Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

 

ale cena 380 zł brutto !! a cena oryginału to 410 zl brutto czyli różnica prawie żadna a jakosc ori nieporównywalnie lepsza do tego zamiennika.... :rolleyes:

do tego klocki ferodo bo istotnie cena klocków ori jest troche z kosmosu ( jak pamietam )

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z tarczami w forku. Postał 2 tygodnie po jeździe w solance(nie płukany) i przy hamowaniu dostaje wibracji. Tarcze wyglądają mało ciekawie(przyrdzewiały dość mocno) i chyba to jest problemem. Pytanko wymieniać, czy czekać aż się dotrą, czy jakieś toczenie wykonać? Miał ktoś taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ale cena 380 zł brutto !! a cena oryginału to 410 zl brutto czyli różnica prawie żadna a jakosc ori nieporównywalnie lepsza do tego zamiennika.... :rolleyes:

do tego klocki ferodo bo istotnie cena klocków ori jest troche z kosmosu ( jak pamietam )

 

Andrzej 1 szt, oryginału kosztuje 205 zł ? Dobrze rozumiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@szamann1,miałem tak samo,skończyło się wymianą tarcz i klocków.

Tylko jeśli tarcze i klocki mają jakiś przyzwoity stan to dojeździć je do końca,dopiero wymieniać.Oczywiście jeśli hamują z odpowiedną skutecznością.Mnie te objawy ustąpiły po iluś tam mocniejszych hamowaniach.

Toczenie pewnie nie wyda bo wyjdą zbyt cienkie tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie mi (forumowego nowicjusza) to pytanie ale mam watpliwości czy dobrze rozumuję.

 

W Subaru Outback (2010) jak rozumiem klocki hamulcowe posiadają czujnik (drucik), który przy określonym zużyciu klocka zetknie sie z tarczą i odpowiednia ikonka zapali mi się na desce. Jeżeli tak to jest, to po jakiego .... w czasie przeglądu gość sugerował mojej małżonce wymiane klocków,enigmatycznie stwierdzając, że jego zdaniem są do wymiany?

 

Po zapaleniu się lampki ile statycznie km życia zostało klockom hamulcowym?

Edytowane przez Belial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale cena 380 zł brutto !! a cena oryginału to 410 zl brutto czyli różnica prawie żadna a jakosc ori nieporównywalnie lepsza do tego zamiennika.... :rolleyes: do tego klocki ferodo bo istotnie cena klocków ori jest troche z kosmosu ( jak pamietam ) Andrzej 1 szt, oryginału kosztuje 205 zł ? Dobrze rozumiem ?

 

nie zauwazyłem , ze w pudelku jest jeszcze jedna..... :mrgreen: ...... zamiennik polowe tańszy...czyli można kupować .....

pół oryginalu kosztuje.....205... :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy oryginał jest znacznie lepszy od przykładowego Brembo ? Ciężko stwierdzić, ale na pewno tarcza 316mm do Legacy GT, OBK H6... jest spierdzielona totalnie. Oczywiście do końca nie wiadomo,

czy jest to wina tarczy, czy zacisku ale na tym polu Subaru dało ciała.

Mam klienta co z premedytacją wziął Brembo, bo nawet jak mu się pogną to woli częściej wymieniać niż kupować OE i... też wymieniać ;) Natomiast jak wytrzymają to da wiele do myślenia.

 

Co do tarcz 277mm, 294mm to Brembo, Zimmermann czy nawet TRW ma zarówno swoich zwolenników jak i przeciwników. OE też niejeden pogiął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście do końca nie wiadomo,

 

nie wiadomo....problem z tarczami miały wersje US , Tribeca , Leg. GT z tym , że sa one produkowane na kraje gdzie 120 km/godz w zasadzie sie nie przekracza. Od paru lat (7?) wersje UE nie mają problemów z tarczami , oczywiscie zawsze trafi sie ktos kto bedzie próbowal hamować do 0 z 200 i wiadomo , ze jak zrobi to 3 razy to każdy seryjny/tani zestaw jest zniszczony.Przy okazji zamiennikow to od lat nie proponuje tego klientom ze wzgledu na reklamacje. Piszczenie , bicie tarcz itd a ponieważ na gwarancji trudno cos odzyskac wiec koszty tych wymian/zamian ponosiła najczęściej moja firma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) problem z tarczami miały wersje US , Tribeca , Leg. GT z tym , że sa one produkowane na kraje gdzie 120 km/godz w zasadzie sie nie przekracza (...)

euro-spec.B mialy dokladnie te same hamulce i dokladnie te same problemy... ;):D

 

polecam w ramach przypomnienia :lol::icon_arrow:http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/15701-hamulce-legacy-spec-b/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, we wtorek wymieniłem w Forku tarcze i klocki z przodu: tarcze ATE + klocek Hawk performance czy jakoś tak - Forek powinien tak hamować w serii po opuszczeniu fabryki. W poniedziałek wymiana przewodów hamulcowych na oplot i powinno być jeszcze lepiej. Do cywilnego użytku jak najbardziej mogę polecic ten zestaw - od wymiany przejechałem jakieś 500 km i rożnica do OEM-u jest w moim odczuciu bardzo duża.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rożnica do OEM-u jest w moim odczuciu bardzo duża.

 

szczególnie do poprzednich najczęściej zużytych .....żeby coś mozna miarodajnie powiedzieć to to tylko testy : nowy zestaw OEM z wymiana płynu (często sama wymian płynu powoduje , że użytkownik uważa , że jest dużo lepiej :) ) z nowym zestawem jakiegos zamiennika...Tylko co sprawdzać ? odczucia kierowcy ? przebieg ? 3x ham. z 200 z obciążeniem..? , reakcje na pedał hamulca ? :rolleyes:

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już zamówiłem gładkie brembulce i RC5+. A jak się pogną czy coś to się założy inne (oby nie po tygodniu :D ). Pewnie jak pojadę do Marasa na wymianę to mi powie parę słów :wacko:. Można kręćka w głowie dostać.

 

Jedyne jako nie specowi dziwne się wydaje że wszyscy w większości gładkie polecają. Hmmm myślałem, że te wszystkie nacięcia i otwory polepszają ale widać pomyłka...

Dlatego byłem wstępnie na DBA zdecydowany poszperałem w necie i wydawałoby się że są git. No ale po testujemy i te. Przynajmniej gotówki trochę w kielni zostało.....(będzie na dołożenie do nowych stabów ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm myślałem, że te wszystkie nacięcia i otwory polepszają

 

Marżę. :P

 

Gdybym znał gładki "odpowiednik jakościowy" Brembo ORO, w zbliżonej cenie, to na to bym się decydował. Nie znałem, to jeżdżę na nacinanych. Przeszkadzać to nie przeszkadza, ale klocki pewnie zjedzą wyraźnie szybciej. Wiercone mają za to tendencję do pękania - wygląda na to, że raczej niezależnie od producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie mi (forumowego nowicjusza) to pytanie ale mam watpliwości czy dobrze rozumuję.

 

W Subaru Outback (2010) jak rozumiem klocki hamulcowe posiadają czujnik (drucik), który przy określonym zużyciu klocka zetknie sie z tarczą i odpowiednia ikonka zapali mi się na desce. Jeżeli tak to jest, to po jakiego .... w czasie przeglądu gość sugerował mojej małżonce wymiane klocków,enigmatycznie stwierdzając, że jego zdaniem są do wymiany?

 

Po zapaleniu się lampki ile statycznie km życia zostało klockom hamulcowym?

 

 

raczej długo poczekasz ponieważ w OBK nie ma takiego "drucika". Jest tam jakaś blaszka ale to półśrodek. Klocki trzeba sprawdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja i moja żona dalej piejemy z zachwytu nad RC5+ oraz TRW. Mam tylko 2 problemy - gdześ zapodziałem te blaszki pomiędzy klockiem a tłoczakmi i piszczą a po drugie nie piszczą stałe tylko robią pi,pi,pi,pi,pi,pi... jakby tarcza była krzywa albo coś takiego. Oczywiście w rzeczywistości nić nie bije itp.

 

jak już pisałem wcześniej, rc5+ robi przepaść w hamowaniu. Ostatnio trochę się pobawiłem, absolutnie nie czuć tego pod nogą, hamują zawsze tak samo, jedyna różnica to TRW zrobiła się na jakiś czas fioletowa.

 

ma ktoś takie blaszki na zbyciu do zacisków wrx 4-pot?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie dostała takich śmiesznych, ciemnych plamek
mialem to samo i zaczely strasznie warczec. Przetoczylem tarcze.

 

blaszki pomiędzy klockiem a tłoczakmi i piszczą a po drugie nie piszczą stałe tylko robią pi,pi,pi,pi,pi,pi.
W komplecie nie bylo blaszek wic nic nie zalozylem i tez strasznie gwiżdżą a szczególnie przy parkowaniu na wstecznym. najpierw zona mi powiedziala co bym zalozyl inne bo jelczem do pracy nie bedzie jezdzic. Mnie w to graj ale szybko sie dowiedziala ze t nie przeszkadza i zabrała mi burczydlo. Mysle jednak czy nie zalozyc tych blaszek :rolleyes: bo mam takowe od starego kompletu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...