yorey Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 przy okazji - starsze wcale nie oznacze lepsze bo bezkolizyjne. Kwestia wyboru technologii, ale nic nie jest za darmo. Analogicznie jak z hydrauliczną kompensatą luzu zaworowego - owszem fajne to, bo bez obsługowe, ale za to nigdy nie będzie tak precyzyjne jak ręczna regulacja, przyznam, że troszki się zdziwiłem, że subarki miały to pierwsze rozwiązanie - nawet mizernie wysilona honda ciągle ręcznie reguluje zawory, w przeciwieństwie do słabiutkiego nissana, któren jest kompensowany hydraulicznie. I zaprawdę powiadam wam - silniki hondy to brzytewka w porównaniu do nissana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 przy okazji - starsze wcale nie oznacze lepsze bo bezkolizyjne. Kwestia wyboru technologii, ale nic nie jest za darmo. Analogicznie jak z hydrauliczną kompensatą luzu zaworowego - owszem fajne to, bo bez obsługowe, ale za to nigdy nie będzie tak precyzyjne jak ręczna regulacja, przyznam, że troszki się zdziwiłem, że subarki miały to pierwsze rozwiązanie - nawet mizernie wysilona honda ciągle ręcznie reguluje zawory, w przeciwieństwie do słabiutkiego nissana, któren jest kompensowany hydraulicznie. I zaprawdę powiadam wam - silniki hondy to brzytewka w porównaniu do nissana. a wiesz dlaczego Honda ma reczna regulacje zaworow? Bo zadna hydraulika nie jest skuteczna tak jak reczna powyzej 7000obr, chyba ze jakis dodatkowy kit do wysilonych silnikow spoona, mugena lub podobnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Regulacja hydrałliczna zaworów ma tak do tego jak kolor samochodów pokrzywienie zaworów następuje wtedy kiedy tłok uderzy w zawór. Uderzy w zawór wtedy kiedy będze otwarty. Jeżeli pasek zerwie się to jest duża szansa ze wałek zatrzyma się z zamkniętymi zaworami chyba że go wcześniej uderzy tłok, im dłuszy wałek rozrządu (więcej zaworów obsługuje ) tym szanse rosną . Jeśli chodzi o Subaru Autodata mówi: ,,mimo że przy pęknięciu paska następuje zazwyczj uszkodzenie silnika przed zdjęciem głowicy sprawdzić ciśnienie sprężania. Jęsli chodzi o silniki Subaru DOHC można uszkodzić zawory przy zakładaniu paska rozrządu . Przestrzega przed tym instrukcja fabryczna jak i Autodata!!! Oczywiscie, ze regulacja hydrauliczna ma sie nijak do kolizyjnosci silnika, ale piszac "hydraulika" chcialem uniknac skrotow wszystkich silnikow, ktore takowa maja i rozrzad jest bezkolizyjny-po prostu latwiej bedzie niektorym zapamietac. Nie patrz na Autodate bo w 90% opisow bedzie napisane to samo ostrzezenie. EDIT I DOHC po 98r zgodze sie - jest kolizyjny, ale rozmawialismy o starszych DOHC Skoro napisałem Subaru DOHC to mysłałem o WSZYSTKICH DOHC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siedemczwartych Opublikowano 13 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2006 a moze ktos napisać konkretnie które są bezkolizyjne????? Starsze, to wiem, ale starsze to które????? Bo to szalenie względne Proszę kogoś o kilka minut by napisał jakie silniki i do którego roku. Dziękie wielkie z góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 14 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2006 a moze ktos napisać konkretnie które są bezkolizyjne????? Właśnie :razz: Ja mam GT z kwietnia 1998 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ImprezaSTi Opublikowano 14 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2006 Kolizyjne Mowie tutaj o silnikach dostepnych w ameryce PN WRX 2002-2007 EJ 20 i po 2006 EJ 25 z turbo (4 walki) kolizyjne jak kupuje auto po czolowce wiekszosc silnikow uszkodzona ma pogiete zawory raz zdarzylo sie ze po zalozeniu paska wszystko bylo ok. EJ 25 STI tak samo kolizyjny 1993 - 1998 EJ 18 2 walki bezkolizyjny 1995-1998 EJ 25 (Wersja RS legacy i forester) 4 walki kolizyjny 1999-200? EJ 25 (Wrsja RS forester legacy) 2 walki bezkolizyjny Wszystkie EJ 22 2 walki bezkolizyjne turbo i non turbo Odnosnie EJ 16 nie mam zielonego pojecia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dycha Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 Mam takie pytanie te oznaczenia EJ .... itd domyslam sie ze silnika, nietstey w moim Subaru nawet przy zakupie niema poczatkowych nr jest tylko strzalka i nr jakies po czym moge rozpoznac ktory jest moj, chcialbym sie dowiedziec odnosnie beskolizyjnego silnika.Mam subaru 4WD 1,6- 93' ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter77 Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 Masz EJ16, bezkolizyjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ImprezaSTi Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 EJ XX i numery widac jak sie spojrzy na blok silnika z gory za alternatorem oczywiscie nie moze byc bardzo uwalony w oleju bo moze byc niewidoczne he he Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PQ Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Kolizyjne Mowie tutaj o silnikach dostepnych w ameryce PN WRX 2002-2007 EJ 20 i po 2006 EJ 25 z turbo (4 walki) kolizyjne jak kupuje auto po czolowce wiekszosc silnikow uszkodzona ma pogiete zawory raz zdarzylo sie ze po zalozeniu paska wszystko bylo ok. EJ 25 STI tak samo kolizyjny 1993 - 1998 EJ 18 2 walki bezkolizyjny 1995-1998 EJ 25 (Wersja RS legacy i forester) 4 walki kolizyjny 1999-200? EJ 25 (Wrsja RS forester legacy) 2 walki bezkolizyjny Wszystkie EJ 22 2 walki bezkolizyjne turbo i non turbo Odnosnie EJ 16 nie mam zielonego pojecia. Witam nie wiem czy dobrze zrozumiałem EJxx - gdzie xx=pojemność silnka tak? kilka dni temu kupiłem mojej żonie Forestera z silnikiem 2.0 wolnossaka z 98r ( wesja 90 kw ) prosił bym aby ktoś napisał jak "krowie na granicy" kolizyjny czy bezkolizyjny dzięki ps. nie bijcie nowego....to moje pierwsze subaru.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Regulacja hydrałliczna zaworów ma tak do tego jak kolor samochodów pokrzywienie zaworów następuje wtedy kiedy tłok uderzy w zawór. Uderzy w zawór wtedy kiedy będze otwarty. Jeżeli pasek zerwie się to jest duża szansa ze wałek zatrzyma się z zamkniętymi zaworami chyba że go wcześniej uderzy tłok, im dłuszy wałek rozrządu (więcej zaworów obsługuje ) tym szanse rosną . Jeśli chodzi o Subaru Autodata mówi: ,,mimo że przy pęknięciu paska następuje zazwyczj uszkodzenie silnika przed zdjęciem głowicy sprawdzić ciśnienie sprężania. Jęsli chodzi o silniki Subaru DOHC można uszkodzić zawory przy zakładaniu paska rozrządu . Przestrzega przed tym instrukcja fabryczna jak i Autodata!!! A mnie się wydawalo że najczęściej to zawory o siebie zawadzają(ssący z wydechowym) Kolizja zaworu z tlokiem owszem też ale sporadycznie jak pamiętam(jeszcze) AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Regulacja hydrałliczna zaworów ma tak do tego jak kolor samochodów pokrzywienie zaworów następuje wtedy kiedy tłok uderzy w zawór. Uderzy w zawór wtedy kiedy będze otwarty. Jeżeli pasek zerwie się to jest duża szansa ze wałek zatrzyma się z zamkniętymi zaworami chyba że go wcześniej uderzy tłok, im dłuszy wałek rozrządu (więcej zaworów obsługuje ) tym szanse rosną . Jeśli chodzi o Subaru Autodata mówi: ,,mimo że przy pęknięciu paska następuje zazwyczj uszkodzenie silnika przed zdjęciem głowicy sprawdzić ciśnienie sprężania. Jęsli chodzi o silniki Subaru DOHC można uszkodzić zawory przy zakładaniu paska rozrządu . Przestrzega przed tym instrukcja fabryczna jak i Autodata!!! A mnie się wydawalo że najczęściej to zawory o siebie zawadzają(ssący z wydechowym) Kolizja zaworu z tlokiem owszem też ale sporadycznie jak pamiętam(jeszcze) AK Tak ma Pan racje ale tylko przy zakładaniu paska w lewej głowicy może to nastąpić (przestrzega o tym instukcja montażu rozrządu) Jeżeli chodzi o uszkodzenie paska podczas pracy silnika to tylko podczas wypadku lub zatarcia wałka rozrządu jeden wałek stanie(z otwartymi zaworami ) a drugi kręcąc się uderzy go swoimi zaworami ale i tak tłok poprawi PzdrE12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ImprezaSTi Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Ja sam mialem taka sytuacje kiedy w 03 wrx pekl pasek podczas jazdy i niestety zawory dostaly co prawda tylko dawa ale juz trzeba bylo rozkrecac silnik i je wymieniac. Z tego co wiem to zawsze jest wieksza szansa ze cos sie stanie z silnikiem (ze zawory dostana) a nizeli nie dostana. Odnosnie silnikow jedno walkowych SOHC zawory sa tak ustawione w glowyc ze nie moga sie zderzyc z tlokiem ani same ze soba. Chyba ze tlok ma bardzo duzo nagaru !!!! Slyszalem o takim przypaku ale jest bardzo ekstremalny przypadek. Odnosnie Service Manual przy zakladaniu paska bardzo latwo uszkodzic zawory wlasnie na lewej stronie. Z tego co pamietam dolny walk musi byc obracany zgodnie ze wskazowkami zegara a goryny w przecina strone ale teraz nie jestem na 100% pewnie wiec prosze tego nie brac sobie do serca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ImprezaSTi Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 PQ, nie wiem czy dobrze zrozumiałem EJxx - gdzie xx=pojemność silnka tak? tak xx oznacza pojemnosc. 20 to 2.0 16 to 1.6 25 to 2.5 itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xitram Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 ImprezaSTi, stety xx nie oznacza pojemności tylko tylko typ (model) silnika. Więc ten Forek którego kupiłeś ma silnik EJ 25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PQ Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 dzieki :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarso Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 ImprezaSTi, stety xx nie oznacza pojemności tylko tylko typ (model) silnika.Więc ten Forek którego kupiłeś ma silnik EJ 25 no to ja mam EJ20BEB - pewnie to znaczy biturbo bez jednej sprezarki, albo cos ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ImprezaSTi Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Typ i pojemnosc silnika jest to cale oznaczenie Oznaczenia silnikow po 1989 roku EJxx??? -> Silnik 4 cylindrowy horyzontalny (???Dodatkowe oznaczenia nie widoczne na bloku z gory za alternatorem moga to byc cyfry lub litery od jednej do trzech) EF12 -> Silnik of Justy 1.2 in line ER27 -> Silnik 6 cylindrowy 2.7L horyzontalny (Subaru XT) EG33 -> Silnik 6 cylindrowy 3.3L horyzontalny (Subaru SVX) Jedynie od tej reguly odbiegaja silniki ze starech subaru brat loyal itd. (Do roku 1988 wlacznie) EA?? gdzie ?? nie oznacza pojemnosci i tak naprawde to nie udalo mi sie ustalic co to znaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Dobrze Panowie a kto mi wytłumaczy różnice między silnikami EJ20J a EJ202. ?? Różnią się rozmiarem filtra powietrza, nie mają niektórych zbędnych gadgetów i ??. Wie ktoś co jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ImprezaSTi Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 to co znalazlem na necie Engines Grades EJ15E CS EJ16E LX EJ161 GL (KA:GX) EJ18E GX EJ20E SPORTY (INC RX) EJ201 GT (KA:WRX MT) EJ20G WRX (KA:WRX AT) EJ205 WRX STI EJ207 WRX-RA EJ20J GL EJ202 BASE EJ205 HUNTER VERSION EJ22E NA SPORT EJ25D TYPE-S EG33D OUTBACK nawet sam nie wiedzialem ze byly jakies Hunter version Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
speed0 Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 A czy ktoś coś wie na temat kolizyjności / bezkolizyjności o OBK'01 H6 (3.0L)? Można spać spokojnie czy nie? Już kiesyś pytałem na formum czy ktoś wie ile kosztuje wymiana całego rozrządu w H6 - może teraz ktoś ma więcej doświadczeń w tym temacie? Jak w tym silniku rozwiązana jest kwestia regulacji zaworów (czy tam są samoregulatory)? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 H6 ma łańcuszek więc mozna spać, oops jeździć spokojnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
speed0 Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 No to super A co z regulacją zaworów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jojo Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Witam Z racji że dopiero poznaje swoje subaru pod względem mechanicznym mam pytanie: W imprezie z 96 roku mam silnik EJ20, 116KM Wiadomo rozrząd SOHC, 16V I tu jest pytanie - czy w tym silniku jest hydroregulacja luzu zaworowego? Bo czy silnik jest kolizyjny raczej bym nie chciał sprawdzać, ale z tego co wyczytałem na forum to nie. Za info z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 ten sam silniczek co u mnie :cool: zawory samoregulacji nie posiadają... a bezkolizyjne są niby tylko te na dwóch wałkach. ja nie sprawdzałem :wink: miłego użytkowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się