu bez tyłu Dlatego zdanie wcześniej napisałem 'przemekka' powiedział: Być może soft interpretuje to jako sytuację, w której powinien rozpiąć tył czy jeśli w jakiś warunkach odpina tył powinno się go nazywać stałym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Może nie rozpiął, ale przekazał zbyt mało, żeby pokonać opór stawiany przez przeszkody przed tylnymi kołami. Zresztą, całą prawdę znają tylko inżynierowie FHI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Może nie rozpiął, ale przekazał zbyt mało, żeby pokonać opór stawiany przez przeszkody przed tylnymi kołami. też mi to chodzi po głowie niewiele momentu trzeba, żeby poruszyć koła stojące na rolkach ale dużo więcej żeby poruszyć całe auto tyłem, który dodatkowo ma przeszkodę w postaci najazdów to Subaru podobno rusza przy 2300 obr/min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się