Hrumque Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 Pierwszy raz od zakupu wyjechałem imprezą w nocy... i tu zonk - xenony świecą mi w ziemię, tzn przy 50km/h da się jechać, ale przy 100 - nie widzę gdzie jadę. Ki czort? Gdy je wyłączę i włączam - nie widzę żadnego ruchu światła - czy w imprezach nie ma tego charakterystycznego ruchu góra-dół (a tam gdzie są jeszcze skrętne - też na boki) xenonami przy włączaniu? Czy może to oznaczać awarię poziomowania świateł (żaden komunikat/lampka nie sygnalizuje...) czy tylko są źle (za nisko) ustawione? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MihauSTI Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 Tydzien temu przy kupowaniu mojego rb320 zauwazylem ten sam problem, nie bylo auto poziomowania, i swiecila sie na desce kontrolka od swiatel, koles powiedzial ze to czujnik, przyjechalem po nie po kilku dniach i koles wymienil czujnik za 235£ I faktycznie kontrolka zgasla, ale auto poziomowania swiatel dalej niema wiec prawdopodobnie ustawia sie je jakos manualnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrumque Opublikowano 20 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 To w takim razie powstaje pytanie - czym/jakim interfejsem i jakim programem do tego interfejsu dostanę się do diagnostyki/kailibracji/adaptacji xenonów? Nawet jeszcze nie wiem, czy w Lanosie >2007 jest to osobny moduł, czy obsługuje to (jak w wielu innych autach) "moduł nadwozia" typu UEC... Tydzien temu przy kupowaniu mojego rb320 zauwazylem ten sam problem, nie bylo auto poziomowania, i swiecila sie na desce kontrolka od swiatel, koles powiedzial ze to czujnik, przyjechalem po nie po kilku dniach i koles wymienil czujnik za 235£ I faktycznie kontrolka zgasla, ale auto poziomowania swiatel dalej niema wiec prawdopodobnie ustawia sie je jakos manualnie. Jakbyś chciał sam ustawić manualnie - to tutaj instrukcja: HID Headlight Adjustment Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 (edytowane) Eeee no panowie bez jaj, tego jeszcze nie grali, fabryczny xenon bez auto poziomowania? Przecież to chyba jest wymóg prawny, tak samo jak spryskiwacze. Edytowane 21 Lipca 2014 przez slavok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dragoon89 Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 można je ustawić ręcznie, tzn za pomocą śrubokręta, jest tam za kloszem taka śrubka do regulacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrumque Opublikowano 21 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 Eeee no panowie bez jaj, tego jeszcze nie grali, fabryczny xenon bez auto poziomowania? Przecież to chyba jest wymóg prawny, tak samo jak spryskiwacze. No i dlatego pytam, czy w europejskiej Imprezie 2008 powinna wykonywać się "procedura startowa" poziomowania xenonów przy włączeniu, bo widzę że jest różnie, np: http://youtu.be/vxEBvOaei9Y?t=15s - nie ma żadnego pozycjonowania / up-down-up przy starcie czy też powinno się coś robić w stylu: http://youtu.be/CHMv7xz5XUA?t=11s - tutaj akurat xenon skrętny, ale też wykonuje procedure testu poziomowania i skrętu przy starcie Na desce rozdzielczej, po włączeniu zapłonu - żółta ikonka pozycjonowania świateł zapala się i po ~2s gaśnie = system nie zgłasza błędu. W niektórych autach - pozycjonowanie świateł jest, a wcale (jak nie potrzeba) to nimi nie macha bez powodu, a jedynie "powoli" (np jakbym załadował pół tony do bagażnika) - koryguje to przechylenie auta (o ile sensor przy wahaczu przednim i tylnym jest sprawny). Nie wiem jak jest w imprezie, dlatemu pytam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 Miałem dwa samochody z xenonami (francuski z 2003 roku i japoński z 2004 roku) i tam ta procedura nie występowała, w outlanderze rodziców też chyba po odpaleni xenony nie "pływają" za to w insigni znajomego xenon nie dość, że buja się góra dół po odpaleniu to dodatkowo śmiga w na boki, więc to chyba zalezy od producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Wszystko z lampami masz OK. Były kontrolowane rok temu w ASO Emil Frey. I nie zauważyłem, żeby słabo (nisko) świeciły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 (edytowane) Ja mam podobnie w WRXie 2006. Nigdy przy włączeniu silnika nie było charakterystycznego testu tj. ruchu góra-dół. Widać subaru tak mają albo coś jest nie tak... Od kilku tygodni od czasu do czasu zapalała się i gasła kontrolka poziomowania. Teraz już praktycznie świeci ciągle. Tu ewidentnie któryś czujnik. Ciekawe, że po podpięciu komputera żadnego błędu nie wskazuje, widać ten moduł nie komunikuje się przez OBD2 i nie tak łatwo zdiagnozować usterkę. W służbowym VW test zawsze działa. Edytowane 23 Lipca 2014 przez Matsil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 Ja mam podobnie w WRXie 2006. Nigdy przy włączeniu silnika nie było charakterystycznego testu tj. ruchu góra-dół. Widać subaru tak mają albo coś jest nie tak... Od kilku tygodni od czasu do czasu zapalała się i gasła kontrolka poziomowania. Teraz już praktycznie świeci ciągle. Tu ewidentnie któryś czujnik. Ciekawe, że po podpięciu komputera żadnego błędu nie wskazuje, widać ten moduł nie komunikuje się przez OBD2 i nie tak łatwo zdiagnozować usterkę. W służbowym VW test zawsze działa. moduł regulacji nie jest spiety z żadnym system czy sterownikiem i nie komunikuje sie przez złącze . bardzo czesto jest problem z instalacja przy potencjometrze z przodu lub tyłu , czesto wiazka jest zasniedziała i przegnita przy wtyczce. Jesli kontrolka sie swieci na desce , tooznacza problem elektr. Nawet jak masz urwane mechanicznie , czy zatarte łaczniki do potencjometru i regulacja nie działa , to nic sie nie swieci na desce . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 Ja mam podobnie w WRXie 2006. Nigdy przy włączeniu silnika nie było charakterystycznego testu tj. ruchu góra-dół. Widać subaru tak mają albo coś jest nie tak... Od kilku tygodni od czasu do czasu zapalała się i gasła kontrolka poziomowania. Teraz już praktycznie świeci ciągle. Tu ewidentnie któryś czujnik. Ciekawe, że po podpięciu komputera żadnego błędu nie wskazuje, widać ten moduł nie komunikuje się przez OBD2 i nie tak łatwo zdiagnozować usterkę. W służbowym VW test zawsze działa. moduł regulacji nie jest spiety z żadnym system czy sterownikiem i nie komunikuje sie przez złącze . bardzo czesto jest problem z instalacja przy potencjometrze z przodu lub tyłu , czesto wiazka jest zasniedziała i przegnita przy wtyczce. Jesli kontrolka sie swieci na desce , tooznacza problem elektr. Nawet jak masz urwane mechanicznie , czy zatarte łaczniki do potencjometru i regulacja nie działa , to nic sie nie swieci na desce . Mechanika jest OK. Wszystko sprawdzałem pod autem. Odkręciłem czujniki i ramiona poruszają się bardzo płynnie i bez luzów, praktycznie jak nowe. Dodatkowo wszystko przesmarowałem. Najprawdopodobniej więc problem tkwi w którymś z czujników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 Miernik w łape i wszystko wychodzi jak na dłoni , czy to potencjometr czy instalacja , odkryj te gumowe osłony przy wtyczce wchodzacej do czujnikow i zobacz czy tam nie jest problem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 Dzięki, jutro pogrzebię i sprawdzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Dopiero dziś miałem chwilę, żeby zajrzeć pod samochód. I jak zwykle Carfit miał rację . W przednim potencjometrze po zdjęciu wtyczki okazało się, że jeden z 3-ch pinów został we wtyczce. A więc będzie wymiana czujnika i wtyczki - próbowałem i nie da się go niestety wyciągnąć... . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Czy jest gdzieś jakiś FAQ lub service manual gdzie szukać tych czujników w Hawku z ksenonami? Zaczęła mi się zapalać kontrolka po przejażdżce błotnistą drogą i muszę zrewidować sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arq Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Wahacze po prawej stronie z przodu i tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Szadkowski Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 W moim Lanosie jest podobnie jak opisywal założyciel tematu. Nisko swieca i brak ruchy góra dół. Moze faktycznie Subaru tak ma, że nie wykonuje testu, lub ten ruch jest na tyle maly, ze nie zauważymy go. Ale dobrze, ze zawsze pozostaje nam regulacja śrubokrętem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 17 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 @dr.elich, sorry za odgrzewanie tak starego kotleta , ale mam dokładnie ten sam problem w Hawku MY'06 - pali się kontrolka poziomowania ksenonów. Jak finalnie udało Ci się ten temat rozwiązać? Możesz kogoś polecić w 3mieście kto się tym zajmie? Może być na PW. Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 17 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 @dr.elich, sorry za odgrzewanie tak starego kotleta , ale mam dokładnie ten sam problem w Hawku MY'06 - pali się kontrolka poziomowania ksenonów. Jak finalnie udało Ci się ten temat rozwiązać? Możesz kogoś polecić w 3mieście kto się tym zajmie? Może być na PW. Dzięki!Rozwiązałem używanym czujnikiem w bdb stanie. Jeśli sama mechaniczna cześć jest ok to czujnik Halla możesz przełożyć z części z innego japońskiego auta . Widziałem też na Aliexpress swego czasu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 17 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 Dzięki @dr.elich - napiszesz pls jak sprawdzić tą mechaniczną część i gdzie dokładniej przy wahaczach się one znajdują? W piątek chyba ruszę na wieczorne piwkowanie w kanale z kumplem i może udałoby się i to sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osamakiller Opublikowano 28 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2020 Witam, u mnie w Lanosie sprawa wygląda trochę inaczej. Zauważyłem że brakuje mi mechanizmu regulacji wysokości na przednim wachaczu i brakuje wtyczki. Nigdzie nie mogę namierzyć kabla z wtyczką, ktoś ją ucioł czy co. Kontrolka się nie zapala oprócz momentu odpalania stacyjki. Jakby wszystko było ok. Jak robiłem adaptacje to też wyszło że ok, więc gdzie ten kabel? Szukałem w nadkolu i nic. Czy kabel do czujnika powinien chować się w grubym peszelu z całą resztą pod bańką na płyn do sprysków? Nie chcę w ciemno rozbebeszać kabli. Z góry dziękuję za sugestie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_scooby_ Opublikowano 24 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2023 siemanko, Mnie też dopadł ten sam problem. Swieci sie kontrolka poziomowania. Czujniki mechanicznie OK. Jest jakiś manual jak sprawdzić te czujniki od strony elektroniki? Drugie pytanie jak sprawdzić czy kontrolka dotyczy przedniego czy tylnego czujnika?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 25 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2023 Włączasz xenon uprzednio odczepiając przeguby i ruszasz cięgnem patrząc czy wysokość świateł się zmieni. W pierwszej kolejności wypnij kostki z czujników tam gdzie jest śniedź masz uszkodzoną kostkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 2 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2023 Procedury startowej nie wykonuje ! Chyba nad lewym tylnym kołem jest czujnik. Kabelki i sam czujnik do sprawdzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 3 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2023 (edytowane) Ze schematu STI 08 wynika, że czujnik jest tylko jeden. I słusznie. Ugięcia "przedniej osi" są pomijalne. Z czujnika (+12 V, masa i wyjście) powinno wychodzić 0 - 12 V. Czujnik jest zasilany przez MB32 M/B bezpiecznik nr 15, przekaźnik w gnieździe B225 i bezpiecznik w F/B nr 14 (7,5 A). Dalej, kabelkiem czarno - białym do czujnika. Z potencjometru czujnika szary i fioletowy lecą przez złączkę pośrednią B360/F109, i już jako fioletowy i czerwono - biały na złączki odpowiednio prawego i lewego silnika reflektora. F59 i F58, pin nr 2. Oczywiście coś się może różnić, np. kolory czy numery złączek, ale o ile pamiętam, w RC było podobnie. Mam nadzieję, że trochę pomogłem. Pozdrawiam. P.S. Przekaźnik jest sterowany z tzw. BODY INTEGRATED UNIT D19 czarny - biały i C1/D1 niebiesko - żółty. Edytowane 3 Września 2023 przez mz56 Dopisek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się