Jump to content

Brembo oro nacinane - jak założyć


kretal

Recommended Posts

Koledzy chcę założyć zestaw tarcz na przód Brembo oro nacinanych do mojego auta. W którą stronę mają być nacięcia?

 

/// przód auta

\\\ przód auta

 

???

Link to comment
Share on other sites

Nie, są takie same ale mogę zamienić stronami i nacięcia będą wtedy do przodu lub do tyłu, i nie wiem jak powinno być, czy

nacięcia /// przód auta

nacięcia \\\ przód auta

 

 

 

W necie znalazłem parę fotek że niby jednak powinno być jak pierwsza opcja, czyli jakby te nacięcia miały nabierać jak koparka, ale wolałbym pewną odpowiedź.

Edited by kretal
Link to comment
Share on other sites

Nie, są takie same ale mogę zamienić stronami i nacięcia będą wtedy do przodu lub do tyłu, i nie wiem jak powinno być, czy

nacięcia /// przód auta

nacięcia \\\ przód auta

 

 

 

W necie znalazłem parę fotek że niby jednak powinno być jak pierwsza opcja, czyli jakby te nacięcia miały nabierać jak koparka, ale wolałbym pewną odpowiedź.

Jak masz dwie takie same, to na jednej stronie bedziesz mial /// a na drugiej \\\ chyba, ze to sa tarcze plywjace i sie je przykreca do dzwonu, wtedy mozna je chyba odwrocic.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie, przed chwilą znalazłem stary wątek w którym Carfit kiedyś pisał, że nacinane to zależy od producenta, czyli:

- Brembo, AP Racing - pod włos

- Tarox, EBC - z włosem czyli tak jak u kolegi Qba25 wyżej na zdjęciach

 

Jeśli to aktualne to zakładam u siebie pod włos, wolałbym jednak mieć 100% pewności, więc jak ktoś może pomóc to czekam :)

 

Dzięki za dyskusję!

Edited by kretal
Link to comment
Share on other sites

 

 

Może odpowiedź sama się pojawi, gdy powrócimy do źródła, po co nacina się owe tarcze...

Gdzieś coś kiedyś najstarsi górale wspominali, że nacięcia są po to, żeby łatwiej usunąć wierzchnią warstwę kocka, jak się go zeszkli, a otworki, żeby lepszy przeciąg był... a może chodzi o lepsze (bardziej równomierne) rozprowadzenie ciepła po tarczy, żeby się nie krzywiła tak łatwo?

 

W zasadzie... Są, to są, po co drążyć?  ;)

Link to comment
Share on other sites

Koledzy to jeszcze jedno pytanie odnośnie montażu hamulców:

 

Na tył chcę dać 2tłoka (zaciski mam z TypeR a to to samo co w WRX), mam też adaptery do montażu zacisków i klocki. Pytanie mam o tarczę. Tarcza tylna po TypeR ma większy bęben do szczęk hamulcowych i nie pasuje do mojego forka, muszę mieć taką z odpowiednim rozmiarem na bęben i tu pytanie:

 

Czy mogę założyć to na tarczę tę którą mam obecnie w forku z tyłu 266mm, czy musze zmienić tarczę i kupić większą pod dwutłoka?

 

 

 

Aha i jeszcze jedno pytanie o przewody hamulcowe, w 2tłoku jest miejsce na wprowadzenie przewodu pomiędzy takie wypustki i przykręcenie go do zacisku, a przy 4 tłoku nie ma takich wypustek - to jak przymocować odpowiednio przewód hamulcowy do zacisku? Tylko przykręcić? Nie będzie się ruszał?

Edited by kretal
Link to comment
Share on other sites

 

Może odpowiedź sama się pojawi, gdy powrócimy do źródła, po co nacina się owe tarcze...

Gdzieś coś kiedyś najstarsi górale wspominali, że nacięcia są po to, żeby łatwiej usunąć wierzchnią warstwę kocka, jak się go zeszkli, a otworki, żeby lepszy przeciąg był... a może chodzi o lepsze (bardziej równomierne) rozprowadzenie ciepła po tarczy, żeby się nie krzywiła tak łatwo?

 

W zasadzie... Są, to są, po co drążyć?  ;)

 

 

to logika wskazuje, że co by to nie było, ma wypychać na zewnątrz tarczy a nie do środka :rolleyes:

 

 

Może odpowiedź sama się pojawi, gdy powrócimy do źródła, po co nacina się owe tarcze... ;)

żeby wyglądały bardziej sportowo   :D

 

 

więc tak czy siak będzie ładnie :)

Link to comment
Share on other sites

Nie patrzymy na naciecia , a patrzymy na kierunek wentylacji wewnętrznych uzebrowan tarczy , koniec kropka :)

Link to comment
Share on other sites

Nie patrzymy na naciecia , a patrzymy na kierunek wentylacji wewnętrznych uzebrowan tarczy , koniec kropka :)

 

 

To musi być prawa i lewa :D żeby były tak samo założone ,i miały odpowiednie chłodzenie i po pewnym czasie się nie pokrzywiły  :(

Oryginalne tarcz np w moim STI mają takie same użebrowanie od wewnątrz czy to lewa czy prawa.

Prostym przykładem była by tutaj opona kierunkowa

 

Są lewe i prawe z nacinanych

 

 

są takie same

 

po fotkach widać że nie są takie same :question:

Edited by Grzesiek79
Link to comment
Share on other sites

Te tarcze Brembo zakładamy na 100%  z włosem,tak jak na zdjęciach kolegi Qba25,nacięcia do tyłu auta. Do zestawu powinna być dołączona książeczka z rysunkami jak zakładać- prawa i lewa.Sam takich używam od wielu lat i sprawuja się bardzo dobrze szczególnie w połączeniu z  klockami ferodo ds2500. Przy ds 3000 i mocniejszych tarcze schodzą b. szybko.

Edited by fedex
Link to comment
Share on other sites

Te tarcze Brembo zakładamy na 100% z włosem,tak jak na zdjęciach kolegi Qba25,nacięcia do tyłu auta.

Dobrze, że 100% to nie górna granica, bo nie zawsze wystarczy. :twisted:

Rzuć okiem w książeczkę, o której piszesz.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...