Skocz do zawartości

zakup Legacy V


KubaKul

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad kupnem Legaca od 2010 w górę. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia z tym autem, to proszę o opinie.

Czy silnik 2.0 (150KM) sprawnie napędza to auto?

Czy ma dwumasowe koło zamachowe, tak jak w poprzedniej generacji?

Czy lepiej kupić 2.5 w automacie (choć większość ofert na rynku to wersje US)?

Czy silniki te są przyjazne dla LPG?

Na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Z góry dziękuję za wszystkie opinie,

Kuba

Edytowane przez KubaKul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KubaKul, w podlinkowanym wątku opisywałem moje wrażenia z przesiadki z takiego modelu Legacy jak Twój, na nowszy model OBK.

Z tym, że ja miałem i mam klekota. Ale szereg uwag ma charakter uniwersalny - może ci się przyda.

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60967-przesiadka-legacy-iv-v-wrazenia/?p=1767697

 

Mieszkamy blisko, jakbyś chciał coś zobaczyć w moim aucie - PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Legacem z CVT - jak dla mnie to lipa...Auto jakieś nie do wyczucia. Trzeba przejechać się manualem i automatem wtedy decydować.

Co do LPG nie ma problemu, zrobiliśmy ze 3 takie sztuki. Trzeba tylko pamiętać o regulacji zaworów - czy to benzyna czy gaz :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Jeździlem rok Legasiem z 2010 roku 2.0 z CVT. Jak dla mnie jeźni normalnie ale bez rewelacji. Cvt daje mniejsze zużycie paliwa ale jest nienaturalnie bo obroty stoją a auto przyspiesza. Manual pewnie prowadzi się lepiej. Mocy troche brakuje ale wtedy wciskało się pedał i jak sielnik się rozkręcił to nawet ladnie jechał.

 

W porównaniu z IV generacja nowym jedziło mi się dużo gorzej. Też zwróć uwagę na rozmiar opon, ja miałem 205/60/16 dość nietypowe, wyższe więc w zakrętach auto się buja.

 

Mnie nie urzekł, sprzedałem i kupiłem starszego Forka sg 2.5xt. I to auto naprawde jeździ. Ot moje 0.03zl na temat 5 generacji. Mam nadzieje że pomogłem troche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...
W dniu 13.01.2017 o 15:35, Górski Zbójnik napisał:

Może ktoś podzieli się więcej opinaimi na temat Lagancy V w benzynie? Bo jestem na etapie kupna :)

 

A najlepiej w wersji sedan 3.6l :D

 

Ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć czemu Vmax w takim aucie jest dosyć niskie? To wszystko rozchodzi się o skrzynię CVT tak? Oczywiście nie jest to parametr najważniejszy, ale przykuł moją uwagę, bo kurde litraż jednak konkretny, a info jakie znajduje to max 230kmph.

 

Z drugiej strony tak sobie myślę, że skoro to nadal H6, ale o większej pojemności, kosztem v max i osiągów względem starszych wersji, to może żywotność takiego motoru jest dużo lepsza? Niewysilenie jednostki?

 

Ostatnio sporo czytam o Legacy V i wersja sport z motorem 3.6 z lat 2015+ jakoś bardzo do mnie przemawia jako przyszły następca mojej aktualnej zabawki, duuży niewysilony krążownik po autobanie, hmm.

Edytowane przez nysiopysio84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, nysiopysio84 napisał:

 

A najlepiej w wersji sedan 3.6l :D

 

Ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć czemu Vmax w takim aucie jest dosyć niskie? To wszystko rozchodzi się o skrzynię CVT tak? Oczywiście nie jest to parametr najważniejszy, ale przykuł moją uwagę, bo kurde litraż jednak konkretny, a info jakie znajduje to max 230kmph.

 

Z drugiej strony tak sobie myślę, że skoro to nadal H6, ale o większej pojemności, kosztem v max i osiągów względem starszych wersji, to może żywotność takiego motoru jest dużo lepsza? Niewysilenie jednostki?

 

Ostatnio sporo czytam o Legacy V i wersja sport z motorem 3.6 z lat 2015+ jakoś bardzo do mnie przemawia jako przyszły następca mojej aktualnej zabawki, duuży niewysilony krążownik po autobanie, hmm.

230km/h... gdzie i jak długo tak jeździsz?

Nie jest to parametry trochę "teoretyczny"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tsunetomo napisał:

230km/h... gdzie i jak długo tak jeździsz?

Nie jest to parametry trochę "teoretyczny"?

 

Ale spokojnie Panowie,  nigdzie nie napisałem, że chcę tym autem tak jeździć, po prostu zastanawia mnie co ogranicza ten v max, skoro już motory 3 litrowe wolnossące różnych producentów ocierają się o v max na poziomie 250kmph. Gdzieś wyczytałem, że winowajcą takiego stanu rzeczy może być skrzynia CVT, stąd mój post w celu potwierdzenia bądź nie.

 

Nadal uważam, że jest to ciekawa alternatywa w przyszłości dla mojego spec a, wersja sport siedzi ponoć na bilsteinach, do tego fajny automat na miasto, plus H6 o powiększonym litrarzu względem starszej opcji, gdzie moc wzrosła niezbyt, można wnioskować, że jednostka będzie bardziej trwała i mniej wysilona, te same prędkości autostradowe co w starej H6, a w połączeniu z CVT może dać niższą wartość obrotów silnika...no właśnie to są moje domysły, a jak jest na prawdę...może ktoś jest w stanie to potwierdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, nysiopysio84 napisał:

a w połączeniu z CVT może dać niższą wartość obrotów silnika...no właśnie to są moje domysły, a jak jest na prawdę...może ktoś jest w stanie to potwierdzić.

 

Myślę, że w tej kwestii dobrze kombinujesz. OBK MY15 2,5 ma przy licznikowych 140 km/h na płaskiej drodze 2600 obr/min w trybie "I".

H6 teoretycznie powinien mieć mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
29 minut temu, biegoonka napisał:

V duzo wolniej przyspiesza, nie spodziewalem sie, ze bedzie tak duza roznica. Wg mnie 150KM to malo na taka mase.

Ponadto Mk IV nie ma ramek w szybach i ma "klasyczny" hamulec postojowy ....ale za to Mk V lepiej się sprawdza jako auto rodzinne. Nie oszukujmy się, niezależnie czy to będzie  110 czy 195 kW, Legacy nie został zbudowany jako demon prędkości....a szukając złotego środka...warto brać pod uwagę Legacy jako bezpieczne auto rodzinne....a drugi a nawet trzeci pojazd jak Forester w teren czy STI po bułki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę obecnie 2.0l V 110kW w CVT kombowóz.

Dal mnie brakuje mocy dla żonki jest ok. Na trybie automatycznym jest faktycznie mułowaty ale gdy przełączam manetkami i mam wpływa na zmiany przełożeń względem obrotów to nie jest źle. Na auto rodzinne, wypady itd. samochód jest fajny, miło się prowadzi. Trzeba tylko uważać na rudego bo lubi zataakować klapę od bagażnika, wydech. Spalanie...miasto :żona 10l/100 a ja 13-15 l/100. Wszystko zależy od stylu jazdy. Na trasie przy normalnej prędkości 130-160km spalało mi 10l/100km ( na maksa załadowany gratami na ferie)

Skrzynia moim zdaniem jest wystarczająca - tylko olej wymieniać zgodnie z przykazaniami i można się poruszać.

Ja bym polecił- nie do szaleństw ale do normalnej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, pawel007 napisał:

Trzeba tylko uważać na rudego bo lubi zataakować klapę od bagażnika,

Wydech zgoda....szczególnie jak trzyma się auto w słabo wentylowanym garażu z posadzką bez odpływu...ale elementy nadwozia?

Edytowane przez Xawery1939
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...