Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

No dokładnie to miałem na myśli :mrgreen:

 

Ostatnio sobie wyciąłem przodem wyrwę w zaspie i dość mocno w nią przydzwoniłem :evil:

Po przejechaniu przez nią kierunek dom, jakiś kilometr do przejechania...

Jadę, jadę, szyby mi zaczynają parować :evil:

Eeee chłodnia nie bo by śmierdziało.

Kurcze ale czemu on mi w prawo lepiej skręca niż w lewo :?

Zanim dojechałem w głowie już mi się taka suma naliczyła :|

 

Na szczęście nic :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Czy może ktoś mi powiedzieć ile kosztują przeguby wewnętrzne wraz z osłonami, do subaru impreza rok 1995 1,6 16 V???

Z tego co już się orientowałam to ceny się wahają od 300-1200 zł. Wiadomo poszukuję w miare przystępnej cenie. Lecz bardzo często są nie dostępne w sklepach, lub na zamówienie po tej najwyższej cenie, bądz hurtowo- jak już znajdą sie nie drogie.

Czy może ktoś mi powiedzieć , gdzie mogę kupić takie przeguby???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przez pierwsze 500 km układałem, tarcze :?: ..
pytając czy ułożyłeś prawidłowo klocki i tarcze miałem na myśli poniższą procedurę:

 

Jak prawidłowo docierac klocki uliczne (HPS, HP Plus)?

 

Po osiągnięciu szybkości ok.50-55 km/h delikatnie rozpocznijmy hamowanie mające na celu spowolnienie samochodu do 10-15 km/h ale nie jego całkowite zatrzymanie. Zwalniajmy pedał hamulca po krótkiej chwili. Powtórzmy czynność 6-8 razy.

Podobną procedurę zastosujmy po krótkiej chwili z większych szybkości i większą siła hamująć z 80 km/h do 25-30 km/h . Czynność powtórzmy 3 razy bez zatrzymywania. Nogę z pedału zwalniamy natychmiastowo zachowując kilkusekundowe odstępy między hamowaniami.

Całość schładzamy kilkuminutową jazdą bez zatrzymywania się.

Układ hamulcowy będzie gotowy do użycia po zatrzymaniu się i pozostawieniu samochodu do całkowitego schłodzenia klocków i tarcz ok. 15 minutach.

NIE WOLNO HAMOWAĆ Z DUŻYCH PRĘDKOŚCI DO ZERA!!!

Zatrzymanie się z noga spoczywającą na pedale hamulca może doprowadzić do zniszczenia tarcz hamulcowych, kiedy gorąca powierzchnia klocka zetknie się przez dłuższą chwilę z stalową tarczą. Hamowanie ma być pewne i energiczne, ale zarazem nie wolno nam doprowadzić do zblokowania się kół czy załączenia się systemu ABS.

 

Rany...do czegoś takiego to trzeba mieć chyba własny tor!!

Czy każdy zestaw powinno się tak "układać"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rany...do czegoś takiego to trzeba mieć chyba własny tor!!

Czy każdy zestaw powinno się tak "układać"?

 

Tor byłby najlepszy :mrgreen: , z braku laku wystarczy z 2km w miarę mało uczęszczanej drogi. Ważne żeby nie było mokro i nie padało ... potem kawka i jak zestaw ostygnie to w drogę :twisted:

 

aaaa i to powyżej to jest wersja light :mrgreen:

 

tu bardziej hard

 

If full race pads, such as Hawk DTC-70 are being used, add four near-stops from 80 to 10 mph.

 

After the break-in cycle, there should be a slight blue tint and a light gray film on the rotor face. The blue tint tells you the rotor has reached break-in temperature and the gray film is pad material starting to transfer onto the rotor face. This is what you are looking for. The best braking occurs when there is an even layer of of pad material deposited across the rotors. This minimizes squealing, increases braking torque, and maximizes pad and rotor life.

 

After the first break in cycle shown above, the brakes may still not be fully broken in. A second bed-in cycle, AFTER the brakes have cooled down fully from the first cycle, may be necessary before the brakes really start to perform well. This is especially true if you have installed new pads on old rotors, since the pads need time to conform to the old rotor wear pattern. If you've just installed a big brake kit, the pedal travel may not feel as firm as you expected. After the second cycle, the pedal will become noticeably firmer. If necessary, bleed the brakes to improve pedal firmness

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przez pierwsze 500 km układałem, tarcze :?: ..
pytając czy ułożyłeś prawidłowo klocki i tarcze miałem na myśli poniższą procedurę:

 

Jak prawidłowo docierac klocki uliczne (HPS, HP Plus)?

 

Po osiągnięciu szybkości ok.50-55 km/h delikatnie rozpocznijmy hamowanie mające na celu spowolnienie samochodu do 10-15 km/h ale nie jego całkowite zatrzymanie. Zwalniajmy pedał hamulca po krótkiej chwili. Powtórzmy czynność 6-8 razy.

Podobną procedurę zastosujmy po krótkiej chwili z większych szybkości i większą siła hamująć z 80 km/h do 25-30 km/h . Czynność powtórzmy 3 razy bez zatrzymywania. Nogę z pedału zwalniamy natychmiastowo zachowując kilkusekundowe odstępy między hamowaniami.

Całość schładzamy kilkuminutową jazdą bez zatrzymywania się.

Układ hamulcowy będzie gotowy do użycia po zatrzymaniu się i pozostawieniu samochodu do całkowitego schłodzenia klocków i tarcz ok. 15 minutach.

NIE WOLNO HAMOWAĆ Z DUŻYCH PRĘDKOŚCI DO ZERA!!!

Zatrzymanie się z noga spoczywającą na pedale hamulca może doprowadzić do zniszczenia tarcz hamulcowych, kiedy gorąca powierzchnia klocka zetknie się przez dłuższą chwilę z stalową tarczą. Hamowanie ma być pewne i energiczne, ale zarazem nie wolno nam doprowadzić do zblokowania się kół czy załączenia się systemu ABS.

 

Rany...do czegoś takiego to trzeba mieć chyba własny tor!!

Czy każdy zestaw powinno się tak "układać"?

 

Carbone Lorraine RC5+ nie trzeba ukladac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ci co nie kupują trudniejszych może w instalacji klocków nie wiedza co tracą :) Dziwne podejście niektórych skoro ja słyszałem 15 lat temu mając naście lat o docieraniu klocków kiedy użytkowałem swój pierwszy samochód dziś tak wielu w Polsce zaprzecza tym faktom kiedy postęp technologiczny poszedł tak daleko do przodu jak i wydawać się mogło świadomość klienta.

Targetem Hawk Performance jest klient w rajdach ulicznych , i torowych nie nastawiają się na klienta który preferuje klocki uliczne choć i takie maja w ofercie. Porównywanie HPS czy HP Plus z RC5+ mija się z celem bo oba klocki są uliczne a to czy jedne trzeba docierać czy a drugie nie nie świadczy o efektywności produktu choć i tak opinie użytkowników obu produktów mówią żę HP Plusy mogą śmiało konkurować z RC5+. Zabawa w sportach torowych i rajdach ulicznych zaczyna się od mieszanek DTC lub przynajmniej HT-10 które spełniają wymogi współczesnego motorsportu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne, bo Ferodo pisze na swoich stronach, ze klocki sa wstepnie docierane poprzez odpowiednia obróbkę chemiczna i nie wymagaja extra docierania, chociaz jest to mile widziane.

a myslalem, ze to sa dobre klocki.

są ok, ale tak jak piszą mogą np. "kwiczeć" :mrgreen: ... wtedy ułożenia może pomóc ... ale też nie musi :wink:

 

ps. to tak mniej więcej jak z wątkiem olejowym :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Czy może ktoś mi powiedzieć ile kosztują przeguby wewnętrzne wraz z osłonami, do subaru impreza rok 1995 1,6 16 V???

Z tego co już się orientowałam to ceny się wahają od 300-1200 zł. Wiadomo poszukuję w miare przystępnej cenie. Lecz bardzo często są nie dostępne w sklepach, lub na zamówienie po tej najwyższej cenie, bądz hurtowo- jak już znajdą sie nie drogie.

Czy może ktoś mi powiedzieć , gdzie mogę kupić takie przeguby???

 

 

Dzwonie i nigdzie nie mają- prosze niech ktoś doswiadczony pomoże....;-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
o ile się nie mylę to gładkie brembo są hartowane olejowo
Nie wszystkie, tylko brembo sport :wink:

Mam lekki problem w rozpoznaniu tarcz Brembo. Gdzie można wyszukać tarcze Brembo Sport gładkie ? Z tego co widzę w katalogu Brembo Sport to są tylko tarcze z nacięciami/rowkami lub tarcze dziurkowane (czyli wersje slotted lub drilled) (wchodzę w Brambo.com -> HP brake upgrades -> Cars - Sport Line -> Discs Catalogue -> w wynikach mam tylko FD i FS czyli drilled i slotted). Poza tym w ofercie Brembo są zwykłe tarcze gładkie (no i wynalazki typu Max).

Chciałem się jeszcze spytać jakich producentów brać pod uwagę w przypadku tarcz gładkich:

- Brembo

- ATE się nada ?

- Tarox

- DBA

- Zimmermany (gdzie je można kupić w Warszawie? znalazłem autoreduta i brolerserwis)

- Pagidy (kto to sprzedaje?)

Czy w przypadku zwykłych gładkich tarcz, są jeszcze jakieś godne polecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jakiego samochodu szukasz tych brembo sportów?

 

Co do producentów: Brembo tak, ATE ma fajną serię power disc (ale chyba tylko do niemcówi i nacinane), Tarox nie, DBA nie, Zimmerman raczej nie (OE działają, ale aftermarket to chłam), tarcze pagid???

 

A czemu gładkie?

 

PZDR

 

Bodek

 

P.S. Ja jednak jestem zwolennikiem docierania. Może nie tak skomplikowanego jak w instrukcji powyżej, ale mimo wszystko. Docieranie ma też tylko sens przy bardziej drogowych mieszankach. Żadna wyczynowa nie wymaga docierania, bo i tak pożera tarcze w ekspresowym tempie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Golf II GTI 16v, ale mam wrażenie, że chyba dla takiego auta tarcz Brembo Sport gładkich nie ma (dochodzę do wniosku, że do takiego auta byłyby przerostem formy nad treścią).

Auto jest budżetowe, więc nie szukam żadnych nawiercanych/nacinanych bo wychodzę z założenia, że w tej cenie niczego interesującego nie znajdę (w cenie podstawowych tarcz gładkich). Przeczytałem na forum angielskim, że ich auta w pucharze jeżdżą np.: tarczach gładkich (cyt.: 'off the shelf Pagid plain disc') i klockach DS3000 przód/DS2500 tył. Przekonuję się do Brembo, dzięki za radę.

ps. odwiedziłem mój pierwszy track day i jak na razie hamulców mi nie brakowało (chociaż się kończą dlatego muszę coś zakupić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z brembo do wyboru są nawiercane, nacinane i gładkie. Które do czego służą było już wałkowane, więc nie ma sensu się zagłębiać.

 

Przód:

Nawiercane: FD.153.000 powinny kosztować ok 1240pln za 2 szt (sprytni znajdą taniej :) )

Nacinane: FS.153.000 ok 1430pln.

Gładka normalna: ok 220-230pln sztuka.

 

Tył:

jeżeli dobrze pamiętam, to Brembo nie ma tarcz o tym rozmiarze. To nr OE 26700-AE030.

Na tył założyłbym coś markowego i w dobrych pieniądzach.

 

PZDR

 

Bodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tył założyłbym coś markowego i w dobrych pieniądzach.

a jest cokolwiek?

 

no chyba, że zostawię tę OEM i tyle

 

widać, że z nowym zaciskiem się nie nudzi

 

Pozdrawiam

 

-- 20 sty 2011, 10:05 --

 

Nawiercane: FD.153.000 powinny kosztować ok 1240pln za 2 szt (sprytni znajdą taniej )Nacinane: FS.153.000 ok 1430pln. Gładka normalna: ok 220-230pln sztuka.

 

no dobrze, a te znacznie droższe lepiej hamują/dłużej starczają/co robi taką cenę

 

w cenie jednej, można mieć kilka kpl zwykłych :mrgreen:

 

w sumie, to chyba najlepiej mieć nacinaną bo zawsze klocek i tarcza są czyste, ale z drugiej strony klocek może się dużo szybciej zużywać i nie wiem jak tarcza.

 

jestem w kropce :|

 

to samo dotyczy DSP czy DS2500

 

niech to szlag

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie, to chyba najlepiej mieć nacinaną bo zawsze klocek i tarcza są czyste, ale z drugiej strony klocek może się dużo szybciej zużywać i nie wiem jak tarcza.

jestem w kropce :|

to samo dotyczy DSP czy DS2500

niech to szlag

Mam nacinane z klockiem DS2500 i nie zauważyłem nadmiernego zużycia ... ani klocków ani tarcz /tylko hebel mam inny/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do czego używasz auta? Jak jeździsz?

 

jeżdżę głównie po meście, ale czasem jakieś zabawy. Wyjazdy rodzinne mocno obciążonym autem. Ew dogi przelotowe. prędkości 120-140. Oczekuję skutecznych hamulców. Po założeniu zestawu z wrx jest zdecydowanie lepiej w stosunku do OEM, ale u mnie tył praktycznie nie hamował i bardzo szybko włączał się abs

 

Tarcze OEM starczają mi na około 30-45kkm klocki 30kkm

 

przy tym samym stylu nie chciał bym zmieniać tarcz i klocków co 15kkm

 

liczy się skuteczność w awaryjnych sytuacjach w mieście i na trasie.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...