Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

Dziśmoja nawigacja zaprowadziła mnie w miejsce docelowe szybko i sprawnie. Po dotarciu na miejsce długo szukałem lokalu pod podanym adresem. W końcu się poddałem i odpaliłem mapę w telefonie. Miejsce docelowe się znalazło - było 1800 m od tego pokazane przez nawigację samochodu.

 

Jak dla mnie totalna porażka :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

W krajach nadbałtyckich policja czai się "wszędzie". Tak więc podróżowałem z realną prędkością 100km/godz.

Oczywiście z włączonymi światłami i klimą. 

Wynik spalania jest ... nieco zaskakujący :)

paliwo OBK 2.5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super wynik jak na tak duże auto. Mój takich homeopatycznych ilości nie zużywa (jeszcze), ale też warunki nieco inne. Średnie spalanie z ostatnich kilku tankowań - wyłącznie "krążenie wokół komina" oscyluje pomiędzy 8,0 a 8,5 l. Realnie około 1,0 - 1,5 l więcej od OBK D w tych samych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak więc podróżowałem z realną prędkością 100km/godz.

 

jakiś czas temu byłem zmuszony podróżować w podobnych warunkach OBK SBD i wtedy pierwszy raz zobaczyłem 4 z przodu. Szkoda, że zdjęcia nie zrobiłem :)

A wracając do meritum CVT doskonale się sprawdza w kwestiach dbałości o portfel właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie robi wrażenie. Zwłaszcza w kontekście spalania naszej Imprezy MY07 kombi 2.5 manual. Trasa Kraków Ateny, stricte przepisowo (po mandacie na Słowacji :facepalm: ) - spalanie nie chce być niższe niż 9-9,5l. :(

Cos nie tak. Tyle benzyny wciaga forek z tym motorem i automatem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyrekcja sprowokowała mnie do testów. Wczoraj zatankowałem OBK, skasowałem komputer i pojechałem kilkanaście km w trybie wybitnie kapeluszowym. Po dojechaniu do celu wynik na komputerze 5,7ll/100 km.

 

Traf chciał, że dokładnie 2h później miałem możliwość przejechania tej samej trasy skodą Yeti 1.8 tsi. Skasowałem więc licznik i starałem się pojechać dokładnie tak samo, jak wcześniej OBK. Ruchu prawie nie było, więc nie było to trudne.

 

Wynik z komputera - 6,7l/100 km.

 

A mówią, że downsizing daje kosmiczne oszczędności przy delikatnej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem nowym użytkownikiem tego forum więc na dzień dobry - Dzień dobry :)

Do rzeczy:

Zastanawiam się nad kupnem OBK z kilku względów:

- dużo jeżdżę ok 60 tyś od września 2014.( średnio pewnie będzie ok 50 tyś/rok)

- niebawem wyprowadzam się na peryferia aglomeracji o utrudnionym dojeździe.

- W obecnym FXT brakuje mi trochę wygody. (swoją drogą rewelacyjne auto które przekaże żonie)

- przestałem akceptować inne marki samochodowe z względu na właściwości jezdne.

Proszę więc szanownych kolegów o podpowiedź czy warto 2.0 D kupić.

Nadmienię że powoli zaczyna do mnie dochodzić że nie ma samochodu do wszystkiego i emocje za kółkiem będę 

uzupełniał w WRX STI na które klamka już zapadła.

Samochód ma jeździć zawieść mnie z punktu A do B w przyzwoitych warunkach i czasie, ma być komfortowy przyjemny itp. (dużo czasu spędzam w aucie, drugie biuro)

Martwią mnie jedynie opinie o tych silnikach, niby teraz gwarantują plus 2 lata itp. ale za bardzo nie wiem co o tym myśleć.

Może koledzy posiadający silniki 2.0 D z roczników 2013-2015 mogą się wypowiedzieć o awaryjności tych silników. (dodam że interesuje mnie zestawienie z CVT)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Witam.

Jestem nowym użytkownikiem tego forum więc na dzień dobry - Dzień dobry :)

Do rzeczy:

 

Ja tez jestem nowy. Cześć.

Musisz przetestować obie wersje silnikowe i dużo poczytać. Z czasem nauczysz się kto pisze z sensem a kto troluje.

 

Ja mam SBD z CVT i jestem zadowolony ale to dopiero 7kkm.

 

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Obecne silniki SBD, zwłaszcza w zestawieniu z CVT nie wykazują już słabości początkowych egzemplarzy. Ja zdecydowałem się na takie zestawienie (pomimo kłopotów z rocznikiem 08) i stresów nie przeżywam. Wygląda na to, że jeździmy podobne dystanse :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBK SBD+CVT MY13 - jedyny klopot po 20 tys km - tak zawyzyl poprzeczke komfortu, ze planowana wymiana na FXT w celu poprawy osiagow nie doszla do skutku (z reszta bylo kilku kandydatow i kilka jazd testowych autami o powiekszonym przeswicie - zawsze z tym samym skutkiem - OBK dalej w garazu  :yahoo:

Poki co, nie znam drugiego auta z przeswitem 20cm, w takiej cenie ktore mogloby sie rownac komfortem. Modelowo tylko A6 Allroad, ale to minimum 2 Outbacki.

Zobaczymy co pokaze Passat Alltrack B8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem nowym użytkownikiem tego forum więc na dzień dobry - Dzień dobry :)

Do rzeczy:

Zastanawiam się nad kupnem OBK z kilku względów:

- dużo jeżdżę ok 60 tyś od września 2014.( średnio pewnie będzie ok 50 tyś/rok)

- niebawem wyprowadzam się na peryferia aglomeracji o utrudnionym dojeździe.

- W obecnym FXT brakuje mi trochę wygody. (swoją drogą rewelacyjne auto które przekaże żonie)

- przestałem akceptować inne marki samochodowe z względu na właściwości jezdne.

Proszę więc szanownych kolegów o podpowiedź czy warto 2.0 D kupić.

Nadmienię że powoli zaczyna do mnie dochodzić że nie ma samochodu do wszystkiego i emocje za kółkiem będę 

uzupełniał w WRX STI na które klamka już zapadła.

Samochód ma jeździć zawieść mnie z punktu A do B w przyzwoitych warunkach i czasie, ma być komfortowy przyjemny itp. (dużo czasu spędzam w aucie, drugie biuro)

Martwią mnie jedynie opinie o tych silnikach, niby teraz gwarantują plus 2 lata itp. ale za bardzo nie wiem co o tym myśleć.

Może koledzy posiadający silniki 2.0 D z roczników 2013-2015 mogą się wypowiedzieć o awaryjności tych silników. (dodam że interesuje mnie zestawienie z CVT)

 

Cześć

 

Ja jeździłem...każdym przez rok: Outback MY13, Forester XT MY15 i teraz OBK MY15. Poza ostatnim, poprzednimi zobiłem po 45 tysięcy. Wiem, ze do tego co piszesz to jeszcze nie doszedłem, w sensie do 60 tys, ale w tych autach...nawet żarówka się nie przepaliła. Te OBK to oba z CVT, niby jest dużo narzekania na te konfiguracje, nawet tutaj na forum, ale w rzeczywistości nie ma się czego wstydzić. Zresztą na drodze to kierowca decyduje jak jedzie, a nie auto. Bardzo wygodne samochody, dające dużo przyjemności i wygody z jazdy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

OBK SBD+CVT MY13 - jedyny klopot po 20 tys km - tak zawyzyl poprzeczke komfortu, ze planowana wymiana na FXT w celu poprawy osiagow nie doszla do skutku (z reszta bylo kilku kandydatow i kilka jazd testowych autami o powiekszonym przeswicie - zawsze z tym samym skutkiem - OBK dalej w garazu 

 

To zupełnie tak jak u mnie. Planowałem wymianę OBK D MY12 na forka XT i ostatecznie po jazdach testowych w garażu wylądował OBK MY15 2,5.

 

Fura jest naprawdę bardzo komfortowa. Demonem szybkości nie jest ale do normalnej jazdy w zupełności wystarcza. CVT działa rewelacyjnie powiększając jeszcze komfort jaki daje OBK. Wcześniej miałem dwa SBD z manualam i teraz za nic nie wróciłbym ani do diesla ani do manuala.

I nie chodzi awaryjność, bo w żadnym z nich nie doświadczyłem usterek (pierwszym przejechałem 100 kkm, drugim 70 kkm) , lecz o szeroko pojęty komfort. Poziom wibracji, poziom hałasu - zwłaszcza na zimno, dźwięk silnika, bardzo długie nagrzewanie silnika zimą do temperatury roboczej. W tych wszystkich aspektach benzyna bije diesla.

 

Kluczowym czynnikiem może być cena zakupu i koszty paliwa i tu też nastąpiła rewolucja w porównaniu do poprzedniego modelu. OBK z silnikiem benzynowym jest tańszy - pali przy tym niewiele więcej od diesla. Z mojego doświadczenia OBK D manual vs OBK 2,5 CVT - benzyna pali około 1,5 l więcej w podobnych warunkach i stylu użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie,tylko że w moim odczuciu 170tys. za ten samochód to lekka przesada.

 

Powtórzę się, dokładam 10% i wyjeżdżam Lexusem NX 200T, który ma 240 KM. Zupełnie nie rozumiem polityki Subaru na Europę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Wszystko fajnie,tylko że w moim odczuciu 170tys. za ten samochód to lekka przesada.

Powtórzę się, dokładam 10% i wyjeżdżam Lexusem NX 200T, który ma 240 KM. Zupełnie nie rozumiem polityki Subaru na Europę.

Siedziales w nx? To miejski SUV. Zupełnie inne auto. Litości.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wszystko fajnie,tylko że w moim odczuciu 170tys. za ten samochód to lekka przesada.

Powtórzę się, dokładam 10% i wyjeżdżam Lexusem NX 200T, który ma 240 KM. Zupełnie nie rozumiem polityki Subaru na Europę.

Siedziales w nx? To miejski SUV. Zupełnie inne auto. Litości.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

 

W Lexusie siedzisz wyżej. NX jest krótszy i szerszy, stąd wrażenie mniejszego auta. Postaw jeden obok drugiego, ja to co zrobiłem. Wtedy porównanie wypada inaczej 

 

Lexus 

 

Wheelbase 2,660 mm (104.7 in) Length 4,630.4 mm (182.3 in) Width 1,869.4 mm (73.6 in) Height 1,645.9 mm (64.8 in) Curb weight

1,787–1,905 kg (3,940–4,200 lb)

 

Subaru

 

Wheelbase 2,741 mm (107.9 in) Length 2010-12: 4,780 mm (188.2 in)

2013-: 4,801 mm (189.0 in) Width 1,821 mm (71.7 in) Height 2010-12: 1,669 mm (65.7 in)

2013-: 1,623 mm (63.9 in) Curb weight 1,659 kg (3,658 lb) (3.6R Limited)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

W Lexusie siedzisz wyżej. NX jest krótszy i szerszy, stąd wrażenie mniejszego auta. Postaw jeden obok drugiego, ja to co zrobiłem. Wtedy porównanie wypada inaczej

 

Ja nie mówię o liczbach. Ja mówię o fizycznym przebywania w tym aucie, zwłaszcza na tylnej kanapie. NX to nie jest dzieciowoz

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...