Jump to content

Przygotowanie auta do wyjazdu ...


Garibaldi
 Share

Recommended Posts

Witam

W najbliższym czasie czeka mnie długa podróż 2x1000km w nocy moim XV 2.0i. Auto ma lekko ponad 3 miesiące i to będzie moja pierwsza daleka podróż.

Dlatego proszę o radę w co się zaopatrzyć i na co zwrócić uwagę. Z tego co już się zorientowałem :

1) Olej do dolewki (na wszelki wypadek) Jaki ???

2) Czytałem że reflektory przednie kiepsko świeca (trzeba podnieść) jak to prawda to jak to zrobić ?

3) ......

pozdrawiam

 

 

Link to comment
Share on other sites

Reflektory chyba std w Subaru są ustawiane za nisko. W każdym serwisie czy stacji kontroli podniosą w 2 min.

Natomiast co do innych spraw - nie demonizujmy dystansu - w nowym aucie to absolutnie żadne wyzwanie. Jeśli wszystko masz sprawne, siadasz i jedziesz. Absolutnie nie potrzebujesz się specjalnie do tego przygotowywać :)

Link to comment
Share on other sites

ja jechałem paro tygodniowym niedotartym XV do Chorwacji. W nic sie nie zaopatrywałem auta nie oszczedzałem, oleju nie wzial ani kropli, wyjatkowo mało spalil, a swiatła trzeba podniesc bo swieca w ziemie i nic nie widac - w ASO Ci to zrobia bez problemu :) Takze po prostu jedz i sie o nic nie obawiaj. Jak chcesz kup litr 0w20 ( taki jest zalany fabrycznie) ale pewnie i tak nie bedziesz musiał dolewac

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

świeżo po odebraniu wybrałem sie w przejazd po Europie - nic nie dolewałem; ale pare miesiecy póżniej w Tatrach - dużo podjazdów, hamowania silnikiem, itp. - już kontrolka do mnie zamrugała, wiec na wszelkie conieco 1l oleju bym wziął

Link to comment
Share on other sites

Garibaldi, a ja osobiście żadnego oleju na trasę 2 tys.km  nie zabierałbym. Obecne silniki FB 20 nie biorą oleju, a przypuszczam, że nie będziesz jechał non stop z pedałem gazu w podłodze.

Link to comment
Share on other sites

 

 

1l oleju bym wziął
Zwaszcza, że 0W20 nie jest łatwo dostepny na stacjach benzynowych - warto wiec zawsze mieć w aucie jednak poza tym jak piszą koledzy - wsiadac i jechać. W te wakacje planuję podróż ok 6000  km. W tym ciurkiem 1200 (Gdynia - Budapest)

 

 

Czytałem że reflektory przednie kiepsko świeca (trzeba podnieść)

Sprawdź najlepiej w ASO czy stacji kontroli - jak dotarły do mnie takie opinie udałem sie do stacji diagnostycznej i było OK, wiec to nie reguła.

Link to comment
Share on other sites

Tak  jak już koledzy napisali warto zabrać olej na dolewki. Dodatkowo zabrał bym papierowe ręczniki i płyn do czyszczenia okien, w dłuższej trasie owady mogą dać się we znaki, warto przed wyjazdem uzupełnić płyn do spryskiwaczy i sprawdzić ciśnienie w oponach.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie byłem na stacji diagnostycznej by sprawdzić światła. Serwisant pokazał mi jak bardzo ustawienia odbiegały od dopuszczalnych i że jak bym przyjechał z takimi ustawieniami na przegląd nie było  by opcji bym go zaliczył. Za symboliczną kwotę ustawił mi je porządnie. Szkoda że importer nie sprawdza takich szczegółów.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Serwisant pokazał mi jak bardzo ustawienia odbiegały od dopuszczalnych i że jak bym przyjechał z takimi ustawieniami na przegląd nie było  by opcji bym go zaliczył. Za symboliczną kwotę ustawił mi je porządnie. Szkoda że importer nie sprawdza takich szczegółów.
 

 

norma u mnie było to samo

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

ja polecam zatyczki do uszu dla wszystich uczestników wycieczki, jutro jade w traske 2x500km i po drodze kupie w obi

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Pewnie już wrociles z trasy,ale na przyszłość polecam jednak olej na dolewki oraz jako pkt 3 dokładne sprawdzenie przepisów i obowiązków kierowcy w krajach, do których wjedziesz :-)

Link to comment
Share on other sites

Na razie jest ok - przejechałem 5tyś Km i oleju jest tyle ile było. Jedynie co muszę kupić to jakąś siatkę do bagażnika by ten 1 l rezerwy nie ganiał przy każdym zakręcie. Są jakieś siatki dedykowane do tego modelu czy każda będzie pasować ?

Edited by Garibaldi
Link to comment
Share on other sites

Sa kraje gdzie jest ona wymagana

Co prawda zgodnie z prawem samochód musi być wyposażony w rzeczy wymagane w kraju jego rejestracji. Ale w razie czego weź dyskutuj z miejscowym policjantem ... Wrzucenie dodatkowego drobiazgu do bagażnika jest mniej kłopotliwe i stresogenne ;)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Link to comment
Share on other sites

 

Sa kraje gdzie jest ona wymagana

Co prawda zgodnie z prawem samochód musi być wyposażony w rzeczy wymagane w kraju jego rejestracji. Ale w razie czego weź dyskutuj z miejscowym policjantem ... Wrzucenie dodatkowego drobiazgu do bagażnika jest mniej kłopotliwe i stresogenne ;)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Nie wiem jak to do konca jest. Mają w przepisach co należy mieć. To tak jak u nas jeździć na włączonych światłach lub u nas zabierają prawko za powyżej 50. Dostałem kiedyś mandat na slowacji kolega dostał mandat i wyposażony jestem juz na wyjazdy
Link to comment
Share on other sites

Sprawdź co potrzebujesz w krajach, przez które będziesz przejeżdżać:

 

winiety ( lepiej kupić wcześniej

kamizelki odblaskowe dla wszystkich osób w samochodzie,

bezpieczniki,

żarówki

etc

 

1 l oleju na wszelki wypadek

Link to comment
Share on other sites

 

 

Sa kraje gdzie jest ona wymagana

Co prawda zgodnie z prawem samochód musi być wyposażony w rzeczy wymagane w kraju jego rejestracji. Ale w razie czego weź dyskutuj z miejscowym policjantem ... Wrzucenie dodatkowego drobiazgu do bagażnika jest mniej kłopotliwe i stresogenne ;)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Nie wiem jak to do konca jest. Mają w przepisach co należy mieć. To tak jak u nas jeździć na włączonych światłach lub u nas zabierają prawko za powyżej 50. Dostałem kiedyś mandat na slowacji kolega dostał mandat i wyposażony jestem juz na wyjazdy

 

Czym innym jest stosowanie się do przepisów ruchu drogowego (i wszelkich innych) określonych w stosownych dokumentach, a czy innym warunki techniczne, jakim muszą odpowiadać pojazdy dopuszczone do ruchu. W pierwszym przypadku obowiązującym jest prawodawstwo kraju, w którym się znajdujesz, w drugim - kraju, w którym pojazd jest zarejestrowany. Obowiązkowe wyposażenie pojazdu należy do tej drugiej kategorii.

 

Ale tak jak napisałem - rozważanie czysto teoretyczne, w praktyce lepiej nie sprawdzać wiedzy miejscowych stróżów prawa :D

Edited by sjak
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...