Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

jak mi w STI na seryjnej tarczy z klockiem Ferodo DS3000 pękła tarcza od przegrzania i wyladowałem miedzy drzewami w Ułęzu a na prawym Wróbel :twisted: . Tydzien wczes niej ta sama sytuacja miał Łoś , pewnie mało kto z Was go pamieta :roll:

 

ja pamietam... :mrgreen: .... przy wyborze tarcz , klocków a szczególnie przewodów hamulcowych w oplocie i sposobu ich mocowania potrzebna jest szczególna uwaga!! Na wlasne życzenie mozna sobie nieżle życie skomplikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mi w STI na seryjnej tarczy z klockiem Ferodo DS3000 pękła tarcza od przegrzania i wyladowałem miedzy drzewami w Ułęzu a na prawym Wróbel :twisted: . Tydzien wczes niej ta sama sytuacja miał Łoś , pewnie mało kto z Was go pamieta :roll:

 

ja pamietam... :mrgreen: .... przy wyborze tarcz , klocków a szczególnie przewodów hamulcowych w oplocie i sposobu ich mocowania potrzebna jest szczególna uwaga!! Na wlasne życzenie mozna sobie nieżle życie skomplikować.

 

dokładnie :!: , dlatego powtarzam nie raz , z hamulcami jak z jajkiem :!: lepiej jak spuchnie na ciepło , jak go wogóle zabraknie lub zblokuje koło :roll: , ale kamikadze nigdy nie brakowało :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) ale żeby to docenic trzeba wczesniej koniecznie "przejść" przez te wszystkie wynalazki typu ...brembo/gładkie/wiercone/nacinane + ..+RC5+/HawkHP+/ds2500 itd.itd... :mrgreen:

mialem DS2500 (kilka kompl.), mialem RC5+ na gladkich OEM tarczach i ZADNE klocki u mnie nie halasowaly ani na zimno, ani rozgrzane... wiec naprawde nie wiem, skad te mity o "piskliwosci" tych klockow :roll:

moze ludzie nie zakladaja OEM blaszek? (owszem, nowe drogie sa, a stare, te jeszcze "z fabryki", najczesciej juz sa do niczego)

 

 

p.s. a hamowanie na tych klockach wzgledem serii to jednak przepasc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze ludzie nie zakladaja OEM blaszek?
<400 brutto

w kompl. blaszki na klocek i blaszki po ktorych klocek chodzi w jażmie.....dobrze , ze mi przypomniales... :idea:

 

a hamowanie na tych klockach wzgledem serii to jednak przepasc

 

jak sie nagrzeją , np. na 5 okrążeniu wyscigu i nie pokrzywią tarcz to tak..... :mrgreen: ....w normalnym ruchu , jeżdżąc +- zgodnie z przepisami OEM są skuteczniejsze....i o wiele trwalsze :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kompl. blaszki na klocek i blaszki po ktorych klocek chodzi w jażmie.....dobrze , ze mi przypomniales... :idea:

a prosze, nie ma za co :-)

 

 

jak sie nagrzeją , np. na 5 okrążeniu wyscigu i nie pokrzywią tarcz to tak..... :mrgreen: ....w normalnym ruchu , jeżdżąc +- zgodnie z przepisami OEM są skuteczniejsze....i o wiele trwalsze :-P

mozna sie klocic w nieskonczonosc i kazdy i tak wybierze, co mu bardziej lezy ;-)

do spokojnej jazdy - jak najbardziej OEM (wraz z fachowym montazem i profilaktycznym przegladem ham., bo najczesciej problem "zlego hamowania" sprowadza sie do zle "plywajacych" fabrycznych zaciskow :-P )

 

natomiast co do upalania, to problem w tym, ze OEM klocki zdechna juz po 1-ym okrazeniu, a DS2500/RC5+ spokojnie dadza rade przez kilka amatorskich okrazen (a potem tak czy siak amator musi robic przerwe, aby wymienic gacie... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )

 

 

p.s. a propos OEM - ja tam obecnie jestem b. zadowolony z "fabrycznych" klockow do STI - mam u siebie w B9 Brembulce z STI (ori tarcze i klocki, tj. BREMBO) i one naprawde daja rade, nie mam zadnych zastrzezen

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto robi klocki dla brembo?

nie wiem... zgaduje: Ferodo? :-P

 

 

jednak sie mylilem: JURID

(zapomnialem, ze akurat pod reka mam klocki, wiec sprawdzilem organoleptycznie :-D )

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że OEM tarcze i klocki do STI dają radę i najlepiej nadają się do jazdy miejskiej, tylko jest jedno ale:

w ASO kosztują masakrycznie dużo.

Za mniej niż połowę ceny można mieć zamienniki o których piszemy, i to jeszcze z obietnicą lepszego hamowania.

Pewnie dlatego wielu idzie w takie właśnie rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zacisku sti / klockach ded dla sti nie przeszkadzała mi ich wydajność, nie przeszkadzała mi wydajność tarcz - najbardziej wpieniał mnie Motul RbF660 :) po zmianie na Castrolowy SRF zupełnie inne hamowanie :)

 

Czy to samo dotyczy RBF 600 ? Bo taki mam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z tym płynem się dzieje złego?

 

Wyczynowy płyn trzeba duzo czesciej wymieniac niz zwykły (szybciej absorbuje wodę)

 

RBF600 to juz troche stary produkt Motula, trzeba sprawdzic jaka ma date wazności, teraz stosuje sie RBF660, Carbone Lorraine Racing, Castrol SRF itp. (mówie o wyczynowych płynach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rbf 660 bardzo mroźną zimą nie daje rady w niektórych zaawansowanych esp. Błąd miałem we fiacie - odczyt błędu z komputera to coś z wydajnością pompy czy zaworu. Działo się to chwilę po ruszeniu. Przy motul dot5.1 wszelkie problemy zniknęły.

 

btw, czemu aso i inni nie zmieniają płynu w sprzęgle? ostatnio po "rozkazie" ze strony klienta :mrgreen: został wymieniony - kolor zużytego oleju - katastrofa. Teraz sprzęgło chodzi jakby lepiej lub inaczej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czizas jak się czyta to taaki misz masz w głowie że zdecydować sie ciężko.....

 

ok dwie propozycje rozsądna i "szalona" do wrx 2001:

(nie wiem jaka tam średnica jest na przodzie) - obecnie ATE nacinane i klocki ferodo ds2500 ale tarcze już się kończą i klocki też. Co do obecnego zestawu to na zimno wydaje się że nie zahamuje.....

 

na codzień głownie trasy a upalanie w planie ale jak wyjdzie to kto wie ;)

 

Dzięki za propozycje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czizas jak się czyta to taaki misz masz w głowie że zdecydować sie ciężko..... ok dwie propozycje rozsądna i "szalona" do wrx 2001: (nie wiem jaka tam średnica jest na przodzie) - obecnie ATE nacinane i klocki ferodo ds2500 ale tarcze już się kończą i klocki też. Co do obecnego zestawu to na zimno wydaje się że nie zahamuje..... na codzień głownie trasy a upalanie w planie ale jak wyjdzie to kto wie Dzięki za propozycje:

 

@@wichercat, ale pytasz ? czy proponujesz ? przypuszczam, że pytasz, choć to jasno z Twojego postu nie wynika ... nieważne ... chcesz klocki na zimę ? czy szukasz całego nowego zestawu tarcze + klocki do wrx ? (wrx eu?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się taka okazja, że mam możliwość kupić OEM-owe klocki do STI w cenie mniej więcej Ferodo DS2500.

Chciałbym zapytać czy warto ? Na pewno takie klocki nie piszczą, o czym ludzie wspominają pisząc o Ferodo.

Ale czy hamują porównywalnie do Ferodo? Jak z trwałością tych klocków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się taka okazja, że mam możliwość kupić OEM-owe klocki do STI w cenie mniej więcej Ferodo DS2500.

Chciałbym zapytać czy warto ? Na pewno takie klocki nie piszczą, o czym ludzie wspominają pisząc o Ferodo.

Ale czy hamują porównywalnie do Ferodo? Jak z trwałością tych klocków ?

mysle, ze OEM beda trwalsze (i bardziej przyjazne dla tarcz ham.), beda lepiej hamowac "ma zimno", natomiast po rozgrzaniu DS2500 beda odczuwalnie lepsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się taka okazja, że mam możliwość kupić OEM-owe klocki do STI w cenie mniej więcej Ferodo DS2500.

Chciałbym zapytać czy warto ? Na pewno takie klocki nie piszczą, o czym ludzie wspominają pisząc o Ferodo.

Ale czy hamują porównywalnie do Ferodo? Jak z trwałością tych klocków ?

 

OEM klocek STI jest beznadziejny.

Nowe zdemontowałem i wyrzuciłem po tygodniu jazdy. Parę mocniejszych hamowań i już padał.

Do DS2500 to nawet porównywać nie ma co. To jakby porównywać przyspieszenie Estijaja i Malucha.

Edytowane przez jarmaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy w Japonii również OEM to jakieś juridy. Bardzo w to wątpię. Kiedy czytałem, japońskie klocki mają jakieś składniki niezgodne z ekologią UE. ciekawe czy to prawda. Z drugiej strony, to musi być jakiś układ, że jakiś krzywy producent został dostawcą klocków do subaru. Faktem jest, że jest to miękki klocek i tarczy raczej nie da się nim rozwalić. Napewno na gorąco liepiej hamuje niż ferodo premier i napewno lepiej hamuje niż quinton hazel ale i tak w mojej opinii gorzej niż inni. Może to masa subaru ale inne auta które miałem zdecydowanie lepiej stawały dęba bo juridy to spowalniacze.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony, to musi być jakiś układ, że jakiś krzywy producent został dostawcą klocków do subaru. Faktem jest, że jest to miękki klocek i tarczy raczej nie da się nim rozwalić.

Czemu krzywy producent? Subaru zamówiło klocki o takiej a nie innej charakterystyce i Jurid takie klocki produkuje, zgodnie ze specyfikacją/zamówieniem.

Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OEM klocek STI jest beznadziejny. Nowe zdemontowałem i wyrzuciłem po tygodniu jazdy. Parę mocniejszych hamowań i już padał.

 

po którym lotnisku..... :question::mrgreen:

 

Eeeeee........ ale ja pisałem o klockach do samochodu, nie samolotu.......

 

 

 

Autem się po drogach jeździ ;)

Edytowane przez jarmaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...