Skocz do zawartości

AWD w połączeniu z CVT


Fiko

Rekomendowane odpowiedzi

A jaka jest różnica między Active Torque Split AWD System a Variable Torque Ditribution All-Wheel Drive System?

 

W skrócie: VTD to planetarny mechanizm różnicowy ze sprzęgłem do jego blokowania, Active Torque Split to samo sprzęgło które robi za mechanizm różnicowy (coś jak Haldex). Inny podział (inicjalny) momentu między osiami. Czy są istotne różnice w prowadzeniu to trzeba by sprawdzić. Niby VTD uważane jest za bardziej zaawansowane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jaka jest różnica między Active Torque Split AWD System a Variable Torque Ditribution All-Wheel Drive System?
 

 

VTD to napęd oparty o centralny mechanizm różnicowy z naciskiem na os tylną rozdział 45/55% blokowany 50/50%

 

Active Torque Split to tył dopinany przez sprzęgło wielopłytkowe do permanentnie napędzanego przodu, nie występuje tu centralny mechanizm różnicowy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czyli jak będę kupował WRX to lepiej brać 6MT

ja bym brał w manualu. W takim aucie przede wszystkim licza sie osiagi, czucie auta i przyjemnosc z jazdy. W dodatku jezeli takiego wrx'a sprowadzisz do pl to latwiej Ci go bedzie pozniej sprzedac w manualu - nie wiem czy jakikolwiek fan marki odkupiłby takiego wrx z cvt ( ale moge sie mylic)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czyli jak będę kupował WRX to lepiej brać 6MT niż CVT mimo, że posiada VTD.
 

To jest już tylko pytanie co kto woli i potrzebuje. W przypadku automatów problem przy wyborze jest jak mamy ATS vs VTD. Manual ma zawsze dyfer i 50:50.

 

 

 

ja bym brał w manualu. W takim aucie przede wszystkim licza sie osiagi, czucie auta i przyjemnosc z jazdy. W dodatku jezeli takiego wrx'a sprowadzisz do pl to latwiej Ci go bedzie pozniej sprzedac w manualu - nie wiem czy jakikolwiek fan marki odkupiłby takiego wrx z cvt ( ale moge sie mylic)

Jak ktoś będzie chciał szybkiego sedana do poruszania się to w pełni zadowoli się właśnie WRX z CVT bo jeśli nie to oznacza, że potrzebuje STi. Z drugiej jednak strony w mojej opinii klient na WRX CVT to osoby jak na nowe Forestery XT czyli chce turbo, osiągi i gwarancję a tego ściągnięty WRX nie zaoferuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak będę kupował WRX to lepiej brać 6MT niż CVT mimo, że posiada VTD. 

 

Przejedz się jednym i drugim i sam oceń, co Ci większą frajdę sprawia. Ja bym wybrał CVT ze względu na komfort używania, na co dzień używam MT oraz AT może się starzeje, ale AT bardziej mi odpowiada  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli jak będę kupował WRX to lepiej brać 6MT niż CVT mimo, że posiada VTD. 

 

Przejedz się jednym i drugim i sam oceń, co Ci większą frajdę sprawia. Ja bym wybrał CVT ze względu na komfort używania, na co dzień używam MT oraz AT może się starzeje, ale AT bardziej mi odpowiada  :)

 

 

 

CVT zabije połowę przyjemności z jazdy WRX'em. Skrzynia i rozwiązanie jest samo w sobie fajne ale nie do takiego auta. W końcu dotarłem swojego XT, zmieniłem olej i pomału testuję co on tak naprawdę potrafi. CVT do dupowozu jak najbardziej ale do dynamicznej jazdy no way. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli ktoś chce dynamiczny dupowóz? Każdy wybiera jak chce i na takie rozwiązania tez się znajdzie klient.

 

może inaczej. CVT do "sportowej" jazdy średnio się nadaje.  MT pozwala na daleko idace "czucie" i kontrolę nad pracą silnika a przez to nad zachowaniem auta. Przynajmniej takie są moje subiektywne odczucia po liku ładnych latach jeżdżenia zmutowanym 270KM WRX'em vs. nowy XT.

Może się przyzwyczaję, może będę lepiej "ogarniał" CVT ale auto z tą skrzynią zawsze mniej lub bardzie "żyje swoim życiem".

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no prosze, a piszac o tym wydawalo mi sie, ze jestem odosobniony w tym stwierdzeniu 

 

CVT idealnie gra z SBD, ale z DIT mnie rozczarowalo - nie moglem sie pozbyc uczucia "utraty potencjalu"

 

i juz w tej chwili jestem przekonany, ze to uczucie bedzie spotegowane wrecz w Levorgu 1.6DIT - to, ze jest automat jest ok, to ze automat nie jest w opcji tylko seryjnie, tez jest ok, ale ze w opcji do DIT nie ma MT - bardzo nie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą tezą jest tak, że każdy ma rację bo wybiera się do własnego "widzimisię". Ja powiem tak, że ta skrzynia lepiej funkcjonuje właśnie z benzyną. Nie można powiedzieć, że z SBD źle, ale po prostu inaczej.

 

 

bo moc czyni cuda. Taka jest stara prawda. Do AT potrzebne jest "dużo" mocy i momentu. Wtedy przemieszczanie jest ciche i komfortowe. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ze w opcji do DIT nie ma MT - bardzo nie ok

 

 

ale do 2.0DIT wybrałbym MT. Ten silnik ma spory potencjał.

Jst nas wielu... ;):D Jak pisze @@Adam12, A/T potrzebuje mocy, jednak jazda automatem jest na pewien sposób specyficzna, szczególnie jak się porówna dwa jednakowe modele różniące się jedynie przekładnią (MT vs AT).

W ten sposób należałoby ocenić obecnego Forka SJ XT CVT - porównujac z wersją MT.

IMHO Suabru powinno trwać przy centranycmch dyfrach i manualu, a jeśli idzie 'z prądem' zmian oferować te klasyczne rozwiązania w opcji.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

IMHO Suabru powinno trwać przy centranycmch dyfrach i manualu, a jeśli idzie 'z prądem' zmian oferować te klasyczne rozwiązania w opcji.

dokładnie tak. Zreszta najdziwniejsze jest to ze np skrzynie manualna do XT mogła by pochodzic np z Amerykańskiego WRX'a u którego na pokładzie znajduje sie 2.0DIT. Gdyby nowy XT miał MT to  byłby niezła rakietą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat to mi bardziej pasuje do leniwego krążownika, niż do samochodu o sportowych genach. Ale co kto lubi. Jeżdżąc automatem tęskniłem za manualem, mając teraz MT myślę o CVT.

Automat jest wygodny przy codziennej eksploatacji w mieście i w pozamiejskim turlaniu się.

Ale na krętych, dynamicznie pokonywanych trasach zawsze używałem Tiptronika, bo generalnie automaty lubią być mądrzejsze od kierowcy i żyją swoim życiem i trudno czasem wyczuć ich działanie.

Może następne Subaru będzie z CVT, gdyż spodobało mi się takie połączenie i jeździ się całkiem przyjemnie.

 

 

_____

Błędy w pisowni sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem Tiguanem 2.0D 140KM DSG. O ile szybkość przełączania biegów i wrażenie "sztywności" między silnikiem a skrzynią jest w DSG w porządku. Irytujące natomiast było ciągłe zmuszanie silnika do pracy na najniższych obrotach i związane z tym nieprzyjemne wrażenia akustyczne z TDI.

 

 

 

_____

Błędy w pisowni sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...