Skocz do zawartości

Impreza GH (>2007) - poziomowanie xenonów?


Hrumque

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy raz od zakupu wyjechałem imprezą w nocy... i tu zonk - xenony świecą mi w ziemię, tzn przy 50km/h da się jechać, ale przy 100 - nie widzę gdzie jadę. Ki czort?

Gdy je wyłączę i włączam - nie widzę żadnego ruchu światła - czy w imprezach nie ma tego charakterystycznego ruchu góra-dół (a tam gdzie są jeszcze skrętne - też na boki) xenonami przy włączaniu? Czy może to oznaczać awarię poziomowania świateł (żaden komunikat/lampka nie sygnalizuje...) czy tylko są źle (za nisko) ustawione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzien temu przy kupowaniu mojego rb320 zauwazylem ten sam problem, nie bylo auto poziomowania, i swiecila sie na desce kontrolka od swiatel, koles powiedzial ze to czujnik, przyjechalem po nie po kilku dniach i koles wymienil czujnik za 235£ I faktycznie kontrolka zgasla, ale auto poziomowania swiatel dalej niema wiec prawdopodobnie ustawia sie je jakos manualnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie powstaje pytanie - czym/jakim interfejsem i jakim programem do tego interfejsu dostanę się do diagnostyki/kailibracji/adaptacji xenonów? Nawet jeszcze nie wiem, czy w Lanosie >2007 jest to osobny moduł, czy obsługuje to (jak w wielu innych autach) "moduł nadwozia" typu UEC...


Tydzien temu przy kupowaniu mojego rb320 zauwazylem ten sam problem, nie bylo auto poziomowania, i swiecila sie na desce kontrolka od swiatel, koles powiedzial ze to czujnik, przyjechalem po nie po kilku dniach i koles wymienil czujnik za 235£ I faktycznie kontrolka zgasla, ale auto poziomowania swiatel dalej niema wiec prawdopodobnie ustawia sie je jakos manualnie.

Jakbyś chciał sam ustawić manualnie - to tutaj instrukcja: HID Headlight Adjustment

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee no panowie bez jaj, tego jeszcze nie grali, fabryczny xenon bez auto poziomowania? Przecież to chyba jest wymóg prawny, tak samo jak spryskiwacze.

No i dlatego pytam, czy w europejskiej Imprezie 2008 powinna wykonywać się "procedura startowa" poziomowania xenonów przy włączeniu, bo widzę że jest różnie, np:

http://youtu.be/vxEBvOaei9Y?t=15s - nie ma żadnego pozycjonowania / up-down-up przy starcie

czy też powinno się coś robić w stylu:

http://youtu.be/CHMv7xz5XUA?t=11s - tutaj akurat xenon skrętny, ale też wykonuje procedure testu poziomowania i skrętu przy starcie

 

Na desce rozdzielczej, po włączeniu zapłonu - żółta ikonka pozycjonowania świateł zapala się i po ~2s gaśnie = system nie zgłasza błędu.

W niektórych autach - pozycjonowanie świateł jest, a wcale (jak nie potrzeba) to nimi nie macha bez powodu, a jedynie "powoli" (np jakbym załadował pół tony do bagażnika) - koryguje to przechylenie auta (o ile sensor przy wahaczu przednim i tylnym jest sprawny). Nie wiem jak jest w imprezie, dlatemu pytam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dwa samochody z xenonami (francuski z 2003 roku i japoński z 2004 roku) i tam ta procedura nie występowała, w outlanderze rodziców też chyba po odpaleni xenony nie "pływają" za to w insigni znajomego xenon nie dość, że buja się góra dół po odpaleniu to dodatkowo śmiga w na boki, więc to chyba zalezy od producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie w WRXie 2006. Nigdy przy włączeniu silnika nie było charakterystycznego testu tj. ruchu góra-dół. Widać subaru tak mają albo coś jest nie tak...

Od kilku tygodni od czasu do czasu zapalała się i gasła kontrolka poziomowania. Teraz już praktycznie świeci ciągle. Tu ewidentnie któryś czujnik. Ciekawe, że po podpięciu komputera żadnego błędu nie wskazuje, widać ten moduł nie komunikuje się przez OBD2 i nie tak łatwo zdiagnozować usterkę.

 

W służbowym VW test zawsze działa.

Edytowane przez Matsil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie w WRXie 2006. Nigdy przy włączeniu silnika nie było charakterystycznego testu tj. ruchu góra-dół. Widać subaru tak mają albo coś jest nie tak...

Od kilku tygodni od czasu do czasu zapalała się i gasła kontrolka poziomowania. Teraz już praktycznie świeci ciągle. Tu ewidentnie któryś czujnik. Ciekawe, że po podpięciu komputera żadnego błędu nie wskazuje, widać ten moduł nie komunikuje się przez OBD2 i nie tak łatwo zdiagnozować usterkę.

 

W służbowym VW test zawsze działa.

 

moduł regulacji nie jest spiety z żadnym system czy sterownikiem i nie komunikuje sie przez złącze . bardzo czesto jest problem z instalacja przy potencjometrze z przodu lub tyłu , czesto wiazka jest zasniedziała i przegnita przy wtyczce. Jesli kontrolka sie swieci na desce , tooznacza problem elektr. Nawet jak masz urwane mechanicznie , czy zatarte łaczniki do potencjometru i regulacja nie działa , to nic sie nie swieci na desce . 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja mam podobnie w WRXie 2006. Nigdy przy włączeniu silnika nie było charakterystycznego testu tj. ruchu góra-dół. Widać subaru tak mają albo coś jest nie tak...

Od kilku tygodni od czasu do czasu zapalała się i gasła kontrolka poziomowania. Teraz już praktycznie świeci ciągle. Tu ewidentnie któryś czujnik. Ciekawe, że po podpięciu komputera żadnego błędu nie wskazuje, widać ten moduł nie komunikuje się przez OBD2 i nie tak łatwo zdiagnozować usterkę.

 

W służbowym VW test zawsze działa.

 

moduł regulacji nie jest spiety z żadnym system czy sterownikiem i nie komunikuje sie przez złącze . bardzo czesto jest problem z instalacja przy potencjometrze z przodu lub tyłu , czesto wiazka jest zasniedziała i przegnita przy wtyczce. Jesli kontrolka sie swieci na desce , tooznacza problem elektr. Nawet jak masz urwane mechanicznie , czy zatarte łaczniki do potencjometru i regulacja nie działa , to nic sie nie swieci na desce . 

 

Mechanika jest OK. Wszystko sprawdzałem pod autem. Odkręciłem czujniki i ramiona poruszają się bardzo płynnie i bez luzów, praktycznie jak nowe. Dodatkowo wszystko przesmarowałem. Najprawdopodobniej więc problem tkwi w którymś z czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik w łape ;) i wszystko wychodzi jak na dłoni , czy to potencjometr czy instalacja , odkryj te gumowe osłony przy wtyczce wchodzacej do czujnikow i zobacz czy tam nie jest problem. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dopiero dziś miałem chwilę, żeby zajrzeć pod samochód. I jak zwykle Carfit miał rację :).

W przednim potencjometrze po zdjęciu wtyczki okazało się, że jeden z 3-ch pinów został we wtyczce. A więc będzie wymiana czujnika i wtyczki - próbowałem i nie da się go niestety wyciągnąć... :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 5 lat później...

@dr.elich, sorry za odgrzewanie tak starego kotleta ;), ale mam dokładnie ten sam problem w Hawku MY'06 - pali się kontrolka poziomowania ksenonów. Jak finalnie udało Ci się ten temat rozwiązać? Możesz kogoś polecić w 3mieście kto się tym zajmie? Może być na PW. Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dr.elich, sorry za odgrzewanie tak starego kotleta , ale mam dokładnie ten sam problem w Hawku MY'06 - pali się kontrolka poziomowania ksenonów. Jak finalnie udało Ci się ten temat rozwiązać? Możesz kogoś polecić w 3mieście kto się tym zajmie? Może być na PW. Dzięki!
Rozwiązałem używanym czujnikiem w bdb stanie.
Jeśli sama mechaniczna cześć jest ok to czujnik Halla możesz przełożyć z części z innego japońskiego auta . Widziałem też na Aliexpress swego czasu.
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, u mnie w Lanosie sprawa wygląda trochę inaczej. Zauważyłem że brakuje mi mechanizmu regulacji wysokości na przednim wachaczu i brakuje wtyczki.

Nigdzie nie mogę namierzyć kabla z wtyczką, ktoś ją ucioł czy co. Kontrolka się nie zapala oprócz momentu odpalania stacyjki.

Jakby wszystko było ok.

Jak robiłem adaptacje to też wyszło że ok, więc gdzie ten kabel?

Szukałem w nadkolu i nic.

Czy kabel do czujnika powinien chować się w grubym peszelu z całą resztą pod bańką na płyn do sprysków? Nie chcę w ciemno rozbebeszać kabli.

Z góry dziękuję za sugestie:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

siemanko, Mnie też dopadł ten sam problem. Swieci sie kontrolka poziomowania. Czujniki mechanicznie OK. Jest jakiś manual jak sprawdzić te czujniki od strony elektroniki? Drugie pytanie jak sprawdzić czy kontrolka dotyczy przedniego czy tylnego czujnika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączasz xenon uprzednio odczepiając przeguby i ruszasz cięgnem patrząc czy wysokość świateł się zmieni.

W pierwszej kolejności wypnij kostki z czujników tam gdzie jest śniedź masz uszkodzoną kostkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ze schematu STI 08 wynika, że czujnik jest tylko jeden. I słusznie. Ugięcia "przedniej osi" są pomijalne. Z czujnika (+12 V, masa i wyjście) powinno wychodzić 0 - 12 V. Czujnik jest zasilany przez MB32 M/B bezpiecznik nr 15, przekaźnik w gnieździe B225 i bezpiecznik w F/B nr 14 (7,5 A). Dalej, kabelkiem czarno - białym do czujnika. Z potencjometru czujnika szary i fioletowy lecą przez złączkę pośrednią B360/F109, i już jako fioletowy i czerwono - biały na złączki odpowiednio prawego i lewego silnika reflektora. F59 i F58, pin nr 2. Oczywiście coś się może różnić, np. kolory czy numery złączek, ale o ile pamiętam, w RC było podobnie. Mam nadzieję, że trochę pomogłem. Pozdrawiam.

P.S. Przekaźnik jest sterowany z tzw. BODY INTEGRATED UNIT D19 czarny - biały i C1/D1 niebiesko - żółty.

Edytowane przez mz56
Dopisek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...