beren Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Te dane ze spalania to pochodzą z komputera? Na ile są dokładne? Biorąc pod uwagę wyniki spalania które podaje Woszkowaty to sa tylko ciut większe od wersji wolnossącej a on w terenie nie jechał. Wpływ ma skrzynia? Wydają się nierealnie cudowne te wyniki, mój ma wiele wyższe ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Wydają się nierealnie cudowne te wyniki, mój ma wiele wyższe ;p Z biegiem lat jednak samochody stają się bardziej "efektywne". Moje Legacy z 1997r. (122km) paliło więcej niż 170-konny Forek S-turbo czy 160konna Impreza Hawkeye. Wielokrotnie też porównywano na forum spalanie wersji wolnossących i turbo z wnioskiem, że tak naprawdę argument "wyższego spalania" w codziennej jeździe wersją turbo nieistnieje - różnica 1-1,5l/100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 (edytowane) Z biegiem lat jednak samochody stają się bardziej "efektywne". Moje Legacy z 1997r. (122km) paliło więcej niż 170-konny Forek S-turbo czy 160konna Impreza Hawkeye. To się zgadza, ale kolega Woszkowaty też ma nowego Forka różnica 1-1,5l/100. No to przy jeździe spokojnej chyba, bo jak się bardzo przyciśnie, to turbo to ma chyba większy potencjał spalania, nie? Edytowane 8 Maja 2013 przez beren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 To się zgadza, ale kolega Woszkowaty też ma nowego Forka odniosłem się do mój ma wiele wyższe ;p No to przy jeździe spokojnej chyba, bo jak się bardzo przyciśnie, to turbo to ma chyba większy potencjał spalania, nie? ma większy potencjał - ale zarówno spalania, jak i dynamiki. Dlatego napisałem "w codziennej" jeździe. Ja przesiadając się na turbo nie odczułem na kieszeni większego spalania (Wawa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 No to przy jeździe spokojnej chyba, bo jak się bardzo przyciśnie, to turbo to ma chyba większy potencjał spalania, nie? Potencjał spalania ma, ale za to osiągi są nieporównywalne do wersji niedoładowanej. Tam gdzie wersja niedoładowana się kończy to turbo dopiero się rozkręca. Podczas zwykłego użytkowania wersję turbo nie musisz kręcić wyżej niż 3-4 tys. rpm czego nie da się osiągnąć w wersji niedoładowanej. A za to przy wyprzedzaniu masz zapas mocy i osiągów, szczególnie na drogach krętych czy górzystych, gdzie wyprzedzać jest trudniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 masz zapas mocy i osiągów, szczególnie na drogach krętych czy górzystych To fakt. Jak Dyrekcja wrócił z tankowania z dolinki w góry krętymi asfaltowymi dróżkami to wysiadając miał minę jakby to był pierwszy dzień z Subaru a Hubert wyszedł z auta i pierwszy raz nie miał niczego do powiedzenia... może go przytkało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Te dane ze spalania to pochodzą z komputera? Na ile są dokładne? Biorąc pod uwagę wyniki spalania które podaje Woszkowaty to sa tylko ciut większe od wersji wolnossącej a on w terenie nie jechał. Wpływ ma skrzynia? Wydają się nierealnie cudowne te wyniki, mój ma wiele wyższe ;p Ale ja zrozumiałem że on ma właśnie wolnego ssaka , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter_79 Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 No więc od miesiąca jeździmy nowym Foresterem, wersja 2.0i z CVT, a dokładnie jeździ żona więc przedstawiam głównie jej odczucia ;-). Nigdy wcześniej nie jeździliśmy Subaru więc to pierwsze nasze doświadczenia z tą marką, no i muszę przyznać, że są bardzo pozytywne. Samochód prowadzi się rewelacyjnie. Skrzynia jest o niebo lepsza od automatu, który mieliśmy w Hondzie. Silnik też zupełnie inny ‘in plus’ oczywiście. Zdecydowaliśmy się ostatecznie na wersję wolnossącą i nie żałujemy (testowaliśmy na jeździe próbnej turbo). Ok, fajnie by było mieć te 240KM tak dla zabawy, ale do normalnej codziennej jazdy do pracy to nie miało naszym zdaniem sensu. Żona jeździ w 99,99% w mieście - Warszawa (wliczając przedostanie się przez Wisłę co jak wiadomo zawsze oznacza duże korki). Jak na razie średnie spalanie w mieście wyszło ok. 9l. Jeśli chodzi o trasę to w weekend majowy przebyliśmy drogę Warszawa-Wisła i powrót. W tamtą stronę spalanie przy jeździe 100-120 km/h wyszło 7l a jak wracaliśmy przy jeździe średnio 120-140 km/h ok. 7,4l (jazda dwupasmową eską i autostradą). Wyciszenie jest naprawdę niezłe, radio nam jakoś mocno nie doskwiera (mamy słabo wyczulone uszy ;-)), siedzenie w opinii żony super, ma 158 wzrostu więc są dla niej jak robione na miarę :-) dla mnie też ok. (mam 186). Nic nas nie bolało mimo 5 godz jazdy :-) jedyne do czego można się przycepić to słabe trzymanie na boki. Wiem że spalanie w trasie nie różni się tak bardzo między XT a 2.0i, ale już na mieście myślę że różnica mocno rośnie dlatego zdecydowaliśmy się na wolnossaka. I naprawdę ten samochód bardzo dobrze sobie radzi, jest elastyczny i nie ma specjalnie problemu z dynamiczną jazdą, a jak na razie była to jazda tylko na trybie ‘I’. Podsumowując nawet przez chwilę nie żałujemy zakupu, a małe niedociągnięcia, jak słabe wykończenie wnętrza, idą w niepamięć za każdy razem gdy odpali się silnik i ruszy w drogę :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 (edytowane) Ale przyspiesza slabo w porownaniu wlasnie z Foresterm/Outbackiem 2.5i. dzisiaj 140km "prawie" autostradą przejechalem i istotnie sa takie momenty , kolo 5 tys obrotow , ze po wcisnieciu gazu niewiele sie dzieje , trzeba go zmusić pedałem gazu do redukcji , czasem nawet o dwa biegi i dopiero wtedy zaczyna jechać ale to specyficzne sytuacje. Jak rozpedza sie od mniejszych prędkosci to 180 km/godz osiaga szybko. Do 140 jest w miare cicho potem to albo opony albo wiatr..sam juz nie wiem..Przy +- 120 km/godz ma troche ponad 2 tys obrotow i jest ok....Jak stale ponad 140 + rózne proby , jak sie rozpędza na jakim biegu ,to spalanie 9.6- 9.9.... ps. co prawda to watek o nowym Foresterze ale For.2.0 z cvt to prawie to samo co XV z cvt Edytowane 8 Maja 2013 przez Andrzej Koper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 (edytowane) Nam spalil podczas calej wyprawy 10,4 l/100 km ale przed wyjazdem Foras mial przejechane tylko 200 km. Nasza jazda nie byla zbyt ekonomiczna patrzac na styl jazdy Dyrekcji - wow, manetki dzialaja i mozna sobie fajnie wspomagac szybkie zjazdy bez hamowania. Przy 160 km nowy forek jet zdecydowanie cichszy od poprzedniej wersji. Przy 180 robi nieco glosniej. Szczerze powiedziawszy mamy w nosie ile to pali. Kochamy to auto. A najlepszym tego swiadectwem jest usmiechnieta twarz mojej zony. Edytowane 8 Maja 2013 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Polska to tez Europa Wschodnia...... Ale Europa Wschodnia którą pewnie masz na myśli to nie EU. Tutaj nikt chyba nie ma zamiaru rozwiązywać zagadek TyrTyra "a gdzie ja jeździłem takim samochodem???" Chyba sporo ludzi na tym forum ma pojęcie o ofercie Subaru na świecie. Nie chcę ci wmawiać że nie ma takiego auta tylko troszkę logiki potrzeba w twoich postach. Tutaj dyskusja idzie o Nowym Foresterze dostępnym w EU!!!!!!!!, więc info jak się ma Forek 2.5 do XV 2.0 to chyba inny temat. Jesli juz robisz uwage / wycieczke osobista w strone logiki to moze zastanowil bys sie nad swoja wlasna logika. Temat jest _ Nowy Forester Nawet tak sam go nazwales. Jesli naprawde od poczatku myslales o "Nowym Foresterze dostępnym w EU!!!!!!!!" trzeba bylo napisac. Panie Szanowny. "Chyba sporo ludzi na tym forum ma pojęcie o ofercie Subaru na świecie." gdybys mial racje nie padaly by pytania typu; "gdzie takie cudo mozna kupic" Nie kombinuj za bardzo co ja mam na mysli. Poprostu czytaj ze zrozumieniem. Zapytaj wydzial statystyczny ONZ co ma na mysli....... Polska to tez Europa Wschodnia...... Geograficznie nie. Hmm, wedle szkoly otwockiej czy falenickiej? http://pl.wikipedia....uropa_Wschodnia Obejrzyj wszystkie obrazki z rzuconej przez siebie linki, nie tylko pierwszy Spokojnie, bez nerwacji. A zgadnij dlaczego pytalem o szkole? Oj przypomina mi sie T. Drozda, ten kawalek co sie konczy EUROPEJCZYK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 No to jak nie zauważyłeś ironii w moim pytaniu to nie mój problem. A co do twoich myśli to już nawet nie próbuje, bo jak zaczniesz wyjaśniać co miałeś na myśli to zamkną ten wątek jak ten " o pasach" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Nie wypowiadaj się jednak więcej w imieniu POLSKI. z góry dziękuję ... Masz cos na poparcie swojej tezy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hefty Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Nie wypowiadaj się jednak więcej w imieniu POLSKI. z góry dziękuję ... Masz cos na poparcie swojej tezy? Zluzujcie poślady Panowie bo ta wasza dyskusja na temat Naszej Ojczyzny zaczyna źle wpływać na ten wątek i na pewno denerwuje nie tylko mnie . Podyskutujcie sobie na PW jak macie z czymś problem. W regulaminie jest nawet zapis na ten temat. Gdzie są mody? Kshhh....serwis sprzątający proszony na wątek....kshh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Nie wypowiadaj się jednak więcej w imieniu POLSKI. z góry dziękuję ... Masz cos na poparcie swojej tezy? Zluzujcie poślady Panowie bo ta wasza dyskusja na temat Naszej Ojczyzny zaczyna źle wpływać na ten wątek i na pewno denerwuje nie tylko mnie . Podyskutujcie sobie na PW jak macie z czymś problem. W regulaminie jest nawet zapis na ten temat. Gdzie są mody? Kshhh....serwis sprzątający proszony na wątek....kshh Niech wiec ten_Typ_tak_ma nie wszczyna znowu bijatyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 W niedługim czasie wybieram się na Mazury, pod Olsztyn. Plus minus 450km. Typowo po naszych polskich drogach - mała płynność, przyspieszanie, hamowanie, etc. Obstawiam, że średnie spalanie będzie oscylowało w granicach 7,xx. Piszę o tym celowo, gdyż w ciemno zakładałem średnie spalanie w okolicach 10l/100km. I co? Za każdym razem miłe zaskoczenie. Pali tyle , co Ford Fusion 1.4 PS. nie boję się o moje plecy, ledźwia i inne organy. Fotele są wygodne. Lada moment Kler wypuści podobne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 7,xx to pali moja służbowa Octavia 1.6d Super wyniki spalania ma ten Forek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 (...) Jak stale ponad 140 + rózne proby , jak sie rozpędza na jakim biegu ,to spalanie 9.6- 9.9....ps. co prawda to watek o nowym Foresterze ale For.2.0 z cvt to prawie to samo co XV z cvt czyli to prawie to samo co prawie 2 tony wazaca Tribeca 3.0, czyli cudow nie ma... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 No więc od miesiąca jeździmy nowym Foresterem, wersja 2.0i Witam! Ponieważ mieliscie z żoną Civica 1.8 którym to modelem również z żoną jeździmy, jestem bardzo ciekawy jak Forek 2,0i (który również zamierzamy kupić )wypada w tym porównaniu jeśli chodzi np o dynamikę no i wygodę? No np fotele przyznasz że w Hondzie są wygodne, co czesto zauważają znajomi jak wsiadają i takie też było nasze odczucie od początku. W Forku natomiast jakby to ująć.. mega pozytywnego wrażenia na mnie nie zrobiły.No i ciekawy jestem jak oceniacie koszty serwisu w porównaniu z Hondą, (jeśli tym się interesowaliście) bo szczerze mówiac tej tabeli na stronie niebardzo rozumiem, szczególnie , że nie mam listy czynności do wykonania, a w warsztacie w Gdansku jeszcze nie pytałem . Ja rozumiem że nie mogę porównać Civica do Forka, ale np do Accorda czy CRV już tak. Przyznaję że nie notowałem skrupulatnie wydatków w serwisie Hondy, ale nie wiem czy powinienem zawczasu zwiększyć limit na karcie przed wizytą w serwisie Subaru, żeby mi sie nie zablokowała A ha i jeszcze jedno pytanko , czy waszą Hondzię zostawiliście w salonie w rozliczeniu? U mnie mówili że w rozliczeniu to przyjmują raczej też Subaru, ale na upartego... Tzn pewnie będę musiał ją sprzedać sam.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 (edytowane) . Ja rozumiem że nie mogę porównać Civica do Forka, ale np do Accorda czy CRV już tak. Przyznaję że nie notowałem skrupulatnie wydatków w serwisie Hondy, ale nie wiem czy powinienem zawczasu zwiększyć limit na karcie przed wizytą w serwisie Subaru, żeby mi sie nie zablokowała Z mojego doświadczenia wydatki są porównywalne z Hondą Civic (przeglądy gwarancyjne). Co do napraw to w Subaru przez 90kkm nic się nie popsuło co wymagałoby interwencji serwisu, możliwe że będzie lepiej niż w Hondzie gdzie klika wizyt pozaprogramowych do serwisu musiałem odbyć (w sumie drobiazgi) Edytowane 9 Maja 2013 przez Dobi1972 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 ...) Jak stale ponad 140 + rózne proby , jak sie rozpędza na jakim biegu ,to spalanie 9.6- 9.9.... ps. co prawda to watek o nowym Foresterze ale For.2.0 z cvt to prawie to samo co XV z cvt czyli to prawie to samo co prawie 2 tony wazaca Tribeca 3.0, czyli cudow nie ma... Tribeca przy tego typu "probach" to minimum 15...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 W moim przypadku przeglądy subaru są sporo droższe niż hondy mimo szczodrych upustów ,no i subaru to przeglądy co 15 tys a w hondzie co 20 to spora różnica.Jeśli chodzi o niezawodność to honda,przynajmniej ta moja made in japan jest nie do pobicia. Jeździłem zarówno XV 2.0i jak i civiciem 1.8 ,honda lepiej sie zbiera z racji mniejszej wagi i o dziwo XV jest sporo glosniejszy.Palić będą podobnie.No ale komfort jazdy zimą w XV to już z honda nie ma porównania . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 7,xx to pali moja służbowa Octavia 1.6d Super wyniki spalania ma ten Forek Trasa Opole - Kędzierzyn Koźle - Opole, około 100km. Prędkości rzędu +10km w stosunku do ograniczeń na drogach. 4 osoby na pokładzie. Średnie spalanie wg komputera : 7,9l/100km. Jako, że sezon rowerowy już w trakcie - zastanawiam się nad montażem haka + bagażnika na hak, na trzy rowery. A później - w teren ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 W moim przypadku przeglądy subaru są sporo droższe niż hondy mimo szczodrych upustów ,no i subaru to przeglądy co 15 tys a w hondzie co 20 to spora różnica.Jeśli chodzi o niezawodność to honda,przynajmniej ta moja made in japan jest nie do pobicia. Jeździłem zarówno XV 2.0i jak i civiciem 1.8 ,honda lepiej sie zbiera z racji mniejszej wagi i o dziwo XV jest sporo glosniejszy.Palić będą podobnie.No ale komfort jazdy zimą w XV to już z honda nie ma porównania . Przepraszam ale co ma wspólnego CIVIC z XV? Ośka z 4x4? Hatchback z Crossoverem? Proszę o jakiś wspólny mianownik. Ja nie widzę podstaw do porównywania tych dwóch r ó ż n y c h aut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 (edytowane) Przepraszam ale co ma wspólnego CIVIC z XV? Ośka z 4x4? Hatchback z Crossoverem? Proszę o jakiś wspólny mianownik. Ja nie widzę podstaw do porównywania tych dwóch r ó ż n y c h aut. To, że ty tego nie widzisz nie oznacza że rynek tego nie widzi. Jakoś widuję te mamuśki odwożące dzieci do przedszkoli i szkół suvami które nigdy nie zjechały z asfaltu. A XV to taki nieco wyżej zawieszony hatchback. Nie zauważyłeś? Paniom się podobają takie crossovery bo siedzą trochę wyżej i więcej widzą, co nie zmienia faktu że te auta służą do podobnego celu. I jeszcze jedno: co ma wspólnego Range Rover z Mercem S? A na pewnych rynkach konkurują ze sobą. Edytowane 9 Maja 2013 przez Boombastic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się