Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

1. Dopytałem w SIP, w dziale pytań do Dyrekcji i Dyrekcja ma inne zdanie niż Ty, indeks V na 18' i indeks H na 17' oba przy oponach zimowych

Widziałem i też dopytałem o to Dyrekcji,  bo jest to niezgodna z prawem interpretacja.

 

szkoda tylko, że wybiórczo zacytowałeś Dyrektywę i nie dodałeś o "okazjonalnym stosowaniu" bo to nie jest fair, cytować taki kawałek jaki Ci jest wygodny, a ten który nie potwierdza Twojej tezy, to już przemilczasz.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a nie lepiej poprostu zalozyc opony o rozmiarze i indeksie ktory jest podany na slupku  drzwi zamiast dociekac dlaczego subaru napisalo tak a nie inaczej - poprostu przyjac ta informacje bez zadnego ale i juz ?:) Tak na chlopski rozum jezli jest napis snow - przetlumacze: snieg znaczy ze opon o takich parametrach mozna uzywac w zimie. Tam gdzie nie ma napisu znow znaczy ze takich opon mozna uzywac i w lecie i w zimie bo inaczej bylby napis summer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

panowie a nie lepiej poprostu zalozyc opony o rozmiarze i indeksie ktory jest podany na slupku drzwi zamiast dociekac dlaczego subaru napisalo tak a nie inaczej - poprostu przyjac ta informacje bez zadnego ale i juz ?

Chodzi o to że opon 225/55R18 V jest jak na lekarstwo + poza tym zimówki z tak wysokim indeksem sa dość twarde i ich włąściwości jazdy śnieg/lód do wybitnych nie należą. W 18" wybór opon z indeskem H jest większy i sa generalnie bardziej zimowe. Poza tym jest pewnie duża liczba użytkowników którzy korzystają auta w cieżkich warunkach zimowych i potrzebuja opon typowo śniegowych które maja jeszcze niższe indeksy prędkości. Prawo odnosnie homologowania i używania pojazdów dopuszcza ich używania, a tu ktoś próbuje twierdzić ze jednak nie...................... :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej wiedzy (a przez kilkanaście lat siedziałem zawodowo w przepisach PRD i okolicznych) Lukass ma tu absolutną rację. Wg nomenklatury unijnej opony zimowe są "okazjonalnego stosowania" choćby i przez 10 m-cy w roku. Ale chyba to nie dziwne, skoro (wg tej samej unii) marchew to owoc, ślimak to ryba, a Polska nie ma dostępu do morza ;)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale chyba to nie dziwne, skoro (wg tej samej unii) marchew to owoc, ślimak to ryba, a Polska nie ma dostępu do morza
 

 

"Unia dotuje np. ryby, a we Francji jest dużo ślimaków, dlatego ślimaki "stały się" rybami śródlądowymi, dzięki lobbingowi Francuzów. Tak samo jest w przypadku Portugalii, gdzie wyrabia się dżemy z marchewek, a Unia dofinansowuje tylko dżemy owocowe, wobec tego trzeba przekwalifikować marchewkę na owoc, dlatego Portugalczycy otrzymują dotacje na marchewkę. Jeśli powołuje się komisję ds. nagięcia banana, to po to, aby dotowane były tylko banany z francuskich stref wpływów. Komisja określa specjalne wymogi odnośnie kształtu banana, które spełniają tylko gatunki rosnące właśnie na tych terytoriach, a pozostałe gatunki nie są w rozumieniu prawa UE wystarczająco dobrymi bananami i nie dotuje się ich. Żartowano, że banany z koncernu Chiqiuta lepiej sprzedawać jako jabłka. Pod tymi absurdalnymi przepisami, kryją się czyjeś interesy. Tak to funkcjonuje. "

 

http://wiadomosci.wp.pl/page,2,title,Komisja-Europejska-Polska-nie-ma-dostepu-do-morza,wid,13765595,wiadomosc.html

 

całe szczęście nikt - jak narazie -  nie ma tam interesu narodowego we wprowadzeniu "kwadratowych kół" :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że ta nieszczęsna wklejka z indeksem H  i oznaczeniem "SNOW" na 17' jest dobrym zagraniem ze strony producenta, zaleca w ten sposób, aby użytkownicy:

1. na śnieg - jednak stosowali koła 17'

2. indeks H przy tych kołach, to moim zdaniem w Forku XT, minimum rozsądku co do indeksu prędkości opony.

3. Jak ktoś chce, to niech sobie wkleja indeks niższy, tylko po co mu wtedy XT :) poza tym ryzykuje, że korzystając z właściwości auta nie raz tą prędkość przekroczy ryzykując życiem swoim, pasażerów i innych biorących udział w ruchu drogowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Polsce to ciezko przkroczyc to H ;) a jak juz przekracza sie ta predkosc to jest sie w oczach prawa i tak przestepca. Mysle, ze w razie wypadku przy 200 i tak zadne ubezpieczenie w Polsce nie przyzna odszkodowania. W Niemczej jest to fahrlässig (zaniedbanie) i zwalnia to ubezpieczalnie od obowiazku wyplacenia odszkodowania a prznajmniej czesciowego obciazenia. Jezeli chodzi o auto to pal szesc ale w wypadku inwalidztwa osob trzecich itp to moze uziemnic do konca zycia

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że ta nieszczęsna wklejka z indeksem H  i oznaczeniem "SNOW" na 17' jest dobrym zagraniem ze strony producenta, zaleca w ten sposób, aby użytkownicy:

1. na śnieg - jednak stosowali koła 17'

2. indeks H przy tych kołach, to moim zdaniem w Forku XT, minimum rozsądku co do indeksu prędkości opony.

3. Jak ktoś chce, to niech sobie wkleja indeks niższy, tylko po co mu wtedy XT :) poza tym ryzykuje, że korzystając z właściwości auta nie raz tą prędkość przekroczy ryzykując życiem swoim, pasażerów i innych biorących udział w ruchu drogowym.

Po części sie moge z Tobą zgodzić, ale

- indeks H będzie jak najbardziej OK dla Forka XT na zimę, ale zarówno przy 17" i 18", a ktoś niezgodnie z prawem wmawia że 18" moga byc tylko V

- ten indeks H i rozsądek to od punktu widzenia - do auta użytkowanego na autostradach i nizinach, głownie po odśnieżonych drogach i okazjonalnie po śniegu tak, lae ktoś kto mieszka w górach i często porusza się po np lodzie to rozsądnie moze wybrac oponę typow lodowo/sniegową z niskim indeksem prędkosci. Przewaga opony typu nordyckiego nad kontynentalna zimówką jest kolosalna - szczególnie na lodzie.

- rozsądek to takie korzystanie z auta na jakie aktualny setup akurat pozwala - nwet indeks Q zapewnia prędkośc max zdecydowanie powyżej tej dopuszczalne w PL ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie w 100%. Oponę zimową z H a nie niższym indeksem wybrałem tylko z uwagi na znaczne przebiegi autostradowe i nie chodzi o ro, że chcę jeździć powyżej 160, lecz o większą podatność nordyckich opon na zużycie w warunkach niedostatku mrozu lub nadmiaru mocy :).

 

Dodam, że opona z avatara jest formalnie zimówką, jeżdżę na niej latem i ma indeks Q. Choć to nie subaru, to auto jest szybsze niż 160. I formalnie to ok. A zimą mam tam zimowki z indeksem H, bo jeżdżę autostradami, a nie polnymi drogami jak latem.

Edytowane przez Alfik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też będę celował w oponę z H, jednak FXT nie jest stworzony do bardzo szybkiej jazdy (jak każdy SUV) powyżej 150 kmh robi się głośno i mało przyjemnie. Moc wykorzystuję do sprawnego przyspieszania a nie do bicia rekordów prędkości. Bardziej mnie interesuje jaką opcję wybieracie : taśma ,puszka, czy nowe czujniki? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupuje czujniki, w końcu to wydatek na ileś lat, a ta taśma to jest poniżej krytyki, w aucie za 150 tys  - rozumiem starego golfa na wsi do jeżdżenia do sklepu po jabole czy na dyskotekę :)

jednak w hameryce jest jeszcze większe buractwo niż u nas  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ich nie trzeba za każdym razem programować w ASO (tylko za pierwszym jak rozumiem), potem "każdy" gumiarz, który się dostosuje do nowej unijnej rzeczywistości - bo dotyczy to wszystkich nowych aut z TPMS - będzie musiał mieć stosowną aparaturę w warsztacie, inaczej co roku będzie tracił klientów z nowymi autami,

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie z tymi czujnikami to jest trochę niewiadoma - wchodzi to teraz i nie bardzo nawet producenci czujników i urzadzeń to ogarniają do końca.

Z tego co padło już w tym wątku to w Subaru można zaprogramowac tylko 4 czujniki OE - co oznacza ze zmiana kół wymaga wizyty w ASO.

Uniwersalne czujniki programuje sie klonując te OE i komputer w aucie myśli że to dalej te same koła - czyli teoretycznie nie ma potrzeby ponownego podłaczenia pod kompa.

Jak to bedzie wyglądało w praktyce to sie zaraz okaże. Niektóre serwisy ogumienia powoli kupują uniwersalne czujniki i kompy do klonowania, ale ten proces dopiero trwa + na bazie nowości cena urzadzeń chwilowo jest lekko nieadekwatna do stosunkowej prostoty. Myśle ze za rok dwa jak unormuja sie ceny i bedzie widać które urządzenia sie sprawdzają a które nie to sporo gumiarzy kupi ten sprzet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W subaru system rospoznaje tylko 4 czujniki, i przy dwoch zestawach kol (lato/zima) trzeba przeprogamowywac komputer po kazdej zmianie. Ja sobie kupilem urzadzenie ktore pozwala mi kodowac komputer zeby nie wywalalo swiatelka TPMS. Ale ASO musi nowe czujniki "obudzic", i dopiero pozniej mozna programowac... Jest to uciazliwe.  Dodam jeszcze ze w naszym 2007 OBK wentyle fabryczne byly aluminiowe, i w przypadku metalowych nakretek, zapiekaja sie/rdzewieja, a przy odkrecaniu urywaja sie.  Generalnie, problematyczny system...

tego sie wlasnie obawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W subaru system rospoznaje tylko 4 czujniki, i przy dwoch zestawach kol (lato/zima) trzeba przeprogamowywac komputer po kazdej zmianie. Ja sobie kupilem urzadzenie ktore pozwala mi kodowac komputer zeby nie wywalalo swiatelka TPMS. Ale ASO musi nowe czujniki "obudzic", i dopiero pozniej mozna programowac... Jest to uciazliwe.  Dodam jeszcze ze w naszym 2007 OBK wentyle fabryczne byly aluminiowe, i w przypadku metalowych nakretek, zapiekaja sie/rdzewieja, a przy odkrecaniu urywaja sie.  Generalnie, problematyczny system...

tego sie wlasnie obawiam

 

 

raju - a to w końcu ASO Subaru - napisał wyraźnie w pytaniach do Dyrekcji, potrzebny jest aparat diagnostyczny do TPMS i wiedza jak zrobić reset, więc wychodzi na to, że każdy porządny gumiarz da sobie radę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wilkor Sorki w takim razie. Przegapiłem. :blush:

 

 

Panie i Panowie, bardzo długi wątek o nowym foresterze więc wybaczcie, mogłem przeoczyć. Czy ktoś z Was montował w nowym foresterze XT takiego grilla? Chętnie zobaczę jak to wygląda. Dziękuję.

 

attachicon.gifZrzut ekranu 2014-09-17 o 11.42.05.png

 

Wpisz w googlach: "2015 forester sport grill" -> grafika. Wyskakuje sporo zdjęć, w różnych kolorach nadwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...