Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Niby 250KM a jeździ dostojnie i poprawnie,bez pazura

 

a czego innego mozna sie spodziewac po aucie z taka skrzynia.I znowu ta sama sytuacja co z OBK H6 , dozo slabsze TFSI z Q5 go bez problemu uleje ( oczywisice nie biore tu pod uwage cen samochodow )

 

No nawet na papierze to Q5 dostaje po tyłku, więc w rzeczywistości chyba tez :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda badań nie robiłem, ale mam troszkę wrażenie, ze duża cześć nabywców Subaru kieruje sie bardzo konkretnym argumentem przy wyborze auta, mianowicie: bo chcę :)

I nie ma tu znaczenia, czy Q5 jest szybsze, Volvo ma ładniejszą deskę, a Kuga jest tańsza. Po prostu chcę i już. Nawet nie sprawdzam konkurencji.

Ta marka ma w sobie mimo wszystko trochę magii. Porownalbym to do BMW, które zrobiło badania i okazało sie, ze ogromna cześć nabywców jedynki nawet nie wie, ze to jest RWD :) Chcieli BMW i kupili BMW.

 

Być może straci się sześciu Madoxów, ale zachowując pewną marketingową/faktyczną odrębność od 'masówek' typu Toyota, czy inny Opel, przyciągnie się siedmiu nie-Madoxów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Dynamiczny, rodzinny SUV.

 

Ale widać że szału nie ma i trzeba zapuścić wąsy jako głowa rodziny. Ten temat chciałem sobie zostawic po oględzinach, ale już na podstawie materiałów wideo oraz tej relacji można sobie uzmysłowić jedno, że obecny Forek nie jest następcą mojego modelu. Absolutny brak szaleństw, brak tego kopa i w zamian cisza i emocji? Moje auto zostało w ubiegłym roku zmodyfikowane poprzez wymianę wydechu na cichy przelotowy i przestrojone na 270 KM i 425 Nm. Skoro seryjnie miałem 6 sekund do setki to po tej modyfikacji zaręczam że w średnich obrotach doszło 160 Nm i teraz to jest dopiero szaleństwo jak na taką lodówkę. I jak tu się ewentualnie przesiąść do auta sporo większego w każdym kierunku, słabszego i wolniejszego i, jak mi się wydaje na pierwszy rzut oka, nudniejszego w swoim zachowaniu. Jak oglądałem testy przyspieszenia to kierowca może czytać w tym czasie książkę, bo auto go nie absorbuje. W zamian za to mam dostać większy komfort i ciszę z bezpłciowym niebulgoczącym wydechem. Chyba nie jestem aż taki stary? Obawiam się że na żywo auto może rozczarować. A tak się cieszyłem jesienią gdy w Japonii miało 280 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby 250KM a jeździ dostojnie i poprawnie,bez pazura

 

a czego innego mozna sie spodziewac po aucie z taka skrzynia.I znowu ta sama sytuacja co z OBK H6 , dozo slabsze TFSI z Q5 go bez problemu uleje ( oczywisice nie biore tu pod uwage cen samochodow )

 

No nawet na papierze to Q5 dostaje po tyłku, więc w rzeczywistości chyba tez :)

 

ciekawe, a mnie wychodzi ze leje XT prawie 0.5 sek :) a wazy 130 kg wiecej , wiec zastanawiam sie gdzie ida te subarowskie konie , bo na pewno nie w asfalt.

 

a tak BTW to prosze cie sprawdz najpierw zanim cos napiszesz............

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecny Forek nie jest następcą mojego modelu.

Następcą tak naprawdę do pewnie jest XV, ale silnika nie wsadzili stosownego :mrgreen:

 

ciekawe, a mnie wychodzi ze leje XT prawie 0.5 sek a wazy 130 kg wiecej , wiec zastanawiam sie gdzie ida te subarowskie konie , bo na pewno nie w asfalt. a tak BTW to prosze cie sprawdz njpierw zanim cos napiszesz............

Wcześniej pisałeś o H6 :question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porownalem tylko do sytuacji z H6 gdzie teoretycznie duzo slabsze A4 Allroad bylo szybsze.

 

Oczywisice , zeby nie bylo ze znow bronie Audi , bo akurat Q5 nie jest moim ulubionym modelem tak jak kazdy inny SUV Audi , pytam z ciekawosci gdzie uciekaja te konie w subaru.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Boombastic

 

Dodam jeszcze, że widać spory wpływ Toyoty przy projektowaniu nowego Forestera. Design + "dużo w jednym", żeby wszystkich zadowolić, mniej ekstrawagancji, więcej komfortu, etc. Tym modelem celują moim zdaniem w zupełnie innego klienta niż celowali XT sprzed 2009r. Może jeszcze nie wąsatego, ale już odczuwającego to i owo ;) .

 

Przypomniał mi się jeszcze, że znacząco poprawiło się audio. Chociaż to moim zdaniem nie jest zaleta sprzętu, tylko wspomnianego przeze mnie w poście testowym dobrego wygłuszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Design + "dużo w jednym", żeby wszystkich zadowolić, mniej ekstrawagancji, więcej komfortu, etc.

 

Ci wszyscy to chyba głównie Amerykanie. A odnosnie XV to rzeczywiście można go uznać na nastepcę dawnych Forków ale daleko mu pod względem osiągów i prowadzenia. Dalej szoruje lusterkami na zakretach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Design + "dużo w jednym", żeby wszystkich zadowolić, mniej ekstrawagancji, więcej komfortu, etc.

 

Ci wszyscy to chyba głównie Amerykanie. A odnosnie XV to rzeczywiście można go uznać na nastepcę dawnych Forków ale daleko mu pod względem osiągów i prowadzenia. Dalej szoruje lusterkami na zakretach?

 

Jeśli mnie pytasz, czy Forek szoruje lusterkami, to tak jak napisałem wcześniej, zawieszenie wydało mi się sztywne i dość twarde i nie bujało na zakrętach. Ale tu raczej będę oszczędny w opiniach, bo chyba wszyscy się ze mną zgodzą, że w trakcie kilku kilometrowej jazdy po drodze publicznej (czy nawet obcznych dróżkach) ciężko coś obiektywnie stwierdzić.

 

Dlatego zachęcam wszystkich do jazdy próbnej i podzielenia się swoimi spostrzeżeniami! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Za to skojarzenie z Subaru w Polsce jest zwykle jedno - sporty motorowe! W pamięci przewijają się nazwiska słynnych kierowców rajdowych, na czele z Colinem McRea, którzy dzięki swoim osiągnięciom nadali marce laur niepokonanej. Poza tym, mieć jedną z poprzednich generacji Imprezy to było coś - szacunek znajomych, prestiż w mieście, respekt wśród wielbicieli lancerów, toyot celica i supra, rajdowych peugeotów, citroenów, audi, czy fordów. Z tym, że to czasy minione. Tak jak kult nowej Imprezy; mimo, że Subaru produkuje ją nadal, to raczej nikt przed nią nie klęka. Projektanci modelu skręcili gdzieś na winklu marketingu, zahaczyli o księgowość i skończyli w rowie przeciętności.

 

 

lepiej bym tego nie ujał.......

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytam z ciekawosci gdzie uciekaja te konie w subaru.

Odpowiedź jest prosta. Część z nich najzwyczajniej w świecie gubi się w sprzęgle hydrokinetycznym. Wszystkie "automaty" Subarowe łacznie z CVT mają ten już achaiczny wynalazek, dzięki któremu nigdy nie ma czysto mechanicznego połacznia silnik-koła. Skrzynie typu DSG to jednak bardziej skrzynie manualne z bardzo szybkim automatycznym sterowaniem biegami i sprzęgłami. Oczywiście nigdy DSG nie bedzie tak komfortowe (delikatne ruszanie i zmiany biegów) jak skrzynia z hydrokinetyką - to jest ich niezaprzeczalna zaleta, ale kosztująca "uciekające konie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uciekające konie
myślę ze konie nie uciekają tylko nie są podkute i z podkówek nie strzelają. Trzeba zobaczyć jak to jeździ na łopatach

 

@@car1961, a to a propos czego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo też alternatywa ,w pełnej wersji z nagłośnieniem Bose,szklanym dachem ,skórą, dieslem 150KM i automatem w długiej wersji +2 (siedmioosobowa)na fajnej feldze ,to nie złe auto.Jezdziłem tym dla porownania zaraz po jezdzie BMW X3 ,żeby zobaczyć ,czy BMW jest warte drugie tyle

Taki Kaszkaj kosztuje ze 110tysi po rabacie w takiej wersji full ,tej siedmioosobowej

Edytowane przez madox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe, a mnie wychodzi ze leje XT prawie 0.5 sek a wazy 130 kg wiecej , wiec zastanawiam sie gdzie ida te subarowskie konie , bo na pewno nie w asfalt.

 

Q5 2.0 TFSI tiptronic 225 KM waży 1830 kg i to pewnie przed doposażeniem we wszystko to co ma sens przy zakupie auta premium. X3 2.8 245 KM waży 1815 kg. Katalogowo te auta są szybsze od nowego Forka 2.0 XT, ważącego trochę ponad 1600 kg. W realu przynajmniej X3 jest dynamicznie rozczarowująca. Na forum bmw jest sporo wpisów właścicieli tego modelu narzekających na dynamikę. Ja silnik 2.0 245 KM testowałem na jeździe próbnej bmw 3 i dla mnie było O.K. Potem przesiadłem się do X3 2.0 D 180 KM to wydawało mi się jak bym coś holował. Jazda bmw 3 a X3 to dwa różne motoryzacyjne przeżycia. Podejrzewam, że podobne odczucia będzie miał kierowca przesiadający się z A4 do Q5. Dlatego nie skreślałbym nowego forka który pomimo, że urósł i przybrał na wadze wciąż jest gabarytowo i wagowo do zaakceptowania. Ale też mam wrażenie, że 2.0 turbo bardziej pasowałoby do XV czy nawet Legacy. Miejmy nadzieją, że mimo wszystko ten silnik zagości w tych modelach w Europie za jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje dzięki AWD wszystkie na papierze wygladaja na szybkie a po przekroczeniu 100 kmh niewiele się dzieje. Tez widział bym tego to 2.0 DTi w XV za to w forku jakiegoś 180 konnego TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mnie pytasz, czy Forek szoruje lusterkami

 

Miałem raczej na myśli XV które buja się na zakrętach jak łódka na falach Dunaju. Z poprzedniej generacji Forka to tylko na początku produkcji buda latała na boki, potem trochę poprawiono zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...