Jump to content

Przebieg 2.0 158 KM


Wiatrak
 Share

Recommended Posts

Cześć,

jaki znacie największy odnotowany przebieg Forka z silnikiem w temacie?

 

 

Zastanawiam się ile jeszcze km przejadę. Aktualnie mam 210 000 km na liczniku LPG prawie od urodzenia. Nic się nie dzieje, full syntetyk, nie bierze oleju. Pewnie jeszcze na jakieś 2-3 regulacje zaworów głowicy/szklanek mi starczy. Więc pewnie max jakieś 350 000 km bez większych napinek...

Wtedy syn by go już po zrobieniu prawka zajechał na amen :-)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

LPG prawie od urodzenia

Masz magiczne F w kodzie silnika?

 

On topic - u mnie na razie 120k km więc nie ma się czym chwilić.

Nie mam.

To magiczne F to wzmocnione zawory? Ja mam EJ204...

Edited by Wiatrak
Link to comment
Share on other sites

Czy chodzi o literę F w VIN-ie na drugim miejscu; JF........

EJ20F - wzmocnione gniazda zaworowe.

EJ204 - zwykłe.

 

Nawet wzmianka na Wiki była dodana przez forumowego kolegę o tym :) . Ale się znikła chyba.

 

 

 

LPG prawie od urodzenia

Masz magiczne F w kodzie silnika?Nie mam.
To magiczne F to wzmocnione zawory? Ja mam EJ204...

 

Co ile regulujesz zaworki?

 

I żeby nie było OT: silnik nie taki jak pyta Wiatrak, ale rezultat niezły. Forumowy kolega - ironmzes - ma gdzieś tam w rodzinie 2,5 SOHC z USA. Teraz koło 400 kkm, od dłuższego czasu na gazie. Z tego co wiem nie ma zamiaru umierać. Wręcz przeciwnie.

Link to comment
Share on other sites

 

Czy chodzi o literę F w VIN-ie na drugim miejscu; JF........

EJ20F - wzmocnione gniazda zaworowe.

EJ204 - zwykłe.

 

Nawet wzmianka na Wiki była dodana przez forumowego kolegę o tym :) . Ale się znikła chyba.

 

 

 

LPG prawie od urodzenia

Masz magiczne F w kodzie silnika?Nie mam.

 

To magiczne F to wzmocnione zawory? Ja mam EJ204...

 

Co ile regulujesz zaworki?

 

I żeby nie było OT: silnik nie taki jak pyta Wiatrak, ale rezultat niezły. Forumowy kolega - ironmzes - ma gdzieś tam w rodzinie 2,5 SOHC z USA. Teraz koło 400 kkm, od dłuższego czasu na gazie. Z tego co wiem nie ma zamiaru umierać. Wręcz przeciwnie.

 

 

Dopiero raz regulowałem zaworki :-)

Link to comment
Share on other sites

Dopiero raz regulowałem zaworki :-)

 

Przy EJ204 warto to kontrolować, bo łatwo zakatować silnik. Forumowy jako mówi co następuje:

EJ204....., nie przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych co 30-50 tys km.

EJ20F....., przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych z częstotliwością pow. 100 tyś km.

Muszę dodać, że kilka aut z EJ20F..... przejechało 200tys km na LPG bez regulacji luzów zaworowych i praca ich silników jest lepsza niż EJ204 po 40tys. km na LPG.

 

Szanuj Forka swego jak siebie samego ;) .

Edited by maniooo
Link to comment
Share on other sites

[

 

2,5 SOHC z USA. Teraz koło 400 kkm

a nie wiesz jak z UPG i wyciekami oleju w tym przypadku?

 

@ Wiatrak 210k km LPG z jedną regulacją to na prawde dobrze, niektóre motory są do regulacji (i czasami poprawy głowicy) po 10k - 15k km.

Link to comment
Share on other sites

Regulowałem przy 184 000 no i rzeczywiście miałem demolkę :-) Ale nie ma co się stresować, zamiast 1000 PLN zapłaciłem za wymianę kilku zaworków, szklanek i planowanie głowic 4000 PLN :-) W sumie wyszło podobnie jak regulacja co 40 tys. km. Teraz pojadę na regulację koło 230 000 km. Niestety człowiek się uczy, EJ20F to biały kruk... Może kolejny będzie taki, ale już chyba nie produkują...

Edited by Wiatrak
Link to comment
Share on other sites

 

 

Może kolejny będzie taki, ale już chyba nie produkują...

dlatego swojego nie sprzedaje :)

 

 

 

Dopytam i dam znać, albo wezwę irona

podziękował, mam taki sam motor w forku i już zaczyna wyciekać tu i tam..... a dopiero 130k km na liczniku 

Link to comment
Share on other sites

Panowie, acha, EJ20F ale silnik 2,5... To wiadomo, że one do gazu plus łatwa regulacja zaworów... Ja mówię o silniku dwulitrowym, dwa wałki DHOC... :-) Na szczęście, u mnie nic nie kapie, nic nie bierze oleju, zapier... jak dziki :-) Nie mam, żadnej dziury pomiędzy 2000 - 3000 obrotów. Dobry serwis :-)

Link to comment
Share on other sites

Panowie, acha, EJ20F ale silnik 2,5... To wiadomo, że one do gazu plus łatwa regulacja zaworów... Ja mówię o silniku dwulitrowym, dwa wałki DHOC... :-) Na szczęście, u mnie nic nie kapie, nic nie bierze oleju, zapier... jak dziki :-) Nie mam, żadnej dziury pomiędzy 2000 - 3000 obrotów. Dobry serwis :-)

W sumie nie spotkałem się z informacją, czy 2,5 były w wersji również z wzmacnianymi gniazdami. Chyba nie. Ja pisałem o wolnym ssaku 2,5 l :) .

 

Swoją drogą: czy wzmocnione gniazda po prostu dają ten komfort, że rzadziej przejmować się trzeba gniazdami, ale poza tym praca jest taka sama? Innymi słowy: czy jeśli regularnie kontroluje i - ewentualnie - reguluje się luzy w przypadku EJ204 to i tak silnik podziała bez zbędnych nakładów (planowanie głowic, wymiana zaworów itp.) długo? Bo wypowiedź jako jest dwuznaczna dość, chodzi mi o to:

"Muszę dodać, że kilka aut z EJ20F..... przejechało 200tys km na LPG bez regulacji luzów zaworowych i praca ich silników jest lepsza niż EJ204 po 40tys. km na LPG."

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Swoją drogą: czy wzmocnione gniazda po prostu dają ten komfort, że rzadziej przejmować się trzeba gniazdami, ale poza tym praca jest taka sama?

Silnik powinien pracować tak samo,wzmocnione gniazda dają komfort mniejszego przejęcia,nie trzeba tak często kontrolować/regulować luzów zaworowych.

 

 

Muszę dodać, że kilka aut z EJ20F..... przejechało 200tys km na LPG bez regulacji luzów zaworowych i praca ich silników jest lepsza niż EJ204 po 40tys. km na LPG."

Na podpartych zaworach z powodu "wyklepanych" gniazd,silnik będzie pracował sporo gorzej,słuchowo i wizualnie,szarpanie przy przyspieszaniu,błędy wypadania zapłonów,zmniejszają komfort właściciela w dość istotny sposób. ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...