Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu, gdy rozmowa o nowym Forku dopiero się zaczynała napisałam, ze nieee... jakoś nie podobał mi się, ale teraz... trzeba cofnąć co się powiedziało. Zarówno prezencja na pojawiających się coraz liczniej materiałach wideo, jak i coraz liczniejsze przecieki co do możliwości technicznych i wyposażenia tego auta przekonują do niego. Szkoda tylko, ze podobno nowy D co do silnika będzie jak aktualny diesel. Zobaczymy.

Co do Eyesight - extra. miałam takie cos w Volvo xc60 i sprawdzało się aż milo. choć nie powiem, uczy złych nawyków i obniża czujność, choć w pewnym sensie naraz - powoduje i zapobiega by przez nieuwagę cos nie zdążyło.

Jak na razie duży plus dla "nowego" - ale cena zweryfikuje wszystko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie eyesight to zbedna komplikacja - tak jak elektryczny hamulec reczny w Outbackach - glownie dlatego ze nie mam szczescia i w kazdym aucie ktore mialem, musialem wymieniac szyby, no i wedlug Subaru to tylko oryginalne szyby beda z tym systemem wspopracowaly. Poza tym jak dla mnie wersja XT jest super, 2 litrowy silnik z lancuszkiem rozrzadu i 250 koni... idealne autko dla rodzinki. Ponizej link z dodatkowymi informacjami dla zainteresowanych.

 

http://www.cars101.com/subaru/forester/forester2014.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak patrzę na stronę SIP i nic o cenach i wersjach nowego Forka :(

 

nie chce tu jakiejś dywersji uprawiać bo subaru to subaru ale na twoim miejscu chociaż rzuciłbym okiem na VolviakaV40 countryAWD-"mjutmalyna"

i oni podali już ceny ;)

 

Rzucilem, i nie widze czesci wspolnej porownania, wielkosciowo v40CC jest kompaktem, za duza ilosc $$$, xc60 z napedem awd tez cenowo laduje w innej lidze... pozostaje cierpliwie czekac na nowe ceny nowego forka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak patrzę na stronę SIP i nic o cenach i wersjach nowego Forka :(

 

nie chce tu jakiejś dywersji uprawiać bo subaru to subaru ale na twoim miejscu chociaż rzuciłbym okiem na VolviakaV40 countryAWD-"mjutmalyna"

i oni podali już ceny ;)

 

Rzucilem, i nie widze czesci wspolnej porownania, wielkosciowo v40CC jest kompaktem, za duza ilosc $$$, xc60 z napedem awd tez cenowo laduje w innej lidze... pozostaje cierpliwie czekac na nowe ceny nowego forka.

 

Większość SUVów to "podniesione" kompakty,Forek jest na bazie Imprezy,natomiast dla mnie wykładnikiem jest rozstaw osi a ten jest większy u V40CC,chyba że mówisz o większym o 3cm. prześwicie i większym bagażniku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak patrzę na stronę SIP i nic o cenach i wersjach nowego Forka :(

 

nie chce tu jakiejś dywersji uprawiać bo subaru to subaru ale na twoim miejscu chociaż rzuciłbym okiem na VolviakaV40 countryAWD-"mjutmalyna"

i oni podali już ceny ;)

 

Rzucilem, i nie widze czesci wspolnej porownania, wielkosciowo v40CC jest kompaktem, za duza ilosc $$$, xc60 z napedem awd tez cenowo laduje w innej lidze... pozostaje cierpliwie czekac na nowe ceny nowego forka.

 

Większość SUVów to "podniesione" kompakty,Forek jest na bazie Imprezy,natomiast dla mnie wykładnikiem jest rozstaw osi a ten jest większy u V40CC,chyba że mówisz o większym o 3cm. prześwicie i większym bagażniku .

 

Tak, mialem na mysli duzo wiekszy bagaznik, nie zwracalem uwagi na rozstaw osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.fhi.co.jp/english/contents/pdf_en_86542.pdf

 

 

nie wiem czemu jest nastawienie że jak robione w x miejscu to nic nie warte, to nie jest prawda .To swego rodzaju mit.

 

nawet gdyby bardzo chcieć to nie dostanie się ,produkcja skierowana jest na lokalne rynki !

 

HY 2013 z Subaru oczywiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czemu jest nastawienie że jak robione w x miejscu to nic nie warte, to nie jest prawda .To swego rodzaju mit.

 

 

Nie mówię, że nic nie warte. Po prostu gorsze. To nie jest mit. Przykład: sprzęt RTV produkowany w Japonii, albo poza jej granicami, auta produkowane w Japonii (np Nissan) oraz gdzieś w Europie (np w UK). Są różnice.

Edytowane przez andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g specyfikacji na US wersja XT na mieć 3 tryby cvt: typowy automat, 6 wirtualnych biegów + manetki i 8 wirtualnych biegów + manetki

 

Wersja 2.5 dohc cvt (taka mnie będzie interesować w przyszłości) nie ma wirtualnych 6 biegów tylko tryb Low (zablokowany "2"bieg)

 

Nie ma informacji o rodzaju podzialu napędu czy przez samo sprzęgo wieloplytkowe czy sprzęglo + dyfer.

 

Coś czuję ekosciach że to nie dla mnie. Wolę nowego outbacka 2.5 sohc cvt i LPG :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czemu jest nastawienie że jak robione w x miejscu to nic nie warte, to nie jest prawda .To swego rodzaju mit.

 

 

Nie mówię, że nic nie warte. Po prostu gorsze. To nie jest mit. Przykład: sprzęt RTV produkowany w Japonii, albo poza jej granicami, auta produkowane w Japonii (np Nissan) oraz gdzieś w Europie (np w UK). Są różnice.

 

Coś w tym jednak jest. Jeździłem kiedyś toyotą corollą wagon z pierwszej dostawy tego modelu z fabryki w Japonii. Dostaliśmy do firmy 5 takich samochodów. Żadne z nich przez okres eksploatacji (200 tys. km) nie sprawiało najmniejszych problemów. Później toyota zaczęła produkcję w Europie (Turcja lub UK) i niestety już tak dobrze nie było. Ponieważ auta były dosyć awaryjne zmieniliśmy flotę na inną markę.

 

Sent from my GT-S6500D using Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czemu jest nastawienie że jak robione w x miejscu to nic nie warte, to nie jest prawda .To swego rodzaju mit.

 

 

Nie mówię, że nic nie warte. Po prostu gorsze. To nie jest mit. Przykład: sprzęt RTV produkowany w Japonii, albo poza jej granicami, auta produkowane w Japonii (np Nissan) oraz gdzieś w Europie (np w UK). Są różnice.

 

Coś w tym jednak jest. Jeździłem kiedyś toyotą corollą wagon z pierwszej dostawy tego modelu z fabryki w Japonii. Dostaliśmy do firmy 5 takich samochodów. Żadne z nich przez okres eksploatacji (200 tys. km) nie sprawiało najmniejszych problemów. Później toyota zaczęła produkcję w Europie (Turcja lub UK) i niestety już tak dobrze nie było. Ponieważ auta były dosyć awaryjne zmieniliśmy flotę na inną markę.

 

Sent from my GT-S6500D using Tapatalk 2

 

 

No własnie o to chodzi. Ktoś gdzieś (może na tym forum?) napisał, że auta montowane przez "pijanych związkowców" w Europie są gorsze niż produkowane w kraju samurajów. Nie mam nic do związkowców, ale coś chyba jest na rzeczy. A oryginalne corolle japońskie to była zdaje się legenda jakości i niezawodności. Potem było już różnie. Sam znam pewną micrę made in UK: tu się coś urwie, tu zepsuje... Do dzisiaj mam TV Sanyo made in japan kupiony osobiście. Kilka lat temu coś trzeba było w nim wyregulować i pan w serwisie pokazał mi jak on działa w porównaniu z innymi produktami "japońskopodobnymi" prawie nówkami. Jakość mojego tv wyraźnie odbiegała (na plus) od reszty. Nie było by w tym może nic jakoś specjalnie dziwnego, ale ja swoje Sanyo kupiłem w roku ....1987, więc ma już ponad 25 lat i dalej świetnie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek jest na bazie Imprezy,

Byl na bazie Imprezy a od nowej budy jest na bazie Legacy.

 

Gdyby był na bazie Legacy to oparty by był na tej właśnie płycie podłogowej. A tak raczej nie jest. Porównaj rozstawy osi: Imprezy, Legacy i Forestera i wyciągnij wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecny forek ma rozstaw 2,615

XV -2,635 i z tego co czytałem ma dzielić płytę z nowym forkiem

 

Legacy ma rozstaw 2,750 i gdyby nowy forester miał tą samą płytę to byłby moim zdaniem skok tego samochodu o jedną klasę do góry.

A co na to Dyrekcja?

 

PS. a cen dalej nie ma.Droga Dyrekcjo nie myślcie tyle bo od tego głowa boli ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyrekcja napisała, że "ceny będą ustalone" do końca roku.

Widocznie są już ustalone, ale przecież nikt nie powiedział, że w tym terminie będzie informacja dla klientów.

Myślę, że tak właśnie Dyrekcja zareaguje (jeśli zareaguje...) na te nasze "natarczywe" pytania dorzucając jeszcze coś o okresie świątecznym, noworocznym, urlopowym itp.

Oj Dyrekcjo, nie lekceważ potencjalnych klientów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...