Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem co to Carplay :-)  ale wiem, ze gwarancyjne wymiany tapicerek i nawigacji to slabe jest. A to trzaskanie drzwi jak w polonezie to od poczatku masz czy z przebiegiem? W testowym zamykaly sie lekko i dosc cicho z lekkim, blaszanym, pustym rezonansem. Zastanawiam sie, czy tam sa jakies wzmocnienia... 

Osobny temat to przeglady. Ostatnim autem, ktore mialo je co 15 tys byla Corolla 97'. W dodatku tanie nie sa - 1600 pln to poziom A4. Co pol roku jezdzic do serwisu... Generalnie mam wrazenie, ze Subaru ma jakis cel w tym, zeby nie kupowac tych aut :-)  Zna ktos marke nie montujaca fabrycznie czujnikow parkowania z przodu? :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Impregnację robi każdy sensowny salon detailingu. Wg mnie warto.

Ja na zmianę jeżdzę OBK i Volvo v60cc Summum. I szczerze mówiąc nie widzę jakiejś przepaści w wykończeniu, "papierowych drzwi", audio H&K gra podobnie, wyciszenie podobne. Oba auta lubię, każde jest nieco lepsze w detalach (OBK przestrzeń i napęd, Volvo bardziej "rześkie" i zwinne). W żadnym nic nie stuka, trzeszczy, itd. Pomijam ze Volvo po tygodniu trafiło na serwis i wymianę przekładni kierowniczej (wada fabryczna), poza tym bezawaryjne. Moj brat jeździ XC60 i podziela opinie o porównywalności tych aut (trochę OBK pojeździł). A moze ja po prostu mało czepliwy jestem? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, aflinta napisał:

Ile aut oferowanych w Europie z 2015 roku to wspiera? Standard zaczął być szerzej oferowany z początkiem 2016 roku. 

 

 

http://myapple.pl/posts/13602-nowy-model-subaru-crosstrek-z-funkcja-carplay-w-standardzie

 

Chcialbys robic wymiane oleju co 30 tys km jak w VAG? Wszystko fajnie ale po 100 tys km silnik do wymiany. Raz na pol roku 2h mozna poswiecic na wizyte w serwisie.

Baaaardzo wiele firm nie montuje czujnikow z przodu.Z reszta kto by ich potrzebowal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Baaardzo wiele firm"..:) Precyzja odpowiedzi sugeruje, że jednak niewiele :) Nie mam na myśli montażu w standardzie ale fabryczną opcję przy zamówieniu... - osobiście nie znam żadnej produkującej auto tej wielkości.

Co do oleju - teraz zmieniam co 30 tys. - jak przeglądy. Auto ma już 180tys przebiegu i silnika nie wymieniałem. Generalnie niewiele w nim wymieniałem ale odkąd spróbowałem benzyny - diesel drażni mnie coraz mocniej. Szukam też czegoś lżejszego, zwinniejszego i takie wrażenie zrobił Outback. Ale jak odkrywam co się z nim wiąże... do serwisu Subaru mam ok 100 km. Do Volvo też mam 100 ale raz do roku wytrzymuję. W dodatku zostawiam w nim średnio 1800 pln. Roczny harmonogram Subaru to 3800. Przez 5 lat eksploatacji różnica wyniesie 10 tys :) Jak doliczę je do do 178 tys za Subaru to łapię się już na kilka innych, fajnych aut...

 

Hm... ja chyba wcale nie chcę tego Outbacka :) - albo nasuwają mi się same argumenty "przeciw'.

Edytowane przez SInobrody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lisek napisał:

To Dział Techniczny wspominał o tym już jakiś czas temu, że od jesieni tego roku systemy multimedialne w autach powinny wspierać Carplay (i zapewne Android Auto). 

 

1 godzinę temu, SInobrody napisał:

Hm... ja chyba wcale nie chcę tego Outbacka :) - albo nasuwają mi się same argumenty "przeciw'.

Zdecydowanie nie warto kupować auta na siłę, można lepiej wydać pieniądze. Jeżeli EyeSight nie jest czymś istotnym dla Ciebie to szukaj tam gdzie Ci lepiej. Przecież Alltrack też może mieć silnik benzynowy.

Co do głosu zamykanych drzwi to zawsze można go poprawić robiąc dodatkowe wygłuszenie matami audio, choć ja przez chwilę jak miałem możliwość sprawdzić nie widziałem takiej potrzeby (wersja z H&K).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, SInobrody napisał:

Roczny harmonogram Subaru to 3800

 

W praktyce koszty przeglądów są znacznie niższe. Nie wiem, po co ten "oficjalny" cennik serwisów wisi od lat na stronie, skoro mija się z prawdą i tylko klientów odstrasza :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, OBK CVT napisał:

 

I gitara. Idź puszczać bąki na inne forum ;)

 

Haha, dobre :)

Też nie bardzo rozumiem wynurzenia z cyklu "dlaczego nie kupię Subaru a VAG'a". Załóżmy wątek: "Mercedes lepszy od Subaru". ;)

SInobrody, bierz co Ci pasuje. Forumowicze próbują Ci odpowiedzieć na pytania obiektywnie, ale to Ty będziesz jeździł, Twoja decyzja. FYI, sa kraje, gdzie przeglądy każdej marki sa co 5000km, jedna ma 10000km i zazwyczaj laweta zbiera auto przy 8000. Ale to kwestia klimatu. Gdybym latał po 80k km / rok to przeglądy co 15k by mnie nużyły. Na szczęście mam 3 auta i przegląd co rok, a jak moge to samolot (taniej i szybciej). Ale każdy ma inną sytuację.

Dobierz auto "pod siebie" i życzę byś znalazł markę która spelni w 100% oczekiwania. I może ma takie życzliwe grono użytkowników jak Subaru.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim bardzo serdecznie :) Sądziłem OBK CVT, że lubisz zapach kapuchy :) Liczyłem raczej na rozwianie "bąka" pozostawionego przez auto znajomego, który miał Outbacka z dieslem, pęknięty wał, wymianę sprzęgła, pękające "z siebie" szyby i cały ten cyrk więc mi odradza Subaru. A ja w swej naiwności, że "made in Japan" musiałem zasięgnąć języka. Wątpliwości nie rozwiano, w dodatku pojawiły się nowe. Może jeszcze się usłyszymy, może nie. Niechaj moc Plejad będzie z Wami :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, SInobrody napisał:

Dziękuję wszystkim bardzo serdecznie :) Sądziłem OBK CVT, że lubisz zapach kapuchy :) Liczyłem raczej na rozwianie "bąka" pozostawionego przez auto znajomego, który miał Outbacka z dieslem, pęknięty wał, wymianę sprzęgła, pękające "z siebie" szyby i cały ten cyrk więc mi odradza Subaru. A ja w swej naiwności, że "made in Japan" musiałem zasięgnąć języka. Wątpliwości nie rozwiano, w dodatku pojawiły się nowe. Może jeszcze się usłyszymy, może nie. Niechaj moc Plejad będzie z Wami :)

 

Powodzenia w poszukiwaniu idealnego auta. Jeśli takie istnieje...?

Outback 2,5 to solidna maszyna, stosunek cena/jakość wydaje sie byc OK. A jak robi sie ślisko to naprawdę wiele drobiazgów można autom spod znaku Plejad wybaczyć. Przeglądy co 15k tez :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, SInobrody napisał:

Ostatnie pytanie - dezaktywował ktoś Start-Stop? Można to zrobić na stałe?

https://www.nicomania.de/auto/start-stop-automatik-deaktivieren

O ile S/S drażniło mnie w XV z ręczną skrzynią biegów, to w OBK z CVT zupełnie nie przeszkadzało.

 

2 minuty temu, SInobrody napisał:

oraz dezaktywować czujniki ciśnienia w kołach?

Zaklej kontrolkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, SInobrody napisał:

oraz dezaktywować czujniki ciśnienia w kołach?

 

W MY15 było to możliwe przy pomocy komputera serwisowego w ASO. Wiem, bo ćwiczyli to na moim samochodzie, jak miałem problem z czujnikami i czekałem na jego rozwiązanie.

Nie wiem jak w aktualnym roczniku.

 

A wracając do twoich wątpliwości - wybierz to, co bardziej odpowiada Twoim oczekiwaniom po dłuższej jeździe próbnej w różnych warunkach. Ja moim OBK przejechałem w ciągu dwóch lat 45 000 km i jestem z niego bardzo zadowolony. Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja te obietnice dot. Carplaya słyszę od dwóch lat....Akurat dla mnie to jest ważne, spędzam dużo czasu w aucie i integracja z telefonem jest niezbędna. Zresztą próbowałem mirrorlinkiem podłączyć 3 różne androidy i żaden nie zadziałał. Po prostu nie rozumiem, dlaczego pewna grupa użytkowników telefonów z jabłkiem jest ignorowana skoro na tak ważnym dla Subaru rynku amerykańskim to ich jest najwięcej. Czyżby sprawa rozbijała się o jakieś opłaty licencyjne dla Apple??

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Nitrograd napisał:

Czyżby sprawa rozbijała się o jakieś opłaty licencyjne dla Apple??

 

 

sprawa rozbija się o koncerny moto, kto kupi wypasioną stacje z fabryczną navi jak w podstawowym modelu "radia" z kolorowym wyświetlaczem będzie można odpalić Android Auto lub Apple Car Play

 

producenci aut wcześniej czy później będą się musieli ugiąć - co zresztą już się dzieje - bo "pokolenie smartfonowców" zwyczajnie chce mieć prostą integrację z autem (swoim jak też z wypożyczalni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ ten argument jest ok, ale z tego co wiem od kolegi, który zna się dobrze na car infotament, czy jak ten segment się zwie, to implementacja Carplaya w obecnej stacji to tylko kwestia softu. Więc poprzedni argument o obronie rynku starożytnych nawigacji z updatem map za 1000 zł bardziej do mnie przemawia


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja w końcu z przeglądami jest? Wg cennika czy lżej? Za rozrząd faktycznie 3800?! Pytam bo właśnie umówiłem się w ASO obecnej marki na przegląd 180tys.km i zaproponowana cena przeglądu i wymiany rozrządu jest ponad połowę niższa niż w cenniku Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aflinta napisał:

teraz w nowych autach masz bodaj trzyletnią aktualizację w cenie, więc ten argument o 1000 zł coraz słabszy się robi ;)

 

czy Android Auto czy Apple Car Play  odbiera producentom aut kontrole nad wyglądem jak też użytecznością "międzymordzia" oraz nie wymaga drogiego zestawu nawigacji itp.

 

wystarczy proste "radio" z kolorowym ekranem wartym "parę pln"

 

czyli możemy klientowi sprzedać tani zestaw o bardzo dobrej funkcjonalności który powiedzmy kosztuje nas 150 USD zamiast rozbudowanego systemu za powiedzmy 1 000 USD, na jednym i na drugim maja swoją marżę ;-)

do tego w rozbudowanym zestawie fabrycznym to producent auta decyduje jak będzie wyglądała szata graficzna, funkcjonalność itp. w przypadku Android Auto i Apple Car Play nie 

 

nie bez powodu powstaje SmartDeviceLink producenci aut nie oddadzą tak łatwo zysków 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, SInobrody napisał:

To ja w końcu z przeglądami jest? Wg cennika czy lżej? Za rozrząd faktycznie 3800?! Pytam bo właśnie umówiłem się w ASO obecnej marki na przegląd 180tys.km i zaproponowana cena przeglądu i wymiany rozrządu jest ponad połowę niższa niż w cenniku Subaru.

 

Zwykle w ASO jest mniej, ceny podawane na stronie SIP to bardziej wartości maksymalne. W jednym ASO w Wawie np. robocizna wymiany paska była z 1PLN płaciło się tylko za części.  

Edytowane przez Dobi1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, SInobrody napisał:

To ja w końcu z przeglądami jest? Wg cennika czy lżej? Za rozrząd faktycznie 3800?! Pytam bo właśnie umówiłem się w ASO obecnej marki na przegląd 180tys.km i zaproponowana cena przeglądu i wymiany rozrządu jest ponad połowę niższa niż w cenniku Subaru.

 

Na pewno lżej, z tym że w każdym ASO trochę inaczej. Dla przykladu, kilka lat temu rozrząd w Foresterze kosztował mnie ok. 2.000 i pewnie jest to dalej aktualne. Zadzwoń po prostu tam, gdzie by ci pasowało serwisować auto i za chwilę będziesz znał konkretne ceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za przykład. Nie chcę znowu puszczac bąków ale ta firma po prostu przesadza. Rozrząd XC70 przy 180 tys.km. w ASO Volvo uchodzącym za najdroższe - po rabacie 1400 pln. O przeglądach co 30tys za 1600 nawet nie wspominam.

Zauroczył mnie ten Outback ale czego nie złapać to zniechęca.

Edytowane przez SInobrody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...