Skocz do zawartości

Co to jest klasa premium?


ten_Typ_tak_ma

Rekomendowane odpowiedzi

 

Volvo to takie prawie premium , tak jak Lexus czy Infiniti.

 

Rozumiem, że LFA, RC, LS, czy nawet najnowszy GS, albo IS-F to nie są wystarczające przykłady, żeby zakwalifikować lexusa do premium? Poza tym od pierwszego LS-a jest to najcichszy samochód w swojej klasie, co też chyba o czymś świadczy. Chociaż przyznać trzeba, że jeszcze kilka(naście) lat temu można było mieć wątpliwości.

Ja się absolutnie zgadzam ale tak na dobra sprawę to premium pownno mieć tak z trzy pokład.Niektore marki tak jak Leksus spelniaja wszystkie kryteria ale leżą trochę w gamie silników a możliwość wyboru to tez premium a tam nie ma co wybrać. Z kolei jak porównasz srodek Q5 które samo w sobie jest ok to do jakiej klasy zalicza sie Macan skoro to dwie inne ligi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Panowie ja Wam wytłumaczę co to jest premium na przykładzie demontażu boczka drzwi.

W subaru pod boczkiem jest kawałek folii, a w cls'ie jest grube na 1 cm tworzywo przypominające sprasowany styropian.

Pewnie takich wyciszeń jest więcej.

Clsem jedziesz 200km/h komfortowo i w ciszy. A w Subaru tylko jedziesz.

I nikt mnie nie przekona, ze jest inaczej, tzn. że biale jest biale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież Lexus powstał celowo jako marka premium, (stąd wybór takiej a nie innej nazwy Lexus -> luksus) powodem wyodrębnienia osobnej "nazwy handlowej" był fakt, że ludzie kupujący drogie auta nie chcą zazwyczaj jeździć autem tej samej marki co inne auta budżetowe na rynku 

nie ważne jak dobrą zrobisz Toyoyę, VW, Forda itp. jest to marka zbyt popularna i nie niesie dla użytkownika "wartości dodanej" jaką jest prestiż posiadania dobra luksusowego

 

oczywiście w ślad za tym idą lepsze rozwiązania techniczne, materiały, wykończenie itp. ale najbardziej opłacalne jest wykreowanie "brandu"

 

nie pamiętam dokładnie ale 1$ zainwestowany w "kreowanie brandu" zwracał się średnio 8-krotnie,

1$ wydany na poprawę jakości produktu zwracał się w ok 20% 

 

 

 

W subaru pod boczkiem jest kawałek folii, a w cls'ie jest grube na 1 cm tworzywo przypominające sprasowany styropian.

 

wkładkę "piankową" dzisiaj można spotkać w niektórych Citroenach, Fiatach czy Alfa Romeo 

ale już nie w każdym Jaguarze ;-)

 
jest to przykre bo nie można kupić np. lepiej wykonanej Skody nawet za dopłatą a była taka możliwość do Octavii II i II FL można było zamówić za ponad 1 k EUR lepszej jakości szyby (nie przyciemniane, tylko całkowicie inne jakościowo)
 
inwestycja w "brand" jest bardziej opłacalna jak sama inwestycja w poprawienie "jakości produktu" 
 
nawet plakietka "limited edition" działa podobnie ;-)
Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim Mercedesie na ten przykład,to premium moim zdaniem zaczyna się od Cklasy,A i GLA,CLA widać już niestety niedoróby,coś jest premium a coś(tunel środkowy,spasowanie,brak teleskopów do maski,wyciszenie wnętrza) już jest budżetowe.Inaczej jest np. w BMW,jedynka śmiało może nosić miano premium w tej klasie a nawet w porównaniu z wyższymi.

Volvo są bardzo ładnie i starannie wykończone,aspirują.

Jak dla mnie Legacy to premium,ale to zdanie subiektywne.Tribeca była premium.

Mam wątpliwości co do A3 i niżej,jeździłem,fajny samochód ale daleko mu do BMW1.Stara klasa A4 to już IMO na pewno nie premium.

Lexusy to znów IMO premium,Infiniti to takie inne Nissany,jakoś z premium to mi się nie kojarzy.

 

No i powtórzę,nowa Cklasa obecnie wyznacza górną granicę premium klasy średniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO "premium" czy "niepremium" to przede wszystkim marketing. Natomiast, żeby jakiś model wypromować jako "premium" trzeba dać coś, czym on się wyróżni, dzięki czemu będzie postrzegany jako coś lepszego, dzięki czemu będzie bardziej pożądany i co usprawiedliwi odpowiednią cenę, aby jednocześnie stał się dostępny dla innego targetu. Natomiast chyba nie uda się zdefiniować, co to ma być :).

Próba wyszukiwania konkretnych rzeczy jest z góry skazana na porażkę, bo zawsze znajdzie się samochód "niepremium" w danej dziedzinie lepszy, albo inny samochód "premium" , który stanowi absolutne zaprzeczenie tej cechy.

Także dla mnie "premium" to wizerunek i odpowiedni marketing.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim Mercedesie na ten przykład,to premium moim zdaniem zaczyna się od Cklasy,A i GLA,CLA widać już niestety niedoróby,coś jest premium a coś(tunel środkowy,spasowanie,brak teleskopów do maski,wyciszenie wnętrza) już jest budżetowe.Inaczej jest np. w BMW,jedynka śmiało może nosić miano premium w tej klasie a nawet w porównaniu z wyższymi.

Volvo są bardzo ładnie i starannie wykończone,aspirują.

Jak dla mnie Legacy to premium,ale to zdanie subiektywne.Tribeca była premium.

Mam wątpliwości co do A3 i niżej,jeździłem,fajny samochód ale daleko mu do BMW1.Stara klasa A4 to już IMO na pewno nie premium.

Lexusy to znów IMO premium,Infiniti to takie inne Nissany,jakoś z premium to mi się nie kojarzy.

 

No i powtórzę,nowa Cklasa obecnie wyznacza górną granicę premium klasy średniej.

To pr

Proponuje się przejechac A3.Jakosc wykonania nie odbiega niczym od A6 po prostu wnętrze jest bardziej proste. Wyciszenie jest na poziomie A4 jak nie lepsze bo to nowszy samochod.

Co do A4 tez się nie zgodzę ok. odstaje juz dzisiaj od 3 i C klasy zwłaszcza technologia bo auto ma juz prawie 7 lat ale na pewno nie odstaje jakościowo a juz na pewno przewyzsza S60/V60 i nie mam co do tego żadnych wątpliwości. Bardzo bym chciał żeby Legacy kiedyś doczlapalo nawet do tego poziomu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Volvo to takie prawie premium , tak jak Lexus czy Infiniti.

Rozumiem, że LFA, RC, LS, czy nawet najnowszy GS, albo IS-F to nie są wystarczające przykłady, żeby zakwalifikować lexusa do premium? Poza tym od pierwszego LS-a jest to najcichszy samochód w swojej klasie, co też chyba o czymś świadczy. Chociaż przyznać trzeba, że jeszcze kilka(naście) lat temu można było mieć wątpliwości.

Ja się absolutnie zgadzam ale tak na dobra sprawę to premium pownno mieć tak z trzy pokład.Niektore marki tak jak Leksus spelniaja wszystkie kryteria ale leżą trochę w gamie silników a możliwość wyboru to tez premium a tam nie ma co wybrać. Z kolei jak porównasz srodek Q5 które samo w sobie jest ok to do jakiej klasy zalicza sie Macan skoro to dwie inne ligi.

 

To prawda, w kwestii silników lexus chyba nadal skupia się chyba na amerykańskim kliencie, zabierając nam do tego 3,5 litra w IS, który pewnie nie pali wiele więcej niż 2,5 i mógłby być konkurencyjny dla lepszych wersji 3, C, czy A4. Chociaż w najnowszym NX jest 4-cylindrowe 2-litrowe turbo, co dla mnie jest ukłonem w stronę europy. W najbliższym czasie pewnie się nim przejadę, o ile w lublinie będą mieli go do testów, ale trochę boję się rozczarowania jeśli chodzi o układ napędowy w przypadku 300h. No i jak dla mnie dopiero obecna linia modelowa może śmiało konkurować pod względem wnętrza z niemiecką trójką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej Legacy nie kosztuje tyle co odpowiednik w Audi  ;)

 

Subaru za bardzo nie przykłada się do tego co widać i słychać - plastiki, materiały, wyciszenia itp. to taka niska europejska półka, japoński minimalny standard 

dla nich to chyba nie jest istotne, jakby chcieli powiedzieć "macie ciekawy silnik, dobry napęd, właściwości jezdne czego do cholery jeszcze chcecie"  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też to wyglada. Legacy jest tak na dobrą sprawę ciężkie do porównania.Jest wielkosciowo jak A6 ale poza wielkością i cena nic z A6 nie oferuje. Od A4 z kolei jest sporo większe i tez ciężkie do porownania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turdzi,w skrócie bo teraz nie mogę,

Jeździłem A3 co zresztą napisałem,bardzo fajny samochód,nieźle wykończony,jeździłem dieslem bardzo przyjemnie,ale przy BMW1 to za mało.

Podstawowa lub nawet ciut lepsza wersja A4 to ciasny prymityw ze słabymi materiałami,w życiu nie zamienilbym za legacy.Niebawem nowe A 4 pewnie będzie całkiem inne.

Technologicznie audi to Premium,Torsen, tylny napęd,podluznie montowany silnik,to są droższe rozwiązania dla swiaadomych klientów.

 

Czy superb jest Premium?Obiektywnie może i tak,ale w ludzkiej świadomości żadna skoda nie będzie Premium.Subaru to SAWD i boxer,to unikalne i sprawdzone polaczenie i ludziom zawsze kojarzy się z czymś ponad przeciętnym.

 

Jeśli ktoś czuję się w swoim samochodzie doskonale to dla niego to Premium ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Legacy jest tak na dobrą sprawę ciężkie do porównania.

 

Subaru bez wątpienia jest marką niszową i moim zdaniem nie da się jej klasyfikować wg standardów premium - nie premium

Jest to niewątpliwie dla wielu osób duża zaleta. Subaru nic nie mówi o statusie właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Premium, to takie słowo wytrych, jeśli masz to samo, co inni, ale chcesz to sprzedać drożej :D Słowo premium to wytwór marketingowy, jak już wspomnieliście - kreowanie brandu. Celem takiej strategi jest wytworzenie sztucznej potrzeby ekskluzywności, elitarności, którą którą kiedyś nazywano snobizmem. Słowo premium wyparło tak bardzo popularne niegdyś słowo luksusowy. Kiedyś mówiło się samochód luksusowy, dziś samochód marki premium, towar luksusowy - towar klasy premium, (kiedyś była wódka wyborowa, potem luksusowa, a teraz byle jaki bimber ma napis premium). 

 

Na przestrzeni lat w motoryzacji słowo luksus było również różnorako definiowane. Kiedyś elektryczne szyby, regulowana kolumna kierownicy, wspomaganie i obszyta skórą kierownica była symbolem luksusu, jeśli do tego dodać klimatyzację, to mieliśmy to czynienia z super luksusową limuzyną. Dziś takie wynalazki nikogo nie dziwią, bo można je mieć w opcji lub na wyposażeniu seryjnym nawet w małych miejskich samochodach. 

 

Czego więc jeszcze nie zrobią producenci samochodów, żeby zaliczać się do wyżej premiowanej klasy: design, gama modeli, silników, rozwiązania technologiczne, opcje wyposażenia, multimedia, serwis, marketing, reklama, programy lojalnościowe? Rynek motoryzacyjny jest na tyle rozległy, a przez to konkurencja tak silna, że dziś trzeba o klienta walczyć, przyciągać różnymi "chłytami matetinowymi". 

 

Żyjemy w świecie marketingowo wytworzonych potrzeb, i to, co kiedyś cieszyło nas w samochodzie jako luksus, jest dostępne w "golasach" z początku cennika, a i tak klientom ciągle mało. Jak długo w naszej mentalności samochód będzie postrzegany jako luksus i symbol statusu społecznego (po polsku mówiąc: dla pochwalenia się przed zazdrosny sąsiadem), będzie się nam wmawiać, że koniecznie potrzeba nam do tego produktu premium.

 

Osobiście od samochodu nazwanego klasą premium oczekiwałbym: szerokiej gamy silników, wyposażenia, bezpieczeństwa, komfortu, dobrego audio i kilku fajnych dodatków, które mógłbym dobrać sobie wedle własnych upodobań. 

 

PS: Co do Subaru - kupiłem, bo zależało mi na zgrabnym samochodzie, frajdzie z jazdy, dobrym napędzie AWD i nietuzinkowym wyglądzie. Poza tym, większość Austriaków jeździ VW/Audi, BMW i Mercedes, dlatego te auta nie budzą we mnie żadnych emocji. XV trafił w mój gust i spełnił przyjęte założenia. Poza tym przesiadłem się na XV z Fiata Sedici, więc wydawało mi się, że to już jest niebo a ziemia. No cóż, gdybym wcześniej poczytał forum, to pewnie nie kupiłbym diesla, a może i w ogóle zmieniłbym markę, bo odkąd zacząłem czytać posty i nowe tematy na forum, nie potrafię się oprzeć wrażeniu, że jeżdżę tandetnym, awaryjnym i przestarzałym samochodem, który pod każdym względem jest gorszy od Skody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turdzi,w skrócie bo teraz nie mogę,

Jeździłem A3 co zresztą napisałem,bardzo fajny samochód,nieźle wykończony,jeździłem dieslem bardzo przyjemnie,ale przy BMW1 to za mało.

Podstawowa lub nawet ciut lepsza wersja A4 to ciasny prymityw ze słabymi materiałami,w życiu nie zamienilbym za legacy.Niebawem nowe A 4 pewnie będzie całkiem inne.

Technologicznie audi to Premium,Torsen, tylny napęd,podluznie montowany silnik,to są droższe rozwiązania dla swiaadomych klientów.

Czy superb jest Premium?Obiektywnie może i tak,ale w ludzkiej świadomości żadna skoda nie będzie Premium.Subaru to SAWD i boxer,to unikalne i sprawdzone polaczenie i ludziom zawsze kojarzy się z czymś ponad przeciętnym.

Jeśli ktoś czuję się w swoim samochodzie doskonale to dla niego to Premium ;)

Przymitywny ze słabymi materiałami ? Przy takim określeniu nie do konca wiejm jak mam klasyfikowac Legacy zwłaszcza w odniesieniu do jakości i materiałów....

W odniesieniu do wielkości to jesteś bardzo niesprawiedliwy w ocenie.Pamietaj ze obecna A4 ma 7 lat i byla największym atutem w klasie w dniu debiutu.Sporo większym niz poprzednia 3 i C klasa i to sa auta z którymi wirlkosciowo należy je porównywać a nie z Legacy które jest krojone na rynek USA jak juz ktoś tu wspomnial.

Odnośnie A3 i 1 to oba samochody sa dość blisko kwestia przywiązania do marki i rodzaju napędu. Wyglądu nie oceniam bo znasz moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turdzi,nie wiem czy ostatnio siedzialeś w jakiejś podst. wersji A4,materiał siedzeń jak w moich dziesiecioletnich spodniach w pole.W porównaniu z moją skórą 3,5 letnią zupełnie nie zniszczoną z legacy to z ręką na sercu prymityw.

 

Ć klasa nawet w podst. wersji trzyma klasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turdziGT - widzę, że znasz definicję "premium", ale trochę boisz się jej napisać więc zrobię to za Ciebie. Premium to Audi. Inne marki to złom. 

Dziękuję można zamknąć. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stachu nie siedziałem bo uważam kupno samochodu premium w najtańszej wersji bez wyposażenia za kompletny bezsens.

 

Oczywiście masz prawo mieć swoją opinię,ja jej jednak nie podzielam,bo firma to firma,powinna trzymać standardy nawet w wersjach podstawowych lub niewiele ulepszonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turdziGT - widzę, że znasz definicję "premium", ale trochę boisz się jej napisać więc zrobię to za Ciebie. Premium to Audi. Inne marki to złom.

Dziękuję można zamknąć.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:twisted:

Ivan jeżeli ktoś uważa ze A4 wykonane jest tandetnie a Legacy jest samochodem premium to wydaje mnie się ze nie wszystkie zmysły działają mu najlepiej.

Stachu js dalej nie wiem co masz na myśli.OK najtańsza wersja nie powala ale materiały dalej sa najwyższej jakości plastiki fajna teksture i nie wyglądają jak przetopione z butelki po Coli a to ze materiał na fotelach nie powala nie masz wykończeń w skórze listwy w aluminium drewnie czy czym tam chcesz to się rozumie samo przez się bo za to musisz zapłacić. Wydaje minie się ze masz jakąś dzina percepcję jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 będę musiał zrobić co najmniej EEG? ;)( z racji tych problemów ze zmysłami)

.OK najtańsza wersja nie powala ale materiały dalej sa najwyższej jakości 

 

To proponuję żebyś podczas któregoś pobytu w salonie Audi usiadł w A4 i zdał potem relację na forum.Szczerze to lepiej czuję się w Octawii.


A tak przy okazji,to jaki napęd standardowo mają A4,tylni?

Edytowane przez stach1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turdziGT - widzę, że znasz definicję "premium", ale trochę boisz się jej napisać więc zrobię to za Ciebie. Premium to Audi. Inne marki to złom.

Dziękuję można zamknąć.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:twisted:

Ivan jeżeli ktoś uważa ze A4 wykonane jest tandetnie a Legacy jest samochodem premium to wydaje mnie się ze nie wszystkie zmysły działają mu najlepiej.

Stachu js dalej nie wiem co masz na myśli.OK najtańsza wersja nie powala ale materiały dalej sa najwyższej jakości plastiki fajna teksture i nie wyglądają jak przetopione z butelki po Coli a to ze materiał na fotelach nie powala nie masz wykończeń w skórze listwy w aluminium drewnie czy czym tam chcesz to się rozumie samo przez się bo za to musisz zapłacić. Wydaje minie się ze masz jakąś dzina percepcję jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...