kretal Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Koledzy chcę założyć zestaw tarcz na przód Brembo oro nacinanych do mojego auta. W którą stronę mają być nacięcia? /// przód auta \\\ przód auta ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Nie ma oznaczen na tarczach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kretal Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 No właśnie nic nie ma, więc nie wiem jak założyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Inne tarcze masz na lewą i prawą stronę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kretal Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 (edytowane) Nie, są takie same ale mogę zamienić stronami i nacięcia będą wtedy do przodu lub do tyłu, i nie wiem jak powinno być, czy nacięcia /// przód auta nacięcia \\\ przód auta W necie znalazłem parę fotek że niby jednak powinno być jak pierwsza opcja, czyli jakby te nacięcia miały nabierać jak koparka, ale wolałbym pewną odpowiedź. Edytowane 19 Marca 2014 przez kretal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 nie masz instrukcji ? na pudełkach też nie ma oznaczeń ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Nie, są takie same ale mogę zamienić stronami i nacięcia będą wtedy do przodu lub do tyłu, i nie wiem jak powinno być, czy nacięcia /// przód auta nacięcia \\\ przód auta W necie znalazłem parę fotek że niby jednak powinno być jak pierwsza opcja, czyli jakby te nacięcia miały nabierać jak koparka, ale wolałbym pewną odpowiedź. Jak masz dwie takie same, to na jednej stronie bedziesz mial /// a na drugiej \\\ chyba, ze to sa tarcze plywjace i sie je przykreca do dzwonu, wtedy mozna je chyba odwrocic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 (edytowane) Niestety nie ma ogólnej reguły, powinno się sprawdzać oznaczenie dla danego modelu tarcz. U mnie jest tak: Edytowane 19 Marca 2014 przez Qba25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kretal Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 (edytowane) No właśnie, przed chwilą znalazłem stary wątek w którym Carfit kiedyś pisał, że nacinane to zależy od producenta, czyli: - Brembo, AP Racing - pod włos - Tarox, EBC - z włosem czyli tak jak u kolegi Qba25 wyżej na zdjęciach Jeśli to aktualne to zakładam u siebie pod włos, wolałbym jednak mieć 100% pewności, więc jak ktoś może pomóc to czekam Dzięki za dyskusję! Edytowane 19 Marca 2014 przez kretal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 (edytowane) Może odpowiedź sama się pojawi, gdy powrócimy do źródła, po co nacina się owe tarcze... Edytowane 19 Marca 2014 przez adamski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Może odpowiedź sama się pojawi, gdy powrócimy do źródła, po co nacina się owe tarcze... żeby wyglądały bardziej sportowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Może odpowiedź sama się pojawi, gdy powrócimy do źródła, po co nacina się owe tarcze... Gdzieś coś kiedyś najstarsi górale wspominali, że nacięcia są po to, żeby łatwiej usunąć wierzchnią warstwę kocka, jak się go zeszkli, a otworki, żeby lepszy przeciąg był... a może chodzi o lepsze (bardziej równomierne) rozprowadzenie ciepła po tarczy, żeby się nie krzywiła tak łatwo? W zasadzie... Są, to są, po co drążyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kretal Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 (edytowane) Koledzy to jeszcze jedno pytanie odnośnie montażu hamulców: Na tył chcę dać 2tłoka (zaciski mam z TypeR a to to samo co w WRX), mam też adaptery do montażu zacisków i klocki. Pytanie mam o tarczę. Tarcza tylna po TypeR ma większy bęben do szczęk hamulcowych i nie pasuje do mojego forka, muszę mieć taką z odpowiednim rozmiarem na bęben i tu pytanie: Czy mogę założyć to na tarczę tę którą mam obecnie w forku z tyłu 266mm, czy musze zmienić tarczę i kupić większą pod dwutłoka? Aha i jeszcze jedno pytanie o przewody hamulcowe, w 2tłoku jest miejsce na wprowadzenie przewodu pomiędzy takie wypustki i przykręcenie go do zacisku, a przy 4 tłoku nie ma takich wypustek - to jak przymocować odpowiednio przewód hamulcowy do zacisku? Tylko przykręcić? Nie będzie się ruszał? Edytowane 19 Marca 2014 przez kretal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Może odpowiedź sama się pojawi, gdy powrócimy do źródła, po co nacina się owe tarcze... Gdzieś coś kiedyś najstarsi górale wspominali, że nacięcia są po to, żeby łatwiej usunąć wierzchnią warstwę kocka, jak się go zeszkli, a otworki, żeby lepszy przeciąg był... a może chodzi o lepsze (bardziej równomierne) rozprowadzenie ciepła po tarczy, żeby się nie krzywiła tak łatwo? W zasadzie... Są, to są, po co drążyć? to logika wskazuje, że co by to nie było, ma wypychać na zewnątrz tarczy a nie do środka Może odpowiedź sama się pojawi, gdy powrócimy do źródła, po co nacina się owe tarcze... żeby wyglądały bardziej sportowo więc tak czy siak będzie ładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Ja miałem w WRX Brembo Oro nacinane i na 99% instrukcja była aby założyć pod włos. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Nie patrzymy na naciecia , a patrzymy na kierunek wentylacji wewnętrznych uzebrowan tarczy , koniec kropka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 (edytowane) Nie patrzymy na naciecia , a patrzymy na kierunek wentylacji wewnętrznych uzebrowan tarczy , koniec kropka To musi być prawa i lewa żeby były tak samo założone ,i miały odpowiednie chłodzenie i po pewnym czasie się nie pokrzywiły Oryginalne tarcz np w moim STI mają takie same użebrowanie od wewnątrz czy to lewa czy prawa. Prostym przykładem była by tutaj opona kierunkowa Są lewe i prawe z nacinanych są takie same po fotkach widać że nie są takie same Edytowane 19 Marca 2014 przez Grzesiek79 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fedex Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 (edytowane) Te tarcze Brembo zakładamy na 100% z włosem,tak jak na zdjęciach kolegi Qba25,nacięcia do tyłu auta. Do zestawu powinna być dołączona książeczka z rysunkami jak zakładać- prawa i lewa.Sam takich używam od wielu lat i sprawuja się bardzo dobrze szczególnie w połączeniu z klockami ferodo ds2500. Przy ds 3000 i mocniejszych tarcze schodzą b. szybko. Edytowane 20 Marca 2014 przez fedex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 25 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 Te tarcze Brembo zakładamy na 100% z włosem,tak jak na zdjęciach kolegi Qba25,nacięcia do tyłu auta. Dobrze, że 100% to nie górna granica, bo nie zawsze wystarczy. Rzuć okiem w książeczkę, o której piszesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kretal Opublikowano 25 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 Założyłem zgodnie ze wskazówkami co poniektórych - i wyszło nacięciami 'do przodu' auta lub jak kto woli 'pod włos' - wentylacja jest ok! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się