sapa Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 (edytowane) Mam pytanko do posiadaczy Foresterów XT, czy jak by był wybór żeby w XT mozna było mieć manualną skrzynię to co byście wybrali? 6MT czy CVT jak teraz? Chodzi mi o to że mysle nad zakupem Imprezy WRX i są 2 wersje, 6 MT i Sport CVT. Silnik 2.0 DIT i 268 KM\350 Nm Edytowane 7 Marca 2015 przez sapa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Trudno jednoznacznie na to pytanie odpowiedzieć - trzeba by przejechać się Forkiem XT z manualem żeby móc te dwie wersje porównać i zdecydować. Skrzynia CVT zdecydowanie "daje radę" - pozwala na spokojną i w miarę ekonimiczną jazdę w trybie "I" ( ale jeśli potrzeba i dobrze się przydepnie to samochód chętnie się zbiera) , daje więcej frajdy w trybie "S" i banan na pysku w tybie "#S" - a jak ją przełączymy w tryb Manual i pobawimy się manetkami to banan z pyska długo nie zejdzie. Pytanie o wrażenia z jazdy klasycznym manualem np. 6MT - tych nie mam więc nie odpowiem jednoznacznie. Wynika to też z "charakteru" samochodu - zupełnie innym samochodem jest Forek a innym WRX. Inna konstrukcja, inne przeznaczenie - sam silnik , ten sam w obu samochodach, to za mało żeby je w ten sposób porównywać. Na koniec - preferencje kierowcy. Jeden wybierze manual, drugi jednak automat gdzie tryb "#S" da mu wystarczającą dawkę fun'u i adrenaliny. Najlepiej pojeździj chwilkę jednym i drugim i wyrobusz sobie własne zdanie. A potem podzielisz się nim z nami :-) Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 mysle nad zakupem Imprezy WRX i są 2 wersje, 6 MT i Sport CVT. jeśli chcesz auto z "charakterem" to 6MT, jak potrzebujesz nieco szybszy "dupowóz" to bierz CVT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 (edytowane) Jeśli miałbym kupować WRX-a to raczej z manualem. XT-ka tylko z CVT. Choć z drugiej strony, jeśli rozważałbym zakup auta typu WRX, to pewnie kupiłbym STI (niby to samo auto, a wszystko lepsze ) Edytowane 7 Marca 2015 przez przemekka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Kupujac takie auto jak wrx kupuje sie je dla osiagow a w manualu sa poprostu lepsze. Gdzies widzialem test panow z tflcar wrx'a z cvt- nie jest zly ale wedlug ich oponii manual daje wieksza frajde z jazdy.( no i jest szybszy) Podejrzewam ze gdyby nowy Xt byl oferowany ze skrzynia manualna wielu obecnych uzytkownikow wybraloby to rozwiazanie zamiast cvt ( niestety nie maja wyboru) Do tego dochodzi inne rozwiazanie napedu ( cvt - haldexopodobne, manual - tradycyjny z STI ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Jeśli WRX (z resztą dobry pomysł na sprowadzenie takiego autka) to tylko 6MT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Podejrzewam ze gdyby nowy Xt byl oferowany ze skrzynia manualna wielu obecnych uzytkownikow wybraloby to rozwiazanie zamiast cvt ( niestety nie maja wyboru) Do tego dochodzi inne rozwiazanie napedu ( cvt - haldexopodobne, manual - tradycyjny z STI ) Jedna rzecz, która może powodować, że XT w manualu będzie nieciekawą konfiguracją to jazda w terenie. Podczas naszych wyjazdów na Subariady, niestety, najgorzej dawały sobię radę stare XTki w manualu: duży i nagły przyrost momentu powodował, że traciły przyczepność i/albo się kopały w błocie i piachu. XTki w automacie były za to nie do objechania w takich warunkach. Fajnie też sprawowały się wolnossące manuale ale z reduktorem. Także, wg mnie, bardziej uniwersalnym autem, SUV'em, jest FXT+CVT. A wracając do pytania Mam pytanko do posiadaczy Foresterów XT, czy jak by był wybór żeby w XT mozna było mieć manualną skrzynię to co byście wybrali? 6MT czy CVT jak teraz? Chodzi mi o to że mysle nad zakupem Imprezy WRX i są 2 wersje, 6 MT i Sport CVT. Silnik 2.0 DIT i 268 KM\350 Nm to brałbym 6MT albo myślał o STI bo jednak CVT ma pewne ograniczenia - np. brak wysprzęglenia co mnie zraża do każdej skrzyni automatycznej - bardzo "myśli" za kierowce i przez to przeszkadza w zabawie autem. A WRX 6MT może do tego służyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
promil_one Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Tak sie zastanawiam wwersja us ma 250km, wersja japonska 280kM . Czy auta te roznia sie mechanicznie czy to tylko kwestia softu? Bo o ile konie to srednio mnie interesuja o tyle w japoncu zakres pelnego momentu 350n w przedziale 2000-5600 rpm to juz pożadana cecha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 (edytowane) Według katalogu prędkość maksymalna jest wieksza ze skrzynią CVT 240 km\h niż 6MT (215 km/h). MAX OUTPUT: 197kW (268PS) / 5,600 rpmMAX TORQUE: 350 Nm (35.7 kgfm) / 2,400-5,200rpm Edytowane 7 Marca 2015 przez sapa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Tak sie zastanawiam wwersja us ma 250km, wersja japonska 280kM . Czy auta te roznia sie mechanicznie czy to tylko kwestia softu? Bo o ile konie to srednio mnie interesuja o tyle w japoncu zakres pelnego momentu 350n w przedziale 2000-5600 rpm to juz pożadana cecha Ja mam taką teorię - Japonia - super paliwo i mało okazji do szybkiej jazdy - największa moc. Stany - gorsze paliwo ale też trudno poszaleć - mniej. Europa - ryzyko wyjechania na niemieckie autostrady, paliwo różne - moc najmniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Europa - ryzyko wyjechania na niemieckie autostrady, paliwo różne - moc najmniejsza. Emisja CO2 i związane z UE różne głupie przepisy i opłaty. Należy o tym pamiętać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Wybór jest bardzo trudny, bo nie ukrywam że lepiej mi się jeździ z automatem (chyba się rozleniwiłem i nie chce mi się wajchować biegów). Z testów wynika, ze ten automat sobie bardzo dobrze radzi i sprawia dużo frajdy zwłaszcza w trybie #S. Dam znać jeśli uda mi się zrobić jazdę testową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 jezli chcesz przytargac tego wrx'a do PL to latwiej Ci pozniej bedzie sprzedac wrx'a w manualu niz z cvt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 jezli chcesz przytargac tego wrx'a do PL to latwiej Ci pozniej bedzie sprzedac wrx'a w manualu niz z cvt To prawda, bardzo cenna uwaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 (edytowane) Ja mam własnie SXFT 2.0 dit (250KM) wersje us spec. i nie odczułem specjalnej roznicy do drugiego SFXT 2,5at (230KM) SG9, w mocy. Co innego w elastyczności, komforcie jazdy, mniejszym spalaniu, pakowności bagażnika, widoczności, jest duzy minus praktycznie na razie nie do naprawienia = brak bulgotu Edytowane 9 Marca 2015 przez arkitekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 (edytowane) Architekt, czy zgłębiłeś już temat LPG w swoim SFXT? Co do US Specs i EU specs, samochody na tutejszy rynek produkowane są w Japonii nie w USA. Edytowane 9 Marca 2015 przez sapa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 (...) Co do US Specs i EU specs, samochody na tutejszy rynek produkowane są w Japonii nie w USA. Akurat w przypadku Forka i Imprezy (WRX i STI) "rynek przeznaczenia" nie gra roli, tak czy siak pochodza z JPN w USA sa produkowane tylko Legacy i OBK (oraz Baja i Tribeca wczesniej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 Czyli nie ważne gdzie kupiony, ważne ze Subaru Subariusze wszystkich krajów, łączcie się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 sapajestem po rozmowach z mistrzem JAKO, niestety nikt prócz PRINS'a nie rozpoczął z sukcesem prac nad instalka LPG dla 2,0 XT DIT. Dla wolnossakow już może instalować bo temat ogarnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 "dzizas, ja pier##le" - Zagazowc FXT "to takie polskie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) to takie polskiez gazem to jak z SBD najwiecej do powiedzenia maja Ci którzy nigdy go nie mieli w aucie.Paliwo jako paliwo. Co jest złego w tym ze kolega chce jezdzic o połowe taniej niz ty ?? Ten komentarz to chyba tylko z zazdrosci jest. Ma auto bez gwarancji chce sobie założyc gaz bo moze - niech zakłada. Nie kazdym Xt pali 7litrów /100km Pb Edytowane 10 Marca 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 @ Karaś Kolunio a widzialeś na końcu mojego posta " " ?? To zluzuj bo ci się pasek klinowy za bardzo chyba napioł ... P.S. Zawsze się znajdzie jakiś "obrońca uciśnionych"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 bez przesady koluniami nie jestesmy. Moj pasek jest tak luzny ze juz dawno spadl Miales kiedys auto w gazie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 No akurat to chyba nie jest forum "miałeś auto w gazie?"...Wiec uważam że powinniśmy skończyć dysputy o tym...P.S. Nie miałem, nie mam i nie będę miał, bo to jest sprzeczne z moją religią A skoro taki ciekawski jesteś to odpowiem Ci na twoje następne pytanie już teraz..."Nie osądzałem nikogo bo [ edycja Moderatora ] mnie co kto sobie montuje w samochodzie i na czym jeźdźi, czasami trzeba odbierać wypowiedzi użytkowników z lekkim przymróżeniem oka a nie wszystko brać na poważnie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) luzik Edytowane 10 Marca 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się