Skocz do zawartości

Rozrząd bezkolizyjny w Subaru?


JumP

Rekomendowane odpowiedzi

Z "hudrauliką" czyli które?

Pytanie pomocnicze - w których (konkretnie) silnikach jak zerwie się pasek rozrządu to nic oprócz tego się nie stanie?

 

np Imprezy Turbo do97r(98 rowniez) i Legacy Turbo maja hydraulicznie regulowane luzy zaworow i te sa bezkolizyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z "hudrauliką" czyli które?

Pytanie pomocnicze - w których (konkretnie) silnikach jak zerwie się pasek rozrządu to nic oprócz tego się nie stanie?

 

np Imprezy Turbo do97r(98 rowniez) i Legacy Turbo maja hydraulicznie regulowane luzy zaworow i te sa bezkolizyjne

najprzyjemniejsza wiadomosc dnia :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm... nowsze/starsze. czy ktoś wie dokładnie od którego roku jest rozrząd bezkolizyjny? może kod silnika?

skoro starsze mają hydrauliki = rozrząd bezkolizyjny

a nowsze mają płytki = rozrząd kolizyjny (?)

to znaczy, że nowsze silniki gną sobie zawory, a starsze nie ??

na to wyglada, mi trudno w to uwierzyc bo wychodzi na to ze starsze = lepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja hydrałliczna zaworów ma tak do tego jak kolor samochodów :) pokrzywienie zaworów następuje wtedy kiedy tłok uderzy w zawór. Uderzy w zawór wtedy kiedy będze otwarty. Jeżeli pasek zerwie się to jest duża szansa ze wałek zatrzyma się z zamkniętymi zaworami chyba że go wcześniej uderzy tłok, im dłuszy wałek rozrządu (więcej zaworów obsługuje ) tym szanse rosną . Jeśli chodzi o Subaru Autodata mówi: ,,mimo że przy pęknięciu paska następuje zazwyczj uszkodzenie silnika przed zdjęciem głowicy sprawdzić ciśnienie sprężania. Jęsli chodzi o silniki Subaru DOHC można uszkodzić zawory przy zakładaniu paska rozrządu . Przestrzega przed tym instrukcja fabryczna jak i Autodata!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja hydrałliczna zaworów ma tak do tego jak kolor samochodów :) pokrzywienie zaworów następuje wtedy kiedy tłok uderzy w zawór. Uderzy w zawór wtedy kiedy będze otwarty. Jeżeli pasek zerwie się to jest duża szansa ze wałek zatrzyma się z zamkniętymi zaworami chyba że go wcześniej uderzy tłok, im dłuszy wałek rozrządu (więcej zaworów obsługuje ) tym szanse rosną . Jeśli chodzi o Subaru Autodata mówi: ,,mimo że przy pęknięciu paska następuje zazwyczj uszkodzenie silnika przed zdjęciem głowicy sprawdzić ciśnienie sprężania. Jęsli chodzi o silniki Subaru DOHC można uszkodzić zawory przy zakładaniu paska rozrządu . Przestrzega przed tym instrukcja fabryczna jak i Autodata!!!

 

Owoc !!!! gdzie jestes :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja hydrałliczna zaworów ma tak do tego jak kolor samochodów :) pokrzywienie zaworów następuje wtedy kiedy tłok uderzy w zawór. Uderzy w zawór wtedy kiedy będze otwarty. Jeżeli pasek zerwie się to jest duża szansa ze wałek zatrzyma się z zamkniętymi zaworami chyba że go wcześniej uderzy tłok, im dłuszy wałek rozrządu (więcej zaworów obsługuje ) tym szanse rosną . Jeśli chodzi o Subaru Autodata mówi: ,,mimo że przy pęknięciu paska następuje zazwyczj uszkodzenie silnika przed zdjęciem głowicy sprawdzić ciśnienie sprężania. Jęsli chodzi o silniki Subaru DOHC można uszkodzić zawory przy zakładaniu paska rozrządu . Przestrzega przed tym instrukcja fabryczna jak i Autodata!!!

 

Oczywiscie, ze regulacja hydrauliczna ma sie nijak do kolizyjnosci silnika, ale piszac "hydraulika" chcialem uniknac skrotow wszystkich silnikow, ktore takowa maja i rozrzad jest bezkolizyjny-po prostu latwiej bedzie niektorym zapamietac.

Nie patrz na Autodate bo w 90% opisow bedzie napisane to samo ostrzezenie.

 

EDIT

 

I DOHC po 98r zgodze sie - jest kolizyjny, ale rozmawialismy o starszych DOHC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...