Andrzej Koper Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 jak mi w STI na seryjnej tarczy z klockiem Ferodo DS3000 pękła tarcza od przegrzania i wyladowałem miedzy drzewami w Ułęzu a na prawym Wróbel . Tydzien wczes niej ta sama sytuacja miał Łoś , pewnie mało kto z Was go pamieta :roll: ja pamietam... .... przy wyborze tarcz , klocków a szczególnie przewodów hamulcowych w oplocie i sposobu ich mocowania potrzebna jest szczególna uwaga!! Na wlasne życzenie mozna sobie nieżle życie skomplikować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 jak mi w STI na seryjnej tarczy z klockiem Ferodo DS3000 pękła tarcza od przegrzania i wyladowałem miedzy drzewami w Ułęzu a na prawym Wróbel . Tydzien wczes niej ta sama sytuacja miał Łoś , pewnie mało kto z Was go pamieta :roll: ja pamietam... .... przy wyborze tarcz , klocków a szczególnie przewodów hamulcowych w oplocie i sposobu ich mocowania potrzebna jest szczególna uwaga!! Na wlasne życzenie mozna sobie nieżle życie skomplikować. dokładnie :!: , dlatego powtarzam nie raz , z hamulcami jak z jajkiem :!: lepiej jak spuchnie na ciepło , jak go wogóle zabraknie lub zblokuje koło :roll: , ale kamikadze nigdy nie brakowało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkady Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 A można uzyskać informacje ile kosztują oryginalne klocki Przednie do Forysia 2009 rok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 kosztują oryginalne klocki Przednie do Forysia 2009 rok. <400 brutto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 (...) ale żeby to docenic trzeba wczesniej koniecznie "przejść" przez te wszystkie wynalazki typu ...brembo/gładkie/wiercone/nacinane + ..+RC5+/HawkHP+/ds2500 itd.itd... mialem DS2500 (kilka kompl.), mialem RC5+ na gladkich OEM tarczach i ZADNE klocki u mnie nie halasowaly ani na zimno, ani rozgrzane... wiec naprawde nie wiem, skad te mity o "piskliwosci" tych klockow :roll: moze ludzie nie zakladaja OEM blaszek? (owszem, nowe drogie sa, a stare, te jeszcze "z fabryki", najczesciej juz sa do niczego) p.s. a hamowanie na tych klockach wzgledem serii to jednak przepasc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 moze ludzie nie zakladaja OEM blaszek? <400 brutto w kompl. blaszki na klocek i blaszki po ktorych klocek chodzi w jażmie.....dobrze , ze mi przypomniales... a hamowanie na tych klockach wzgledem serii to jednak przepasc jak sie nagrzeją , np. na 5 okrążeniu wyscigu i nie pokrzywią tarcz to tak..... ....w normalnym ruchu , jeżdżąc +- zgodnie z przepisami OEM są skuteczniejsze....i o wiele trwalsze :-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 (edytowane) w kompl. blaszki na klocek i blaszki po ktorych klocek chodzi w jażmie.....dobrze , ze mi przypomniales... a prosze, nie ma za co :-) jak sie nagrzeją , np. na 5 okrążeniu wyscigu i nie pokrzywią tarcz to tak..... ....w normalnym ruchu , jeżdżąc +- zgodnie z przepisami OEM są skuteczniejsze....i o wiele trwalsze :-P mozna sie klocic w nieskonczonosc i kazdy i tak wybierze, co mu bardziej lezy ;-) do spokojnej jazdy - jak najbardziej OEM (wraz z fachowym montazem i profilaktycznym przegladem ham., bo najczesciej problem "zlego hamowania" sprowadza sie do zle "plywajacych" fabrycznych zaciskow :-P ) natomiast co do upalania, to problem w tym, ze OEM klocki zdechna juz po 1-ym okrazeniu, a DS2500/RC5+ spokojnie dadza rade przez kilka amatorskich okrazen (a potem tak czy siak amator musi robic przerwe, aby wymienic gacie... :mrgreen: ) p.s. a propos OEM - ja tam obecnie jestem b. zadowolony z "fabrycznych" klockow do STI - mam u siebie w B9 Brembulce z STI (ori tarcze i klocki, tj. BREMBO) i one naprawde daja rade, nie mam zadnych zastrzezen Edytowane 7 Grudnia 2012 przez eddie_gt4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
umberto Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 A kto robi klocki dla brembo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 (edytowane) A kto robi klocki dla brembo? nie wiem... zgaduje: Ferodo? :-P jednak sie mylilem: JURID (zapomnialem, ze akurat pod reka mam klocki, wiec sprawdzilem organoleptycznie :-D ) Edytowane 7 Grudnia 2012 przez eddie_gt4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarpan Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Wiem, że OEM tarcze i klocki do STI dają radę i najlepiej nadają się do jazdy miejskiej, tylko jest jedno ale: w ASO kosztują masakrycznie dużo. Za mniej niż połowę ceny można mieć zamienniki o których piszemy, i to jeszcze z obietnicą lepszego hamowania. Pewnie dlatego wielu idzie w takie właśnie rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 na zacisku sti / klockach ded dla sti nie przeszkadzała mi ich wydajność, nie przeszkadzała mi wydajność tarcz - najbardziej wpieniał mnie Motul RbF660 po zmianie na Castrolowy SRF zupełnie inne hamowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarpan Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 na zacisku sti / klockach ded dla sti nie przeszkadzała mi ich wydajność, nie przeszkadzała mi wydajność tarcz - najbardziej wpieniał mnie Motul RbF660 po zmianie na Castrolowy SRF zupełnie inne hamowanie Czy to samo dotyczy RBF 600 ? Bo taki mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 A co z tym płynem się dzieje złego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 A co z tym płynem się dzieje złego? Wyczynowy płyn trzeba duzo czesciej wymieniac niz zwykły (szybciej absorbuje wodę) RBF600 to juz troche stary produkt Motula, trzeba sprawdzic jaka ma date wazności, teraz stosuje sie RBF660, Carbone Lorraine Racing, Castrol SRF itp. (mówie o wyczynowych płynach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 rbf 660 bardzo mroźną zimą nie daje rady w niektórych zaawansowanych esp. Błąd miałem we fiacie - odczyt błędu z komputera to coś z wydajnością pompy czy zaworu. Działo się to chwilę po ruszeniu. Przy motul dot5.1 wszelkie problemy zniknęły. btw, czemu aso i inni nie zmieniają płynu w sprzęgle? ostatnio po "rozkazie" ze strony klienta został wymieniony - kolor zużytego oleju - katastrofa. Teraz sprzęgło chodzi jakby lepiej lub inaczej. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 czizas jak się czyta to taaki misz masz w głowie że zdecydować sie ciężko..... ok dwie propozycje rozsądna i "szalona" do wrx 2001: (nie wiem jaka tam średnica jest na przodzie) - obecnie ATE nacinane i klocki ferodo ds2500 ale tarcze już się kończą i klocki też. Co do obecnego zestawu to na zimno wydaje się że nie zahamuje..... na codzień głownie trasy a upalanie w planie ale jak wyjdzie to kto wie Dzięki za propozycje: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 czizas jak się czyta to taaki misz masz w głowie że zdecydować sie ciężko..... ok dwie propozycje rozsądna i "szalona" do wrx 2001: (nie wiem jaka tam średnica jest na przodzie) - obecnie ATE nacinane i klocki ferodo ds2500 ale tarcze już się kończą i klocki też. Co do obecnego zestawu to na zimno wydaje się że nie zahamuje..... na codzień głownie trasy a upalanie w planie ale jak wyjdzie to kto wie Dzięki za propozycje: @@wichercat, ale pytasz ? czy proponujesz ? przypuszczam, że pytasz, choć to jasno z Twojego postu nie wynika ... nieważne ... chcesz klocki na zimę ? czy szukasz całego nowego zestawu tarcze + klocki do wrx ? (wrx eu?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarpan Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Pojawiła się taka okazja, że mam możliwość kupić OEM-owe klocki do STI w cenie mniej więcej Ferodo DS2500. Chciałbym zapytać czy warto ? Na pewno takie klocki nie piszczą, o czym ludzie wspominają pisząc o Ferodo. Ale czy hamują porównywalnie do Ferodo? Jak z trwałością tych klocków ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Pojawiła się taka okazja, że mam możliwość kupić OEM-owe klocki do STI w cenie mniej więcej Ferodo DS2500. Chciałbym zapytać czy warto ? Na pewno takie klocki nie piszczą, o czym ludzie wspominają pisząc o Ferodo. Ale czy hamują porównywalnie do Ferodo? Jak z trwałością tych klocków ? mysle, ze OEM beda trwalsze (i bardziej przyjazne dla tarcz ham.), beda lepiej hamowac "ma zimno", natomiast po rozgrzaniu DS2500 beda odczuwalnie lepsze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 (edytowane) Pojawiła się taka okazja, że mam możliwość kupić OEM-owe klocki do STI w cenie mniej więcej Ferodo DS2500. Chciałbym zapytać czy warto ? Na pewno takie klocki nie piszczą, o czym ludzie wspominają pisząc o Ferodo. Ale czy hamują porównywalnie do Ferodo? Jak z trwałością tych klocków ? OEM klocek STI jest beznadziejny. Nowe zdemontowałem i wyrzuciłem po tygodniu jazdy. Parę mocniejszych hamowań i już padał. Do DS2500 to nawet porównywać nie ma co. To jakby porównywać przyspieszenie Estijaja i Malucha. Edytowane 19 Grudnia 2012 przez jarmaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 OEM klocek STI jest beznadziejny. Nowe zdemontowałem i wyrzuciłem po tygodniu jazdy. Parę mocniejszych hamowań i już padał. po którym lotnisku..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 ciekawe czy w Japonii również OEM to jakieś juridy. Bardzo w to wątpię. Kiedy czytałem, japońskie klocki mają jakieś składniki niezgodne z ekologią UE. ciekawe czy to prawda. Z drugiej strony, to musi być jakiś układ, że jakiś krzywy producent został dostawcą klocków do subaru. Faktem jest, że jest to miękki klocek i tarczy raczej nie da się nim rozwalić. Napewno na gorąco liepiej hamuje niż ferodo premier i napewno lepiej hamuje niż quinton hazel ale i tak w mojej opinii gorzej niż inni. Może to masa subaru ale inne auta które miałem zdecydowanie lepiej stawały dęba bo juridy to spowalniacze. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 ciekawe czy w Japonii również OEM to jakieś juridy do normalnej jazdy ok. jedyne co mi "przeszkadzalo" (STI) to czasami "cichy zgrzyt"... przy zatrzymywaniu ...tak przy 3/5km/godz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 (edytowane) Z drugiej strony, to musi być jakiś układ, że jakiś krzywy producent został dostawcą klocków do subaru. Faktem jest, że jest to miękki klocek i tarczy raczej nie da się nim rozwalić. Czemu krzywy producent? Subaru zamówiło klocki o takiej a nie innej charakterystyce i Jurid takie klocki produkuje, zgodnie ze specyfikacją/zamówieniem. Edytowane 20 Grudnia 2012 przez JJacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 (edytowane) OEM klocek STI jest beznadziejny. Nowe zdemontowałem i wyrzuciłem po tygodniu jazdy. Parę mocniejszych hamowań i już padał. po którym lotnisku..... Eeeeee........ ale ja pisałem o klockach do samochodu, nie samolotu....... Autem się po drogach jeździ Edytowane 20 Grudnia 2012 przez jarmaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się