Taki tam Karol Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 Witam, chciałbym kupić tylny dyfer do GTka 99. Jeżdżę w miejscowych rajdach i problem z Gtkiem mam taki, że jest on dla mnie trochę "nieprzewidywalny", może nie jestem topowym kierowcą, ale wiele osób powtarzało mi to samo co ja zauważyłem. Auto nie zawsze zachowuje się tak samo :/ Postanowiłem, więc zainwestować w zmiany w napędzie. Czy warto rozpoczynać od wymiany tylnego dyfra na szperę, które zapnie troche tył? Chciałbym aby auto po dodaniu gazu trochę bardziej miało charakterystykę tylnonapędówki, a przednie ośka wyciągała z problemów Nie mam rozbudowanej wiedzy technicznej i mało czasu na czytanie teorii, więc pytam: Co zrobić aby Gtek prowadził się lepiej niż jest to w serii i był bardziej przewidywalny? Wiem, że po montażu szpery na tyle, może zacząć brakować i centralnego i przedniego dyfru, co też przewiduję w przyszłości(jeśłi korzyści będą wymierne), na razie ze względów finansowych planuję tylny dyfer. Zaznaczam, iż auto jest seryjna poza amortyzarotami(KYB) oraz sprężynami Eibacha, tulejami poliuretynowymi oraz nowe łącznikami stabilizatorów Link to comment Share on other sites More sharing options...
bat Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 (edited) mi się wydaje, że seryjny GT jest właśnie nadsterowny (jak już skręci) i szpera z tyłu zrobiłaby robotę Edited January 27, 2015 by bat Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 ze względów finansowych na początek poustawiaj sobie geometrię i sprawdź grubsze stabilizatory .... później wydasz więcej na 6MT Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted January 29, 2015 Share Posted January 29, 2015 2500-4000 zł i będzie zabawa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taki tam Karol Posted February 9, 2015 Author Share Posted February 9, 2015 a jaką szperę byście polecili? Chodzi o markę, i gdzie ją kupić? nie-ASO ma jakąś firmy Carbontec bodajże za 5k zł :/ trochę drogo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted February 9, 2015 Share Posted February 9, 2015 Oryginał STi najlepiej. 4000-4100 zł trzeba liczyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted February 9, 2015 Share Posted February 9, 2015 a jaką szperę byście polecili? Chodzi o markę, i gdzie ją kupić? nie-ASO ma jakąś firmy Carbontec bodajże za 5k zł :/ trochę drogo Dobrze byłoby gdybyś podał do jakiego dyfra szukasz szpery. A najlepiej sprawdził co siedzi u Ciebie po numerach skrzyni.O ile są jeszcze te zamontowane fabrycznie. Sprawdzić można tu http://home.gci.net/~cowdookey/818/TransmissionIDChart_Public.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
szociu Posted February 9, 2015 Share Posted February 9, 2015 Przód w 5MT w GT każdym był otwarty bez szpery, można dać nowego helicala z STI limited - jakieś 4k pln, tył płytkowy R160 nowy z STI kosztuje trochę więcej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nyndz Posted February 11, 2015 Share Posted February 11, 2015 (edited) Nie taniej będzie zmienić skrzynie na 5mt z sti (TY754VNBCAAA) i dyfer tylny na ten z sti type r z płytką? Koszt podobny a auto się od razu przy okazji żwawsze zrobi. Edited February 11, 2015 by nyndz Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted February 11, 2015 Share Posted February 11, 2015 a jaką szperę byście polecili? Chodzi o markę, i gdzie ją kupić? nie-ASO ma jakąś firmy Carbontec bodajże za 5k zł :/ trochę drogo Carbonetic, kaaz czy cusco moim zdaniem jest zdecydowanie lepsze niż seryjne STI chociażby dlatego że ciągle nad nimi pracują a STI zostało 10 lat w tyle. Carbonetic ma 6 uszu na płytkach, zamiast 4 jak STI więc obudowa nie dostaje, płytek jest więcej więc spięcie szybsze, pozatym mają płytki carbonowe jak w DCCD w 6MT więc jest trochę ciszej i dłużej pochodzi. Jest na necie manual od Cusco więc poczytaj - cusco lsd guide. Carbonetic robi szperę płytkową do 5MT oraz do R160 - cena za przód i tył jest tak sama - ok 4k netto. Na olx.pl kilka miesięcy temu była szpera STI do R160 za 3800 PLN. Jak chcesz bezobsługowe to jest jeszcze quife, robią coś ala helicale na przód, oraz tył również (R160). Jakieś 3500 PLN. Cusco ponad 5k. Można też mieć szczęście, kolega kupił dyfer R160 a w środku było cusco 1 way i mało nie odleciał z wrażenia. Ciekawa strona http://www.buyee.jp Wpisać GC8 LSD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted February 12, 2015 Share Posted February 12, 2015 Dobra jak już jest temat to skorzystam. Podpowie ktoś co siedzi u mnie i czy warto wymieniać na coś innego, żeby po mokrym asfalcie dawało większa frajdę Link to comment Share on other sites More sharing options...
BladeRunner Posted February 12, 2015 Share Posted February 12, 2015 Gearhack: JDM Impreza WRX & WRX STi Ver.V/VI MY99-00 TY754VBAAA 3.166 1.882 1.296 0.972 0.738 3.333 1.000 4.444 Viscous (4kgf) Open - FRONT Catherine's: TY754VBAAA 3.166 1.882 1.296 0.972 0.738 4.444 Open Front, Rear Sure truck mounted LSD Link to comment Share on other sites More sharing options...
szociu Posted February 12, 2015 Share Posted February 12, 2015 tyle mówią katalogi a w praktyce zwykłe STI nie RA i nie type R z którymi miałem styczność z tył miały w większości visco jak GT Link to comment Share on other sites More sharing options...
BladeRunner Posted February 12, 2015 Share Posted February 12, 2015 Nie skomentuję bo nie wiem Jak na razie moja wiedza opiera się na katalogach Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted February 12, 2015 Share Posted February 12, 2015 Skrzynia fajna 4.44, dyfer standard jak w GT. Płytka na tył na początek ...., a potem przód helical lub płytka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BladeRunner Posted February 12, 2015 Share Posted February 12, 2015 (edited) @@ryjeks a co mi poradzisz? Ja mam TY754VB1CA czyli nie wiadomo co (gearhack i catherines są lekko rozbieżne) ale raczej przód otwarty a tył R160 z helikalem Edited February 12, 2015 by Marcin BladeRunner Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted February 12, 2015 Share Posted February 12, 2015 @@ryjeks a co mi poradzisz? Ja mam TY754VB1CA czyli nie wiadomo co (gearhack i catherines są lekko rozbieżne) ale raczej przód otwarty a tył R160 z helikalem Masz sam przeszczep skrzyni czy oryginał razem z dyfrem ? TY754VB1CA to skrzynia z DCCD, oryginalnie łączone były z dyfrem R180 z płytką, z przodu raczej był otwarty, łatwo sprawdzić. Jeśli masz R180 z płytką to warto by było sprawdzić spięcie, bo po latach na pewno sporo odparowało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BladeRunner Posted February 12, 2015 Share Posted February 12, 2015 Podobno było przeniesione wszystko z dyframi i DCCD (wcześniej była oryginalna skrzynia z GT 3,9 by nie pasowało 4,44 ) ale nie wiem na pewno... No i nie wiem jak poznać czy mam 180 czy 160 - nie mam porównania... A jak "łatwo sprawdzić"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buras Posted February 12, 2015 Share Posted February 12, 2015 dyfer r180 jest większy wystarczy zmierzyć rozstaw śrub na deklu bedzie albo 16 albo 18 cm i tyle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grygo Posted February 12, 2015 Share Posted February 12, 2015 jesli masz DCCD przerzucone to przede wszystkim powinienes miec aktywny dyfer i przelacznik gdzies w kokpicie 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BladeRunner Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 A szerokość dyfra 20 cm coś mówi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 Płytka na tył na początek Podpowiecie co/gdzie/jak? Auto i tak idzie zaraz do przekładania, bo nawet na śniegu się za mało pewnie czuje po prawej, to może odłożyłbym fajną przekładnie na później na rzecz szpery Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted February 14, 2015 Share Posted February 14, 2015 A przerabiał może ktoś temat szper MFactory? Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted February 14, 2015 Share Posted February 14, 2015 A przerabiał może ktoś temat szper MFactory? Tak, sprawdzaja się bardzo dobrze w wyczynie, dobrze wykonane, części do przegladów bez problemu dostepne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted February 14, 2015 Share Posted February 14, 2015 Dzięki za info Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now