Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

opierając wybór autka na podstawie tych testów może się okazać mylące

 

Nie mając doświadczenia z każdym autkiem ,ale miałem okazję evoquiem podróżować i trzymanie w zakrętach oceniam za średnie , druga sprawa jest taka że poruszamy się po nierównych drogach nieraz mocno nierównych i wtedy to co na płaskiej nawierzchni się sprawdza , nie funkcjonuje na polskich drogach... to co miało miejsce w evoqu

 

a co do nadmiaru elektroniki i systemów nie jestem zwolennikiem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X3: Yaw rate ratio (1.00s) 1,70 % Yaw rate ratio (1.75s) 2,30 % Lateral displacement (1.07s) 3,04 m Forester: Yaw rate ratio (1.00s) 14,10 % Yaw rate ratio (1.75s) 0,90 % Lateral displacement (1.07s) 2,84 m

Tutaj jedynym parametrem, który można bezpośrednio odczytać, jest przemieszczenie boczne (Lateral displacement), natomiast stosunek przyspieszenia myszkowania (Yaw rate ratio) - choć w fachowym słownictwie po polsku ten parametr może mieć inną nazwę - jest parametrem względnym, więc trzeba by było wiedzieć w stosunku do jakieś wielkości jest mierzony.

Ja rozumiem, że przemieszczenie boczne w przypadku takiego manewru powinno być jak największe, ponieważ chodzi tu o ominięcie przeszkody - podobnie jak w teście łosia. W takim razie Forek niewiele ustępuje X3 - różnica to 20cm. Jedynie ten pierwszy (krótszy w czasie) stosunek przyspieszenia skrętu jest trochę znaczny i pewnie to obrazuje efekt większego kołysania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnienie parametrów Yaw rate ratio (1.00s oraz 1.75s):

In order to make the double lane change, the car must react to the steering input which is ensured by the ESC system and verified with the lateral displacement criteria. However, after the steering maneuver the car must stay stable. This is verified with two other criteria that determine the yaw-rate after the steering maneuver is completed. They may only be a small percentage of the maximum yaw-rate during the steering maneuver to ensure that the car will follow a straight path after the steering input.

Czyli ogólnie, parametry oznaczają stabilność pojazdu po zakończeniu manewru.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X3: Yaw rate ratio (1.00s) 1,70 % Yaw rate ratio (1.75s) 2,30 % Lateral displacement (1.07s) 3,04 m Forester: Yaw rate ratio (1.00s) 14,10 % Yaw rate ratio (1.75s) 0,90 % Lateral displacement (1.07s) 2,84 m

 

Ja rozumiem, że przemieszczenie boczne w przypadku takiego manewru powinno być jak największe, ponieważ chodzi tu o ominięcie przeszkody - podobnie jak w teście łosia. W takim razie Forek niewiele ustępuje X3 - różnica to 20cm. Jedynie ten pierwszy (krótszy w czasie) stosunek przyspieszenia skrętu jest trochę znaczny i pewnie to obrazuje efekt większego kołysania.

czyli im większe wychylenie tym lepiej zdany test bo głębiej pokonane przeszkody? Oj chyba jednak odwrotnie :cry:

Mówisz że 20cm to niewiele?To zależy czy mówimy jedynie o wychyleniu czy przesunięciu całego auta. Otóż moim zdaniem 20cm to czasem być albo nie być,albo bardziej obrazowo:drzewo albo jego brak.

 

 

Wyjaśnienie parametrów Yaw rate ratio (1.00s oraz 1.75s):

 

 

In order to make the double lane change, the car must react to the steering input which is ensured by the ESC system and verified with the lateral displacement criteria. However, after the steering maneuver the car must stay stable. This is verified with two other criteria that determine the yaw-rate after the steering maneuver is completed. They may only be a small percentage of the maximum yaw-rate during the steering maneuver to ensure that the car will follow a straight path after the steering input.

Czyli ogólnie, parametry oznaczają stabilność pojazdu po zakończeniu manewru.

 

..a samochód po zakończonej próbie powinien podążać po uprzednio obranej ścieżce czyli na wprost(patrz BMW i ew.Evogue)....zdaje się że pare postów wcześniej o tym mówiłem....

 

opierając wybór autka na podstawie tych testów może się okazać mylące

 

Nie mając doświadczenia z każdym autkiem ,ale miałem okazję evoquiem podróżować i trzymanie w zakrętach oceniam za średnie , druga sprawa jest taka że poruszamy się po nierównych drogach nieraz mocno nierównych i wtedy to co na płaskiej nawierzchni się sprawdza , nie funkcjonuje na polskich drogach... to co miało miejsce w evoqu

 

a co do nadmiaru elektroniki i systemów nie jestem zwolennikiem:)

Evoquiem nie jeżdziłem bo w Lublinie nie ma salonu ale piekielnie mi się podoba.Wiem że ma pare opcji do wyboru:asfalt,koleiny,śnieg,piach ,trawa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli im większe wychylenie tym lepiej zdany test bo głębiej pokonane przeszkody? Oj chyba jednak odwrotnie :cry: Mówisz że 20cm to niewiele?To zależy czy mówimy jedynie o wychyleniu czy przesunięciu całego auta. Otóż moim zdaniem 20cm to czasem być albo nie być,albo bardziej obrazowo:drzewo albo jego brak.

Tak właśnie, im większe przemieszczenie (nie wychylenie), tym skuteczniej ominięta przeszkoda. Nie odwrotnie. Ale mówimy tu tylko o przemieszczeniu "Lateral displacement", które wyrażone jest w metrach. X3 przemieszcza się w bok skuteczniej o 20cm. Ja mówię niewiele w stosunku do całego przemieszczenia (3,04m), Ty mówisz że 20cm to wiele, bo to może być drzewo... - no i pewnie masz rację. Po prostu zależy względem czego oceniamy. Ja chciałem jedynie trochę obronić Forka, ponieważ test, przy swojej oczywistej sprawiedliwości, jest bardzo "mechaniczny". Kierowca zawsze może w drugiej fazie skontrować o pół obrotu więcej, odprostować szybciej i Forek też będzie jechał na wprost w końcowej fazie manewru... :D

To już zależy od umiejętności kierowcy i wyczucia samochodu. To również nie zmienia faktu, że X3 jest bardziej przewidywalny. No ale kto powiedział, że samochód (albo żona ;)) muszą być przewidywalne, a nie narowiste :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy testami a odczucia z jazdy to co innego. Jak dla mnie i przy moich umiejętnościach jazdy zawieszenie Forka jest ok. Forek to nie Impreza WRX i moim zdaniem nie jest "rajdówką" i nigdy nie będzie. Moim zdaniem SUV-y fizycznie są podatne na przechyły, chyba że dostaną wspomaganie techniczne, tak jak BMW "Adaptive Drive", ale to jest opcja w BMW oczywiście za odpowiednią dopłatą. Niech się Forek przechyla, ale ja i tak jestem fanem tego samochodu i nic tego nie zmieni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy testami a odczucia z jazdy to co innego. Jak dla mnie i przy moich umiejętnościach jazdy zawieszenie Forka jest ok. Forek to nie Impreza WRX i moim zdaniem nie jest "rajdówką" i nigdy nie będzie. Moim zdaniem SUV-y fizycznie są podatne na przechyły, chyba że dostaną wspomaganie techniczne, tak jak BMW "Adaptive Drive", ale to jest opcja w BMW oczywiście za odpowiednią dopłatą. Niech się Forek przechyla, ale ja i tak jestem fanem tego samochodu i nic tego nie zmieni ;)

 

No i masz oczywiście racje.

Poza tym jeżdzisz już forkiem i jesteś zadowolony więc przy twoim sposobie jazdy "nowy" nie może cię zaskoczyć.

Forester to świetny samochód ze wszystkimi zaletami subaru AWD przeznaczony dla świadomych jego możliwości i ograniczeń nabywców.

Ja natomiast nie lubię tak mocnych przechyłów kabiny i niepewności w zakrętach przy większych prędkościach,dlatego po obejrzeniu testów ESC zrozumiałem że Forester nie jest dla mnie dobrym wyborem.Dlatego w przyszłości pewnie też wybiorę legacy-jeśli nadal mnie będzie na to stać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam rocznik 2008, czyli wychodzi na to, że najgorszy pod względem bujania, a nie narzekam. Musiałbym jeszcze się upewnić, czy przypadkiem tył nie został już wymieniony według nowej specyfikacji (czy to wogóle możliwe?), bo według opisów innych użytkowników, przy mojej jeździe, mój rocznik powinien się bujać, kołysać i niebezpiecznie zarzucać tyłem... a tak nie robi. Być może dlatego, że jak rzecze stach1111 jestem świadomy jego możliwości, ale nadal uważam, że z tym bezpieczeństwem i precyzją prowadzenia wcale nie jest źle. Kiedy zaraz po kupnie dałem się przejechać mojemu kumplowi, który wcześniej miał Megane Coupe (dosyć nisko i twardo zestrojony), był zachwycony. Nie narzekał na miękkość zawiechy, która była odczuwalna, tylko chwalił precyzję prowadzenia, no i oczywiście przeciążenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tendencyjnie czy nie test pokazują jakieś tam różnice. Nie działa to na korzyść Forestera.

Uwielbienie marki nie powinno dawać przyzwolenia na brak krytyki wyników. Szczerze za 2-4 lat zmieniam auto. Jak mnie będzie stać nie będę krytykował Subaru ... zmienię forum :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężko mi z tych testów wywnioskować, ale wydaje mi się że auto jedzie z jednakową prędkością podczas całego manewru,

w związku z tym że Forek ma stały napęd to w zbyt szybkich manewrach i zbyt mocnym gazem jest nadsterowny (zacieśnia zakręt) i dlatego może być taka sytuacja że na koniec go zarzuca

w przypadku innych aut pokazanych na filmikach króluje elektronika, która takie sprawy koryguje

 

wydaje mi się że chwilowe odjęcie gazu w momencie wykonywania manewru i po chwili wciśnięcie go do spodu mogło by całkiem inaczej prezentować wyniki

zresztą naturalne jest że w momencie zagrożenia zdejmujemy nogę z gazu (czy zdążymy zahamować to już inna sprawa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kubanow, ale jedynym z zadań VDC/ESP jest właśnie ograniczenie mocy silnika, jeżeli zachodzi taka konieczność. Piszecie, że można wykonać kontrę, odjąć gazu...oczywiście tak...tylko po co wtedy ESP ?

 

Też mi się tak wydaje.

Mało tego nie wiem czy wręcz nie jest to odcięcie gazu do czasu wyprowadzenia z poślizgu.

Nie ma co,wychylenia forka w zakrętach(charakterystyczne dla większości SUV-ów) trzeba poprostu pokochać .

Kiedyś czytałem takie wyniki badań w Stanach z których wynikało ze SUV-y wbrew pozorom są bardziej niebezpiecznymi samochodami od "normalnych" ze względu na wywrotność podczas wypadków.No ale SUV-y amerykańskie jak i reszta samochodów z USA(z wyjątkami) są jeszcze bardziej galaretowate :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co,wychylenia forka w zakrętach(charakterystyczne dla większości SUV-ów) trzeba poprostu pokochać . Kiedyś czytałem takie wyniki badań w Stanach z których wynikało ze SUV-y wbrew pozorom są bardziej niebezpiecznymi samochodami od "normalnych" ze względu na wywrotność podczas wypadków.

Jak najbardziej zgadzam się, że takie SUVy jak Forek III czy IV nigdy nie będą się prowadzić jak niskie "tradycyjnej" budowy samochody. Zawiodą się Ci, którzy kupią Forka do szybkiego pokonywania łuków i jazdy agresywnej (to oczywiście w mniejszym stopniu dotyczy poprzednich generacji - od 2007 wstecz). Ale z drugiej strony, ja chciałem jedynie zauważyć, że nie jest tak źle jak wskazują na to wnioski wyciągane tu z testu ESC.

 

No po prostu staram się bronić trochę Forka, bo jak wcześniej zauważył stach1111, należy być świadomym ograniczeń samochodów takiej konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla pocieszenia dodam ze wg IIHS Forek ma bardzo dobre wlasciwosci dachowania a wiec bez strachu (pedal to the metal). Swoja droga takie manewry probowalem i Legacy sie zachowuje podobnie jak Forek ... ale na sniegu :mrgreen:

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam jeśli gdzieś mi to umknęło,ale czy są już dostępne specyfikacje tego konkretnego forestera DIT na Europę?

 

Pełnych jeszcze chyba nie ma, ale z tego co słyszałem ma być wersja wypas z jakimś świetnym audio, automatycznie otwieraną tylną klapą i SI drive:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...