Jump to content

Jaka szpera do GT-ka?


Taki tam Karol

Recommended Posts

Witam, chciałbym kupić tylny dyfer do GTka 99. Jeżdżę w miejscowych rajdach i problem z Gtkiem mam taki, że jest on dla mnie trochę "nieprzewidywalny", może nie jestem topowym kierowcą, ale wiele osób powtarzało mi to samo co ja zauważyłem. Auto nie zawsze zachowuje się tak samo :/ Postanowiłem, więc zainwestować w zmiany w napędzie. Czy warto rozpoczynać od wymiany tylnego dyfra na szperę, które zapnie troche tył? Chciałbym aby auto po dodaniu gazu trochę bardziej miało charakterystykę tylnonapędówki, a przednie ośka wyciągała z problemów :) Nie mam rozbudowanej wiedzy technicznej i mało czasu na czytanie teorii, więc pytam: Co zrobić aby Gtek prowadził się lepiej niż jest to w serii i był bardziej przewidywalny? Wiem, że po montażu szpery na tyle, może zacząć brakować i centralnego i przedniego dyfru, co też przewiduję w przyszłości(jeśłi korzyści będą wymierne), na razie ze względów finansowych planuję tylny dyfer. Zaznaczam, iż auto jest seryjna poza amortyzarotami(KYB) oraz sprężynami Eibacha, tulejami poliuretynowymi oraz nowe łącznikami stabilizatorów

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

a jaką szperę byście polecili? Chodzi o markę, i gdzie ją kupić? nie-ASO ma jakąś firmy Carbontec bodajże za 5k zł :/ trochę drogo

Dobrze byłoby gdybyś podał do jakiego dyfra szukasz szpery. ;)

A najlepiej sprawdził co siedzi u Ciebie po numerach skrzyni.O ile są jeszcze te zamontowane fabrycznie.

Sprawdzić można tu

http://home.gci.net/~cowdookey/818/TransmissionIDChart_Public.pdf

Link to comment
Share on other sites

Nie taniej będzie zmienić skrzynie na 5mt z sti (TY754VNBCAAA) i dyfer tylny na ten z sti type r z płytką? Koszt podobny a auto się od razu przy okazji żwawsze zrobi.

Edited by nyndz
Link to comment
Share on other sites

a jaką szperę byście polecili? Chodzi o markę, i gdzie ją kupić? nie-ASO ma jakąś firmy Carbontec bodajże za 5k zł :/ trochę drogo

 

Carbonetic, kaaz czy cusco moim zdaniem jest zdecydowanie lepsze niż seryjne STI chociażby dlatego że ciągle nad nimi pracują a STI zostało 10 lat w tyle.

Carbonetic ma 6 uszu na płytkach, zamiast 4 jak STI więc obudowa nie dostaje, płytek jest więcej więc spięcie szybsze, pozatym mają płytki carbonowe jak w DCCD w 6MT więc jest trochę ciszej i dłużej pochodzi.

 

Jest na necie manual od Cusco więc poczytaj - cusco lsd guide.

 

Carbonetic robi szperę płytkową do 5MT oraz do R160 - cena za przód i tył jest tak sama - ok 4k netto.  Na olx.pl kilka miesięcy temu była szpera STI do R160 za 3800 PLN.

Jak chcesz bezobsługowe to jest jeszcze quife, robią coś ala helicale na przód, oraz tył również (R160). Jakieś 3500 PLN.

Cusco ponad 5k.

 

Można też mieć szczęście, kolega kupił dyfer R160 a w środku było cusco 1 way i mało nie odleciał z wrażenia.  

Ciekawa strona

 

http://www.buyee.jp

 

Wpisać GC8 LSD 

Link to comment
Share on other sites

Gearhack:

JDM Impreza WRX & WRX STi Ver.V/VI MY99-00 TY754VBAAA 3.166 1.882 1.296 0.972 0.738   3.333 1.000 4.444 Viscous (4kgf) Open - FRONT

 

Catherine's:

TY754VBAAA 3.166 1.882 1.296 0.972 0.738 4.444 Open Front,  Rear Sure truck mounted LSD
Link to comment
Share on other sites

@@ryjeks a co mi poradzisz? Ja mam TY754VB1CA czyli nie wiadomo co (gearhack i catherines są lekko rozbieżne) ale raczej przód otwarty a tył R160 z helikalem

 

Masz sam przeszczep skrzyni czy oryginał razem z dyfrem ?

 

TY754VB1CA to skrzynia z DCCD, oryginalnie łączone były z dyfrem R180 z płytką, z przodu raczej był otwarty, łatwo sprawdzić.

 

Jeśli masz R180 z płytką to warto by było sprawdzić spięcie, bo po latach na pewno sporo odparowało.

Link to comment
Share on other sites

Podobno było przeniesione wszystko z dyframi i DCCD (wcześniej była oryginalna skrzynia z GT 3,9 by nie pasowało 4,44 ;) ) ale nie wiem na pewno...

 

No i nie wiem jak poznać czy mam 180 czy 160 - nie mam porównania...

 

A jak "łatwo sprawdzić"?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Płytka na tył na początek :)

 

Podpowiecie co/gdzie/jak? Auto i tak idzie zaraz do przekładania, bo nawet na śniegu się za mało pewnie czuje po prawej, to może odłożyłbym fajną przekładnie na później na rzecz szpery :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...