Wiatrak Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 Cześć, jaki znacie największy odnotowany przebieg Forka z silnikiem w temacie? Zastanawiam się ile jeszcze km przejadę. Aktualnie mam 210 000 km na liczniku LPG prawie od urodzenia. Nic się nie dzieje, full syntetyk, nie bierze oleju. Pewnie jeszcze na jakieś 2-3 regulacje zaworów głowicy/szklanek mi starczy. Więc pewnie max jakieś 350 000 km bez większych napinek... Wtedy syn by go już po zrobieniu prawka zajechał na amen :-) Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
akir Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 245tys bierze około 2 litrów na 10 tys Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadziejS Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 Mój dawny forek, z silnikiem teoretycznie mniej pancernym na 270.000 km i nie widać niepokojących objawów, więc jeśli dbany to powinien jeszcze posłużyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmarcin Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 LPG prawie od urodzenia Masz magiczne F w kodzie silnika? On topic - u mnie na razie 120k km więc nie ma się czym chwilić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted April 1, 2015 Author Share Posted April 1, 2015 245tys bierze około 2 litrów na 10 tysA co mu zrobiłeś? Mocno katujesz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
akir Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 Nie katuje normalnie jeżdżę. Subaru to chyba normalne ze bierze olej jeszcze na junkersie. Oznaczenie f silnika Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted April 1, 2015 Author Share Posted April 1, 2015 (edited) LPG prawie od urodzeniaMasz magiczne F w kodzie silnika? On topic - u mnie na razie 120k km więc nie ma się czym chwilić. Nie mam.To magiczne F to wzmocnione zawory? Ja mam EJ204... Edited April 1, 2015 by Wiatrak Link to comment Share on other sites More sharing options...
akir Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 F to właśnie silnik który szedl na gaz Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmarcin Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 To magiczne F to wzmocnione zawory? Ja mam EJ204... Tak. I ładny przebieg 210k km jak na EJ204 na LPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted April 2, 2015 Author Share Posted April 2, 2015 Dlaczego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebxyz Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 Witam. Czy chodzi o literę F w VIN-ie na drugim miejscu; JF........ sebxyz Link to comment Share on other sites More sharing options...
thearchitect Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 Nie, VIN tu nie ma nic do rzeczy, bo JF1 to oznaczenie producenta. Musisz patrzeć na Engine Code na tej samej tabliczce, piąta pozycja ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniooo Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 Czy chodzi o literę F w VIN-ie na drugim miejscu; JF........ EJ20F - wzmocnione gniazda zaworowe. EJ204 - zwykłe. Nawet wzmianka na Wiki była dodana przez forumowego kolegę o tym . Ale się znikła chyba. LPG prawie od urodzeniaMasz magiczne F w kodzie silnika?Nie mam.To magiczne F to wzmocnione zawory? Ja mam EJ204... Co ile regulujesz zaworki? I żeby nie było OT: silnik nie taki jak pyta Wiatrak, ale rezultat niezły. Forumowy kolega - ironmzes - ma gdzieś tam w rodzinie 2,5 SOHC z USA. Teraz koło 400 kkm, od dłuższego czasu na gazie. Z tego co wiem nie ma zamiaru umierać. Wręcz przeciwnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebxyz Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 Witam. Dziękuję koledzy i w engine code stoi napisane EJ20F. sebxyz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted April 2, 2015 Author Share Posted April 2, 2015 Czy chodzi o literę F w VIN-ie na drugim miejscu; JF........EJ20F - wzmocnione gniazda zaworowe. EJ204 - zwykłe. Nawet wzmianka na Wiki była dodana przez forumowego kolegę o tym . Ale się znikła chyba. LPG prawie od urodzeniaMasz magiczne F w kodzie silnika?Nie mam. To magiczne F to wzmocnione zawory? Ja mam EJ204... Co ile regulujesz zaworki? I żeby nie było OT: silnik nie taki jak pyta Wiatrak, ale rezultat niezły. Forumowy kolega - ironmzes - ma gdzieś tam w rodzinie 2,5 SOHC z USA. Teraz koło 400 kkm, od dłuższego czasu na gazie. Z tego co wiem nie ma zamiaru umierać. Wręcz przeciwnie. Dopiero raz regulowałem zaworki :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniooo Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 (edited) Dopiero raz regulowałem zaworki :-) Przy EJ204 warto to kontrolować, bo łatwo zakatować silnik. Forumowy jako mówi co następuje: EJ204....., nie przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych co 30-50 tys km. EJ20F....., przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych z częstotliwością pow. 100 tyś km. Muszę dodać, że kilka aut z EJ20F..... przejechało 200tys km na LPG bez regulacji luzów zaworowych i praca ich silników jest lepsza niż EJ204 po 40tys. km na LPG. Szanuj Forka swego jak siebie samego . Edited April 2, 2015 by maniooo Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmarcin Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 [ 2,5 SOHC z USA. Teraz koło 400 kkm a nie wiesz jak z UPG i wyciekami oleju w tym przypadku? @ Wiatrak 210k km LPG z jedną regulacją to na prawde dobrze, niektóre motory są do regulacji (i czasami poprawy głowicy) po 10k - 15k km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted April 2, 2015 Author Share Posted April 2, 2015 (edited) Regulowałem przy 184 000 no i rzeczywiście miałem demolkę :-) Ale nie ma co się stresować, zamiast 1000 PLN zapłaciłem za wymianę kilku zaworków, szklanek i planowanie głowic 4000 PLN :-) W sumie wyszło podobnie jak regulacja co 40 tys. km. Teraz pojadę na regulację koło 230 000 km. Niestety człowiek się uczy, EJ20F to biały kruk... Może kolejny będzie taki, ale już chyba nie produkują... Edited April 2, 2015 by Wiatrak Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniooo Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 [ 2,5 SOHC z USA. Teraz koło 400 kkm a nie wiesz jak z UPG i wyciekami oleju w tym przypadku? Dopytam i dam znać, albo wezwę irona . Dam znać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmarcin Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 Może kolejny będzie taki, ale już chyba nie produkują... dlatego swojego nie sprzedaje Dopytam i dam znać, albo wezwę irona podziękował, mam taki sam motor w forku i już zaczyna wyciekać tu i tam..... a dopiero 130k km na liczniku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted April 2, 2015 Author Share Posted April 2, 2015 Panowie, acha, EJ20F ale silnik 2,5... To wiadomo, że one do gazu plus łatwa regulacja zaworów... Ja mówię o silniku dwulitrowym, dwa wałki DHOC... :-) Na szczęście, u mnie nic nie kapie, nic nie bierze oleju, zapier... jak dziki :-) Nie mam, żadnej dziury pomiędzy 2000 - 3000 obrotów. Dobry serwis :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniooo Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 Panowie, acha, EJ20F ale silnik 2,5... To wiadomo, że one do gazu plus łatwa regulacja zaworów... Ja mówię o silniku dwulitrowym, dwa wałki DHOC... :-) Na szczęście, u mnie nic nie kapie, nic nie bierze oleju, zapier... jak dziki :-) Nie mam, żadnej dziury pomiędzy 2000 - 3000 obrotów. Dobry serwis :-) W sumie nie spotkałem się z informacją, czy 2,5 były w wersji również z wzmacnianymi gniazdami. Chyba nie. Ja pisałem o wolnym ssaku 2,5 l . Swoją drogą: czy wzmocnione gniazda po prostu dają ten komfort, że rzadziej przejmować się trzeba gniazdami, ale poza tym praca jest taka sama? Innymi słowy: czy jeśli regularnie kontroluje i - ewentualnie - reguluje się luzy w przypadku EJ204 to i tak silnik podziała bez zbędnych nakładów (planowanie głowic, wymiana zaworów itp.) długo? Bo wypowiedź jako jest dwuznaczna dość, chodzi mi o to: "Muszę dodać, że kilka aut z EJ20F..... przejechało 200tys km na LPG bez regulacji luzów zaworowych i praca ich silników jest lepsza niż EJ204 po 40tys. km na LPG." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted April 2, 2015 Author Share Posted April 2, 2015 Ja tez piszę o wolnym ssaku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniooo Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 Ja tez piszę o wolnym ssaku... Wiem wiem - DOHC 2,0 - wsio jasne, tak może tylko piszę dupnie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 Swoją drogą: czy wzmocnione gniazda po prostu dają ten komfort, że rzadziej przejmować się trzeba gniazdami, ale poza tym praca jest taka sama? Silnik powinien pracować tak samo,wzmocnione gniazda dają komfort mniejszego przejęcia,nie trzeba tak często kontrolować/regulować luzów zaworowych. Muszę dodać, że kilka aut z EJ20F..... przejechało 200tys km na LPG bez regulacji luzów zaworowych i praca ich silników jest lepsza niż EJ204 po 40tys. km na LPG." Na podpartych zaworach z powodu "wyklepanych" gniazd,silnik będzie pracował sporo gorzej,słuchowo i wizualnie,szarpanie przy przyspieszaniu,błędy wypadania zapłonów,zmniejszają komfort właściciela w dość istotny sposób. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now