Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Przy DS Performance to było dopiero walenie, aż przechodnie podskakiwali :mrgreen:

 

 

 

To chyba nie to samo, bo akurat DS Perf są odrobinę większe i właściwie nie pukają.

 

To dokładnie to samo, tylko w trochę mniejszym stopniu przy CL - przynajmniej w moim przypadku. Jak widać co samochód to obyczaj :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie,jak żyją tarcze z RC5+

 

Moim zdaniem ta mieszanka, w odróżnieniu od RC6 i wyżej, jest kompletnie neutralna dla tarcz. Ja w każdym razie jakiegoś przyśpieszonego zużycia nie odnotowałem. Na pewno nie mocniej, niż DS perfromance (DS2500 nie miałem więc się nie wypowiadam). Tarcza DBA 4000.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Forestera 2.0 S-Turbo, 1998 r. do spokojnej jazdy, głównie w mieście co byście polecili?

Póki co oglądałem sprzęt : TEXTAR, TRW i ATE.

One są w miarę rozsądnej cenie - ten czynnik będzie dla mnie (niestety) bardzo istotny. Muszę wymienić wszystko - tarcze + klocki na przód i tył.

 

Czy więcej osób mogłoby się wypowiedzieć w tej sprawie, bo póki co dostałem opinię dwóch osób. Będę bardzo wdzięczny, bo zależy mi na czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie,jak żyją tarcze z RC5+

 

Moim zdaniem ta mieszanka, w odróżnieniu od RC6 i wyżej, jest kompletnie neutralna dla tarcz. Ja w każdym razie jakiegoś przyśpieszonego zużycia nie odnotowałem. Na pewno nie mocniej, niż DS perfromance (DS2500 nie miałem więc się nie wypowiadam). Tarcza DBA 4000.

 

 

No właśnie chciałem zapytać o CL RC5+ via DBA 4000 ale widzę, że jest użytkownik takiego zestawu :twisted: (który na wiosnę chcę zainstalować) - także Grzesiek_67, pewnie będę Cię nękał pytaniami po zimie :P

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zbliżam się do wymiany klocków w przednich hamulcach i niedługo może odwiedzę moją pierwszą pojeżdżawkę.

Auto to nie Subaru, budżetowe bo warte ok 7 tys zł, 950 kg i 140 KM (ale w wieku lat 21). Tarcze mam na razie w dobrym stanie. Fabryka zakładała coś zbliżonego do podstawowych klocków ATE (komplet na przód dla mojego auta to ~130zł). Co ewentualnie mógłbym kupić, żeby było lepiej, zakładając że to budżetowe auto?

Przeczytałem ostatnie 7 stron, i rzuciły mi się takie nazwy:

Ferodo DS Performance (FDS774, w intercars 330 zł, pewnie może być trochę tańsze)

OMP Road&Sport (OT/7774 - w necie <200zł, ale nie wiem czy to cena do osiągnięcia w Polsce)

Hawk HPS (HB189F.550, w Polsce 280 zł)

CL sprawdziłem i cenowo to raczej nie moja półka.

Okolice 250 zł są dla mnie zaporowe. Czy jest jeszcze coś bliżej okolicy <200 zł czemu można by się przyjrzeć?

OMP R&S to klasa wyżej niż DS Performance? (bo widziałem porównania do DS2500)

Rozumiem, że żaden powyższy klocek nie sprawi mi problemu w mieście (w sensie wydajności)? Z tego co czytałem to OMP nie jest złe, jeśli cenowo były do zdobycia to bym się na nie zdecydował na próbę (chociaż trudno mi je znaleźć narazie).

ps. pytam na forum subaru bo na forum mojego auta to nadal żyją w erze EBC green itd o niczym innym nie słyszeli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jeżdżę od jakiegoś czasu na RC6 i jestem bardzo zadowolony.

 

Piszczą jak stary pociąg :mrgreen: ,pylą bardzo mocno, pierwsze kilka hamowań to zwalnianie ale...

jak się lekko dogrzeją to seryjny zwalniacz w czarnuli staje się fajnym hamulcem. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JJacek: miałem OMP Road&Sport w STi i.......więcej ich mieć nie będę :mrgreen: dla mnie to pomyłka w takim aucie, chyba że ktoś nie przekracza 60-70km/h.

Do budżetowego auta o niskiej masie może bym zaryzykował, zależy też jak jeździsz - skoro w takim autku masz 140KM to pewnie już jakoś się odpycha :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

dzisiaj w nie najcięższych warunkach straciłem hamowanie i tarcze zaczęły intensywnie dymić:

 

 

Rzecz działa się po którymś-tam kółku i na dohamowaniu z szybkiej prostej, pedał w podłodze, dym. Dlaczego tak się stało ?

Płyn względnie nowy, tarcze Brembo oro, klocki ferodo DS Performance (no, troche słabe). Trudno mi uwierzyć, że dostały wody i parują, bo prawie cały czas jeździły w wodzie i parę razy w głębokim śniegu i nic takiego nie zaobserwowałem - dopiero to dohamowanie. Po wystygnięciu było ok.

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...