Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

podziel się wrażeniami z jazdy u użytkowania.

 

dzisiaj była trasa 120 km wiec moge cos napisać . Silnik cichy , skrzynia rewelwcja......i szybko rozpędza sie do 220 km/godz :) dalej nie próbowałem bo wiatr był spory.

przyspieszanie 100 - 180 robi wrażenie :rolleyes: ...dalej też... :)

ps. tyle wrażeń i wskazników , ze......nie spojrzałem na spalanie... -_-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laurka którą zamieścił bodajże THAN_JUNIOR 2 strony temu to jakiś żart....

:question:

 

Anyway, super samochód!

 

kto tu laurkę pisze :P

 

Boję się pomyśleć co się będzie działo jak ktoś weźmie to na tor......

na tor :biglol: A po co ktoś miałby tym autem na tor jechać?

 

 

Tak na marginesie nowego forka,ciekawe kiedy DIT pojawi sie u nas w innych modelach,np.w legacy z manualem :)

ja mam nadzieję, że w XV będzie

 

 

Było już późno i byłem lekko zresetowany więc może pisałem niezbyt klarownie.

1. Co do laurki to miałem na myśli kompletny brak obiektywizmu. Żadnych wad, same zalety. Nowy Forester nie potrzebuje tego a niedostrzeganie ewidentnych niedociągnięć świadczy albo o totalnym zauroczeniu albo o misji do spełnienia....

2. Sam się nie mogłem powstrzymać od pochwalenia XT bo mi się miska do dzisiaj jarzy jak przypomnę sobie jazdę próbną :) Jak pisałem, nie mam doświadczenia z poprzednimi forkami turbo ale pierwszy raz spotkałem się z taką reakcją na gaz.... lekko dotykasz i czujesz jak wyrywa do przodu... utrzymanie spalania w ryzach będzie bardzo

trudne ale na pewno nie niemożliwe...

3. Odnośnie toru to chodziło mi to, że tor w sposób najbardziej dobitny ukaże największą słabość tego modelu - fotele. Niestety na co dzień to też będzie odczuwalne.

 

Narzekaliście tutaj na wiele rzeczy ale one są do przeżycia (słoneczniki, kurnik, twarde plastiki) ale kto z Was zniesie za wąski fotel???

Pytasz ; kto by brał to na tor? A no każdy kto kupi XT ma jazdę doszkalającą w cenie pojazdu właśnie na torze :)

 

Wiedziony narzekaniem madox'a przy okazji umawiania się na serwis zerknąłem na nową Kugę. No i Panie madox : z tyłu o wiele mniej miejsca niż w Forku. Jakość plastików na takim samym poziomie co w Subaru. diesel w automacie z 4 x 4 do setki 10,4 sek, cena od 131tys, jak dorzucisz coś jeszcze to wyjdzie ponad 145tys. a średnie spalanie na pewno 7,5l / 100km - benzyny w auto + 4 x 4 nie mają w ogóle....

 

Zastanawiałem się kto przy obecnych rabatach na XT będzie chciał kupić wolnego ssaka ale jak widzę są i tacy :)

 

Chciałbym pogratulować SIP bardzo udanej strony (nareszcie!) dla nowego Forka!!

Teraz czas OBK

 

pzdr

Edytowane przez g-man
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ten opis działąnia jest prawidłowy, a wierzę że chyba producent/importer głupot na stronie nie wypisuje, to oznacza że działanie tego systemu jest mocno zblizone do Haldexa od generacji 3 wzwyż.

 

Moim zdaniem sedno tych zmian napędowych jest takie: kliencie, zastanów się czy to jest ci potrzebne na 100% do życia. Owszem, nieco lepszy napęd w specyficznych warunkach jest zawsze mile widziany, ale czy macie okazję jeździc po afrykańskim błocie lub po skandynawskim śniegu? Czy ten samochód kiedykolwiek zjedzie z asfaltu i pojedzie po czymś trudniejszym niż polna droga? A jeśli ma jeździć w trudnym terenie to czy rzeczywiście wybór padnie na Forestera czy też na auto jednak typowo terenowe. Owszem, Subaru chwali się przewagą napędu, oglądamy różne filmiki ale czy wy kiedyś rzeczywiście jechaliście w takich warunkach? Ja z racji zawodu miałem wiele okazji jeździć po zabłoconych budowach, w kopalniach odkrywkowych, czy po łąkach. Raz w Bornym Sulinowie jeździłem po trasie terenowej wyznaczonej na dawnym poligonie. A dlaczego o tym piszę? Ano dlatego że czasami trzeba pomyśleć na zimno i być może nie ma sensu wydawać kasy na coś czego się nie użyje. Topowe wersje np. odpowiedników koreańskich są jednak sporo tańsze, a zgodnie z tym co zostało powiedziane to haldex mocno goni. Szczególnie jak pojawiają się głosy mówiące o gigantycznym zużyciu paliwa wersji XT czy ogólnie o wysokiej cenie Forestera.

 

PS. Odnośnie nowej strony to dalej nie wiem ile auto teraz rzeczywiście kosztuje, nie wiem jakie dostępne są dodatki, nie wiem jaka jest dostepna tapicerka, bo strona pokazuje ich kilka do wyboru, a potem opis przy poszczególnych modelach nie jest jednoznaczny. Kolor tapicerki na prezentacji wewnątrz nie występuje na liście dostępnych tapicerek.

Edytowane przez Boombastic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kia sorento (bo sportage jednak jest sporo mniejszy) 2,4 automat, silnik 190koni wolnossacy z 4x4 w pełnym wypasie - nie jest tańsza.

Nie porównujmy full wypas xt do najtańszych wersji koreańskich bo to nie fair.

W promocyjnej cenie forek ma super stosunek ceny do tego co produkt oferuje.

 

Jutro będę na jeździe próbnej. Strzele wam pare fotek :)

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena XT conf a cena jaka dalem za wolnego ssaka to roznica kolo 10 tys. wiec zle nie jest i mozna to przelknac. Obawialem sie tylko spalania. sr w modelu testowym to 17 l. Patrzac ze 99% jazd to bedzie miasto, wybor padl na zwykly silnik, mimo ze serce podpowiadalo zeby brac xt:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena XT conf a cena jaka dalem za wolnego ssaka to roznica kolo 10 tys. wiec zle nie jest i mozna to przelknac. Obawialem sie tylko spalania. sr w modelu testowym to 17 l. Patrzac ze 99% jazd to bedzie miasto, wybor padl na zwykly silnik, mimo ze serce podpowiadalo zeby brac xt:))

 

Te 17l to z Twojej jazdy testowej, czy było przez kogoś "wypalone". Jak kupowałem H6 też był taki wynik na wyświetlaczu - jak się okazało to pali przy mojej jeździe już akceptowalnie, tyle że ja po mieście za dużo nie jeżdżę.

 

Nie porównujmy full wypas xt do najtańszych wersji koreańskich bo to nie fair.

 

Dokładnie tak. Tak samo nie warto porównywać do "golasów" z marek premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Co do laurki to miałem na myśli kompletny brak obiektywizmu. Żadnych wad, same zalety. Nowy Forester nie potrzebuje tego a niedostrzeganie ewidentnych niedociągnięć świadczy albo o totalnym zauroczeniu albo o misji do spełnienia....

 

Zarzut braku obiektywizmu przyjmuje na klate!

 

Narzekaliście tutaj na wiele rzeczy ale one są do przeżycia (słoneczniki, kurnik, twarde plastiki) ale kto z Was zniesie za wąski fotel???

 

Nic na to nie poradze, zem waski w biodrach i fotele byly dla mnie OK. Po co mam krytykowac cos co mi nie przeszkadza?

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Co do laurki to miałem na myśli kompletny brak obiektywizmu. Żadnych wad, same zalety. Nowy Forester nie potrzebuje tego a niedostrzeganie ewidentnych niedociągnięć świadczy albo o totalnym zauroczeniu albo o misji do spełnienia....

 

Zarzut braku obiektywizmu przyjmuje na klate!

 

Narzekaliście tutaj na wiele rzeczy ale one są do przeżycia (słoneczniki, kurnik, twarde plastiki) ale kto z Was zniesie za wąski fotel???

 

Nic na to nie poradze, zem waski w biodrach i fotele byly dla mnie OK. Po co mam krytykowac cos co mi nie przeszkadza?

 

no w sumie fakt.... może to ja trochę spuchłem przez ostatnie lata ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena XT conf a cena jaka dalem za wolnego ssaka to roznica kolo 10 tys. wiec zle nie jest i mozna to przelknac. Obawialem sie tylko spalania. sr w modelu testowym to 17 l. Patrzac ze 99% jazd to bedzie miasto, wybor padl na zwykly silnik, mimo ze serce podpowiadalo zeby brac xt:))

 

Tak z życia to może sie okazać, ze to będzie 1,5 litra różnicy do wolnego ssaka. Jesli to tylko o paliwo chodzilo, to...może jeszcze możesz podmienic? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena XT conf a cena jaka dalem za wolnego ssaka to roznica kolo 10 tys. wiec zle nie jest i mozna to przelknac. Obawialem sie tylko spalania. sr w modelu testowym to 17 l. Patrzac ze 99% jazd to bedzie miasto, wybor padl na zwykly silnik, mimo ze serce podpowiadalo zeby brac xt:))

 

Te 17l to z Twojej jazdy testowej, czy było przez kogoś "wypalone". Jak kupowałem H6 też był taki wynik na wyświetlaczu - jak się okazało to pali przy mojej jeździe już akceptowalnie, tyle że ja po mieście za dużo nie jeżdżę.

 

Nie porównujmy full wypas xt do najtańszych wersji koreańskich bo to nie fair.

 

Dokładnie tak. Tak samo nie warto porównywać do "golasów" z marek premium.

 

U mnie na wyświetlaczu na jeździe próbnej było 18l / 100km a po 2-3 minutach normalnej jazdy w trybie dla "D"ziadków było 14.

Jeśli jednak Piter_79 będzie jeździł głównie po mieście i to Wawa to 11l / 100km niewyjęte... btw czy jeździłeś tym 2.0i cvt, czy bierzesz w ciemno?

 

Dla mnie 2.0i byłby rozwiązaniem ale osiągi już niezbyt ciekawe....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kia sorento (bo sportage jednak jest sporo mniejszy) 2,4 automat, silnik 190koni wolnossacy z 4x4 w pełnym wypasie - nie jest tańsza.

Nie porównujmy full wypas xt do najtańszych wersji koreańskich bo to nie fair.

W promocyjnej cenie forek ma super stosunek ceny do tego co produkt oferuje.

 

Jutro będę na jeździe próbnej. Strzele wam pare fotek :)

 

Nie ejstem do końca przekonany czy dopowiednikiem Forestera będzie Sorento a nie Sportage. Sorento jest więsze i o wiele cięższe (prawie 2 tony w wersji7 osobowej, a Forester nie ma wogóle takiej wersji), Sportage trochę mniejsze, waży tyle samo co Forester, ma nawet podobne silniki do Subaru silniki (za wyjątkiem turbobenzyny z Subaru). A cenowo jest spora różnica. Tak samo jest z Hyundaiem. Skoro są pozycjonowane w klasie RAV4 to odpowiednikiem bedzie i35 a nie Santa Fe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena XT conf a cena jaka dalem za wolnego ssaka to roznica kolo 10 tys. wiec zle nie jest i mozna to przelknac. Obawialem sie tylko spalania. sr w modelu testowym to 17 l. Patrzac ze 99% jazd to bedzie miasto, wybor padl na zwykly silnik, mimo ze serce podpowiadalo zeby brac xt:))

 

Tak z życia to może sie okazać, ze to będzie 1,5 litra różnicy do wolnego ssaka. Jesli to tylko o paliwo chodzilo, to...może jeszcze możesz podmienic? ;)

 

Podmienić pewnie może tylko że odbierze we wrześniu a nie w kwietniu....

 

Kia sorento (bo sportage jednak jest sporo mniejszy) 2,4 automat, silnik 190koni wolnossacy z 4x4 w pełnym wypasie - nie jest tańsza.

Nie porównujmy full wypas xt do najtańszych wersji koreańskich bo to nie fair.

W promocyjnej cenie forek ma super stosunek ceny do tego co produkt oferuje.

 

Jutro będę na jeździe próbnej. Strzele wam pare fotek :)

 

Nie ejstem do końca przekonany czy dopowiednikiem Forestera będzie Sorento a nie Sportage. Sorento jest więsze i o wiele cięższe (prawie 2 tony w wersji7 osobowej, a Forester nie ma wogóle takiej wersji), Sportage trochę mniejsze, waży tyle samo co Forester, ma nawet podobne silniki do Subaru silniki (za wyjątkiem turbobenzyny z Subaru). A cenowo jest spora różnica. Tak samo jest z Hyundaiem. Skoro są pozycjonowane w klasie RAV4 to odpowiednikiem bedzie i35 a nie Santa Fe.

 

Zgadzam się, tutaj raczej Tribeca do porównania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy Forek zakupiony:)!!!! Niestety rozsadek zadecydowal i kupilismy 2.0 wolnossaka, automat, wersja exlusive. Podobno ma byc do odbioru w kwietniu:) Teraz nic tylko czekac:)!
No to gratulacje, my z zona tez zdecydowalismy sie na zakup 2.0i - nie mialem wprawdzie czasu jeszcze zajzec do salonu, nie mowiac o jezdzie probnej ale wkrotce salon odwiedze.

A tak BTW to tez mam Civica 1.8 wiec bardzo wartosciowe sa dla mnie Twoje wrazenia z jazdy. Jechales moze juz tym samochodem - jak dynamika w porownaniu z Civikiem? - da sie przezyc? Interesuje mnie tez audio bo przeczytalem troche krytycznych uwag na temat standardowego radia+glosniki. Ajak Twoje wrazenia?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena XT conf a cena jaka dalem za wolnego ssaka to roznica kolo 10 tys. wiec zle nie jest i mozna to przelknac. Obawialem sie tylko spalania. sr w modelu testowym to 17 l. Patrzac ze 99% jazd to bedzie miasto, wybor padl na zwykly silnik, mimo ze serce podpowiadalo zeby brac xt:))

Ja mam wolnego ssaka 2007 i juz raczej nie kupie samochodu z wolnossacym silnikiem, a na 100% tak duzego i ciezkiego jak obecny forek. Jezeli roznica to tylko 10 tys to biegnij i zamień go na xt, bo bedziesz narzekał, a frajde z jazdy bedziesz miał tylko w zimie, a to tylko 10 tys.

 

Btw co ile przeglady w xt?? Mam nadzieje ze conajmniej 15 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, jestem juz w domu wiec moge normalnie pisac:) na jezdzie testowej mialem forka 2.0 XT. Srednia spalania pokazywana na wyswietlaczu wskazywala 17l/100 km. Byla to srednia z poprzednich jazd. W momencie mojej jazdy srednia spadla do okolo 15 l. Wiadomo, podczas testow nie oszcZedza sie i wciska pedal dosyc mocno. Jednakze testowalem samochod w lomiankach w weekend. Korkow nie bylo. Wiec domniemywam ze w trakcie tygodnia, podczas szczytow spalanie 15 moze byc jak najbardziej na miejscu, co z reszta potwierdzil sprzedawca. Dlatego tez zdecydowalismy sie na wolnossaka z automatem. Dodam ze samochodem tym bedzie jezdzic zona wiec wydaje mi sie ze ten silnik w zupelnosci powinien jej wystarczyc, ( poprawcie mnie jak sie myle).

Na jezdzie testowej nie zwracalem szczegolnej uwagi na jakos naglosnienia. Radio gralo ok, trzaskow nie bylo przy podglosnieniu. Byla to wersja xt ale chyba confort, wiec harmana tam nie bylo. Wwolnossaku nie wiem jak sprawa wyglada bo nie jezdzilem. Co do porownania z civic, civicamam na automacie. Trzeba go cisnac na wysokie obroty zeby przyspieszal jako tako. Ale ogolnie i tak daje rade. Co do zawieszenia i konfortu jazdy to nie ma co porownywac bo wiadomo co z porownania wyjdzie:) niskie i twarde zawieszenie plus niskoprofilowe opony w wawie= masakra. Ogolnie troche namieszaliscie mi w glowie co do mozliwie slabej dynamiki jazdy:) ale podkreslam , samochodem bedzie jezdzic zona....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tez pytanie, do czego porównamy. Jeśli do Passka w tedeiku ;) to faktycznie wyjdzie dużo. Jeśli do Forka N/A z automatyczna skrzynią - obstawiam ze 2 litry wiecej. Dużo to, czy mało, każdy musi sam sobie odpowiedzieć.

 

No i sporo zmienia tez fakt, ze to auto dla zony :) w tym wypadku chyba lepszy wybór ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa nie jest taka prosta - jeśli ktoś dojeżdża 4km rano do pracy - to turbina nawet się nie zagrzeje. Jeśli takie dojazdy to 99% użytkowania - to nie ma sensu kupowania auta z turbiną.

 

Jak ktoś ma 4 km do pracy to nie kupuje Forestera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...