Istreed Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 No dokładnie to miałem na myśli Ostatnio sobie wyciąłem przodem wyrwę w zaspie i dość mocno w nią przydzwoniłem Po przejechaniu przez nią kierunek dom, jakiś kilometr do przejechania... Jadę, jadę, szyby mi zaczynają parować Eeee chłodnia nie bo by śmierdziało. Kurcze ale czemu on mi w prawo lepiej skręca niż w lewo :? Zanim dojechałem w głowie już mi się taka suma naliczyła :| Na szczęście nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 ja w takiej sytuacji mam w głowie znak zapytania: "będę mógł jeszcze dzisiaj pojeździć?" 8) rozum mi wraca później. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emilja666 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Witam serdecznie. Czy może ktoś mi powiedzieć ile kosztują przeguby wewnętrzne wraz z osłonami, do subaru impreza rok 1995 1,6 16 V??? Z tego co już się orientowałam to ceny się wahają od 300-1200 zł. Wiadomo poszukuję w miare przystępnej cenie. Lecz bardzo często są nie dostępne w sklepach, lub na zamówienie po tej najwyższej cenie, bądz hurtowo- jak już znajdą sie nie drogie. Czy może ktoś mi powiedzieć , gdzie mogę kupić takie przeguby??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru_Forester Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Tak przez pierwsze 500 km układałem, tarcze :?: .. pytając czy ułożyłeś prawidłowo klocki i tarcze miałem na myśli poniższą procedurę: Jak prawidłowo docierac klocki uliczne (HPS, HP Plus)? Po osiągnięciu szybkości ok.50-55 km/h delikatnie rozpocznijmy hamowanie mające na celu spowolnienie samochodu do 10-15 km/h ale nie jego całkowite zatrzymanie. Zwalniajmy pedał hamulca po krótkiej chwili. Powtórzmy czynność 6-8 razy. Podobną procedurę zastosujmy po krótkiej chwili z większych szybkości i większą siła hamująć z 80 km/h do 25-30 km/h . Czynność powtórzmy 3 razy bez zatrzymywania. Nogę z pedału zwalniamy natychmiastowo zachowując kilkusekundowe odstępy między hamowaniami. Całość schładzamy kilkuminutową jazdą bez zatrzymywania się. Układ hamulcowy będzie gotowy do użycia po zatrzymaniu się i pozostawieniu samochodu do całkowitego schłodzenia klocków i tarcz ok. 15 minutach. NIE WOLNO HAMOWAĆ Z DUŻYCH PRĘDKOŚCI DO ZERA!!! Zatrzymanie się z noga spoczywającą na pedale hamulca może doprowadzić do zniszczenia tarcz hamulcowych, kiedy gorąca powierzchnia klocka zetknie się przez dłuższą chwilę z stalową tarczą. Hamowanie ma być pewne i energiczne, ale zarazem nie wolno nam doprowadzić do zblokowania się kół czy załączenia się systemu ABS. Rany...do czegoś takiego to trzeba mieć chyba własny tor!! Czy każdy zestaw powinno się tak "układać"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p@dre Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Rany...do czegoś takiego to trzeba mieć chyba własny tor!! Czy każdy zestaw powinno się tak "układać"? Tor byłby najlepszy , z braku laku wystarczy z 2km w miarę mało uczęszczanej drogi. Ważne żeby nie było mokro i nie padało ... potem kawka i jak zestaw ostygnie to w drogę aaaa i to powyżej to jest wersja light tu bardziej hard If full race pads, such as Hawk DTC-70 are being used, add four near-stops from 80 to 10 mph. After the break-in cycle, there should be a slight blue tint and a light gray film on the rotor face. The blue tint tells you the rotor has reached break-in temperature and the gray film is pad material starting to transfer onto the rotor face. This is what you are looking for. The best braking occurs when there is an even layer of of pad material deposited across the rotors. This minimizes squealing, increases braking torque, and maximizes pad and rotor life. After the first break in cycle shown above, the brakes may still not be fully broken in. A second bed-in cycle, AFTER the brakes have cooled down fully from the first cycle, may be necessary before the brakes really start to perform well. This is especially true if you have installed new pads on old rotors, since the pads need time to conform to the old rotor wear pattern. If you've just installed a big brake kit, the pedal travel may not feel as firm as you expected. After the second cycle, the pedal will become noticeably firmer. If necessary, bleed the brakes to improve pedal firmness Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Tak przez pierwsze 500 km układałem, tarcze :?: .. pytając czy ułożyłeś prawidłowo klocki i tarcze miałem na myśli poniższą procedurę: Jak prawidłowo docierac klocki uliczne (HPS, HP Plus)? Po osiągnięciu szybkości ok.50-55 km/h delikatnie rozpocznijmy hamowanie mające na celu spowolnienie samochodu do 10-15 km/h ale nie jego całkowite zatrzymanie. Zwalniajmy pedał hamulca po krótkiej chwili. Powtórzmy czynność 6-8 razy. Podobną procedurę zastosujmy po krótkiej chwili z większych szybkości i większą siła hamująć z 80 km/h do 25-30 km/h . Czynność powtórzmy 3 razy bez zatrzymywania. Nogę z pedału zwalniamy natychmiastowo zachowując kilkusekundowe odstępy między hamowaniami. Całość schładzamy kilkuminutową jazdą bez zatrzymywania się. Układ hamulcowy będzie gotowy do użycia po zatrzymaniu się i pozostawieniu samochodu do całkowitego schłodzenia klocków i tarcz ok. 15 minutach. NIE WOLNO HAMOWAĆ Z DUŻYCH PRĘDKOŚCI DO ZERA!!! Zatrzymanie się z noga spoczywającą na pedale hamulca może doprowadzić do zniszczenia tarcz hamulcowych, kiedy gorąca powierzchnia klocka zetknie się przez dłuższą chwilę z stalową tarczą. Hamowanie ma być pewne i energiczne, ale zarazem nie wolno nam doprowadzić do zblokowania się kół czy załączenia się systemu ABS. Rany...do czegoś takiego to trzeba mieć chyba własny tor!! Czy każdy zestaw powinno się tak "układać"? Carbone Lorraine RC5+ nie trzeba ukladac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Taaaak te instrukcje od układania klocków i tarcz rozbawiają mnie do łez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiepuczi Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Dlatego ci co nie kupują trudniejszych może w instalacji klocków nie wiedza co tracą Dziwne podejście niektórych skoro ja słyszałem 15 lat temu mając naście lat o docieraniu klocków kiedy użytkowałem swój pierwszy samochód dziś tak wielu w Polsce zaprzecza tym faktom kiedy postęp technologiczny poszedł tak daleko do przodu jak i wydawać się mogło świadomość klienta. Targetem Hawk Performance jest klient w rajdach ulicznych , i torowych nie nastawiają się na klienta który preferuje klocki uliczne choć i takie maja w ofercie. Porównywanie HPS czy HP Plus z RC5+ mija się z celem bo oba klocki są uliczne a to czy jedne trzeba docierać czy a drugie nie nie świadczy o efektywności produktu choć i tak opinie użytkowników obu produktów mówią żę HP Plusy mogą śmiało konkurować z RC5+. Zabawa w sportach torowych i rajdach ulicznych zaczyna się od mieszanek DTC lub przynajmniej HT-10 które spełniają wymogi współczesnego motorsportu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 dziwne, bo Ferodo pisze na swoich stronach, ze klocki sa wstepnie docierane poprzez odpowiednia obróbkę chemiczna i nie wymagaja extra docierania, chociaz jest to mile widziane. a myslalem, ze to sa dobre klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiepuczi Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Hawk tez oferuje klocki Pre Burnished " przypiekane " jak HP Plus co nie zwalnia użytkownaika z czynności ułożenia klocka do tarczy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p@dre Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 dziwne, bo Ferodo pisze na swoich stronach, ze klocki sa wstepnie docierane poprzez odpowiednia obróbkę chemiczna i nie wymagaja extra docierania, chociaz jest to mile widziane.a myslalem, ze to sa dobre klocki. są ok, ale tak jak piszą mogą np. "kwiczeć" ... wtedy ułożenia może pomóc ... ale też nie musi :wink: ps. to tak mniej więcej jak z wątkiem olejowym :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emilja666 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Witam serdecznie. Czy może ktoś mi powiedzieć ile kosztują przeguby wewnętrzne wraz z osłonami, do subaru impreza rok 1995 1,6 16 V??? Z tego co już się orientowałam to ceny się wahają od 300-1200 zł. Wiadomo poszukuję w miare przystępnej cenie. Lecz bardzo często są nie dostępne w sklepach, lub na zamówienie po tej najwyższej cenie, bądz hurtowo- jak już znajdą sie nie drogie. Czy może ktoś mi powiedzieć , gdzie mogę kupić takie przeguby??? Dzwonie i nigdzie nie mają- prosze niech ktoś doswiadczony pomoże....;-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 emilja666, sugerowałbym założenie nowego wątku w dziale Imprezy: viewforum.php?f=21 albo nowego [K] w dziale części: viewforum.php?f=16 Dopisywanie się w środku wątków o czym innym daje małe szanse uzyskania odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emilja666 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 dziękuję za radę;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Carbone Lorraine RC5+ nie trzeba ukladac tyczy się to samo używanych i nowych tarcz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 o ile się nie mylę to gładkie brembo są hartowane olejowo Nie wszystkie, tylko brembo sport :wink: Mam lekki problem w rozpoznaniu tarcz Brembo. Gdzie można wyszukać tarcze Brembo Sport gładkie ? Z tego co widzę w katalogu Brembo Sport to są tylko tarcze z nacięciami/rowkami lub tarcze dziurkowane (czyli wersje slotted lub drilled) (wchodzę w Brambo.com -> HP brake upgrades -> Cars - Sport Line -> Discs Catalogue -> w wynikach mam tylko FD i FS czyli drilled i slotted). Poza tym w ofercie Brembo są zwykłe tarcze gładkie (no i wynalazki typu Max). Chciałem się jeszcze spytać jakich producentów brać pod uwagę w przypadku tarcz gładkich: - Brembo - ATE się nada ? - Tarox - DBA - Zimmermany (gdzie je można kupić w Warszawie? znalazłem autoreduta i brolerserwis) - Pagidy (kto to sprzedaje?) Czy w przypadku zwykłych gładkich tarcz, są jeszcze jakieś godne polecenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alunetik Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Do jakiego samochodu szukasz tych brembo sportów? Co do producentów: Brembo tak, ATE ma fajną serię power disc (ale chyba tylko do niemcówi i nacinane), Tarox nie, DBA nie, Zimmerman raczej nie (OE działają, ale aftermarket to chłam), tarcze pagid??? A czemu gładkie? PZDR Bodek P.S. Ja jednak jestem zwolennikiem docierania. Może nie tak skomplikowanego jak w instrukcji powyżej, ale mimo wszystko. Docieranie ma też tylko sens przy bardziej drogowych mieszankach. Żadna wyczynowa nie wymaga docierania, bo i tak pożera tarcze w ekspresowym tempie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Golf II GTI 16v, ale mam wrażenie, że chyba dla takiego auta tarcz Brembo Sport gładkich nie ma (dochodzę do wniosku, że do takiego auta byłyby przerostem formy nad treścią). Auto jest budżetowe, więc nie szukam żadnych nawiercanych/nacinanych bo wychodzę z założenia, że w tej cenie niczego interesującego nie znajdę (w cenie podstawowych tarcz gładkich). Przeczytałem na forum angielskim, że ich auta w pucharze jeżdżą np.: tarczach gładkich (cyt.: 'off the shelf Pagid plain disc') i klockach DS3000 przód/DS2500 tył. Przekonuję się do Brembo, dzięki za radę. ps. odwiedziłem mój pierwszy track day i jak na razie hamulców mi nie brakowało (chociaż się kończą dlatego muszę coś zakupić). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alunetik Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 24.0322-0100.1 to nr tarczy z ATE Power Disc. Jest nacinana i bardzo polecam. Gładkich brembo OIL nie ma do tego auta. One były wymyślone do Lancera i Subaru, żeby spełnić wymogi starej Nki. Wybór ferodo jest słuszny:) PZDR Bodek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 alunetik, napisz jakie nr tarcz brembo mam kupić? heblunek z wrx 2005 czyli przód 294mm a tył 290mm obie wentylowane. no chyba, że nie brembo a coś innego. Klocki to będą ferodo DSP ew DS2500 pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alunetik Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Z brembo do wyboru są nawiercane, nacinane i gładkie. Które do czego służą było już wałkowane, więc nie ma sensu się zagłębiać. Przód: Nawiercane: FD.153.000 powinny kosztować ok 1240pln za 2 szt (sprytni znajdą taniej ) Nacinane: FS.153.000 ok 1430pln. Gładka normalna: ok 220-230pln sztuka. Tył: jeżeli dobrze pamiętam, to Brembo nie ma tarcz o tym rozmiarze. To nr OE 26700-AE030. Na tył założyłbym coś markowego i w dobrych pieniądzach. PZDR Bodek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Na tył założyłbym coś markowego i w dobrych pieniądzach. a jest cokolwiek? no chyba, że zostawię tę OEM i tyle widać, że z nowym zaciskiem się nie nudzi Pozdrawiam -- 20 sty 2011, 10:05 -- Nawiercane: FD.153.000 powinny kosztować ok 1240pln za 2 szt (sprytni znajdą taniej )Nacinane: FS.153.000 ok 1430pln. Gładka normalna: ok 220-230pln sztuka. no dobrze, a te znacznie droższe lepiej hamują/dłużej starczają/co robi taką cenę w cenie jednej, można mieć kilka kpl zwykłych w sumie, to chyba najlepiej mieć nacinaną bo zawsze klocek i tarcza są czyste, ale z drugiej strony klocek może się dużo szybciej zużywać i nie wiem jak tarcza. jestem w kropce :| to samo dotyczy DSP czy DS2500 niech to szlag Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alunetik Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 W hipolu powinni miec blue printa na tył. OEM też da rade. Co do doboru tarcz i klocków: do czego używasz auta? Jak jeździsz? PZDR BOdek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p@dre Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 w sumie, to chyba najlepiej mieć nacinaną bo zawsze klocek i tarcza są czyste, ale z drugiej strony klocek może się dużo szybciej zużywać i nie wiem jak tarcza. jestem w kropce :| to samo dotyczy DSP czy DS2500 niech to szlag Mam nacinane z klockiem DS2500 i nie zauważyłem nadmiernego zużycia ... ani klocków ani tarcz /tylko hebel mam inny/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 do czego używasz auta? Jak jeździsz? jeżdżę głównie po meście, ale czasem jakieś zabawy. Wyjazdy rodzinne mocno obciążonym autem. Ew dogi przelotowe. prędkości 120-140. Oczekuję skutecznych hamulców. Po założeniu zestawu z wrx jest zdecydowanie lepiej w stosunku do OEM, ale u mnie tył praktycznie nie hamował i bardzo szybko włączał się abs Tarcze OEM starczają mi na około 30-45kkm klocki 30kkm przy tym samym stylu nie chciał bym zmieniać tarcz i klocków co 15kkm liczy się skuteczność w awaryjnych sytuacjach w mieście i na trasie. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się