Taki tam Karol Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Witam, chciałbym kupić tylny dyfer do GTka 99. Jeżdżę w miejscowych rajdach i problem z Gtkiem mam taki, że jest on dla mnie trochę "nieprzewidywalny", może nie jestem topowym kierowcą, ale wiele osób powtarzało mi to samo co ja zauważyłem. Auto nie zawsze zachowuje się tak samo :/ Postanowiłem, więc zainwestować w zmiany w napędzie. Czy warto rozpoczynać od wymiany tylnego dyfra na szperę, które zapnie troche tył? Chciałbym aby auto po dodaniu gazu trochę bardziej miało charakterystykę tylnonapędówki, a przednie ośka wyciągała z problemów Nie mam rozbudowanej wiedzy technicznej i mało czasu na czytanie teorii, więc pytam: Co zrobić aby Gtek prowadził się lepiej niż jest to w serii i był bardziej przewidywalny? Wiem, że po montażu szpery na tyle, może zacząć brakować i centralnego i przedniego dyfru, co też przewiduję w przyszłości(jeśłi korzyści będą wymierne), na razie ze względów finansowych planuję tylny dyfer. Zaznaczam, iż auto jest seryjna poza amortyzarotami(KYB) oraz sprężynami Eibacha, tulejami poliuretynowymi oraz nowe łącznikami stabilizatorów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bat Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 (edytowane) mi się wydaje, że seryjny GT jest właśnie nadsterowny (jak już skręci) i szpera z tyłu zrobiłaby robotę Edytowane 27 Stycznia 2015 przez bat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 ze względów finansowych na początek poustawiaj sobie geometrię i sprawdź grubsze stabilizatory .... później wydasz więcej na 6MT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 2500-4000 zł i będzie zabawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taki tam Karol Opublikowano 9 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 a jaką szperę byście polecili? Chodzi o markę, i gdzie ją kupić? nie-ASO ma jakąś firmy Carbontec bodajże za 5k zł :/ trochę drogo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Oryginał STi najlepiej. 4000-4100 zł trzeba liczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 a jaką szperę byście polecili? Chodzi o markę, i gdzie ją kupić? nie-ASO ma jakąś firmy Carbontec bodajże za 5k zł :/ trochę drogo Dobrze byłoby gdybyś podał do jakiego dyfra szukasz szpery. A najlepiej sprawdził co siedzi u Ciebie po numerach skrzyni.O ile są jeszcze te zamontowane fabrycznie. Sprawdzić można tu http://home.gci.net/~cowdookey/818/TransmissionIDChart_Public.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Przód w 5MT w GT każdym był otwarty bez szpery, można dać nowego helicala z STI limited - jakieś 4k pln, tył płytkowy R160 nowy z STI kosztuje trochę więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyndz Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) Nie taniej będzie zmienić skrzynie na 5mt z sti (TY754VNBCAAA) i dyfer tylny na ten z sti type r z płytką? Koszt podobny a auto się od razu przy okazji żwawsze zrobi. Edytowane 11 Lutego 2015 przez nyndz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 a jaką szperę byście polecili? Chodzi o markę, i gdzie ją kupić? nie-ASO ma jakąś firmy Carbontec bodajże za 5k zł :/ trochę drogo Carbonetic, kaaz czy cusco moim zdaniem jest zdecydowanie lepsze niż seryjne STI chociażby dlatego że ciągle nad nimi pracują a STI zostało 10 lat w tyle. Carbonetic ma 6 uszu na płytkach, zamiast 4 jak STI więc obudowa nie dostaje, płytek jest więcej więc spięcie szybsze, pozatym mają płytki carbonowe jak w DCCD w 6MT więc jest trochę ciszej i dłużej pochodzi. Jest na necie manual od Cusco więc poczytaj - cusco lsd guide. Carbonetic robi szperę płytkową do 5MT oraz do R160 - cena za przód i tył jest tak sama - ok 4k netto. Na olx.pl kilka miesięcy temu była szpera STI do R160 za 3800 PLN. Jak chcesz bezobsługowe to jest jeszcze quife, robią coś ala helicale na przód, oraz tył również (R160). Jakieś 3500 PLN. Cusco ponad 5k. Można też mieć szczęście, kolega kupił dyfer R160 a w środku było cusco 1 way i mało nie odleciał z wrażenia. Ciekawa strona http://www.buyee.jp Wpisać GC8 LSD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Dobra jak już jest temat to skorzystam. Podpowie ktoś co siedzi u mnie i czy warto wymieniać na coś innego, żeby po mokrym asfalcie dawało większa frajdę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BladeRunner Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Gearhack: JDM Impreza WRX & WRX STi Ver.V/VI MY99-00 TY754VBAAA 3.166 1.882 1.296 0.972 0.738 3.333 1.000 4.444 Viscous (4kgf) Open - FRONT Catherine's: TY754VBAAA 3.166 1.882 1.296 0.972 0.738 4.444 Open Front, Rear Sure truck mounted LSD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 tyle mówią katalogi a w praktyce zwykłe STI nie RA i nie type R z którymi miałem styczność z tył miały w większości visco jak GT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BladeRunner Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Nie skomentuję bo nie wiem Jak na razie moja wiedza opiera się na katalogach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Skrzynia fajna 4.44, dyfer standard jak w GT. Płytka na tył na początek ...., a potem przód helical lub płytka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BladeRunner Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 (edytowane) @@ryjeks a co mi poradzisz? Ja mam TY754VB1CA czyli nie wiadomo co (gearhack i catherines są lekko rozbieżne) ale raczej przód otwarty a tył R160 z helikalem Edytowane 12 Lutego 2015 przez Marcin BladeRunner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 @@ryjeks a co mi poradzisz? Ja mam TY754VB1CA czyli nie wiadomo co (gearhack i catherines są lekko rozbieżne) ale raczej przód otwarty a tył R160 z helikalem Masz sam przeszczep skrzyni czy oryginał razem z dyfrem ? TY754VB1CA to skrzynia z DCCD, oryginalnie łączone były z dyfrem R180 z płytką, z przodu raczej był otwarty, łatwo sprawdzić. Jeśli masz R180 z płytką to warto by było sprawdzić spięcie, bo po latach na pewno sporo odparowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BladeRunner Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Podobno było przeniesione wszystko z dyframi i DCCD (wcześniej była oryginalna skrzynia z GT 3,9 by nie pasowało 4,44 ) ale nie wiem na pewno... No i nie wiem jak poznać czy mam 180 czy 160 - nie mam porównania... A jak "łatwo sprawdzić"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buras Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 dyfer r180 jest większy wystarczy zmierzyć rozstaw śrub na deklu bedzie albo 16 albo 18 cm i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 jesli masz DCCD przerzucone to przede wszystkim powinienes miec aktywny dyfer i przelacznik gdzies w kokpicie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BladeRunner Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 A szerokość dyfra 20 cm coś mówi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Płytka na tył na początek Podpowiecie co/gdzie/jak? Auto i tak idzie zaraz do przekładania, bo nawet na śniegu się za mało pewnie czuje po prawej, to może odłożyłbym fajną przekładnie na później na rzecz szpery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 A przerabiał może ktoś temat szper MFactory? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 A przerabiał może ktoś temat szper MFactory? Tak, sprawdzaja się bardzo dobrze w wyczynie, dobrze wykonane, części do przegladów bez problemu dostepne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Dzięki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się