piotrekd Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) Ja na spalanie tez nie narzekam bo nie wierzyłem producentowi w te 7l poza miastem. Tak tylko się czepiam bo niektórzy mogli się spodziewać że tak będzie. Edytowane 7 Stycznia 2015 przez piotrekd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 XT poza miastem to 8.5l! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekd Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 o te 8.5 też trzeba się starać ale da się osiągnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 o te 8.5 też trzeba się starać ale da się osiągnąć Zależy na jakich drogach - na krajowych trudniej, na powiatowych bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekd Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 a wyciągając średnią z powiatowych i krajowych ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Akurat nie wierzę w I-something a z jUeSAj gadżetów lubię tylko cole... A tak na poważnie to już ten świat tak jest zbudowany że "żyję w ..... gdzie każdy próbuje mnie zrobić w ch..a .........za Moją kase" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) Czepiacie sie spalania. Mi przy 160km/h spalił dziś, lekko pod górkę i z wiatrem w oczy , 16,4 średnie a mam tylko 150 km w benzynie. - ale przynajmniej szybciej byłem w domu;) Edytowane 7 Stycznia 2015 przez Lukasz123 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Czepiacie sie spalania. Mi przy 160km/h spalił dziś, lekko pod górkę i z wiatrem w oczy , 16,4 średnie a mam tylko 150 km w benzynie. - ale przynajmniej szybciej byłem w domu;) Na autostradzie, przy dość silnym wietrze i pod górke to mozliwe. Nap na A1 z Gdańska w stronę Warszawy. Ale tą wartość to miałem raczej w okolicach 180km/h na tempomacie. Musiało silnie wiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Czepiacie sie spalania. Mi przy 160km/h spalił dziś, lekko pod górkę i z wiatrem w oczy , 16,4 średnie a mam tylko 150 km w benzynie. - ale przynajmniej szybciej byłem w domu;) Na autostradzie, przy dość silnym wietrze i pod górke to mozliwe. Nap na A1 z Gdańska w stronę Warszawy. Ale tą wartość to miałem raczej w okolicach 180km/h na tempomacie. Musiało silnie wiać. No wialo dosyć...tempomacik tez był. Wiało, lało itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 7 Stycznia 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) Ja na spalanie tez nie narzekam bo nie wierzyłem producentowi w te 7l poza miastem Spalanie normatywne nie ma nic wspólengo z kwestią "wierzenia" proucentowi. Pomiar występuje w ścisle określonych warunkach na stanowisku pomiarowym. To czy sam cykl pomiaru jest realistyczny, czy też nie, to kwestia odpowiednich regulacji Unijnych. W przypadku cytowanego Forestera XT niejednokrotnie podczas jazdy miejskiej osiągam wyniki poniżej 10l ( no może nie przy aktualnych temperaturach ) , choć dane oficjalne to 11,2 Pozdrowienia Edytowane 7 Stycznia 2015 przez Dyrekcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Spalanie normatywne nie ma nic wspólengo z kwestią "wierzenia" proucentowi. Pomiar występuje w ścisle określonych warunkach na stanowisku pomiarowym. To czy sam cykl pomiaru jest realistyczny, czy też nie, to kwestia odpowiednich regulacji Unijnych. Czyli, że co? Przepraszam, ale nie łapię. Mają te pomiary jakiś delikatny styk z rzeczywistością, czy nie? Bo ich wyniki zwykle średnio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Mają taki, że wszyscy producenci wykonują je wg tej samej normy. A to już jest jakieś (mgliste) porównanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) nie maja prawie zadnego styku z rzeczywistoscia oprocz tego ze silnik pracuje . Wstawiaja samochod na rolki z max napompowanymi oponami w pomieszczeniu bez oporow zewnetrznych np powietrza , auto pracuje na najwyzszym mozliwym biegu przy mozliwie najnizszej predkosci i wychodzi ze xt na autostradzie pali 7l/100 a 2.0i 6l/100 Oczywiscie dotyczy to wszystkich producentow aut . Takie zycie. Zreszta jakby w prospekcie bylo napisane ze xt pali 15l/100 w cyklu miejskim to myslicie ze wiecej ludzi by go kupilo- niesadze Edytowane 7 Stycznia 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) Powiem tak na co dzień mam prawie taką samo trasą czyli mięska plus trochę poza max 70-80km/h min 20-30km/h. Trasa jest około 20km w jednej strony. Auto ma 10000km i średnie spalanie 9.6l! Jak najbardziej mi odpowiada! Spodziewałem się nawet trochę więcej. Mozeby było że bak by był 75l żeby dał zasięg 800-900km Edytowane 7 Stycznia 2015 przez T1sh0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiji Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 jade do firmy ( max 400m ) Teraz juz wiemy ze samochod po carficie to lepszy kasek niz ten od niemieckiego lekarza co tylko po bulki jezdzil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Mają taki, że wszyscy producenci wykonują je wg tej samej normy. A to już jest jakieś (mgliste) porównanie. Czyli ogólnie luz. Weźmy sobie zawsze dodajmy 2, czy tam 3 i wyjdzie akurat. A nie że później jakiś facet, podczas testu, z miną mędrca oświadcza, że znowu producent zaniżył spalanie. Przecież to z góry wiadomo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekd Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Spalanie normatywne nie ma nic wspólengo z kwestią "wierzenia" proucentowi. Pomiar występuje w ścisle określonych warunkach na stanowisku pomiarowym. To czy sam cykl pomiaru jest realistyczny, czy też nie, to kwestia odpowiednich regulacji Unijnych. Wiem ze jest procedura na pomiar. Dla jednych aut wygląda to w miarę realistycznie dla innych trochę mniej. Mi przy poprzednim aucie w mieście palił tyle co podaje producent a na trasie nawet mniej. ale tak jak pisałem wcześniej. Mi spalanie nie przeszkadza. tego się mniej więcej spodziewałem po tym samochodzie. "Procedura jest precyzyjnie określona: zgodnie z dyrektywą80/1268/EWG i rozporządzeniem 101ECE każdy samochód odbywa teoretycznie11-kilometrową rundę testową. W pierwszej części cyklu auto rozpędza się maksymalnie do szybkości 50 km/h, średnia wynosi 19 km/h, a pokonywany dystans to prawie 4 km. W drugiej części prędkość maksymalna wzrasta do120 km/h, średnia – do 63 km/h, a całkowity dystans to 7 km. Podczas trwającej łącznie 1180 sekund „podróży” samochód porusza się ze średnią prędkością 33,6 km/h. Nigdy gwałtownie nie przyspiesza, pedał gazu niejest wciskany w podłogę, unika się także gwałtowniejszego hamowania.Podobnie nierealistyczne są warunki, w jakich przeprowadza się badanie: w laboratorium panuje temperatura od 20 do 30 stopni Celsjusza, bak jest wypełniony do 90 procent pojemności, a wilgotność i ciśnienie powietrza są ściśle określone." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Mają taki, że wszyscy producenci wykonują je wg tej samej normy. A to już jest jakieś (mgliste) porównanie. Czyli ogólnie luz. Weźmy sobie zawsze dodajmy 2, czy tam 3 i wyjdzie akurat. A nie że później jakiś facet, podczas testu, z miną mędrca oświadcza, że znowu producent zaniżył spalanie. Przecież to z góry wiadomo. Wszyto zależy o kierowcy i pokonywanej trasy, z mojego doświadczenia średnie spalanie podawane przez producenta jest jak najbardziej zgodne z tym co mam (teraz z uwagi na lepsze drogi muszę odjąć litr) - sprawdzane w różnych samochodach. Spalanie w cyklu pozamiejskim to już loteria, ale do osiągnięcia. Warunkiem jest spokojna płynna jazda z dozwolonymi prędkościami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 A jaka jest "rzeczywistość" Panowie? Niech kazdy z Was zdefiniuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Dla mnie, również sprawdzone w bardzo wielu samochodach, rzeczywistość wygląda tak: to co jest podane w katalogu jako średnie - mam w jeździe zamiejskiej (bez autostrad) Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Dla mnie, również sprawdzone w bardzo wielu samochodach, rzeczywistość wygląda tak: to co jest podane w katalogu jako średnie - mam w jeździe zamiejskiej (bez autostrad) Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka U mnie "rzeczywistość" to 40-50km dojazdu do pracy (w godzinach rannych i wieczorem) w okolicach Wawy. Obecnie z uwagi na A2 nawet o litr mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_pl Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Spalanie normatywne nie ma nic wspólengo z kwestią "wierzenia" proucentowi. Pomiar występuje w ścisle określonych warunkach na stanowisku pomiarowym. To czy sam cykl pomiaru jest realistyczny, czy też nie, to kwestia odpowiednich regulacji Unijnych. Wiem ze jest procedura na pomiar. Dla jednych aut wygląda to w miarę realistycznie dla innych trochę mniej. Mi przy poprzednim aucie w mieście palił tyle co podaje producent a na trasie nawet mniej. ale tak jak pisałem wcześniej. Mi spalanie nie przeszkadza. tego się mniej więcej spodziewałem po tym samochodzie. "Procedura jest precyzyjnie określona: zgodnie z dyrektywą80/1268/EWG i rozporządzeniem 101ECE każdy samochód odbywa teoretycznie11-kilometrową rundę testową. W pierwszej części cyklu auto rozpędza się maksymalnie do szybkości 50 km/h, średnia wynosi 19 km/h, a pokonywany dystans to prawie 4 km. W drugiej części prędkość maksymalna wzrasta do120 km/h, średnia – do 63 km/h, a całkowity dystans to 7 km. Podczas trwającej łącznie 1180 sekund „podróży” samochód porusza się ze średnią prędkością 33,6 km/h. Nigdy gwałtownie nie przyspiesza, pedał gazu niejest wciskany w podłogę, unika się także gwałtowniejszego hamowania.Podobnie nierealistyczne są warunki, w jakich przeprowadza się badanie: w laboratorium panuje temperatura od 20 do 30 stopni Celsjusza, bak jest wypełniony do 90 procent pojemności, a wilgotność i ciśnienie powietrza są ściśle określone." Dodam jeszcze, że norma nie określa wszystkiego. Producent np odłącza alternator, o klimie nie wspomnę, wspomaganie kierownicy itp, zakłada specjalne opony i mocno je pompuje. Zaniżanie spalania było gdzieś wymieniane w prasie i sięga średnio 25%. BMW - 30%, Audi 28, Opel 27, Fiat 24, VW 23%. Toyota tylko 15%. Innymi słowy norma wg której dokonywane są pomiary jest do .py i kompletnie mija się z rzeczywistością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 No, czyli dla prawidłowego obliczenia średniego spalania należy do wartości tabelarycznych dodać 25%. I to zgadza się z tym co mam w rzeczywistości - co prawda u mnie wystarczy dodać 20%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 8 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 U mnie "rzeczywistość" to 40-50km dojazdu do pracy (w godzinach rannych i wieczorem) w okolicach Wawy. Obecnie z uwagi na A2 nawet o litr mniej. Ja odpalam w garażu, jadę do biura ~3km, temp. oleju osiąga aktualnie ~60st, gaszę i po pracy na odwrót. Aktualnie spalanie ~15,6l/100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 A u Mnie jak trochę "białego" spadło to osiągnąłem tyle co producent podaje jako średnie........... . . . . . . . . . tylko że przed wynikiem producenta była jeszcze 2 hahahaha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się