Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tam zwykłych tarcz brembo nie polecam. :roll: Założyłem u siebie takie. Montaż odpowiedni, dodatkowo wyczyszczone tłoczki, zmienione uszczelniacze. Klocki oem, zestaw ułożony odpowiednio. Byłem z nich zadowolony przez pierwsze 1 tkm do pierwszego awaryjnego hamowania z 140 do 60. Teraz każde kolejne to bicie na kierownicy. :roll: Gratis dostałem cały czas drgania na kierownicy, co chwile smród po hamowaniu i to buczenie :roll:

 

Ja na zwykłych Brembo + DS2500 zrobiłem już ok 30 tys. km (na jednym zestawie). Awaryjne ze 150+ do blisko zera też już miałem parę razy. Mogę powiedzieć, że zero zastrzeżeń, zarówno do klocków jak i tarcz. Inna sprawa - samochód jeżdżony tylko i wyłącznie cywilnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja na zwykłych Brembo + DS2500 zrobiłem już ok 30 tys. km (na jednym zestawie). Awaryjne ze 150+ do blisko zera też już miałem parę razy. Mogę powiedzieć, że zero zastrzeżeń, zarówno do klocków jak i tarcz. Inna sprawa - samochód jeżdżony tylko i wyłącznie cywilnie...

 

Jaką masz średnice tarczy u siebie?

 

 

Średnica jak przy standardowym WRXowym zacisku 4-tłoczkowym, czyli chyba 294 mm (poprawcie mnie, jeżeli się mylę). Słyszałem natomiast, że taki zestaw nie nadaje się do upalania, bo rzeczywiście przy mocnym obciążeniu cieplnym tarcza się szubko wichruje. Ja przy codziennym użytkowaniu nie mogę powiedzieć złego słowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olenka: czego oczekujesz od hamulca?

 

PZDR

 

Bodek

 

Oczekuej, żeby hamnował ;) szukam klocków jakiś lepszych, żebym nie musiala wymieniać co 15000 km. Niektórzy odradzają Bremo i ebc do legacy, a z tego co wiem to są to dobre firmy, ostatnio polecają oem właśnie więc juz sama nie wiem... a Wy jako doświadczeni kierowcy moze polecicie coś dobrego :)

 

Pozdrawiam

Oleńka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi przybliżyć ofertę Pagid i Mintex.

Pagid:

seria race (http://www.braketechnology.com/)

seria sport z oznaczenie T (http://www.braketechnology.com/)

Seria RS4 (carbon) (http://www.pagid-brake-pads.co.uk/)

Seria ceramic (http://www.pagid-brake-pads.co.uk/)

 

Mintex:

zwykły MDB

seria Xtreme

racing:

M1144

M1155

M1166

M1177

 

Czy http://www.pagid.de/ = http://www.pagid-brake-pads.co.uk/ = http://www.braketechnology.com/ ? Bo się w tym trochę gubię. Obydwie markie należą do tej samej firmy tmdfriction. Czy one się czymś różnią?

EDIT: Pytam z ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko super, ale po co? Po co wyważać otwarte drzwi? Masz ferodo, CL i np winmaxa. Po co szukać czegoś innego?

 

Pagid na dzień dzisiejszy to tylko kultywacja brandu. Firma mieści się w 4 pokojach :)

 

Mintex, chyba w PL ktoś tym handluje.

 

Tylko jeszcze raz się pytam: PO CO?

 

PZDR

 

BOdek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam pytanie za 100 punktów 8)

 

Chcę niedługo wsadzić do Forka S-Turbo 98 r. zestaw z WRX 01 na przód i tył.

Planuję też wymianę przewodów na oplot stalowy.

 

Pyt: Czy w momencie, kiedy zestaw hamulcowy będzie od innego modelu, to przewody mam kupić do Forka czy WRX :?:

 

Pytam, bo przewody chcę wymienić już a zestaw założę za miesiąc albo dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie za 100 punktów 8)

 

Chcę niedługo wsadzić do Forka S-Turbo 98 r. zestaw z WRX 01 na przód i tył.

Planuję też wymianę przewodów na oplot stalowy.

 

Pyt: Czy w momencie, kiedy zestaw hamulcowy będzie od innego modelu, to przewody mam kupić do Forka czy WRX :?:

 

Pytam, bo przewody chcę wymienić już a zestaw założę za miesiąc albo dwa.

 

przewody powinny byc te same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do różnicy hamowania :idea:

 

Niewielka prędkość przed wjazdem go garage i pełny hebel - koła tył tak mocno hamują

 

Nie do zrobienia na seryjnym zacisku, gdzie tarcza ma koroduje w oczach i nie ma szans porządnie hamować

 

IMAG0279.jpg

 

Jestem zwolennikiem dobrego tyłu, i jestem zadowolony z setupu od WRX

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Nie do zrobienia na seryjnym zacisku, gdzie tarcza ma koroduje w oczach i nie ma szans porządnie hamować (...)

to zalezy (najbardziej od obciazenia tylu auta)

masz Forek najczesciej jezdzi z dwoma pasazerami z tylu, i powiem Ci, ze tylne hamulce pracuja jak nalezy - tarcze blyszcza, nie ma zadnej korozji... ba, dodam nawet, ze tylne klocki sa nawet bardziej zuzyte niz przednie...

 

p.s. u mnie w XT jest GT'ekowy setup - z przodu sa zaciski 4-tloczkowe, a ztylu zacisk 1-tloczkowy + wentylowane tarcze (266mm)

wraz z wiosenna wymiana ogumienia wywalam zuzyte DS2500 i zakladam CL RC5+, zobacze, jaka bedzie roznica (tarcze pozostana OEM, pomierze obecne tarcze i bedzie jasne, czy zostawiam te, co sa teraz, czy zaloze inne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...