Skocz do zawartości

Moje Subaru


jako

Rekomendowane odpowiedzi

cześć

 

Przedstawiam następcę obecnego żonowozu (Legacy III), którym został... Legacy IV MY07 w wersji wyposażenia RA.

Po dość długich poszukiwaniach udało się znaleźć egzemplarz krajowy, bezwypadkowy, z udokumentowanym przebiegiem i co dość istotne z silnikiem EJ20FL. Po siedmiu latach z Legacy III MT chciałem zobaczyć jak jeździ się automatem ale  jako że inne wymagania były ważniejsze skończyło się ponownie na manualu. 

Legacy mimo tego, że jest w świetnym stanie wymaga kilku drobnych napraw i modyfikacji. Pierwsza z nich została już wykonana- klamka klapy bagażnika zaczęła odskakiwać i nie sprawia problemów przy zamykaniu. Kolejna, montaż instalacji lpg, jest własnie wykonywana. 

Do zrobienia pozostaje jeszcze wymiana sworznia od strony pasażera, zdarcie folii z tylnej szyby, która jest w kiepskim stanie i utrudnia widoczność. Oprócz tego zaplanowałem też zmianę felg i opon. Poprzedni właściciel kupił niezłe nowe opony (Bridgestone Potenza ER300 rozmiar 225/45/17)  w tym roku, problem polega na tym że są o 10 mm za szerokie w porównaniu z rozmiarem z naklejki na słupku i zostały założone tylko na przedniej osi. Na tylnej zostały  stare Bridgstony Potenza w rozmiarze 215/45/17 w niezłym stanie ale dotem z 2008 r. Z wiskozą jak na razie wszystko jest w porządku.

Gdyby te nowe opony z przedniej osi były w zalecanym rozmiarze prawdopodobnie kupiłbym takie same na tył ale z powodu większej szerokości zdecydowałem się kupić nowy komplet w zalecanym rozmiarze na wszystkie koła i tu pojawia się kwestia wymiany felg. Legacy ma obecnie oryginalne poliftowe 17-tki, które moim zdaniem najlepiej na tym aucie wyglądają ale opony które wybrałem w porównaniu z rozmiarem na felgę 16 calowa są o 800 pln droższe. 

Dodatkowo główna użytkowniczka nieco się skarżyła  na zbyt duża sztywność w porównaniu ze starym Legacy, które jeździ na 15-tkach. Stąd dość karkołomny pomysł na to by kupić inne felgi + nowe opony by później sprzedać felgi i opony, które są obecnie założone. Jako że tym nowszym Legacy zamierzamy pojeździć nie krócej niż starym ( 7 lat) to oszczędność na niejednym komplecie opon powinna zrównoważyć, to że felgi po wymianie nie będą tak fajne jak obecne. 

Do tego przydługiego opisu dodaję jedno zdjęcie z gatunku "takie tam pod CH" z racji tego, ze nie było okazji aby zrobić zdjęcia  w lepszych okolicznościach przyrody i lepszym sprzętem.  Przy okazji proszę o jakieś rady i komentarze odnośnie  moich pomysłów związanych z doborem opon i felg. Nowy zestaw będzie pochodził z Lanosa.

post-20009-0-93998400-1473073555_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

 

Aktualnie skłaniam się na mocowaniu telefonu w oparciu o wlot CD, amerykanie mają kilka ciekawych rozwiązań i chyba się na któreś skuszę :-)

Jeżeli pragniesz "uszkodzić" CD to można iść w takie rozwiązanie.

 

Może warto pomyśleć o czymś takim: http://www.brodit24.pl/product-pol-2297-ProClip-do-Subaru-Forester-13-16.html to jest sam wspornik i jeszcze należy dołożyć uchwyt ale jest znacznie lepszej jakości niż niektóre uchwyty na CD.

 

 

No własnie ProClip mnie nie przekonuje, za dużo ingerencji w panel przy instalacji oraz blokowaniu sobie wylotu powietrza/przycisku awaryjnych świateł.

Miałem kilka holderów przyklejanych, ale z innych samochodach do konsoli przyczepione nie chciały się trzymać, za do szyby po jakimś czasie się odklejały jednak. Dodatkowo nie chcę w Forku przyklejać jednak do szyby, bo będzie za daleko by sięgnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj były Outback ;)

Wrócę za rok do H6 w obecnej karoserii. Spodziewam się, że jest prze-wuj :D

post-486-0-42607200-1473189602_thumb.jpg

post-486-0-41099100-1473189706_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

No to siup!
Śliczne te Levorgi. Gdyby jeszcze wersja 2,0DIT i byłoby to best Subaru ever.

 

 

Jeśli chodzi o właściwości jezdne, kontrolę w zakrętach -  niesamowita maszyna. Nie mam zbyt wygórowanych potrzeb, chyba dlatego uważam, że te 170KM w zupełności do fajnej jazdy wystarczy.

 

 

 

 

 

 

 

No to siup!

 

Protoplasta ;)

 

A co tam masz za halogeny? Jakieś do jazdy dziennej czy co?

 

yyy... nie wiem jakie to to ma światła:) ...automatyczne:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blacha i lakier - git, zawieszenie - też, wszędzie poliuretany, AGX i 2 x whiteline. Trzyma się :D

post-486-0-23585500-1474748304_thumb.jpg

post-486-0-08297700-1474748322_thumb.jpg

post-486-0-97217500-1474748339_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...