Izotom Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Proponuję, przy zabawie w terenie albo trudnych podjazdach, używać też trybu #S w manualu z wyłączoną kontrolą trakcji. S# to nie jest najlepszy wybór do jazdy w terenie ponieważ przyblokowuje i dohamowuje koła podczas ewentualnego ich poślizgu. Osobiście tego doświadczyłem na kilku próbach podczas Plejad a w szczególności podczas podjazdów pod stok narciarski na czas. Silnik dławił się i prawie musiałem się zatrzymać dopóki komputer nie zrozumiał, że to fałszywy alarm i nic się z kołami nie dzieje specjalnego. Kontrola trakcji oczywiście OFF. Zgłosiłem ten problem Dyrekcji zaraz po jednej z prób. Reakcja była taka poparta słowami: "zapomniałem powiedzieć na szkoleniu żeby nie używać trybu S# w terenie tylko S" Mam inne doświadczenia z trybem #S w manualu i wyłączoną trakcji. Przy podjazdach wrzucam 1 i gaz. Na śniegu, piachu czy błocie nie zauważyłem tego co opisujesz. Teoretycznie tryb #S jest najbardziej spuszczony ze smyczy Testowane na zmienię z X-Mode na Subariadach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobBob Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2015 T1sh0 ok dzięki za info No i znowu hamulce stukają z przodu! Jestem umówiony na przysly piątek. Sent from my iPad using Tapatalk Jest Piątek wieczór, co powiedzieli w serwisie???To samo czyli coś z klockami i jak na razie jest ok! Na jak długo to nie wiem. Mam nadzieje że nie muszę się umawiać trzeci raz na ten sam problem. Gdyby tak to proszylbym o wymiany klocków albo sam nie wiem.....Jakieś rady??? T1sh0 ok dzięki za info No i znowu hamulce stukają z przodu! Jestem umówiony na przysly piątek. Sent from my iPad using Tapatalk Jest Piątek wieczór, co powiedzieli w serwisie???To samo czyli coś z klockami i jak na razie jest ok! Na jak długo to nie wiem. Mam nadzieje że nie muszę się umawiać trzeci raz na ten sam problem. Gdyby tak to proszylbym o wymiany klocków albo sam nie wiem.....Jakieś rady??? T1sh0 ok dzięki za info No i znowu hamulce stukają z przodu! Jestem umówiony na przysly piątek. Sent from my iPad using Tapatalk Jest Piątek wieczór, co powiedzieli w serwisie???To samo czyli coś z klockami i jak na razie jest ok! Na jak długo to nie wiem. Mam nadzieje że nie muszę się umawiać trzeci raz na ten sam problem. Gdyby tak to proszylbym o wymiany klocków albo sam nie wiem.....Jakieś rady??? Sorry za potrójne okno ale tablet zamula i za nim odmulil to trzy razy "cytuj" pyknolem :-SS Co co do klocków to następnym razem może faktycznie niech wymienia, choć nie wiem czy tarcze też nie są przyczyną stukania, może są zwichrowane??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Nie wiem co jest nie tak ale nowy samochód nie powiniennem mieć taki problem po przejechaniu 20tyś.km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Wklejam to a propos silnika 2,5 i niemocy 2.0 SBD: http://www.subaru.com.au/forester/specs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Wklejam to a propos silnika 2,5 i niemocy 2.0 SBD: http://www.subaru.com.au/forester/specs Szkoda, że nie ma 2.5 w manualu - tak dla porównania. Ciekawe też, że XT ma tam do 100 7,9sek a nie 7,5 jak w EU - inaczej mierzą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobBob Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Nie wiem co jest nie tak ale nowy samochód nie powiniennem mieć taki problem po przejechaniu 20tyś.km Zdecydowanie tak, mimo wszystko mam nadzieję że teraz pozostanie przyjemna bezusterkowa eksploatacja :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) Szkoda, że nie ma 2.5 w manualu - tak dla porównania. Ciekawe też, że XT ma tam do 100 7,9sek a nie 7,5 jak w EU - inaczej mierzą? dokladnie u nich forek 2.0i w manualu ma 9.2s do 100km/h u nas ma powyzej 10 Czyzby inne przelozenia w skrzyni??? Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Tak jak ktoś napisał,osiągi na poziomie 10s do setki ,czy ponad 10 to osiągi sprzed dekady.I w takiej marce z takim rodowodem to zwyczajny OBCIACH.I nie chodzi o żadne wyścigi spod świateł ,chodzi o bezpieczną jazdę , o komfort wyprzedzania załadowanym na rodzinny wyjazd autem,o postrzeganie marki i parę innych.Generalnie to po prostu niedopuszczalne ,żeby taka marka tak jezdziła (np diesel z automatem).To powinna być jedna wersja na samym dole dla mamy po mieście ,żeby zawieżść dzieci do szkoly ,a i tak bym się zastanawiał czy powinna taka być w tej marce 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 @madox jak nie umiesz bezpiecznie jeździć autem z takimi osiągami kup Ferrari. Nie wiem czy ktoś już to napisał dobitnie ale uciążliwy jesteś, tych bredni nie da się czytać. Idź reperować swoje ego gdzie indziej. Niestety nie umiem znaleźć na Forum opcji ignoruj i muszę oglądać te wypociny... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Masakra. Nowe CR-V(2.0) ma do setki 10 sekund, większość jeżdżących u nas XC60 ze 163 konnym dieslem też co za złomy(chyba że te z rabatem 20% to już są super) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Masakra. Nowe CR-V(2.0) ma do setki 10 sekund, większość jeżdżących u nas XC60 ze 163 konnym dieslem też co za złomy(chyba że te z rabatem 20% to już są super) Takie czasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Rav 4 też 10sek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Dlatego właśnie takie nie powinno być Subaru.Ponad 150tys za auta jeżdżące ,jak ktoś napisał w innym wątku ,gorzej niż trzycylindrowa fiesta 1.0 to jest jakaś masakra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Ale to wynik z przed dekady wiec Volvo nie powinno byc na rynku ... Toyota powinna rozdawać z dopłatami dla rolników. A madox nie powinien tego widzieć Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Ale to ciekawe, że xc60 2.0 turbo ma podobną moc i moment do XT, waży 150kg więcej i obiecuje lepszy czas do 100. Podobnie x3. Wiem, znacznie drożej, ale dlaczego są te różnice - czy to prawdziwość pomiarów czy CVT tak kradnie moc.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Patrze w specyfikacje XC60 i nie widzę aby lepsze osiągi miało do 100 od XT i pokazuje mi tylko FWD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 dlaczego są te różnice - czy to prawdziwość pomiarów czy CVT tak kradnie moc.? Uważam, że tak CVT - jako skrzynia z konwerterem momentu obrotowego w postaci sprzęgła wiskotycznego niestety osłabia dynamikę auta co jest bardzo widoczne w słabszych wersjach silnikowych. W XT nie mamy wersji z manualem, więc nie ma porównania jednak to prawa fizyki i nie ma tu wyjątków. Silniejszy silnik radzi sobie z CVT lepiej jednak prawa fizyki się nie zmieniają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) Ooops, przepraszam, nie zauważyłem, że 2.0 w XC60 jest FWD, a dopiero 2.5 254 konie to AWD, ale obiecują odpowiednio 7,1 i 7,2 do 100. Co do CVT, to konwerter nie jest sprzęgłem wiskotycznym, lecz hydraulicznym przetwornikiem momentu, zresztą blokowanym na sztywno po ruszeniu. Zaś napęd SAWD przy tym automacie, to nie sprzęgło wiskotyczne, tylko mokre sprzęgło wielopłytkowe. Natomiast ciekaw jestem, ile energii pożerają straty w samej przekładni CVT - tarcie łańcucha o koła stożkowe. Bo to na pewno działa tak, że jest zysk sprawności całego układu na idealnym dopasowaniu obrotów przez CVT kosztem strat na samej przekładni - niewątpliwie mniej sprawnej od zwykłych kół zębatych. Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez Alfik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Tak jak ktoś napisał,osiągi na poziomie 10s do setki ,czy ponad 10 to osiągi sprzed dekady.I w takiej marce z takim rodowodem to zwyczajny OBCIACH.I nie chodzi o żadne wyścigi spod świateł ,chodzi o bezpieczną jazdę , o komfort wyprzedzania załadowanym na rodzinny wyjazd autem,o postrzeganie marki i parę innych.Generalnie to po prostu niedopuszczalne ,żeby taka marka tak jezdziła (np diesel z automatem).To powinna być jedna wersja na samym dole dla mamy po mieście ,żeby zawieżść dzieci do szkoly ,a i tak bym się zastanawiał czy powinna taka być w tej marce konkurencja w postaci crv , rav4, cx5 z wolnossacymi silnikami 2.0 maj takie same osiagi jak forek. Jezeli szukasz czegos szybszego i tak xt oferuje nalepszy stosunek ceny do mocy/osiagow. To ze marka ma rajdowy rodowod nie znaczy ze musi produkowac auta ktore maja osiagi na poziomie hot hatchy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 To ze marka ma rajdowy rodowod nie znaczy ze musi produkowac auta ktore maja osiagi na poziomie hot hatchy . Subaru ma dwie twarze - Imprezy STI i wolnossących kombi 4x4 wożących rodziny po zaśnieżonych wsiach. I dla mnie ta druga twarz - praktyczności bez zadęcia, ma dużą wartość. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ape Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Niestety nie umiem znaleźć na Forum opcji ignoruj i muszę oglądać te wypociny... Twój profil -> Zarządzaj ignorowanymi -> Dodaj nowego użytkownika do listy Nie ma za co 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Niestety nie umiem znaleźć na Forum opcji ignoruj i muszę oglądać te wypociny... Twój profil -> Zarządzaj ignorowanymi -> Dodaj nowego użytkownika do listy Nie ma za co ps. ale skoro już wróciły strzałki, to może da się ignorować posty z minusami? tylko strzałek nie widać na wersjach mobilnych... sorry za OT @Karas i Alfik - kwintesencja, ale wałkowaliśmy to już w tym temacie tyle razy, że aż dziwię się że się komuś chce palców strzępić. Jak będziemy dalej karmić trolla to sobie nie pójdzie ps. Ja odkąd mam Forka z wolnym ssakiem zacząłem jeździć przepisowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Ja mam w garażu forki 2 - FXT i wolnegossaka 2.0 . Na codzień jeżdże FXT - ten drugi to żonowóz. Czasem jednak zdarza mi się nim jeździć i nie ukrywam że trudno mi się przestawić wsiadając do wolnego ssaka ale mimo wszystko uważam że do jazdy w mieście jest wystarczająco żwawy, a nawet ciut więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Subaru ma dwie twarze - Imprezy STI i wolnossących kombi 4x4 wożących rodziny po zaśnieżonych wsiach. I dla mnie ta druga twarz - praktyczności bez zadęcia, ma dużą wartość. ta druga twarz to typowe Subaru patrząc na wielkość sprzedaży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 dopiero 2.5 254 konie to AWD, ale obiecują odpowiednio 7,1 i 7,2 do 100 Subaru jest znane z tego, że dla prawie wszystkich wersji podaje wartości przyspieszenia do 100 z pewnym zapasem. Juz wcześniej w tym wątku były cytowane pomiary dla XT na poziomie 7 sekund. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się