Jump to content

Rozrząd bezkolizyjny w Subaru?


JumP

Recommended Posts

Z "hudrauliką" czyli które?

Pytanie pomocnicze - w których (konkretnie) silnikach jak zerwie się pasek rozrządu to nic oprócz tego się nie stanie?

 

np Imprezy Turbo do97r(98 rowniez) i Legacy Turbo maja hydraulicznie regulowane luzy zaworow i te sa bezkolizyjne

Link to comment
Share on other sites

Z "hudrauliką" czyli które?

Pytanie pomocnicze - w których (konkretnie) silnikach jak zerwie się pasek rozrządu to nic oprócz tego się nie stanie?

 

np Imprezy Turbo do97r(98 rowniez) i Legacy Turbo maja hydraulicznie regulowane luzy zaworow i te sa bezkolizyjne

najprzyjemniejsza wiadomosc dnia :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

hm... nowsze/starsze. czy ktoś wie dokładnie od którego roku jest rozrząd bezkolizyjny? może kod silnika?

skoro starsze mają hydrauliki = rozrząd bezkolizyjny

a nowsze mają płytki = rozrząd kolizyjny (?)

to znaczy, że nowsze silniki gną sobie zawory, a starsze nie ??

Link to comment
Share on other sites

hm... nowsze/starsze. czy ktoś wie dokładnie od którego roku jest rozrząd bezkolizyjny? może kod silnika?

skoro starsze mają hydrauliki = rozrząd bezkolizyjny

a nowsze mają płytki = rozrząd kolizyjny (?)

to znaczy, że nowsze silniki gną sobie zawory, a starsze nie ??

na to wyglada, mi trudno w to uwierzyc bo wychodzi na to ze starsze = lepsze

Link to comment
Share on other sites

ja mam troche metlik w glowie z ta bezkolizyjnoscia :neutral:.

z jdnej strony slyszalem, ze wszystkie 4 walkowce sa kolizyjne

(czyli nawet stare 2.5, antyki turbo itd)... a z drugiej juz nie raz

przekonalem sie, ze komancz wie co mowi hmm.

Link to comment
Share on other sites

Regulacja hydrałliczna zaworów ma tak do tego jak kolor samochodów :) pokrzywienie zaworów następuje wtedy kiedy tłok uderzy w zawór. Uderzy w zawór wtedy kiedy będze otwarty. Jeżeli pasek zerwie się to jest duża szansa ze wałek zatrzyma się z zamkniętymi zaworami chyba że go wcześniej uderzy tłok, im dłuszy wałek rozrządu (więcej zaworów obsługuje ) tym szanse rosną . Jeśli chodzi o Subaru Autodata mówi: ,,mimo że przy pęknięciu paska następuje zazwyczj uszkodzenie silnika przed zdjęciem głowicy sprawdzić ciśnienie sprężania. Jęsli chodzi o silniki Subaru DOHC można uszkodzić zawory przy zakładaniu paska rozrządu . Przestrzega przed tym instrukcja fabryczna jak i Autodata!!!

Link to comment
Share on other sites

Regulacja hydrałliczna zaworów ma tak do tego jak kolor samochodów :) pokrzywienie zaworów następuje wtedy kiedy tłok uderzy w zawór. Uderzy w zawór wtedy kiedy będze otwarty. Jeżeli pasek zerwie się to jest duża szansa ze wałek zatrzyma się z zamkniętymi zaworami chyba że go wcześniej uderzy tłok, im dłuszy wałek rozrządu (więcej zaworów obsługuje ) tym szanse rosną . Jeśli chodzi o Subaru Autodata mówi: ,,mimo że przy pęknięciu paska następuje zazwyczj uszkodzenie silnika przed zdjęciem głowicy sprawdzić ciśnienie sprężania. Jęsli chodzi o silniki Subaru DOHC można uszkodzić zawory przy zakładaniu paska rozrządu . Przestrzega przed tym instrukcja fabryczna jak i Autodata!!!

 

Owoc !!!! gdzie jestes :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Regulacja hydrałliczna zaworów ma tak do tego jak kolor samochodów :) pokrzywienie zaworów następuje wtedy kiedy tłok uderzy w zawór. Uderzy w zawór wtedy kiedy będze otwarty. Jeżeli pasek zerwie się to jest duża szansa ze wałek zatrzyma się z zamkniętymi zaworami chyba że go wcześniej uderzy tłok, im dłuszy wałek rozrządu (więcej zaworów obsługuje ) tym szanse rosną . Jeśli chodzi o Subaru Autodata mówi: ,,mimo że przy pęknięciu paska następuje zazwyczj uszkodzenie silnika przed zdjęciem głowicy sprawdzić ciśnienie sprężania. Jęsli chodzi o silniki Subaru DOHC można uszkodzić zawory przy zakładaniu paska rozrządu . Przestrzega przed tym instrukcja fabryczna jak i Autodata!!!

 

Oczywiscie, ze regulacja hydrauliczna ma sie nijak do kolizyjnosci silnika, ale piszac "hydraulika" chcialem uniknac skrotow wszystkich silnikow, ktore takowa maja i rozrzad jest bezkolizyjny-po prostu latwiej bedzie niektorym zapamietac.

Nie patrz na Autodate bo w 90% opisow bedzie napisane to samo ostrzezenie.

 

EDIT

 

I DOHC po 98r zgodze sie - jest kolizyjny, ale rozmawialismy o starszych DOHC

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...