Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

Ceny biorą z katalogu. Rok temu braliśmy do rodziny Q5 3.2 TFSI

 

 

Izotom a jakie ten silnik ma spalanie w praktyce? 

 

Na trasie około 1 litra więcej jak FXT. Ale jak się depnie powyżej 160 km/h ale nie więcej jak 190 km/h to w granicach 14-15. Na mieście 13-16 to zależy od korków i czy z systemem Start-Stop czy bez. Generalnie tragedii nie ma ale moc 272 KM momentu 420 Nm - jeśli dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zaglądałem do Mercedesa, tam konfigurowaliśmy GLC. powiem tak, jeśli barierę cenową jest 160 tys faktycznie na nówkę nie ma co liczyć. Natomiast już za 200 tys będzie sensownie wyposażona wersja, z 4 Matic, pakietem Offroad techniczny, komfortowe fotele i obowiązkowo u mnie szyberdach.

Mówię o wersji benzyna 210 KM.

I tak przypuszczam wygląda u konkurencji Audi i BMW. Trzeba liczyć około 200 tys.

Wysłano z Xperia Z3

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czego się spodziewacie po autach segmentu premium? Ze będa w cenie aut klasy sredniej jak Subaru czy Skoda? :)

Nie, absolutnie. Dyskusja dotyczy postawionej tezy, że możliwe jest kupno q5 czy x3 w cenie zbliżonej do FXT, negocjując rabaty :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mi się nie udało. Porównywalnie do comforta wychodziło min 50 kPLN + :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

ale comfort do platinum to tez pare zloty ch prawda? ;) a juz od 160 paru do 190 to tez tragedii nie ma, zgadza się? :)
Tak dokładnie, zgadzam się.

Tak jak pisałem wcześniej za te 190 kpln jest już Suv premium, z porządnym napędem AWD, podobnej mocy, z przyzwoitym wyposażeniem.

Co nie zmienia faktu, że XT to bardzo fajne, szybkie, dzielne w terenie auto, przez to mega uniwersalne.

Muszę przyznać, że oboje z żoną bardzo jesteśmy z naszego Forka zadowoleni.

 

Wysłano z Xperia Z3

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mi się nie udało. Porównywalnie do comforta wychodziło min 50 kPLN + :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

ale comfort do platinum to tez pare zloty ch prawda? ;) a juz od 160 paru do 190 to tez tragedii nie ma, zgadza się? :)
Nie porównywałem platyny, z założenia żona nie chciała skóry, na dziurze w dachu jej w ogóle nie zależało. Ale biorąc pod uwagę, że porównywalne wyposażeniem z comfortem wychodziły min 180, to obawiam sie, że dokładając tapicerkę, dach, keyless i navi przybyłoby zdecydowanie więcej niż 10 kPLN :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czego się spodziewacie po autach segmentu premium? Ze będa w cenie aut klasy sredniej jak Subaru czy Skoda? :)

 

Wszystko fajnie ale co w takim np q5 czy x3 jest takiego premium (oprócz ceny)? Znaczek? :)

Jeżeli to jest standard na poziomie a5, to naprawdę mój forek nie ma się czego wstydzić, a co dopiero zachwalana tutaj często wersja MY16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wszystko fajnie ale co w takim np q5 czy x3 jest takiego premium (oprócz ceny)? Znaczek?

 

tak w skrócie:

 

 

Fakt FXT w wersji Platinum ma wszystko co trzeba, oprócz wyciszenia, lepszych materiałów, oświetlenia i ogólnej kultury wykończeniowej - patrz położenie uszczelek, gołe śruby montażowe, goły mechanizm szyberdachu, kultowa szmata, łączenia plastików o ich jakości w niektórych miejscach nie wspomne
i cos by sie jeszcze pewnie znalazlo. Subaru to niezły napęd i fajne osiagi w wersji xt ale do premium  jezeli chodzi o komfort podrozowania to tym samochodom jednak troche brakuje. Przejedz sie q5 autostrada z predkoscia np 180km/h a pozniej Subarakiem to bedziesz wiedzial ocb.

do tego dochodzi możliwosc konfiguracji auta pod siebie co w Subarkach nie istnieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z q5 zbyt dużej styczności nie miałem, ale a5 znam dobrze i rewelacji jeśli chodzi o wykończenie nie ma. W środku jakoś tak bardzo plastikowo, i spasowanie materiałów też takie sobie, czasem skrzypnie tu, czasem tam.

Piszę to trochę z żalem, bo mam sentyment to tej marki, i nie podoba mi się w jakim kierunku zmierza.

 

Ułożenie uszczelek, czy kultowa szmatka (o której pewnie nie dowiedziałbym się gdyby nie to forum) itd, nie wpływa raczej na komfort podróżowania.

Naprawdę zamiast cieszyć się jazdą samochodem, oglądacie pod lupą każdy jego szczegół? 

 

Pomijam argument o prędkości 180+, bo po pierwsze nie mam dostępu do q5 aby to potwierdzić, a po drugie, znakomita większość kierowców FXT, q5 czy x3 i tak nie porusza się z takimi prędkościami, albo robi to sporadycznie.

 

Co do konfiguracji pod siebie, to generalnie w japońskich markach jakoś to słabo wygląda.

Edytowane przez grzse124
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wszystko fajnie ale co w takim np q5 czy x3 jest takiego premium (oprócz ceny)? Znaczek?

tak w skrócie:

Fakt FXT w wersji Platinum ma wszystko co trzeba, oprócz wyciszenia, lepszych materiałów, oświetlenia i ogólnej kultury wykończeniowej - patrz położenie uszczelek, gołe śruby montażowe, goły mechanizm szyberdachu, kultowa szmata, łączenia plastików o ich jakości w niektórych miejscach nie wspomne

i cos by sie jeszcze pewnie znalazlo. Subaru to niezły napęd i fajne osiagi w wersji xt ale do premium jezeli chodzi o komfort podrozowania to tym samochodom jednak troche brakuje. Przejedz sie q5 autostrada z predkoscia np 180km/h a pozniej Subarakiem to bedziesz wiedzial ocb.

 

do tego dochodzi możliwosc konfiguracji auta pod siebie co w Subarkach nie istnieje

 

Wszystko fajnie ale co w takim np q5 czy x3 jest takiego premium (oprócz ceny)? Znaczek?

tak w skrócie:

Fakt FXT w wersji Platinum ma wszystko co trzeba, oprócz wyciszenia, lepszych materiałów, oświetlenia i ogólnej kultury wykończeniowej - patrz położenie uszczelek, gołe śruby montażowe, goły mechanizm szyberdachu, kultowa szmata, łączenia plastików o ich jakości w niektórych miejscach nie wspomne

i cos by sie jeszcze pewnie znalazlo. Subaru to niezły napęd i fajne osiagi w wersji xt ale do premium jezeli chodzi o komfort podrozowania to tym samochodom jednak troche brakuje. Przejedz sie q5 autostrada z predkoscia np 180km/h a pozniej Subarakiem to bedziesz wiedzial ocb.

 

do tego dochodzi możliwosc konfiguracji auta pod siebie co w Subarkach nie istnieje

Hmm ale o co chodzi. Ja k to sprawdzic. Tylko w niemczech mozna powyzej 140. Baa tylko w polsce mozna 140 w reszcie jest 130. Kto testuje auta na polski rynek w niemczech?¿?? Hhhmmm. Ostatnuo jechalem do Jastarni i 130 licznikowe bylo bardzo dobrze. Obroty na poziomie 2100 rpm i w miare cicho. Spalanie 9 z groszem. Q 5 ma przewage ale uzuwane. Inaczej nie ma dyskusji. Sprobujcie wybrac auto do 120 tys. Zaszalejcie i dolozcie max 30-40. Mowa o nowym. Co mozna kupic o zakladanych parametrach???

Hmm ale o co chodzi. Ja k to sprawdzic. Tylko w niemczech mozna powyzej 140. Baa tylko w polsce mozna 140 w reszcie jest 130. Kto testuje auta na polski rynek w niemczech?¿?? Hhhmmm. Ostatnuo jechalem do Jastarni i 130 licznikowe bylo bardzo dobrze. Obroty na poziomie 2100 rpm i w miare cicho. Spalanie 9 z groszem. Q 5 ma przewage ale uzuwane. Inaczej nie ma dyskusji. Sprobujcie wybrac auto do 120 tys. Zaszalejcie i dolozcie max 30-40. Mowa o nowym. Co mozna kupic o zakladanych parametrach???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a juz od 160 paru do 190 to tez tragedii nie ma, zgadza się? :)

 

tak samo jak między 190 a 220 :)

To drugie jet bliżej prawdy za Q5 2.0T z wyposażeniem odpowiadającym Platinium.


 

 

Hmm ale o co chodzi. Ja k to sprawdzic.

 

wystarczy się przejechać. :)

 

 

Q5 i XT to kompletnie inne auta bo.... do innej grupy odbiorców są przygotowane.  Q5 to typowa niemiecka bulwarówka z lekko podniesionym zawiasem. XT to mała terenówka ze wszystkimi plusami i minusami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Q5 i XT to kompletnie inne auta bo.... do innej grupy odbiorców są przygotowane. 
 

Nie zgodzę się z tym. Często te modele konkurują o tego samego klienta.

Nawet cena audi przy ich korzystnym finansowaniu jest do zaakceptowania.

Myślę że często przy wyborze grają role przywiązanie do jakiejś marki, czy kwestie wizerunkowe, rzadziej zapewne rzeczywiste możliwości terenowe itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Q5 i XT to kompletnie inne auta bo.... do innej grupy odbiorców są przygotowane.

Nie zgodzę się z tym. Często te modele konkurują o tego samego klienta.

Nawet cena audi przy ich korzystnym finansowaniu jest do zaakceptowania.

Myślę że często przy wyborze grają role przywiązanie do jakiejś marki, czy kwestie wizerunkowe, rzadziej zapewne rzeczywiste możliwości terenowe itp...

100% racji. Najlepszym dowodem na to jest prowadzona właśnie przez nas dyskusja. Finansowania (i pakietów serwisowych) w Subaru brakuje. Tu konkurencja robi to bezdyskusyjnie lepiej i znacznie łagodzi skutki wyższej ceny.

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

i cos by sie jeszcze pewnie znalazlo. Subaru to niezły napęd i fajne osiagi w wersji xt ale do premium  jezeli chodzi o komfort podrozowania to tym samochodom jednak troche brakuje. Przejedz sie q5 autostrada z predkoscia np 180km/h a pozniej Subarakiem to bedziesz wiedzial ocb.
 

 

Wiem o co chodzi ale wielkiej różnicy nie widziałem, a właściwie nie słyszałem. I to mnie zaskoczyło biorąc pod uwagę, że Q5 to ponoć klasa premium. Poza tym wnętrze całkowicie nie przygotowane do podróży z większym bagażem. Na tylnych siedzeniach w FXT nieporównywalnie więcej miejsca niż w Q5. Hałas na podobnym poziomie. Obsługa tego co nazywamy multimediami w Q5 z panelu środkowego, mnogość przycisków do których obsługi musimy opuścić wzrok w dół, nie przekonuje mnie. Konfiguracja wnętrza w FXT jest prostsza i przejrzysta. Q5 za cenę większą jak 200 tys zł to szczyt rozrzutności. Ale bogatemu wolno  ;)  :) W naszym Q5 fajny jest silnik 3,2 TFSI robi robotę do pierwszej setki  :rolleyes:


 

 

Q5 i XT to kompletnie inne auta bo.... do innej grupy odbiorców są przygotowane.


Nie zgodzę się z tym. Często te modele konkurują o tego samego klienta.
Nawet cena audi przy ich korzystnym finansowaniu jest do zaakceptowania.
Myślę że często przy wyborze grają role przywiązanie do jakiejś marki, czy kwestie wizerunkowe, rzadziej zapewne rzeczywiste możliwości terenowe itp...
100% racji. Najlepszym dowodem na to jest prowadzona właśnie przez nas dyskusja. Finansowania (i pakietów serwisowych) w Subaru brakuje. Tu konkurencja robi to bezdyskusyjnie lepiej i znacznie łagodzi skutki wyższej ceny.


Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

 

Niestety połowa spraw oferowanych w ramach finansowania i serwisu to ściema: dostaliśmy w ofercie leasingu bezpłatne przeglądy. Niestety z powodu "systemu" jeszcze płacimy bo "w systemie" nie ma informacji pomimo zapisu w ofercie załączonej do umowy. W umowie nie ma słowa na ten temat. Leasing 103% nie jest dla wszystkich bo musisz wpłacić większą pierwszą wpłatę niż przy "normalnym" leasingu. Generalnie reklama reklamą i racja jest i tak po ich stronie ;)  Przestałem ufać dużym, bezdusznym, systemowym sieciom sprzedaży aut. Przeciętny Kowalski ginie w ich wnętrznościach. Bliski znajomy pracuje u jednego z nich i generalnie klient jest na końcu zainteresowania dealera. Mam nadzieję, że polityka SIP nie będzie szła w tym kierunku. Mam nadzieję, że będzie można załatwiać sprawy twarzą w twarz, a nie twarzą w komputer :) Cieszę się, że Subaru jest dedykowane dla konkretnych ludzi, a nie dla potrzeby zwiększenia sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszym Q5 fajny jest silnik 3,2 TFSI robi robotę do pierwszej setki

 

3.0 TFSI albo 3.2 FSI :rolleyes:

W nowej A4 wprowadzono system quattro ultra i nie jest to już permanentny napęd oparty o Torsena. W Q5 także wprowadzą. Warto sie zapoznać, żeby później nie być rozczarowanym ;)

Ale jest podobno hiper-inteligentny i super-antycypacyjny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do testowania aut w Polsce przy predkosciach 180km/h w teorii macie racje ze nie wolno ale praktyka wyglada całkowicie inaczej. Czesto gesto latam a4 wrocław-brzesko i własnie auta segmentnu premium audi(serii q) czy bmw(serii x) są włodarzami lewego pasa mijajac mnie jadacego ze stała 140km/h jakbym stał w miejscu. ( dotyczy to takze agresywnych kierowców Skód :) ) Może w waszych rejonach kierowcy takich  aut jezdza inaczej. Nie wiem jak wygląda sytuacja w nowych modelach my16 -może się cos zmieniło. Ale Subaru serii my14 to puszeczki bez wytłumienia w których jest po prosto głosno przy wyzszych predkosciach gdzie autach segmentu premium siedzisz , płyniesz tą autostradą i nawet nie wiesz z jaka predkoscia jedziesz. Jakosci wykonczenia wnetrza nawet nie ma co porównywac. Jeżeli w my16 Subaru wzielo sie do roboty i poprawiło  wnetrze i wyciszenie wtedy może i XT jest w stanie konkurowac z klasą premium. Jezli chodzi o modele my14 nie miał szans. IMO Subaru to nie auto klasy premium i nie wiem dlaczego w Polsce ludzie tak sądzą


 

 

Q5 i XT to kompletnie inne auta bo.... do innej grupy odbiorców są przygotowane. Q5 to typowa niemiecka bulwarówka z lekko podniesionym zawiasem. XT to mała terenówka ze wszystkimi plusami i minusami.

również tak sądze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wszystko jest kwestią odbiorcy a bardziej zasobności portfela. Jeżeli ktoś chce dopłacić do Q5 50k pln to dopłaca.

Zgadza się, za markę premium trzeba dołożyć premium.

Dlatego mam nadzieje że Subaru nie pójdzie w tym kierunku.

 

 

 

jakosci wykonczenia wnetrza nawet nie ma co porównywac
 

tiaaa... legendarna jakość wykonania i wyposażenia :) Jak bym nie widział i nie jeździł to może bym uwierzył, chyba że mówimy o audi z przed paru ładnych lat....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z Mazur ze spotkania rodzin z klasy mojej córki (taka szkolna wycieczka z rodzicami). 1/3 samochodów rodziców to BMW, ale poza moim forkiem jest jeszcze jeden nowy forester XT. Na szczęście tym razem ja pojechałem Ssangyongiem - dzięki temu miałem kable rozruchowe i ten forek mógł wrócić do domu, bo mu siadł akumulator :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

bo mu siadł akumulator

 podobno problemu z aku to mit ;)
W tym przypadku zapewne była zostawiona na dwa dni lampka w środku. Jednak inne auta (np. Skoda) potrafią po jakimś czasie same wyłączyć oświetlenie wnętrza. Ta lampka to tylko teoria właściciela - sam przechodziłem wieczorem koło tego forka i lampki nie widziałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...