Skocz do zawartości

Reduktor


tony

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 226
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

4x4 działa cały czas - to po pierwsze

To zalezy od wersji auta. W polskiej instrukcji do antykow sa 2 wersje napedu AWD rozlaczany i nierozlaczany. Pytanie, czy reduktor jest obok lewarka skrzyni biegow, czy to przycisk w lewarku?

Pozdrawiam,

Slawo.

Faktycznie były na samym początku Legacy z dołanczanym tylnym napędem tak jak to jest w Justy (nawet przycisk był taki sam) ale to były pierwsze wersje i chyba tylko 1.8 i sedan do tego golas (brak obrotomierza elektrycznych szyb, centralnego zamka) ja mam takie kombi z samego początku tez golas ale stałe 4WD i z reduktorem. Jeśli chodzi o budowe reduktora to zbudowany jest on dokładnie jak pozostałe biegi ma synchronizatory i przesuwki itp. więc przystosowany jest przełanczania podczas jazdy

PzdrE12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja caly czas odnosze wrazenie ze lepsze przyspieszenie to tylko subiektywne odczucie,jezeli sie myle to mnie wyprostujcie:) Jezeli moj wół roboczy ma do 100 9,7 (angliki mowia 9.4) to z reduktorem musialby miec 8,7(8,4) do 100 a wiem ze to nie realne bo np z Passatem 1,8 T nie dam rady wiec jak to jest....????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja caly czas odnosze wrazenie ze lepsze przyspieszenie to tylko subiektywne odczucie,jezeli sie myle to mnie wyprostujcie:) Jezeli moj wół roboczy ma do 100 9,7 (angliki mowia 9.4) to z reduktorem musialby miec 8,7(8,4) do 100 a wiem ze to nie realne bo np z Passatem 1,8 T nie dam rady wiec jak to jest....????

Ja mierzylem przyspieszenia i moje byle SI kombi 2.0 96' mialo w 2 osoby 11,4 sek na HI i 10,7 sek na LOW (na reduktorze) i wydawalo mi ze troche lepiej szlo ale bez rewelacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie do licznikowej setki (ale mam troche mniejszą średnicę koła) mam bez reduktora 9,7 (czyli książkowo) a z reduktorem 8,7. kilka prób i taka mniej więcej średnia.

przy większych prędkościach też jest wyczuwalna różnica, dlatego zdarza mi się załączyć reduktor przy 120 na piątym biegu wtedy zaczynać wyprzedzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor to wajcha obok lewarka skrzyni biegów.

Dzieki a ja myslalem, ze to reczny :mrgreen:

A tak powaznie, to powinienem napisac, czy oprocz dzwigni reduktora jest przycisk w lewarku skrzyni biegow.

Zmusiliscie mnie do zejscia do garazu i przejrzenia instrukcji.

Instrukcja o ktorej mowa dotyczy ostatniego modelu antyka czyli MY93 produkowanego takze pod koniec 92.

 

1."Lampka 4WD oznaczajaca naped na 4 kola, zapala sie po dolaczeniu tego napedu"

 

2."Podczas jazdy w zakresie LO na pierwszym biegu zaleca sie wlaczenie napedu na wszystkie kola (w samochodach z napedem 4WD rozlaczalnym)"

 

Zatem z opisu siedemczwartych mozna przypuszczac, ze skoro sie u niego swieci 4WD i LO, to ma rozlaczane 4WD.

 

Siedemczwartych jezeli rzecziwiscie masz auto z rozlaczanym napedem, to moze sie ono nieco inaczej zachowywac przy duzej predkosci w ciasnych zakretach z zalaczonym 4WD. Tako rzecze instrukcja.

Pozdrawiam,

Slawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Legacy II napęd jest stały bez mozliwości rozłaczenia, a lampka 4WD LO została :)

A widzisz! U mnie jest poprostu LO (nierozlaczalny)

Siedemczwartych nie zadeklarowal roku swojego legacy. W takim przypadku chyba bardziej prawdopodobne jest, ze ma legacy II.

Swoja droga chyba nie ma nikogo na forum, kto mialby opisane przeze mnie cudo.

Pozdrawiam,

Salwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sekwencja machania dźwigniami przypomina procedurę wejścia w prędkość nadświetlną na startreku, albo co najmniej redukcję z 40 letniej ciężarówce :)

 

mam szybkie rączki i sie wyrabiam :) a poważnie mówiąc to nieczęsto tak robie ale kilka razy sie zdarzyło. niestety połączenie zawziętego kierownika wyprzedzanego auta, który to ujrzał we wstecznym lusterku subaru, z krótkimi prostymi na mazurach, niekiedy wymaga takiej kombinacji.

tak czy siak, najważniejsze, że procedura katapultowania działa całkiem dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie jasno sie wyraziłem :-)

120 i 5 bieg -> reduktor LO + 4 bieg i ogień -> 5 bieg i jest 150+ i bezpiecznie zakończone wyprzedzanie

spróbuj kiedyś :mrgreen:

a nie lepiej z 5 na 3? napewno szybciej bo mniej machania reka. Ja tez uzywalem reduktora ale gdy brakowalo pol biegu tzn troche krotszej 5tki glownie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba takie manewry przecwiczyc gdzies na placu, ja tak nie robilem ale wiem ze 4x4 tez moze niespodziewanie mocno wynies tyl lub pluzyc przodem

 

w moim N/A zdecydowania wypluwa przód na zewnątrz. do tego stopnia, że mnie to strasznie denerwuje. wcześniej ośką delikatnie dotykałem lewą hamulca i nawet ze słabym ręcznym auto zawracało w miejscu.

tutaj trzeba stosunkowo szybko jechać, MOCNO skręcić i dopiero wtedy ciągnąć ręczny - który musi być jak żyleta. niestety 4x4 nie jest stworzone do brania ciasnych nawrotów :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...