Skocz do zawartości

Przebieg 2.0 158 KM


Wiatrak

Rekomendowane odpowiedzi

Oto mój dla przykładu - też z tzw. "fabrycznym", "dealerskim" LPG.

I chyba miałem dużego fuksa z tym silnikiem, bo o tym, że jest on, jaki jest, dowiedziałem się dopiero po zakupie auta :o  wcale nie brałem tego "F" pod uwagę.

Zupełnie nieświadomie :biglol:

 

 

38e4ba1a9ddef33bgen.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Aktualny przebieg 250000 km. Instalacja LPG Tartarini założona przy 80000. Olej Motul 8100 Eco-energy trzyma do wymiany. Poprzedni właściciel wydał dużo pieniędzy przy 200000 km na remont głowicy i gniazd. Za jakiś czas wybieram się na sprawdzenie luzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Słuchajcie, tak sobie myślę .....

Mój ma już przejechane 260 000 km w tym 170 000 z LPG. Problemów z nim nie ma. Przy 200 000 km miał robiony remont głowicy z racji zbagatelizowania regulacji.  Można uznać, że przy planowanych sprawdzeniach/regulacjach luzów powinien przejechać jeszcze sporo tyś.km. No ale wiem to ja i Wy. Zbliżamy się do straszliwej bariery psychologicznej Polaków chcących nabyć pojazd tzn. 300 000 km przebiegu (w tym LPG). Podejrzewam, że 90% kupujących odrzuca takie auto na starcie. Jest to spowodowane tym, że większość sprowadzonych ma ok. 180 000 km, no i tym, że Polacy chcą aby tyle miało. A może nie ma się czego tak bardzo obawiać, bo chętny na zakup Forestera nie jest do końca statystycznym, normalnym kupcem i przekłada ponad wysoki przebieg pewną historię, pochodzenie z polskiego salony, książkę, faktury itd. ?

 

Czy należy powoli myśleć o próbie sprzedaży ? No ale na co wymienić ? 

SG z mniejszym przebiegiem z polskiego salonu - brak (otomoto)

SH benzyna z polskiego salonu  - 2 sztuki w kraju (otomoto)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wojo02 patrz na engine code, tak jak prawi Malyboss, EJ20F na piątym miejscu masz literę klucz czyli F, utwardzone gniazda lepiej znoszą lpg.

sebxyz

Edytowane przez sebxyz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wojo02 patrz na engine code, tak jak prawi Malyboss, EJ20F na piątym miejscu masz literę klucz czyli F, utwardzone gniazda lepiej znoszą lpg.

sebxyz

 

dziękuję, auto jest US-spec; nie wiedziałem że tam przewidzieli zakładanie gazu

edit

acha; to nie tu ma być F tylko w numerze silnika :P

potem sobie popatrze

Edytowane przez wojo02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, tak sobie myślę .....

[...]

Czy należy powoli myśleć o próbie sprzedaży ? No ale na co wymienić ? 

SG z mniejszym przebiegiem z polskiego salonu - brak (otomoto)

SH benzyna z polskiego salonu  - 2 sztuki w kraju (otomoto)

 

ale skoro jesteś zadowolony to czemu myślisz o sprzedaży? Jeśli ma już 260 to kupujący tak samo na niego będzie patrzał jak na takiego z 300... tu jak zwykle niestety CCC, czyli cena czyni cuda. Moje poprzednie miało 12 lat i 'ledwo' 137tkm (autentycznie), nikt nie wierzył, wszyscy traktowali jakby miał min. 180, poszedł za kwotę jakby miał ponad 200, tak to niestety bywa.

 

Ale jeśli celujesz w SH to powodzenia (szczerze, bez ironii), ja swojego pół roku szukałem, jest sztuką kupić takie pewne, krajowe i utrzymane w poprawnej formie, SBD zrobiło niestety swoje i Forkowi SH wyrządziło wiele krzywdy (już nie mówię nawet o samym silniku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2006R, 185tyś km, w moich rękach 15k km.

Kupiony od handlarza, EJ20F, od nowości na gazie.

Co do pracy na gazie, holenderski teleflex bodajże i są problemy, auto czasem chodzi względnie, po odpaleniu przy zimnej pogodzie po ok 45 sekundach przerzuca na gaz przez co samochód przygasa, czasem nawet potrafi zgasnąć na zakręcie co może grozić wypadkiem ( wyłącza się wspomaganie).

Czasem też przerywa między 2-3k obrotów i szarpie.

Byłem na regulacjach, podkręceniu obrotów, wymiany filterków - bez poprawy.

Najprawdopodobniej instalacja ta wyleci, chyba, że ktoś ma jakiś pomysł ewentualnie cudotwórcę jakiegoś..

Edytowane przez Kuchar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce być złośliwy ale czy nie wstyd kupić poza forum i potem prosić o poradę? To taka pozorna oszczędność. Bo ja jak zobaczyłem co oferują handlarze to podziekowalem...może i sa uczciwi...ja takich nie poznałem. W każdym razie tu naprawdę można kupić sprawdzone auto i widać calą jego historie usterek po tematach.

 

Mój ma przebieg 273 tys, od 208 tys na gazie , jedna regulacja, jeździ extra, silnik pracuje równo. Co ważne, nie bierze oleju na 10 - 15 tys tez nie, nie śmierdzi olejem, ani gazem. Nie zamulony, predkosc autostrada 140- 190, pozostale drogi do 160 na bezludziu. W mieście czasami dziadkuje. Silnik bez F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie bywa w życiu, czasem potrzebuje się auta na mus i bierze się praktycznie co jest.

W ciemno można powiedzieć też wzięty nie był, gdyż sprawdzony został w 100% odnośnie przygód jakiś powypadkowych i jest wolny od tego, a że cena była dobra - no cóż, samochód zawsze ma jakieś wady. :)

Ja niestety nie mam zbytnio czasu na przeglądanie forum i czasem czekanie, aż któryś z forumowiczów odsprzeda swoją perełkę. ;)
U mnie Forek pełni rolę samochodu użytkowego, rocznie 40k km więc w wolnym czasie przyda się jakiś gruntowny przeglądzik, ale w pierwszej kolejności muszę rozwikłać ten problem gdyż powoli staje się uciążliwy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2006R, 185tyś km, w moich rękach 15k km.

Kupiony od handlarza, EJ20F, od nowości na gazie.

Co do pracy na gazie, holenderski teleflex bodajże i są problemy, auto czasem chodzi względnie, po odpaleniu przy zimnej pogodzie po ok 45 sekundach przerzuca na gaz przez co samochód przygasa, czasem nawet potrafi zgasnąć na zakręcie co może grozić wypadkiem ( wyłącza się wspomaganie).

Czasem też przerywa między 2-3k obrotów i szarpie.

Byłem na regulacjach, podkręceniu obrotów, wymiany filterków - bez poprawy.

Najprawdopodobniej instalacja ta wyleci, chyba, że ktoś ma jakiś pomysł ewentualnie cudotwórcę jakiegoś..

 

Na benzynie też masz problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Obawiam się, że to co podkreślone, wyklucza to co przekreślone ;)

Sprawdzany VIN w DE, cała historia prześledzona.

 

 

2006R, 185tyś km, w moich rękach 15k km.

Kupiony od handlarza, EJ20F, od nowości na gazie.

Co do pracy na gazie, holenderski teleflex bodajże i są problemy, auto czasem chodzi względnie, po odpaleniu przy zimnej pogodzie po ok 45 sekundach przerzuca na gaz przez co samochód przygasa, czasem nawet potrafi zgasnąć na zakręcie co może grozić wypadkiem ( wyłącza się wspomaganie).

Czasem też przerywa między 2-3k obrotów i szarpie.

Byłem na regulacjach, podkręceniu obrotów, wymiany filterków - bez poprawy.

Najprawdopodobniej instalacja ta wyleci, chyba, że ktoś ma jakiś pomysł ewentualnie cudotwórcę jakiegoś..

 

Na benzynie też masz problemy?

 

Na benzynie idzie jak złoto. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co mówią gaziarze w Twojej okolicy?

W większości nie podejmują się nawet serwisu bo to holenderska instalacji i nie mają programu bądź po prostu boją się serwisować.

Najbliższy serwis w którym byłem mieści się w Krakowie ok 150km w jedną stronę ode mnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zagadaj do Paulusa na forum, może coś poradzi.

 

czy na gazie przy postoju silnik chodzi nierówno? tak z głowy strzelę że wtrysk LPG bo mi podobnie świrował, nawet raz zamulił że w trakcie jazdy zgasnął. po wymianie jak ręką...
ale to zgadywanki, musiałby zerknąć tam czarodziej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

może uściślijmy- żaden Forek nie opuścił Japonii z założonym LPG, także nie ma mowy o "seryjnym" gazie, chyba że mówimy o instalacjach montowanych w fabrycznie nowych autach np we Włoszech czy w Niemczech przez... importera raczej nie (?), a raczej dystrybutora, biorąc na siebie odpowiedzialność za objęcie tego gwarancją.

 

I na ile mi wiadomo- Forki SH z tym silnikiem (o kodzie EJ20F) miały utwardzone gniazda i tylko auta z tymi silnikami były nowe doposażane w LPG, choć nie wszystkie, np mój trafił do Polski jako nowy z Niemiec (chyba wymiana SDE>SIP), instalacji doczekał się dopiero w 2014.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W kwestii przebiegu Forestera "Drugiego", Nie tak dawno na Otomoto widziałem ogłoszenie UCZCIWEGO/Prywatnego, który zakupił samochód w Polskim Salonie z udokumentowanymi wpisami i fakturami, oraz  ostatnim wpisem na 460 tyś km ...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii przebiegu Forestera "Drugiego", Nie tak dawno na Otomoto widziałem ogłoszenie UCZCIWEGO/Prywatnego, który zakupił samochód w Polskim Salonie z udokumentowanymi wpisami i fakturami, oraz  ostatnim wpisem na 460 tyś km ...  

 

Budujące  :rolleyes:

Ja już 260 000 km, ok 180 000 km na LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może uściślijmy- żaden Forek nie opuścił Japonii z założonym LPG, także nie ma mowy o "seryjnym" gazie, chyba że mówimy o instalacjach montowanych w fabrycznie nowych autach np we Włoszech czy w Niemczech przez... importera raczej nie (?), a raczej dystrybutora, biorąc na siebie odpowiedzialność za objęcie tego gwarancją. I na ile mi wiadomo- Forki SH z tym silnikiem (o kodzie EJ20F) miały utwardzone gniazda i tylko auta z tymi silnikami były nowe doposażane w LPG

 

zgadzam sie w zupełności, ja zakupiłem od Niemca co płakał jak sprzedawał ze śmiechu :) nie no, oczywiście żartuje :) kupiłem w pełni serwisowanego od nowości, osobiście potwierdzałem w bawarskim ASO. Mam już 193kkm , od początku na LPG, z silnikiem EJ20F... i co moi Państwo ? :) i Nic :) Forek radośnie hula, prycha, skacze i warczy :)

Edytowane przez pitravenwolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

może uściślijmy- żaden Forek nie opuścił Japonii z założonym LPG, także nie ma mowy o "seryjnym" gazie, chyba że mówimy o instalacjach montowanych w fabrycznie nowych autach np we Włoszech czy w Niemczech przez... importera raczej nie (?), a raczej dystrybutora, biorąc na siebie odpowiedzialność za objęcie tego gwarancją. I na ile mi wiadomo- Forki SH z tym silnikiem (o kodzie EJ20F) miały utwardzone gniazda i tylko auta z tymi silnikami były nowe doposażane w LPG

zgadzam sie w zupełności, ja zakupiłem od Niemca co płakał jak sprzedawał ze śmiechu :) nie no, oczywiście żartuje :) kupiłem w pełni serwisowanego od nowości, osobiście potwierdzałem w bawarskim ASO. Mam już 193kkm , od początku na LPG, z silnikiem EJ20F... i co moi Państwo ? :) i Nic :) Forek radośnie hula, prycha, skacze i warczy :)

I niestety do 220 czeka Cie najgorsze ;) przerabialem to ja jak i kilka innych osób na Forach. Bylem również tak samo jak Ty przekonany że gadają bzdury, a oszczegali mnie po s samego poczatku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I niestety do 220 czeka Cie najgorsze ;) przerabialem to ja jak i kilka innych osób na Forach. Bylem również tak samo jak Ty przekonany że gadają bzdury, a oszczegali mnie po s samego poczatku.

 

znaczy się cóż ? zawory ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...