Skocz do zawartości

Koszty przeglądów serwisowych 2.0 XT


Czarne_Koronkowe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 

przymierzam się do zakupu nowego samochodu. Po jezdzie probnej forkiem 2.0 XT bylem zachwycony. Niemniej wzialem kalkulator do reki i jestem troche przerazony. Robie 30-35 tys. kilometrow rocznie. Przeliczylem rate leasingowa i nie ma tragedi. Problem pojawil sie jak przeliczylem paliwo (11 litrow / 100km - wiekszosc jezdze po miescie i nie oszukujmy sie, nie jezdze delikatnie wiec nie spodziewam sie 8 litrow w trasie). Ale nagrosze sa przeglady serwisowe. Juz w pierwszym roku musze doliczyc 1988+2700 zł = 4688, a w drugim 4908 zł. To daje dodatkowe 400 zł miesięcznie. Kurcze to jest fajny wypad na weekend. Kazdego miesiaca. Paliwo (przy srednim zalozeniu 32.000 km) daje ok 1600 zl miesiecznie + 400 zl przeglad - wychodzi kiepsko. Nie liczac ubezpieczenia (ale to w kazdym aucie wiec o tym nie mowie).

 

Na stronie Subaru jest info, ze to sa maksymalne ceny przegladow. Jak to ma sie do rzeczywistosci? Kurcze serce mowi Subaru, ale rozum i portwel coraz bardziej sklaniaja sie do Fiata Freemont 3.6 do ktorego bede mogl zalozyc instalacje LPG. Wiem, ze to sa rozne samochody, ze fiat to bardziej podniesiony VAN, ale kurcze naprawde szkoda troche kasy :-(((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, że powinieneś policzyć nie tyle same koszty, a różnice kosztów do innego auta. Każde auto pali, każde ubezpieczasz i serwisujesz. Mnie cena pierwszego przeglądu (z serwisem klimy) wyszła niewiele ponad tysiąc,więc sporo niżej niż cena maksymalna, którą podałeś. Freemontem miałem okazję jeździć. Lepszy od Forka, jeśli zależy Ci na pojemności auta.Ale frajda z użytkowania Forka nieporównywalnie większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

11 w mieście przy 2.0XT ? to realne jest ? Jak w tym nowym forku to wychodzi ?

 

W normalnych ruchu, bez korków, lekką nogą, jak najbardziej realne.
Pozazdroscic... Moj forek ciagnie w miescie 18-20l...... Hmmm... Nie... To nie jest mozliwe. 240 kucykow musi wypic wiecej niz 11l w miescie... Chyba, ze sie jezdzi jak ostatni dziad to moze.... Jezdzilem avensisem 1.8 w cvt i po miescie nigdy nie schodzil ponizej 12l... Jak zatem forester mialby to robic??? Edytowane przez Forekfan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest mozliwe. 240 kucykow musi wypic wiecej niz 11l w miescie... Chyba, ze sie jezdzi jak ostatni dziad to moze....

Jak jadę jak ostatni dziad, to potrafi spalić i ok 10. W mieście.

 

 

Forek xt 11 l w mieście , chyba z górki na jałowym:)

Mieszkam w mieście podgórskim, więc i czasem pod górkę muszę, a na jałowym ciężko, zresztą przy CVT nie da  się zbyt długo tak jechać ;)

 

Panowie, nie zaklinajcie rzeczywistości. Spalanie XT było wałkowane i w "Nowym Foresterze" i w wątku o spalaniu. Ja mogę powiedzieć tyle - średnie spalanie minimalne jakie widziałem to 7,1, maksymalne 17,5. Po prostu nowy Forek daje możliwość jazdy tak oszczędnej, jak i dynamicznej. I styl jazdy wyraźnie odbija się na spalaniu. l nie porównujcie proszę do silnika 2,5. Mam taki w imprezie, która przy bardzo podobnej jeździe spala średnio 2,5 l więcej niż nowy Forek.

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd bierzecie takie ceny przeglądów. Ja za pierwszy przegląd zapłaciłem ok. 800zł plus 300 za olej, który ze sobą przywiozłem,a za drugi 900zł plus olej 200zl, bo została mi reszta oleju z pierwszego przeglądu.

 

Oczywiście przeglądy robiłem w ASO :)

 

Co do spalania, to u mnie średnie jest około 11 z komputera, więc około 12 realnie,jednak wrażenia z jazdy sprawiają, że jakoś się nie stresuje. Trzeba liczyć się z wydatkami na paliwo jak kupuje się auto z mocnym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wiem skąd bierzecie takie ceny przeglądów.
Myślę, że stąd:

http://www.subaru.pl/docs/przeglady_okresowe_2013-04.pdf

Faktyczna cena w ASO jest tak jak piszesz o wiele niższa - taki 'chłyt marketingowy'. Cena niższa od oficjalnej, banan na gębie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wiem skąd bierzecie takie ceny przeglądów.
Myślę, że stąd:

http://www.subaru.pl/docs/przeglady_okresowe_2013-04.pdf

Faktyczna cena w ASO jest tak jak piszesz o wiele niższa - taki 'chłyt marketingowy'. Cena niższa od oficjalnej, banan na gębie ;)

 

Tak, w pierwszym poście @@Czarne_Koronkowe, jest mowa o tych cenach.

 

 

Na stronie Subaru jest info, ze to sa maksymalne ceny przegladow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mój Forester MY07 2,5XT z AT z roku 2006, którego mam od nowości, do lipca 2007, przejechał właśnie 165000 km.

Zrobiłem takie małe podsumowanie:

- zużycie paliwa średnie dla tego przebiegu - 12,6 l/100km

- koszt serwisu autoryzowanego (Koper W-wa) - 0,19 gr/km

Koszt serwisu obejmuje wszystkie wydatki, łącznie z częstą wymianą oleju w AT co 30000km, płynem chłodniczym co 2lata, wymianą płynu hamulcowego.

Do tych kosztów eksploatacji należy doliczyć koszt opon i felg do opon zimowych, no i ubezpieczenie.

 Ocena samochodu

Naprawdę bezawaryjny, jak na czas eksploatacji dobra trwałość materiałów wykończeniowych (mimo ich siermiężnego wyglądu). Nie najlepsze zabezpieczenie antykorozyjne blach.

Przy szybkiej jeździe w zakresie prędkości 160-200 należy pamiętać o kontroli poziomu oleju w silniku, potrafi spalić 0,6l/1000km. Przy eksploatacji w mieście i jeździe na szosie poniżej 3500obr/min zużycie oleju jest niezauważalne.

Wielka radość z jazdy i widok min właścicieli wielu modeli Audi, BMW i VW

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co wyscie sie tak uwzieli tych 11 litrow w miescie. Nigdzie nie napisalem, ze licze na takie spalanie. Napisalem, ze licze 11 litrow jako srednie zuzycie (miasto, trasa, autostardy itp).

Śmiało możesz liczyć na bliższe 10 przy tych założeniach i jeździe przyjemnej, ale czasami jednak spokojnej :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wsadzić gaz. Ja mam 2.0 XT w automacie i wsadzoną sekwencję Brc Sequent 24- jesli dobrze napisałem. Zrobiłem już na niej w 3 lata 100 tys, i nic. Na poczatku były tylko małe  problemy. Po wcisnieciu gazu do podłogi komp odcinał LPG. Okazało sie że zamontowany reduktor gazu był do 170 KM. Po założeniu nowego do 250 KM - dopłata 600 zł, auto jeździ bdb. Nie widzę różnicy w jeżdzie, ale różnicę w kieszeni.

Przy normalnej jeździe, nie przekraczając 120 , auto pali 11 PB lub 13 LPG. Testowałem wiele razy i zawsze taki sam wynik. Nieco inaczej na autostradzie. Przy 15o km/h, PB 15, LPG ... też 15-16. Przy prędkości 15o km/h na 38 LPG robię 250 km. Koszt sekwencji w tej chwili spokojnie 3 tys.

 

 

Serwis .. ja mam swojego mechanika, oleje w skrzyni i silniku, mostach oraz wszystkie filtry łącznie z dwoma od gazu mieniam co 10 tys. Koszt to około 700-800 złotych. Więc podobnie jak przy innych moich samochodach cywilnych  , ale jaka frajda i przyjemność z jazdy.

Tym bardziej jak na światłach jakiś biznesmen w BMW podjeżdza i się dziwnie patrzy  na 11 letnie auto. Ale już po ruszaniu , to ja na niego dziwnie patrzę w lusterku wstecznym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wsadzić gaz. Ja mam 2.0 XT w automacie i wsadzoną sekwencję Brc Sequent 24- jesli dobrze napisałem. Zrobiłem już na niej w 3 lata 100 tys, i nic. Na poczatku były tylko małe  problemy.

 

OK, ale ja mówie o nowym samochodzie. Odpowiedź z ASO:

 

"Dzień dobry
 
niestety importer nie dopuszcza montażu LPG w ramach gwarancji."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wiem co wyscie sie tak uwzieli tych 11 litrow w miescie.

 

 

OK, ale ja mówie o nowym samochodzie.

No właśnie. Właściciele poprzednich generacji XT albo nie chcą uwierzyć, że nowy XT potrafi przy takiej samej jeździe spalić o kilka litrów mniej niz poprzednie, a jak już się przekonają, to albo mówią, że nie po to kupowali takie auto, żeby patrzyć na spalanie, albo zasłaniają się LPG :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam starego XT'ka 2006 rok i też mnie zastanawia jak niektórzy podają wysokie spalanie. Przy spokojnej jeździe miałem 11,5 L/100, regularnie mam spalanie w okolicach 12L. Przy dynamicznej jeździe nie zdarzyło mi się jeszcze przekroczyć 14... ale na pewno się da :) Nie dziwi mnie zupełnie że konstrukcja o 8 lat młodsza, przy mniejszej pojemności może ten wynik znacznie poprawić...

 

Ale mamy za to szyby bez ramek ;)

Edytowane przez marhof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...