Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Co do gaśnięcia to mi się też czasami to zdarzało i pomogła w moim przypadku na chwile wymiana świec przez ASO. Tyle, że u mnie także auto zastanawiało się po wciśnięciu gazu zanim przyśpieszyło i więcej paliło ale w ostateczności i tak wyszła jakaś chyba wada fabryczna.

Edytowane przez Kukson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Problem polegał na oprogramowaniu ( w określonych warunkach zbyt uboga mieszanka ).

U nas akcja była prowadzona od czerwca ubieglego roku - dealerzy kontaktowali się z klientami w celu wgrania nowego softu.

 

Jeżeli kotś nie ma żadnego kontaktu z dealerem, czy też kupił samochód poza naszą siecią, sugeruję kontakt z ASO w celu sprawdzenia wersji softu oraz ew. wprowadzenia nowszej wersji.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Taki przypadek nie powinien mieć miejsca- to zagraża bezpieczeństwu.

 

Nie powinien, fakt. Ale dopoki sie to zdarza w korku, a nie (zgrozo!) w trakcie jazdy, to jeszcze nie ma tragedii. :) Mysle, ze warto poobserwowac, szczegolnie jak przebieg jeszcze maly. Mnie sie kiedys w H6 zdarzylo, ze samochod nie chcial odpalic. Akumulator pelny, wszystkie systemy dzialaly, a jak przekrecalem kluczyk, to tak jakby chcial a nie mogl. Jakby sie tloki zblokowaly, rozrusznik nawet nie krecil. Po paru probach i w koncu odczekaniu 30min odpalil bez problemu. Czasem to jest czarna magia :) Niemniej nie nalezy panikowac i sugerowac sie np. tym:

 

 

 

eden uzytkownik juz mial podobny problem ( falujace obroty+ gasniecie) i wlasnie czeka na nowy motor...

 

;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo informacji na temat nowych Foresterów jest na amerykańskim forum Subaruforester.org opisują tam ten problem i generalnie znalazłem tam dokument wydany przez FHI wymieniający 48 krajów których ten problem dotyczy, Polski i USA nie ma wśród nich. Nie wiem czy przez niedopatrzenie czy rzeczywiście nasz rynek nie jest tym dotknięty ale generalnie nie znalazłem tam wiele postów opisujących jakieś usterki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ECU sie jeszcze "uczy" i przesadził z obniżaniem obrotów na postoju...?

Cos w tym jest. W niskich temperaturach zauwazylem, ze na trybie "I" zwlaszcza w przejsciu z P na R, obroty dosc mocno siadaja, ponizej 500 obr. Ale po chwili silnik wraca do wlasciwych. Po wymianie oleju i przegladzie problem sie nie powtorzyl. Nie zglaszalem tego w serwisie... Czekam na powtarzalnosc.

Zdarzylo mi sie dwa razy w FSBD, ze zgasl podczas jazdy podczas hamowania przed lewoskretem. Jakie bylo moje zdziwienie ... ;) okazalo sie, ze byl problem z paliwem i to latem. Dlatego moze to byc inny problem niz jakas powazna usterka silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do końca nie wiadomo jak to było z tym softem, ja odbierałem auto pod koniec lipca, byłem już wtedy uczulony na nowy soft, i powiedziano mi ze auto przeszło tzw serwis przed wydaniem i że ma najnowszy soft, następnie po ok miesiącu byłem w serwisie z jakąś pierdołą i powiedzieli ze znów jakaś aktualizacja wyszła i wtedy też wygrali inny soft wiec na początku przed wydaniem nie było aktualizacji, lub nie zmienili, albo jeszcze jedna aktualizacja wyszła... Reasumując sprawdziłem przy przeglądzie i soft jest zmieniony, miejmy nadzieję że nie będą już potrzebne dalsze ingerencje w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba normalne, że producent udoskonala swój produkt i wprowadza aktualizacje. W SBD też było ich kilka. A 2.0DIT przed wprowadzeniem go do Forestera jeździł wyłącznie na rynku japońskim, na paliwie 100 oktanowym, więc być może Japończycy zbyt optymistycznie podeszli do jakości paliw w USA i musieli aktualizować soft. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba normalne, że producent udoskonala swój produkt i wprowadza aktualizacje. W SBD też było ich kilka. A 2.0DIT przed wprowadzeniem go do Forestera jeździł wyłącznie na rynku japońskim, na paliwie 100 oktanowym, więc być może Japończycy zbyt optymistycznie podeszli do jakości paliw w USA i musieli aktualizować soft.

 

Zgadza sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka stron wcześniej wrócił wątek o LED-ach w miejscu halogenów - firmy OSRAM - i nadal czekamy na foto!!!

 

sam mam te z ASO montowane w skrzelach - ale w miejscu halogenów byłoby zapewne dużo więcej światła bo są ukierunkowane na wprost /na nie po skosie jak te w skrzelach/ ; ponadto mamy w XT takie fajne chromowane obwódki które dodatkow podkreślają to miesjce i rozświetlały by nieco wiecej światła - stąd zapytanie co sądzicie o takich produktach:

 

 

ŚWIATŁA LED DO JAZDY DZIENNEJ DRL + LED HALOGEN SUBARU TREZIA 2011

http://jafra.com.pl/swiatla-led-do-jazdy-dziennej-drl-led-halogen-subaru-trezia-2011-up-jafra-szczecin.html

czy w związku z tym że jest to też do Subaru - to pasowało by bez żadnych przeróbek??

 

 

ktoś na forum wspominał też że bez problemu pasują te oryginały z Mitsubishi ASX/Outlander 2012-2014

na ich stronie w akcesoriach są takie 2 w 1 w cenie ok 990zł

http://www.mitsubishi.lublin.pl/podstrona/771-swiatla-do-jazdy-dziennej-led

jak myslicie czy jest szansa że te również pasowały bez problemów?

Edytowane przez jozef1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam do Was pytanie o zawieszenie - w kazdym FXT jest tak zerojedynkowo? Mam wrazenie (zapewne mylne) ze testowy tak nie reagowal. Mam na mysli np. krotkich policjantow - auto na takich przeszkodach po prostu skacze. Podobnie krotkie, blisko rozmieszczone wyrwy w jezdni - FXT w takich miejscach buja przod tyl jak szalony, w srodku wrazenie nie jest specjalnie przyjemne...tez tak macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam do Was pytanie o zawieszenie - w kazdym FXT jest tak zerojedynkowo? Mam wrazenie (zapewne mylne) ze testowy tak nie reagowal. Mam na mysli np. krotkich policjantow - auto na takich przeszkodach po prostu skacze. Podobnie krotkie, blisko rozmieszczone wyrwy w jezdni - FXT w takich miejscach buja przod tyl jak szalony, w srodku wrazenie nie jest specjalnie przyjemne...tez tak macie?

Nie. Zdecydowanie nie zauważyłem takich atrakcji. Ciśnienie w kołach masz OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TTTM slw. Ja mam problem z szybą od kierowcy. przy opuszczaniu sama się zamyka.....i tak ze trzy razy muszę otwierać, zamykać, otwierać , zamykać. Zgłosiłem to na wczorajszym przeglądzie . ale nic z tym nie zrobili. Wymienili klocki za 6 stów...AAAAAAAAAAA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To skoro już rozwiewamy wątpliwości dotyczące różnych dziwnych rzeczy, to też mam jedno pytanie - czy u Was przedni podłokietnik też nie blokuje się w pozycji "wysuniętej" i wystarczy mocniej przycisnąć, żeby "pojechał" do tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...