Skocz do zawartości

Co to jest klasa premium?


ten_Typ_tak_ma

Rekomendowane odpowiedzi

turdziGT - ja nie pisałem o żadnym A4. Podsumowałem na podstawie 8 lat obserwacji na forum ;)

8 lat temu to jeździłem subaru ;)

będę musiał zrobić co najmniej EEG? ;)( z racji tych problemów ze zmysłami)

 

.OK najtańsza wersja nie powala ale materiały dalej sa najwyższej jakości

To proponuję żebyś podczas któregoś pobytu w salonie Audi usiadł w A4 i zdał potem relację na forum.Szczerze to lepiej czuję się w Octawii.

 

A tak przy okazji,to jaki napęd standardowo mają A4,tylni?

Proszę Cię przecież ty nawet nie masz pojęcia o czym ty piszesz

......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

O tym czy dane auto jest autem klasy premium decyduja kupujacy oraz ogolnie utrzymujaca sie opinia na rynku handlujacych samochodami. I tak, niemieckie auta Audi, BMW, Mercedes to auta klasy premium oraz luksusowe - w zaleznosci od wielkosci i wyposazenia, to samo z Lexusem, Infiniti, Acura, Cadillac, Lincoln.  Subaru nie zalicza sie do tych klas nie tylko ze wzgledu na wyposarzenie (porownujac najbogatsze wersje), ale rowniez ze wzgledu na opinie uzytkownikow drog, to ze auto jest drogie w zakupie w Polsce nie znaczy ze tak samo jest gdzie indziej.  Np w US, Legacy to tzw "mid-size family sedan" konkurencja to Honda Accord, Toyota Camry, Ford Fusion (Mondeo), Mazda 6 itp, ale no wlasnie chyba tylko Ford Fusion byl dostepny z AWD a reszta to przeni naped, wiec nie do konca porownanie jest sprawiedliwe, co nie znaczy ze kupujacy beda wybierac sposrod tych aut (oprocz tych co polkneli bakcyla subaru i oni biora wiadomo co).

 

Volvo jest autem aspirujacym do klasy premium, i generalnie jest postrzegane jako tansza alternatywa dla BMW, Mercedesa czy Audi.  Nie mniej jednak wlasciciele Subaru nie musza miec kompleksow, Outbacki i Legacy widuje dosc czesto jak stoja obok znacznie drozszych aut w bardzo drogich dzielnicach polnocnego New Jersey, i nie zawsze sa to auta (obslugi domostwa). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Proszę Cię przecież ty nawet nie masz pojęcia o czym ty piszesz

......

 

.....dlatego właśnie zapytałem :)

Czyli jednak przód,musiałem wyguglać a miałem nadzieję na grzeczną odpowiedź,w końcu od czego mamy fachowca od VW Group na Forum ;)

 

W takim razie nie potrafię wytłumaczyć sobie jak można kupić A4 ( z przednim napędem) w cenie BMW3 lub Cklasy :biglol:  :biglol:  :biglol:

W dodatku z taką kiepską jakością wnętrza w standardzie.Zakup 4x4 oczywiście można zrozumieć,przynajmniej wiadomo za co sie dopłaca.

 

Turdzi nie frustruj się,następca A4 z pewnością będzie miał inne standardy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropos "premiutowatości" poszczególnych marek. Nim nabyłem XT-eka poważnie zastanawiałem się nad autem powszechnie uważanym za premium. Odbyłem więc szereg jazd próbnych przedstawicielami chyba wszystkich powszechnie dostępnych marek premium. Moja subiektywna ocena wygląda tak:

1) Range Rover Sport - poczucie jazdy czymś wyjątkowym pełną gębą. Tak, czuć, że to premium

2) Mercedes (E klasa) - lubię tę markę, dobrze się w Mercedesach czuję. Dla mnie premium

3) Jaguar (XF)- Bardzo pozytywnie, bardzo "premium"

4) BMW (5er, X3) - gorzej niż Mercedes, ale całkiem nieźle. Nie czułem się w nim jakoś super wyjątkowo, ale premium to z pewnością jest ;)

A dalej zaczynają się problemy

4) Audi (A6 i Q5) - dobrze zmontowany, bardzo poprawny, ale jak dla mnie nie może równać się z trzema pozostałymi markami - (@Turdzi, wiem, że się narażam, ale takie są moje rzeczywiste odczucia)  - prawdę powiedziawszy nie wiem w czym ma być lepszy od np Volvo, które pozycjonowane jest niżej. Tak naprawdę nie wiem (nie czuję) w czym ma być bardziej "premium" od Forda, Hondy czy ... Peugeota :)

5) Lexus (żeby nie było - GS 450h) - największe rozczarowanie. Czułem się w tym jak w Toyocie. Samochód za 300 kPLN, a zero poczucia jazdy czymś lepszym od Skody Superb (nie twierdzę, że nie jest lepszy. Opisuję subiektywne odczucia, to jak się w nim po prostu czułem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turdzi,nie wiem czy ostatnio siedzialeś w jakiejś podst. wersji A4,materiał siedzeń jak w moich dziesiecioletnich spodniach w pole.W porównaniu z moją skórą 3,5 letnią zupełnie nie zniszczoną z legacy to z ręką na sercu prymityw.

 

Ć klasa nawet w podst. wersji trzyma klasę.

Z ciekawosci, kazde legacy wychodzi ze skorzana tapicerka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Turdzi,nie wiem czy ostatnio siedzialeś w jakiejś podst. wersji A4,materiał siedzeń jak w moich dziesiecioletnich spodniach w pole.W porównaniu z moją skórą 3,5 letnią zupełnie nie zniszczoną z legacy to z ręką na sercu prymityw.

 

Ć klasa nawet w podst. wersji trzyma klasę.

Z ciekawosci, kazde legacy wychodzi ze skorzana tapicerka?

 

 

Te materiałowe są o niebo lepsze niż standard w Audi,wiem ,bo pierwotna miałem mieć właśnie takie Legacy.

Kto nie wierzy niech leci do Audi i siądzie w tym co wystawiają a zwykle jest to podstawa A4,przynajmniej u mnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Turdzi nie frustruj się,następca A4 z pewnością będzie miał inne standardy ;)

 

Stachu daj na luz. Naprawdę trochę Cię poniosło. :)

Obiektywnie, rzecz biorąc wykończenie A4 jest do bólu nudne ale materiały lepsze niż Legacy/OBK MY10+. Tyle, że ciasno i trochę jak w bunkrze.  :)

Osobna sprawa, że między A4 a A6 jest bardzo duża różnica zarówno w wykończeniu/wyciszeniu jak i cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Turdzi nie frustruj się,następca A4 z pewnością będzie miał inne standardy ;)

 

 

Stachu daj na luz. Naprawdę trochę Cię poniosło. :)

Obiektywnie, rzecz biorąc wykończenie A4 jest do bólu nudne ale materiały lepsze niż Legacy/OBK MY10.

Adam,ja Cię bardzo przepraszam, ale dlaczego Twoje zdanie ma być bardziej obiektywne od mojego? :D

 

Nic mnie nie poniosło,materiał na siedzeniach A4 w wersji standard jest skandalicznej jakości,nie równa się z naprawdę dobrą jakością tego w podst. wersji Legacy-to jakiś rodzaj weluru chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Proszę Cię przecież ty nawet nie masz pojęcia o czym ty piszesz

......

 

.....dlatego właśnie zapytałem :)

Czyli jednak przód,musiałem wyguglać a miałem nadzieję na grzeczną odpowiedź,w końcu od czego mamy fachowca od VW Group na Forum ;)

 

W takim razie nie potrafię wytłumaczyć sobie jak można kupić A4 ( z przednim napędem) w cenie BMW3 lub Cklasy :biglol::biglol::biglol:

W dodatku z taką kiepską jakością wnętrza w standardzie.Zakup 4x4 oczywiście można zrozumieć,przynajmniej wiadomo za co sie dopłaca.

 

Turdzi nie frustruj się,następca A4 z pewnością będzie miał inne standardy ;)

Tez nie rozumie tak jak nie rozumie jak można kupić takie auto bez wyposażenia. W takim wypadku mozna kupić równie dobre jak nie lepsze auto za o wiele lepsze pieniądze.

Ja się absolutnie nie frustruje bez względu na to czy masz rację czy nie wiec nie masz się czym przejmowac.Prawda jest taka że żeby takie auto mialo przyzwoite wyposażenie musisz do ceny zakupu danego modelu doliczyć min.15-20 % inaczej w takim aucie nic nie masz co odbija się tez na wygląd wnętrza bez znaczenia czy to jest Mercedes Bmw czy Audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ocena Subaru przez pryzmaty wykonania wnętrza nawet z tym "topornym" Audi nie ma większego sensu bo to nie jest - z założenia - przewaga Subaru,

które postawiło raczej na kwestie techniczne jak zastosowanie niekonwencjonalnego silnika, symetryczność napędu, lekkość co w połączeniu ma przynieść ponadprzeciętne właściwości jezdne

to jest "premia" za wybór marki Subaru 

 

wiele cech aut da się indywidualnie zmienić, poprawić pod konkretne wymagania nawet pojedynczego użytkownika to samo można zrobić z każdym Subaru 

można mieć wersje "premium very limited edition" niemalże każdego auta tylko ile z nich będzie miało boxera z przodu

 

Subaru XV pod względem poziomu wykonania wnętrza to Dacia a nie Skoda a gdzie tu do Audi  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Turdzi nie frustruj się,następca A4 z pewnością będzie miał inne standardy ;)

 

Stachu daj na luz. Naprawdę trochę Cię poniosło. :)

Obiektywnie, rzecz biorąc wykończenie A4 jest do bólu nudne ale materiały lepsze niż Legacy/OBK MY10.

Adam,ja Cię bardzo przepraszam, ale dlaczego Twoje zdanie ma być bardziej obiektywne od mojego? :D

 

Nic mnie nie poniosło,materiał na siedzeniach A4 w wersji standard jest skandalicznej jakości,nie równa się z naprawdę dobrą jakością tego w podst. wersji Legacy-to jakiś rodzaj weluru chyba.

Bo tak to działa , tak samo jak listwy sa plastikowe a nie alu. panel srodkowy wyglada inaczej z navi i bez tak jak z jedno lub trojstrefowa klima wszystko po to zebys to musiał zamówić i za to zapłacić. Tak samo jest w Bmw czy Mercedesie czy Porsche tak to działa.

ocena Subaru przez pryzmaty wykonania wnętrza nawet z tym "topornym" Audi nie ma większego sensu bo to nie jest - z założenia - przewaga Subaru,

które postawiło raczej na kwestie techniczne jak zastosowanie niekonwencjonalnego silnika, symetryczność napędu, lekkość co w połączeniu ma przynieść ponadprzeciętne właściwości jezdne

to jest "premia" za wybór marki Subaru

 

wiele cech aut da się indywidualnie zmienić, poprawić pod konkretne wymagania nawet pojedynczego użytkownika to samo można zrobić z każdym Subaru

można mieć wersje "premium very limited edition" niemalże każdego auta tylko ile z nich będzie miało boxera z przodu

 

Subaru XV pod względem poziomu wykonania wnętrza to Dacia a nie Skoda a gdzie tu do Audi ;)

I absolutnie się zgadzam bo Subaru to nie marka premium i dlatego przez ten pryzmat nie można jej oceniać.

Stachu że ci to zobrazować na innym przykładzie bo na Audi działasz alergiczne wejdź sobie do BMW jakiejś najtańszej trójki potem usiądź w max wyposażonej 335i czy d a nastepnie w M3 a zobaczysz czym różnią się te 3 niby z założenia podobne wnetrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tez nie rozumie tak jak nie rozumie jak można kupić takie auto bez wyposażenia. W takim wypadku mozna kupić równie dobre jak nie lepsze auto za o wiele lepsze pieniądze.

 

 

 

Czyli,że Octavia na wypasie lepsza niż goła BMWTrójka? :o

To ja wybieram Trójkę golasa,który i tak w standardzie ma autoklimę i bardzo przyzwoite materiały i raczej nie ma szyb na korbki :P Lumbar support dostępny za jakieś 1200,dałbym jakoś radę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że cenowo tej Octavii do takiej golej trójki będzie jeszcze brakowało ale np. ludzi którzy kompletnie nie sa motoryzacyjni samochod traktują ale do jazdy z A-B oszczedzaja na wszystkim ale potrafią kupić używane całkowicie gole i do tego sprowadzane A4 czy A5 z przednim napędem gdzie za te same pieniądze mogli jeździć np: nowa i świetnie wyposażona nowa mazda 6 z gwarancja itp.

Do takich wyborów piłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że cenowo tej Octavii do takiej golej trójki będzie jeszcze brakowało ale np. ludzi którzy kompletnie nie sa motoryzacyjni samochod traktują ale do jazdy z A-B oszczedzaja na wszystkim ale potrafią kupić używane całkowicie gole i do tego sprowadzane A4 czy A5 z przednim napędem gdzie za te same pieniądze mogli jeździć np: nowa i świetnie wyposażona nowa mazda 6 z gwarancja itp.

Do takich wyborów piłem.

 

No tu w pełni się z Tobą zgodzę :biglol: i zdecydowanie wybieram Mazdę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma się co śmiać to jest akurat przykład z życia.

Zresztą takich jest więcej wystarczy na allegro zerknąć na krajowe Beemki czy Audi, same golasy no ale najważniejszy jest znaczek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

materiał na siedzeniach A4 w wersji standard jest skandalicznej jakości,nie równa się z naprawdę dobrą jakością tego w podst. wersji Legacy

 

pełna zgoda :)

 

 

 

Nic mnie nie poniosło

 

nic więcej niż zdrowe emocje :)


 

 

Tez nie rozumie tak jak nie rozumie jak można kupić takie auto bez wyposażenia.

 

to zależy kto czego oczekuje. Mnie tam gadżety nie rajcują. Wolę mocny silnik + MT a nie jakieś tam CVT/Tiptroniki czy inne wynalazki. Dla mnie auto premium ma mieć bardzo dobrej klasy wykończenie, trakcja bez zarzutu, mocny silnik + dobry zawias + dobry hamulec  i porządne fotele ( tu wzorcem możne być wersja Sport z podparciem ud z Audi czy BMW ).


 

 

BMW jakiejś najtańszej trójki potem usiądź w max wyposażonej 335i cz

 

 

rozumiem, że 335i ma wykończenia np. półka, pokrętła, konsola, podsufitka, zegary itp itd z innych lepszych materiałów ? Przepraszam za infantylne być może pytanie ale jakoś nikt ze znajomych nie ma BMW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czy sportowe zawieszenie dyferencjal hamulce i inne dodatki a to wszystko kosztuje.

Nie jest jakims eksoertem z wyposażenia BMW i możliwość wyposażenia 316 nie rozni się od 335 ala wiem ze sa rzeczy w M3 które nie dostępne są w innych wersjach jsk cakowicie obszyta skóra deska kubly i inne takie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przez zakupem Infiniti nie zastanawiałem się, czy to premium, czy nie. Jako jedyny miał to, co chciałem (tj. duży, mocny, benzynowy, wolnossący, o liczbie cylindrów większej niż 4 i w związku z tym pięknie brzmiący silnik), za kasę, którą miałem :).

 

Natomiast ze Stachem, który stwierdził, że to tylko trochę inny Nissan nie do końca się zgodzę. Jeździłem 5 Infiniti (w tym własnym) i 3 Nissanami. No i były bardzo inne. Jedne od drugich ;). C klasą (204) jeździłem i - że tak powiem - przepaści też nie było. Podobnie w BMW 3, Volvo s60, XC 60 i Audi a4. Lexem nie jeździłem i żałuję bo bardzo chciałem.

 

Natomiast co do istoty wątku - dla mnie premium, to przede wszystkim dbałość o szczegóły. I na przykład w tym kontekście dobija mnie w Infi nieaktualność map w nawigacji. Jak nie umieją tego zrobić, trzeba było się dogadać z Tom-Tomem, jak uczyniła to Mazda i byłoby świetnie.

 

Nawiasem mówiąc dobija mnie też zakładanie kościołów i grup wyznaniowych na forach motoryzacyjnych danej marki. Bo jak delikatnie skrytykowałem te mapy na forum Infi twierdząc, że to obciach i żenada, to od razu "huzia na Józia". Bo przecież Infiniti świetnie jeździ. No, super, jedno koło się zepsuło, to będę cieszył, że 3 są dobre...., że tak z klasyki pociągnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...