adamski Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 29 minut temu, BartZ napisał: Puk puk... Na psa urok..! Zakazane słowa w światku Subaru! Splunij przez lewe ramię i nie wywołuj wilka z lasu!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzytkownik_ Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 po przeczytaniu już mi przeszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 (edytowane) 2 godziny temu, BartZ napisał: Puk puk... Dziękuję, do widzenia. Chyba nie chcesz Nam oznajmić, że panewa zapukała? Btw Ktoś się orientuje czy środkowa osłona rozrządu jest taka sama w NA i Turbo? Odp. Temat osłony rozwiązany tutaj: Edytowane 12 Czerwca 2017 przez hugo Znalazłem odpowiedź na pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoulD Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Puk puk... Dziękuję, do widzenia. Nie prosze, tylko nie takie info...Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 12 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 No niestety, początek, ale potwierdzone. Ech, szkoda gadać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 5 minut temu, BartZ napisał: No niestety, początek, ale potwierdzone. Ech, szkoda gadać Współczujemy i łączymy się w bólu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzytkownik_ Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 9 minut temu, BartZ napisał: No niestety, początek, ale potwierdzone. Ech, szkoda gadać można puścić bluzg? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 Przed chwilą, gumas_72 napisał: można puścić bluzg? I tak nic nie pomoże, trzeba to przyjąć z pokorą. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2017 14 godzin temu, BartZ napisał: Od czego by tu...? Może od sanek. Sanki do NA są takie same jak do turbo, ale inne Ich inność polega na tym, że mają z prawej strony przetłoczenie pod uppipe. Piszę o tym, bo nie można po prostu od tak, wyciągnąć jeden motor i wsadzić drugi. To było już wcześniej przygotowane. Sam zabieg w gruncie rzeczy nie jest skomplikowany, ale trzeba o tym pamiętać. No wiązka i komputer to wiadomo, nie wymaga komentarza (choć robota wredna i żmudna). NA ma sprzęgło linkowe, turbo hydraulikę. Trzeba zamontować pompę. W tym celu musi zostać wycięty otwór w grodzi. No niby jest przetłoczenie, ale podobno wcale nie było to takie proste, jak pierwotnie wyglądało. Oczywiście w związku z tym pedały też są inne i też wymagają przełożenia. Jak już wiązka z pedałami, pompą i sankami siedziały, przyszedł czas na motor. Silnik ze skrzynią wszedł ładnie, ale chwilę wcześniej mieliśmy problem z osadzeniem całego kolektora wydechowego. Trzeba było go rozkręcić, pozdejmować osłony i takie tam, ważne, że w końcu poszło. Drobiazg, ale dość irytujący. Poza tym tarcza sprzęgła okazała się słaba więc na szybko organizowaliśmy nową. Najgorzej było z chłodnicą. Okazuje się, że nadwozie NA jest inne. Inne w przednim pasie, w jego dolnej belce, tej, na której się wspierają chłodnice. No i co robić? To nawet nie było już kwestią czasu, bo pogodziłem się z tym, że za szybko nim nie wyjadę, ale trzeba było podjąć jakąś decyzję. Chłodnicy od NA nie chciałem zakładać, bo zamknięty blok musi być dobrze chłodzony, a ona jest po prostu mniejsza. Czyli co? Szlifiera i jazda. Adek wyrżnął część belki i wspawał kawał stali. Zrobił otwory pod mocowanie, opierdzielił farbą i tak chłodnica została wsadzona. Różnica w wysokości to jakieś 3-4 cm. A w tak zwanym międzyczasie milion różnych pierdół, a to wentylator od NA nie pasuje, a to nie ma jakiejś uszczelki, a to rureczki, a to kolanka, a śrub nawet... Kurna, masa takich drobnych gówien, które skutecznie nas hamowały, a mnie jeszcze wnerwiały. Zbiorniczek płynu, ten na kolektorze też wymaga uwagi. Seryjny plastikowy niechcący wyzionął ducha (może kiedyś o tym napiszę). Może i lepiej, bo i tak lubią pękać. No to wcześniej przygotowałem metalowy, nawet z mocowaniem, ale to sprawiło, że seryjne węże nie pasują. Trzeba było dokupić węża na metry i dorobić, zmienić też mocowanie samego zbiorniczka. A jak już siedział, to się okazało, że korek puszcza... Brakowało kolanka między rezonatorem a turbo. Grzesiek przysłał mi swoje, choć od razu było wiadomo, że pęknięte. Zamówiłem nowe u Marka, ale płynie z Japonii, więc bite dwa tygodnie (czyli tak z tydzień po Plejadach). To skleiliśmy (na szczęście pęknięcie jest od strony plastiku), póki co trzyma, ale jak długo... Rurka wzdłuż chłodnicy ma dziurkę na środku i też trzeba ją wymienić, bo tryska jak z fontanny. Do tego wszystkiego doszła wężykologia. Co, gdzie, z czym, podciśnienia, doloty, odmy... Masakra... ale i to rozkminiliśmy (m.in. z pomocą Pawła i chłopaków z Australii) Na deser poszedł dyfer. Ori trochę szczerbaty, bo stracił kilka zębów i właściwie można go wyrzucić. Niestety, okazał się być dyfrem wyjątkowym, bo takim, który był chyba tylko ze dwa lata montowany. Taki typ z wystającymi wielowypustami z korpusu i w związku z tym z mało typowymi półośkami. Załatwiłem na szybko zestaw od chłopaków z GC8.pl. Wsadzamy go, a tam zonk, bo flansza do wału nie pasuje (jest mniejsza na dyfrze). Da się przełożyć samą flanszę? Może... Na szczęście dało się. Ogólnie na papierze, w opisie, to zapewne nie robi aż takiego wrażenia, ale uwierzcie mi, wszyscy jesteśmy już tym trochę zmęczeni. O przygodach podczas remontu silnika, już nawet nie chce mi się pisać... W tej chwili auto jest praktycznie całe poskładane, ale jeszcze chwila, bo trzeba ciągle kilka drobiaszczków poprawić no i w końcu zrobić mu jazdę próbną. Zobaczymy. @BartZ wielkie dzięki za info, od razu odechciewa się człowiekowi głupich pomysłów Puk puk... Dziękuję, do widzenia. No niestety, początek, ale potwierdzone. Ech, szkoda gadać Współczuję... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 13 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 Dzięki wszystkim. Muszę przemyśleć, co z tym dalej, ale dopiero jak ochłonę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 Nie pomoge ale rowniez wspolczuje. Juz pierwszy opis "wyzwan " jest konkret. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 2 godziny temu, BartZ napisał: Dzięki wszystkim. Muszę przemyśleć, co z tym dalej, ale dopiero jak ochłonę... @Maras wymieni Ci wiązkę i będzie dobrze, a nawet lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 13 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 11 minut temu, elmo napisał: @Maras wymieni Ci wiązkę i będzie dobrze, a nawet lepiej No właśnie parę dni temu ustaliłem z Markiem, że wszystko przy dziadku może, z wyjątkiem wymiany wiązki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 BartZ - jedynym lekarstwem na te rany jest krzyczeć z bólu i biec w kierunku wroga z siekierą. Powinieneś był jechać dziś po ten silnik. W czwartek byłbyś dziadem na Plejadach, lub poległbyś w bohaterskim boju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beavis Opublikowano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 @BartZ, a to Ty nie masz czym jechać na Plejady? Myślałem, że na prawym z Biernass'em jedziesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 14 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 11 godzin temu, Crazy_Ivan napisał: BartZ - jedynym lekarstwem na te rany jest krzyczeć z bólu i biec w kierunku wroga z siekierą. Powinieneś był jechać dziś po ten silnik. W czwartek byłbyś dziadem na Plejadach, lub poległbyś w bohaterskim boju. Ivan, już to przerabiałem, aż nadto i dlatego dosyć mam takich emocji Zaczynam to przyjmować na chłodno i podchodzić do tego z pewnym dystansem. Będzie jak będzie, a im spokojniej tym lepiej 7 godzin temu, Beavis napisał: @BartZ, a to Ty nie masz czym jechać na Plejady? Myślałem, że na prawym z Biernass'em jedziesz? Jak to nie mam? Mam. Jadę galaxem A na miejscu przesiadam się do Tomka właśnie, także luzik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 @BartZ, który to już raz "puk puk" w twojej karierze? Drugi po Prodrive Bug? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sessamo Opublikowano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 Nie znam nikogo z tego forum, nawet nie jestem jeszcze posiadaczem Subaru (mentalnie już go mam ale czekam), ale strasznie współczuję. Na razie przeglądam całe forum od paru tygodni i śledziłem w miarę na bieżąco wątek. Szkoda, że tak to się na razie skończyło. Pozdrawiam! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 1 godzinę temu, Sessamo napisał: Szkoda, że tak to się na razie skończyło Skończyło??? To...dopiero początek! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 Panewka to jest Subarowe błogosławieństwo, które skłania do działania 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sessamo Opublikowano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 23 minuty temu, Bartek1986 napisał: Panewka to jest Subarowe błogosławieństwo, które skłania do działania No jak by mi tak siadła w samochodzie który planuje kupić to bym się raczej nie skłonił do działania xD Sorry za mały offtop ale co to za felgi w tym foto? 1 godzinę temu, Crazy_Ivan napisał: Skończyło??? To...dopiero początek! Tylko mnie to cieszy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 15 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 Speedline safari 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wania Opublikowano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 BartZ, czytając tę pierwszą długą wypowiedź, nigdy bym nie przypuszczała, że między NA, a Turbo jest tyle różnic. Dobrze, że udało się je jakoś zniwelować. Co do drugiej sprawy, to bardzo współczuję. Szkoda, że (na razie) projekt na tym stanął, ale trzymam kciuki i mam nadzieję, że za jakiś czas pojawią się pozytywnie informacje 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się