Skocz do zawartości

Pomocy, biją Subaru!!!


yossarian

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie, może ktoś z Was będzie miał pomysł, co nie pozwala temu XV z CVT wygrać gładko rywalizacji z Mazdą CX3? Dział promocji Mazdy wymusił dość karkołomne ustawienie współzawodników, pewnie jedyne, w którym nepęd CX3 jest bardziej skuteczny, czyli przednie skręcone koła na rolkach i przeszkoda pod wewnętrznym tylnym kołem... Nieodłączalne ESP w XV? Sposób oprogramowania CVT?
Czy to podobna fałszywka jak niedawno krążący w sieci filmik z bezradnym Outback/Forester z CVT przy krawężniku, z którym to mitem osobiście rozprawiła się Dyrekcja? Czekam na pomysły.
 
https://youtu.be/kBYrowCZXoE


Filmik żył chwilę intensywniejszym życiem w dziale technicznym XV, ale chyba warto poddać go bardziej publicznej ocenie  :)

Edytowane przez yossarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ,że ten cwaniak z CX3 tylnym lewym kołem NIGDY w pełni nie stoi na ziemi.Na początku wjeżdża lekko tym kołem z rozpędu na przeszkodę i na niej pozostaje.Kamera z premedytacją ucina tą część koła która wisi kilka centymetrów nad asfaltem.Nawet jak później pokazowo cofa to nie zjeżdża tym kołem do końca.Twierdzę ,że takie ustawienie koła już na przeszkodzie umożliwia proste jej pokonanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czyli przednie skręcone koła na rolkach i przeszkoda pod wewnętrznym tylnym kołem...
 

 

przeszkoda pod obydwoma tylnymi kołami

 


 

 

Zauważ,że ten cwaniak z CX3 tylnym lewym kołem NIGDY w pełni nie stoi na ziemi
 

 

lepiej niech CX3 stoi obydwoma kołami tylnymi na przyczepnym, bo się jeszcze okaże, że Mazda nie ma problemów nie mając brak przyczepności na 3 z  kół  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP może i odłączyć się nie da,a co z kontrolą trakcji?Da się odłączyć w XV?

W tym teście może mieć to decydujące znaczenie. ;)

 

ESP jest chyba częściowo dezaktywowane 

ASR w całości

 

spięte sprzęgło międzyosiowe to na sztywno spięty na stałe napędzany przód z dołączonym tyłem

w związku z tym jeśli jest ono spięte - a podobno w Subaru jest spięte zawsze zakres 60:40 z chwilowym 50:50 czyli spięte na sztywno - to obrót kół na przedniej osi musi wywołać obrót kół na tyle 

 

gdyby to był otwarty centralny dyferencjał (bez blokady) to można by było powiedzieć nie było by w tym nic dziwnego ale tu go nie ma jest tylko sprzęg stale napędzanej osi przedniej z tylną 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest jakiś "problem" w sofcie CVT. Cały "myk" polega na tym, że przednie koło jest maksymalnie skręcone. Być może soft interpretuje to jako sytuację, w której powinien rozpiąć tył, żeby np. zapobiec nadsterowności? Przedni dyfer jest otwarty, więc koło się kręci, a przyczepne stoi. 

Nie wiem, nie znam się, tak sobie "dywaguję", żeby znaleźć jakieś wytłumaczenie dla co najmniej dziwnego zachowania się napędu. 

 

W każdym razie w Foresterze w takiej sytuacji włączały się "elektryczne" szpery tzn. koło bez przyczepności było przyhamowywane hamulcem i napęd szedł na to przyczepne. Sprawdzone wielokrotnie w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W każdym razie w Foresterze w takiej sytuacji włączały się "elektryczne" szpery tzn. koło bez przyczepności było przyhamowywane hamulcem i napęd szedł na to przyczepne. Sprawdzone wielokrotnie w praktyce.

 

 

No właśnie, też znam raczej takie zachowanie XTka. Z drugiej strony soft XV byłby tak odmienny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widać na tym filmie

 


 

 

Być może soft interpretuje to jako sytuację, w której powinien rozpiąć tył, żeby np. zapobiec nadsterowności?

 

Problem, że prędkość wynosi zero, więc nie ma mowy o nadsterowności.

 

Możliwości są dwie, albo inżynierowie z FHI dali ciała, albo ktoś się postarał żeby elektronika się pogubiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najśmieszniejsze, że o tym nowym napędzie Mazdy nie ma za wiele informacji. Jest raczej wyjściowo FWD z dołączanym tyłem, ale to chyba nie jest po prostu Haldex V, tak twierdził przynajmniej Pan w salonie Mazdy w Olsztynie (szukam następcy starszego z Forków, będzie nim pewnie ostatecznie nowy XV po kosmetyce, mimo tej mazdowskiej, youtubowej, obrzydliwej prowokacji  B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że dyrekcja powinna wcielić sie w rolę pogromcy mitów i nagrac swój test na rolkach z XV'ami dostepnymi na naszym rynku. Panowie z marketingu zrobią wszystko żeby dużo mówiło sie o nowym samochodzie jakim jest CX3

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przedni dyfer jest otwarty, więc koło się kręci, a przyczepne stoi. 

 

nawet gdyby tak było to spięty na sztywno tył też musiałby się kręcić

jeśli tył z przodem jest sztywno spięty nie ma możliwości ruchu przodu bez tyłu  


 

 

Jest raczej wyjściowo FWD z dołączanym tyłem, ale to chyba nie jest po prostu Haldex V
 

 

Mazda ma swoje rozwiązanie nie jest to Haldex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@yossarian, pomyśl może o Cytrynie. :biglol:

 

https://youtu.be/L-1Dd3urjhs

 

Ech, te youtube to naprawdę plastyczne medium ;)  No cóż, ale akurat jeśli o prześwit chodzi, to Mazda ma jakieś 5cm mniejszy.

 

 

No tak,na tym drugim filmiku niestety mazda górą. nigdy mi się ten CVT nie podobał  

 

Stach1111, bez uprzedzeń, w wątku o nowym XT było kilka filmików z zimowych zabaw pod górkę i z górki na śniegu i lodzie i napęd naprawdę dawał radę  :)

 

 

 

A w ogóle to się nie liczy ,bo to jakiś dziwaczny język

 

I tu się zgadzam, ściema tkwi już w tym śmiesznym akcencie  :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nigdy mi się ten CVT nie podobał  
 

 

sam skrzynia jednak działa  ;)

 

zwykły napęd "dopinany" wysterowany dość bezpiecznie 

 

skręt kół ma tu pewnie duże znaczenie, bo w skręcie na przyczepnym musi być sprzęgło poluzowane niestety albo mechanizm różnicowy albo rozpięcie (chwilowe, częściowe itp.) sprzęgła międzyosiowego

 

dziwi mnie to wysterowanie o tyle, że w Yeti z DSG bez problemu można było wprowadzić auto na śniegu w poślizg nadsterowny ruszając na skręconych kołach 



nie trzeba daleko szukać, żeby znaleźć trochę bardziej praktyczne testy
 
 
z wątku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwi mnie to wysterowanie o tyle, że w Yeti z DSG bez problemu można było wprowadzić auto na śniegu w poślizg nadsterowny ruszając na skręconych kołach

 

No tak, jak niechcący zrobi się z wątku kolejna Skoda vs Subaru, to mnie zbanują ;)  Swoją drogą, zakładam, że ten sposób realizacji oprogramowania skrzyni ma swój sens w warunkach drogowych, poprawia pewnie bezpieczeństwo, zabierając fun z jazdy, przy okazji, a tu został przyłapany, po prostu, na gorącym uczynku i perfidnie obnażony  :wub:

Edytowane przez yossarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przedni dyfer jest otwarty, więc koło się kręci, a przyczepne stoi. 

 

nawet gdyby tak było to spięty na sztywno tył też musiałby się kręcić

jeśli tył z przodem jest sztywno spięty nie ma możliwości ruchu przodu bez tyłu  

 

 

Dlatego zdanie wcześniej napisałem 

 

 

Być może soft interpretuje to jako sytuację, w której powinien rozpiąć tył

 

 

:)

 

 

  Stach1111, bez uprzedzeń, w wątku o nowym XT było kilka filmików z zimowych zabaw pod górkę i z górki na śniegu i lodzie i napęd naprawdę dawał radę 

 

https://plus.google.com/100289640443327527612/posts/JpY1TndJ9NV

 

Niestety nie umiem wkleić tego jako obrazek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemekka, o 27 Jul 2015 - 20:50, powiedział:

 

 

ketivv, o 27 Jul 2015 - 20:04, powiedział:

 

 

przemekka powiedział:

Przedni dyfer jest otwarty, więc koło się kręci, a przyczepne stoi.

nawet gdyby tak było to spięty na sztywno tył też musiałby się kręcić

jeśli tył z przodem jest sztywno spięty nie ma możliwości ruchu przodu bez tyłu

 

Dlatego zdanie wcześniej napisałem

 

 

'przemekka' powiedział:

Być może soft interpretuje to jako sytuację, w której powinien rozpiąć tył

 

:)

 

czy jeśli w jakiś warunkach odpina tył powinno się go nazywać stałym ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie rozpiął, ale przekazał zbyt mało, żeby pokonać opór stawiany przez przeszkody przed tylnymi kołami.

też mi to chodzi po głowie

 

niewiele momentu trzeba, żeby poruszyć koła stojące na rolkach ale dużo więcej żeby poruszyć całe auto tyłem, który dodatkowo ma przeszkodę w postaci najazdów

 

to Subaru podobno rusza przy 2300 obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...