kretal Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Koledzy chcę założyć zestaw tarcz na przód Brembo oro nacinanych do mojego auta. W którą stronę mają być nacięcia? /// przód auta \\\ przód auta ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Nie ma oznaczen na tarczach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kretal Posted March 19, 2014 Author Share Posted March 19, 2014 No właśnie nic nie ma, więc nie wiem jak założyć... Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Inne tarcze masz na lewą i prawą stronę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kretal Posted March 19, 2014 Author Share Posted March 19, 2014 (edited) Nie, są takie same ale mogę zamienić stronami i nacięcia będą wtedy do przodu lub do tyłu, i nie wiem jak powinno być, czy nacięcia /// przód auta nacięcia \\\ przód auta W necie znalazłem parę fotek że niby jednak powinno być jak pierwsza opcja, czyli jakby te nacięcia miały nabierać jak koparka, ale wolałbym pewną odpowiedź. Edited March 19, 2014 by kretal Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 nie masz instrukcji ? na pudełkach też nie ma oznaczeń ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Korton Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Nie, są takie same ale mogę zamienić stronami i nacięcia będą wtedy do przodu lub do tyłu, i nie wiem jak powinno być, czy nacięcia /// przód auta nacięcia \\\ przód auta W necie znalazłem parę fotek że niby jednak powinno być jak pierwsza opcja, czyli jakby te nacięcia miały nabierać jak koparka, ale wolałbym pewną odpowiedź. Jak masz dwie takie same, to na jednej stronie bedziesz mial /// a na drugiej \\\ chyba, ze to sa tarcze plywjace i sie je przykreca do dzwonu, wtedy mozna je chyba odwrocic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 (edited) Niestety nie ma ogólnej reguły, powinno się sprawdzać oznaczenie dla danego modelu tarcz. U mnie jest tak: Edited March 19, 2014 by Qba25 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kretal Posted March 19, 2014 Author Share Posted March 19, 2014 (edited) No właśnie, przed chwilą znalazłem stary wątek w którym Carfit kiedyś pisał, że nacinane to zależy od producenta, czyli: - Brembo, AP Racing - pod włos - Tarox, EBC - z włosem czyli tak jak u kolegi Qba25 wyżej na zdjęciach Jeśli to aktualne to zakładam u siebie pod włos, wolałbym jednak mieć 100% pewności, więc jak ktoś może pomóc to czekam Dzięki za dyskusję! Edited March 19, 2014 by kretal Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamski Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 (edited) Może odpowiedź sama się pojawi, gdy powrócimy do źródła, po co nacina się owe tarcze... Edited March 19, 2014 by adamski Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Może odpowiedź sama się pojawi, gdy powrócimy do źródła, po co nacina się owe tarcze... żeby wyglądały bardziej sportowo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Może odpowiedź sama się pojawi, gdy powrócimy do źródła, po co nacina się owe tarcze... Gdzieś coś kiedyś najstarsi górale wspominali, że nacięcia są po to, żeby łatwiej usunąć wierzchnią warstwę kocka, jak się go zeszkli, a otworki, żeby lepszy przeciąg był... a może chodzi o lepsze (bardziej równomierne) rozprowadzenie ciepła po tarczy, żeby się nie krzywiła tak łatwo? W zasadzie... Są, to są, po co drążyć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kretal Posted March 19, 2014 Author Share Posted March 19, 2014 (edited) Koledzy to jeszcze jedno pytanie odnośnie montażu hamulców: Na tył chcę dać 2tłoka (zaciski mam z TypeR a to to samo co w WRX), mam też adaptery do montażu zacisków i klocki. Pytanie mam o tarczę. Tarcza tylna po TypeR ma większy bęben do szczęk hamulcowych i nie pasuje do mojego forka, muszę mieć taką z odpowiednim rozmiarem na bęben i tu pytanie: Czy mogę założyć to na tarczę tę którą mam obecnie w forku z tyłu 266mm, czy musze zmienić tarczę i kupić większą pod dwutłoka? Aha i jeszcze jedno pytanie o przewody hamulcowe, w 2tłoku jest miejsce na wprowadzenie przewodu pomiędzy takie wypustki i przykręcenie go do zacisku, a przy 4 tłoku nie ma takich wypustek - to jak przymocować odpowiednio przewód hamulcowy do zacisku? Tylko przykręcić? Nie będzie się ruszał? Edited March 19, 2014 by kretal Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamski Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Może odpowiedź sama się pojawi, gdy powrócimy do źródła, po co nacina się owe tarcze... Gdzieś coś kiedyś najstarsi górale wspominali, że nacięcia są po to, żeby łatwiej usunąć wierzchnią warstwę kocka, jak się go zeszkli, a otworki, żeby lepszy przeciąg był... a może chodzi o lepsze (bardziej równomierne) rozprowadzenie ciepła po tarczy, żeby się nie krzywiła tak łatwo? W zasadzie... Są, to są, po co drążyć? to logika wskazuje, że co by to nie było, ma wypychać na zewnątrz tarczy a nie do środka Może odpowiedź sama się pojawi, gdy powrócimy do źródła, po co nacina się owe tarcze... żeby wyglądały bardziej sportowo więc tak czy siak będzie ładnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Ja miałem w WRX Brembo Oro nacinane i na 99% instrukcja była aby założyć pod włos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Nie patrzymy na naciecia , a patrzymy na kierunek wentylacji wewnętrznych uzebrowan tarczy , koniec kropka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek79 Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 (edited) Nie patrzymy na naciecia , a patrzymy na kierunek wentylacji wewnętrznych uzebrowan tarczy , koniec kropka To musi być prawa i lewa żeby były tak samo założone ,i miały odpowiednie chłodzenie i po pewnym czasie się nie pokrzywiły Oryginalne tarcz np w moim STI mają takie same użebrowanie od wewnątrz czy to lewa czy prawa. Prostym przykładem była by tutaj opona kierunkowa Są lewe i prawe z nacinanych są takie same po fotkach widać że nie są takie same Edited March 19, 2014 by Grzesiek79 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fedex Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 (edited) Te tarcze Brembo zakładamy na 100% z włosem,tak jak na zdjęciach kolegi Qba25,nacięcia do tyłu auta. Do zestawu powinna być dołączona książeczka z rysunkami jak zakładać- prawa i lewa.Sam takich używam od wielu lat i sprawuja się bardzo dobrze szczególnie w połączeniu z klockami ferodo ds2500. Przy ds 3000 i mocniejszych tarcze schodzą b. szybko. Edited March 20, 2014 by fedex Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpol Posted March 25, 2014 Share Posted March 25, 2014 Te tarcze Brembo zakładamy na 100% z włosem,tak jak na zdjęciach kolegi Qba25,nacięcia do tyłu auta. Dobrze, że 100% to nie górna granica, bo nie zawsze wystarczy. Rzuć okiem w książeczkę, o której piszesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kretal Posted March 25, 2014 Author Share Posted March 25, 2014 Założyłem zgodnie ze wskazówkami co poniektórych - i wyszło nacięciami 'do przodu' auta lub jak kto woli 'pod włos' - wentylacja jest ok! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now