Skocz do zawartości

Rozrząd bezkolizyjny w Subaru?


JumP

Rekomendowane odpowiedzi

przy okazji - starsze wcale nie oznacze lepsze bo bezkolizyjne. Kwestia wyboru technologii, ale nic nie jest za darmo. Analogicznie jak z hydrauliczną kompensatą luzu zaworowego - owszem fajne to, bo bez obsługowe, ale za to nigdy nie będzie tak precyzyjne jak ręczna regulacja, przyznam, że troszki się zdziwiłem, że subarki miały to pierwsze rozwiązanie - nawet mizernie wysilona honda ciągle ręcznie reguluje zawory, w przeciwieństwie do słabiutkiego nissana, któren jest kompensowany hydraulicznie. I zaprawdę powiadam wam - silniki hondy to brzytewka w porównaniu do nissana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji - starsze wcale nie oznacze lepsze bo bezkolizyjne. Kwestia wyboru technologii, ale nic nie jest za darmo. Analogicznie jak z hydrauliczną kompensatą luzu zaworowego - owszem fajne to, bo bez obsługowe, ale za to nigdy nie będzie tak precyzyjne jak ręczna regulacja, przyznam, że troszki się zdziwiłem, że subarki miały to pierwsze rozwiązanie - nawet mizernie wysilona honda ciągle ręcznie reguluje zawory, w przeciwieństwie do słabiutkiego nissana, któren jest kompensowany hydraulicznie. I zaprawdę powiadam wam - silniki hondy to brzytewka w porównaniu do nissana.

 

a wiesz dlaczego Honda ma reczna regulacje zaworow? Bo zadna hydraulika nie jest skuteczna tak jak reczna powyzej 7000obr, chyba ze jakis dodatkowy kit do wysilonych silnikow spoona, mugena lub podobnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja hydrałliczna zaworów ma tak do tego jak kolor samochodów :) pokrzywienie zaworów następuje wtedy kiedy tłok uderzy w zawór. Uderzy w zawór wtedy kiedy będze otwarty. Jeżeli pasek zerwie się to jest duża szansa ze wałek zatrzyma się z zamkniętymi zaworami chyba że go wcześniej uderzy tłok, im dłuszy wałek rozrządu (więcej zaworów obsługuje ) tym szanse rosną . Jeśli chodzi o Subaru Autodata mówi: ,,mimo że przy pęknięciu paska następuje zazwyczj uszkodzenie silnika przed zdjęciem głowicy sprawdzić ciśnienie sprężania. Jęsli chodzi o silniki Subaru DOHC można uszkodzić zawory przy zakładaniu paska rozrządu . Przestrzega przed tym instrukcja fabryczna jak i Autodata!!!

 

Oczywiscie, ze regulacja hydrauliczna ma sie nijak do kolizyjnosci silnika, ale piszac "hydraulika" chcialem uniknac skrotow wszystkich silnikow, ktore takowa maja i rozrzad jest bezkolizyjny-po prostu latwiej bedzie niektorym zapamietac.

Nie patrz na Autodate bo w 90% opisow bedzie napisane to samo ostrzezenie.

 

EDIT

 

I DOHC po 98r zgodze sie - jest kolizyjny, ale rozmawialismy o starszych DOHC

 

Skoro napisałem Subaru DOHC to mysłałem o WSZYSTKICH DOHC :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolizyjne

 

Mowie tutaj o silnikach dostepnych w ameryce PN

 

WRX 2002-2007

 

EJ 20 i po 2006 EJ 25 z turbo (4 walki) kolizyjne jak kupuje auto po czolowce wiekszosc silnikow uszkodzona ma pogiete zawory raz zdarzylo sie ze po zalozeniu paska wszystko bylo ok.

 

EJ 25 STI tak samo kolizyjny

 

1993 - 1998

 

EJ 18 2 walki bezkolizyjny

 

1995-1998

EJ 25 (Wersja RS legacy i forester) 4 walki kolizyjny

 

1999-200?

 

EJ 25 (Wrsja RS forester legacy) 2 walki bezkolizyjny

 

Wszystkie EJ 22 2 walki bezkolizyjne turbo i non turbo

 

Odnosnie EJ 16 nie mam zielonego pojecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie te oznaczenia EJ .... itd domyslam sie ze silnika, nietstey w moim Subaru nawet przy zakupie niema poczatkowych nr jest tylko strzalka i nr jakies po czym moge rozpoznac ktory jest moj, chcialbym sie dowiedziec odnosnie beskolizyjnego silnika.Mam subaru 4WD 1,6- 93' ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolizyjne

 

Mowie tutaj o silnikach dostepnych w ameryce PN

 

WRX 2002-2007

 

EJ 20 i po 2006 EJ 25 z turbo (4 walki) kolizyjne jak kupuje auto po czolowce wiekszosc silnikow uszkodzona ma pogiete zawory raz zdarzylo sie ze po zalozeniu paska wszystko bylo ok.

 

EJ 25 STI tak samo kolizyjny

 

1993 - 1998

 

EJ 18 2 walki bezkolizyjny

 

1995-1998

EJ 25 (Wersja RS legacy i forester) 4 walki kolizyjny

 

1999-200?

 

EJ 25 (Wrsja RS forester legacy) 2 walki bezkolizyjny

 

Wszystkie EJ 22 2 walki bezkolizyjne turbo i non turbo

 

Odnosnie EJ 16 nie mam zielonego pojecia.

 

Witam

nie wiem czy dobrze zrozumiałem EJxx - gdzie xx=pojemność silnka tak?

 

kilka dni temu kupiłem mojej żonie Forestera z silnikiem 2.0 wolnossaka z 98r ( wesja 90 kw )

prosił bym aby ktoś napisał jak "krowie na granicy" kolizyjny czy bezkolizyjny

dzięki

ps.

nie bijcie nowego....to moje pierwsze subaru....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja hydrałliczna zaworów ma tak do tego jak kolor samochodów :) pokrzywienie zaworów następuje wtedy kiedy tłok uderzy w zawór. Uderzy w zawór wtedy kiedy będze otwarty. Jeżeli pasek zerwie się to jest duża szansa ze wałek zatrzyma się z zamkniętymi zaworami chyba że go wcześniej uderzy tłok, im dłuszy wałek rozrządu (więcej zaworów obsługuje ) tym szanse rosną . Jeśli chodzi o Subaru Autodata mówi: ,,mimo że przy pęknięciu paska następuje zazwyczj uszkodzenie silnika przed zdjęciem głowicy sprawdzić ciśnienie sprężania. Jęsli chodzi o silniki Subaru DOHC można uszkodzić zawory przy zakładaniu paska rozrządu . Przestrzega przed tym instrukcja fabryczna jak i Autodata!!!

 

A mnie się wydawalo że najczęściej to zawory o siebie zawadzają(ssący z wydechowym)

Kolizja zaworu z tlokiem owszem też ale sporadycznie jak pamiętam(jeszcze) :lol:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja hydrałliczna zaworów ma tak do tego jak kolor samochodów :) pokrzywienie zaworów następuje wtedy kiedy tłok uderzy w zawór. Uderzy w zawór wtedy kiedy będze otwarty. Jeżeli pasek zerwie się to jest duża szansa ze wałek zatrzyma się z zamkniętymi zaworami chyba że go wcześniej uderzy tłok, im dłuszy wałek rozrządu (więcej zaworów obsługuje ) tym szanse rosną . Jeśli chodzi o Subaru Autodata mówi: ,,mimo że przy pęknięciu paska następuje zazwyczj uszkodzenie silnika przed zdjęciem głowicy sprawdzić ciśnienie sprężania. Jęsli chodzi o silniki Subaru DOHC można uszkodzić zawory przy zakładaniu paska rozrządu . Przestrzega przed tym instrukcja fabryczna jak i Autodata!!!

 

A mnie się wydawalo że najczęściej to zawory o siebie zawadzają(ssący z wydechowym)

Kolizja zaworu z tlokiem owszem też ale sporadycznie jak pamiętam(jeszcze) :lol:

AK

Tak ma Pan racje ale tylko przy zakładaniu paska w lewej głowicy może to nastąpić (przestrzega o tym instukcja montażu rozrządu) Jeżeli chodzi o uszkodzenie paska podczas pracy silnika to tylko podczas wypadku lub zatarcia wałka rozrządu jeden wałek stanie(z otwartymi zaworami ) a drugi kręcąc się uderzy go swoimi zaworami ale i tak tłok poprawi

PzdrE12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sam mialem taka sytuacje kiedy w 03 wrx pekl pasek podczas jazdy i niestety zawory dostaly co prawda tylko dawa ale juz trzeba bylo rozkrecac silnik i je wymieniac. Z tego co wiem to zawsze jest wieksza szansa ze cos sie stanie z silnikiem (ze zawory dostana) a nizeli nie dostana. Odnosnie silnikow jedno walkowych SOHC zawory sa tak ustawione w glowyc ze nie moga sie zderzyc z tlokiem ani same ze soba.

 

Chyba ze tlok ma bardzo duzo nagaru !!!! Slyszalem o takim przypaku ale jest bardzo ekstremalny przypadek.

 

Odnosnie Service Manual przy zakladaniu paska bardzo latwo uszkodzic zawory wlasnie na lewej stronie. Z tego co pamietam dolny walk musi byc obracany zgodnie ze wskazowkami zegara a goryny w przecina strone ale teraz nie jestem na 100% pewnie wiec prosze tego nie brac sobie do serca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typ i pojemnosc silnika jest to cale oznaczenie

 

Oznaczenia silnikow po 1989 roku

 

EJxx??? -> Silnik 4 cylindrowy horyzontalny (???Dodatkowe oznaczenia nie widoczne na bloku z gory za alternatorem moga to byc cyfry lub litery od jednej do trzech)

 

EF12 -> Silnik of Justy 1.2 in line

ER27 -> Silnik 6 cylindrowy 2.7L horyzontalny (Subaru XT)

EG33 -> Silnik 6 cylindrowy 3.3L horyzontalny (Subaru SVX)

 

Jedynie od tej reguly odbiegaja silniki ze starech subaru brat loyal itd. (Do roku 1988 wlacznie)

EA?? gdzie ?? nie oznacza pojemnosci i tak naprawde to nie udalo mi sie ustalic co to znaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co znalazlem na necie

 

Engines Grades

EJ15E CS

EJ16E LX

EJ161 GL (KA:GX)

EJ18E GX

EJ20E SPORTY (INC RX)

EJ201 GT (KA:WRX MT)

EJ20G WRX (KA:WRX AT)

EJ205 WRX STI

EJ207 WRX-RA

EJ20J GL

EJ202 BASE

EJ205 HUNTER VERSION

EJ22E NA SPORT

EJ25D TYPE-S

EG33D OUTBACK

 

nawet sam nie wiedzialem ze byly jakies Hunter version :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A czy ktoś coś wie na temat kolizyjności / bezkolizyjności o OBK'01 H6 (3.0L)?

Można spać spokojnie czy nie?

Już kiesyś pytałem na formum czy ktoś wie ile kosztuje wymiana całego rozrządu w H6 - może teraz ktoś ma więcej doświadczeń w tym temacie?

 

Jak w tym silniku rozwiązana jest kwestia regulacji zaworów (czy tam są samoregulatory)?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam

Z racji że dopiero poznaje swoje subaru pod względem mechanicznym mam pytanie:

W imprezie z 96 roku mam silnik EJ20, 116KM

Wiadomo rozrząd SOHC, 16V

I tu jest pytanie - czy w tym silniku jest hydroregulacja luzu zaworowego?

Bo czy silnik jest kolizyjny raczej bym nie chciał sprawdzać, ale z tego co wyczytałem na forum to nie.

 

Za info z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...