Jump to content

zakup Legacy V


KubaKul
 Share

Recommended Posts

Zastanawiam się nad kupnem Legaca od 2010 w górę. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia z tym autem, to proszę o opinie.

Czy silnik 2.0 (150KM) sprawnie napędza to auto?

Czy ma dwumasowe koło zamachowe, tak jak w poprzedniej generacji?

Czy lepiej kupić 2.5 w automacie (choć większość ofert na rynku to wersje US)?

Czy silniki te są przyjazne dla LPG?

Na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Z góry dziękuję za wszystkie opinie,

Kuba

Edited by KubaKul
Link to comment
Share on other sites

KubaKul, w podlinkowanym wątku opisywałem moje wrażenia z przesiadki z takiego modelu Legacy jak Twój, na nowszy model OBK.

Z tym, że ja miałem i mam klekota. Ale szereg uwag ma charakter uniwersalny - może ci się przyda.

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60967-przesiadka-legacy-iv-v-wrazenia/?p=1767697

 

Mieszkamy blisko, jakbyś chciał coś zobaczyć w moim aucie - PW.

Link to comment
Share on other sites

Spawalniczy, bardzo ciekawy opis. Jeśli chodzi o diesla, to ja się go nie boję, ale mam duży opór w domu :) Dzięki za ofertę oględzin, jakby co to skontaktuję się na PW.

Link to comment
Share on other sites

Jeździłem Legacem z CVT - jak dla mnie to lipa...Auto jakieś nie do wyczucia. Trzeba przejechać się manualem i automatem wtedy decydować.

Co do LPG nie ma problemu, zrobiliśmy ze 3 takie sztuki. Trzeba tylko pamiętać o regulacji zaworów - czy to benzyna czy gaz :) 

Link to comment
Share on other sites

ostatnio zaciekawiła mnie opcja sedana 2.0 z manualna skrzynia. Problem jest taki ze ogłoszeń jest jak na lekarstwo

Właśnie takiego zarezerwowałem i prawdopodobnie go kupię :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm, nie oceniam, gdyż zarezerwowałem na podstawie zdjęć i opisu sprzedającego :) Decyzja w przyszłym tygodniu. Niezależnie od tego, czy go kupię czy nie, podzielę się wrażeniami.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam,

 

Jeździlem rok Legasiem z 2010 roku 2.0 z CVT. Jak dla mnie jeźni normalnie ale bez rewelacji. Cvt daje mniejsze zużycie paliwa ale jest nienaturalnie bo obroty stoją a auto przyspiesza. Manual pewnie prowadzi się lepiej. Mocy troche brakuje ale wtedy wciskało się pedał i jak sielnik się rozkręcił to nawet ladnie jechał.

 

W porównaniu z IV generacja nowym jedziło mi się dużo gorzej. Też zwróć uwagę na rozmiar opon, ja miałem 205/60/16 dość nietypowe, wyższe więc w zakrętach auto się buja.

 

Mnie nie urzekł, sprzedałem i kupiłem starszego Forka sg 2.5xt. I to auto naprawde jeździ. Ot moje 0.03zl na temat 5 generacji. Mam nadzieje że pomogłem troche.

Link to comment
Share on other sites

Porównanie miałem z Legacy IV 2.0 165 KM MT i V generacja mnie nie urzekła. Tyle!

Teraz mam porównanie z forkiem i jeździ najlepiej ze wszystkich które miałem.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...
W dniu 13.01.2017 o 15:35, Górski Zbójnik napisał:

Może ktoś podzieli się więcej opinaimi na temat Lagancy V w benzynie? Bo jestem na etapie kupna :)

 

A najlepiej w wersji sedan 3.6l :D

 

Ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć czemu Vmax w takim aucie jest dosyć niskie? To wszystko rozchodzi się o skrzynię CVT tak? Oczywiście nie jest to parametr najważniejszy, ale przykuł moją uwagę, bo kurde litraż jednak konkretny, a info jakie znajduje to max 230kmph.

 

Z drugiej strony tak sobie myślę, że skoro to nadal H6, ale o większej pojemności, kosztem v max i osiągów względem starszych wersji, to może żywotność takiego motoru jest dużo lepsza? Niewysilenie jednostki?

 

Ostatnio sporo czytam o Legacy V i wersja sport z motorem 3.6 z lat 2015+ jakoś bardzo do mnie przemawia jako przyszły następca mojej aktualnej zabawki, duuży niewysilony krążownik po autobanie, hmm.

Edited by nysiopysio84
Link to comment
Share on other sites

59 minut temu, nysiopysio84 napisał:

 

A najlepiej w wersji sedan 3.6l :D

 

Ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć czemu Vmax w takim aucie jest dosyć niskie? To wszystko rozchodzi się o skrzynię CVT tak? Oczywiście nie jest to parametr najważniejszy, ale przykuł moją uwagę, bo kurde litraż jednak konkretny, a info jakie znajduje to max 230kmph.

 

Z drugiej strony tak sobie myślę, że skoro to nadal H6, ale o większej pojemności, kosztem v max i osiągów względem starszych wersji, to może żywotność takiego motoru jest dużo lepsza? Niewysilenie jednostki?

 

Ostatnio sporo czytam o Legacy V i wersja sport z motorem 3.6 z lat 2015+ jakoś bardzo do mnie przemawia jako przyszły następca mojej aktualnej zabawki, duuży niewysilony krążownik po autobanie, hmm.

230km/h... gdzie i jak długo tak jeździsz?

Nie jest to parametry trochę "teoretyczny"?

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Tsunetomo napisał:

230km/h... gdzie i jak długo tak jeździsz?

Nie jest to parametry trochę "teoretyczny"?

 

Ale spokojnie Panowie,  nigdzie nie napisałem, że chcę tym autem tak jeździć, po prostu zastanawia mnie co ogranicza ten v max, skoro już motory 3 litrowe wolnossące różnych producentów ocierają się o v max na poziomie 250kmph. Gdzieś wyczytałem, że winowajcą takiego stanu rzeczy może być skrzynia CVT, stąd mój post w celu potwierdzenia bądź nie.

 

Nadal uważam, że jest to ciekawa alternatywa w przyszłości dla mojego spec a, wersja sport siedzi ponoć na bilsteinach, do tego fajny automat na miasto, plus H6 o powiększonym litrarzu względem starszej opcji, gdzie moc wzrosła niezbyt, można wnioskować, że jednostka będzie bardziej trwała i mniej wysilona, te same prędkości autostradowe co w starej H6, a w połączeniu z CVT może dać niższą wartość obrotów silnika...no właśnie to są moje domysły, a jak jest na prawdę...może ktoś jest w stanie to potwierdzić.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, nysiopysio84 napisał:

a w połączeniu z CVT może dać niższą wartość obrotów silnika...no właśnie to są moje domysły, a jak jest na prawdę...może ktoś jest w stanie to potwierdzić.

 

Myślę, że w tej kwestii dobrze kombinujesz. OBK MY15 2,5 ma przy licznikowych 140 km/h na płaskiej drodze 2600 obr/min w trybie "I".

H6 teoretycznie powinien mieć mniej.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
29 minut temu, biegoonka napisał:

V duzo wolniej przyspiesza, nie spodziewalem sie, ze bedzie tak duza roznica. Wg mnie 150KM to malo na taka mase.

Ponadto Mk IV nie ma ramek w szybach i ma "klasyczny" hamulec postojowy ....ale za to Mk V lepiej się sprawdza jako auto rodzinne. Nie oszukujmy się, niezależnie czy to będzie  110 czy 195 kW, Legacy nie został zbudowany jako demon prędkości....a szukając złotego środka...warto brać pod uwagę Legacy jako bezpieczne auto rodzinne....a drugi a nawet trzeci pojazd jak Forester w teren czy STI po bułki ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeżdżę obecnie 2.0l V 110kW w CVT kombowóz.

Dal mnie brakuje mocy dla żonki jest ok. Na trybie automatycznym jest faktycznie mułowaty ale gdy przełączam manetkami i mam wpływa na zmiany przełożeń względem obrotów to nie jest źle. Na auto rodzinne, wypady itd. samochód jest fajny, miło się prowadzi. Trzeba tylko uważać na rudego bo lubi zataakować klapę od bagażnika, wydech. Spalanie...miasto :żona 10l/100 a ja 13-15 l/100. Wszystko zależy od stylu jazdy. Na trasie przy normalnej prędkości 130-160km spalało mi 10l/100km ( na maksa załadowany gratami na ferie)

Skrzynia moim zdaniem jest wystarczająca - tylko olej wymieniać zgodnie z przykazaniami i można się poruszać.

Ja bym polecił- nie do szaleństw ale do normalnej jazdy.

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, pawel007 napisał:

Trzeba tylko uważać na rudego bo lubi zataakować klapę od bagażnika,

Wydech zgoda....szczególnie jak trzyma się auto w słabo wentylowanym garażu z posadzką bez odpływu...ale elementy nadwozia?

Edited by Xawery1939
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...